Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En minäkään miellä itseäni feministiksi enkä välttämättä edes tasa-arvon kannattajaksi

Vierailija
11.04.2025 |

Minusta on outoa, että Suomessa pitäisi naisen olla feministi, koska

1) Feminismejä on aika monenlaisia, ei vain yhtä. 

2) Sanana se viittaa naisten puolustamiseen enkä koe sellaista ideologiaa järkevänä. Esimerkiksi eläinten oikeudet ovat minulle tärkeämpiä.

3) En halua olla mikään -isti, eikä tasa-arvo muutenkaan toimi, koska ihmiset ovat erilaisia, varsinkin miehet ja naiset.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ongelma on se, että ap väheksyy naisia ja haluaa kaventaa heidän oikeuksiaan. "

Mistä sinä tällaistä olet lukenut? Sanoin, että naisten asema on Suomessa hyvä eivätkä he tarvitse erityistä puolustajaa. Lainsäädäntö turvaa jo riittävästi. Ap

Vierailija
42/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole minäkään koskaan ollut feministi, vaikka olen sitä intersektionaalisuuttakin kirjallisuusyhteyksissä opiskellut. Mielestäni tasa-arvo on hyvä tavoite, samoin kuin tasa-arvoiset mahdollisuudet, koska todellisuudessa olen selvästi havainnut, että naiset ja miehet ovat erilaisia, eikä kaikkien tarvitse olla samanlaisia ollakseen saman arvoisia. Feministien ongelma on se, että heidän mielestään kaikkien naisten pitäisi olla kovaäänisesti hyökkäämässä miehiä vastaan sellaisissakin asiayhteyksissä, jossa siinä ei ole mitään järkeä. Olen nainen, ja esim sitä mieltä, että pelastajaksi sopii paremmin mies ja lastenkirurgiksi keskimäärin nainen. Ei ole mitään järkeä pyrkiä siihen, että joka hommassa olisi yhtä monta miestä ja naista.

MITEN lastenkirurgiksi sopii paremmin nainen? Mitä h elvettiä oikeasti :D entä gastrokirurgiksi? Entä neurokirurgiksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismiin liittyy aina jonkinlainen radikaalius. Itse olen tasaisen harmaa ja melko näkymätön mies. Pyrin hoitamaan sovitut asiat, enkä halua työelämässäkään mitään huomiota itseeni. Koen, että myös puolisoni tulisi olla samanlainen. Siksi en ikinä haluaisi olla feministin kanssa yhdessä.

Vierailija
44/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ongelma on se, että ap väheksyy naisia ja haluaa kaventaa heidän oikeuksiaan. "

Mistä sinä tällaistä olet lukenut? Sanoin, että naisten asema on Suomessa hyvä eivätkä he tarvitse erityistä puolustajaa. Lainsäädäntö turvaa jo riittävästi. Ap

Naisten asema on Suomessa hyvä... Miesten asema on kuitenkin monessa asiassa parempi.

Vierailija
45/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi feminismi-nimike? Yhtähyvin machoismi tai paremminkin antroismi.

Vierailija
46/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä perehtyä faktatietoon sukupuolten asemasta ja naisten huonommasta yhteiskunnallisesta tilasta. Ehkä tasa-arvon ja feminismin tarve alkaa valjeta.

Vierailija
47/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juice otti kantaa jengeistä laulussaan. Ihan asiaa laulu oli. Hengissä ei selviä, vaikka olisi missä jengissä.

Jengeihin kuulumisella haetaan turvaa ja itsetunnon kohotusta. Kuolla pitää kaikkien, mutta tärkeää on se, millaista elämä on. Hyvä elämä ja kuolema kuuluvat myös tuontantoeläimille. Ap

Vierailija
48/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi aikuista poikaa ja toinen heistä joskus sanoi hiukan närkästyneenä maanpuolustusasioista, että on se kumma, että hänen pitää olla valmis milloin vaan uhraamaan henkensä tämän yhteiskunnan eteen, mutta feministit saavat huutoraivarin ja itkevät jotain turvatiloja, jos joku erehtyy ääneen sanomaan vastustavansa aborttia ilman syytä.

Itsekin toki kannatan aborttioikeutta, mutta aloin ajatella, että ei ole ihan reilu peli miehiä kohtaan.

Vierailija
49/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston osalta se menee nykyäänn niin, että joko olet meidän puolellamme tai sitten olet nazzi, äärioikeistoa, rasisti ja vihapuhuja. Vasemmistolla on ainoa oikea sallittu mielipide intersektionaalisissa dogmeissaan. Tätä se on ihan käytännön tasolla.

Psyykkisesti laita- ja ääriporukka on samanlaista ovat oikealla tai vasemmalla tai johonkin muuhun ideologiaan hurahtaneita. Kuvitelma ainutlaatuisesta oikeassa olemisessa ja omistusoikeudesta muihin ihmisiin, joiden pitisi tulla samanlaisiksi.

Mutta kun se ongelma onkin nyt siinä, että valtavirtanarratiivissa vasemmisto sää päättää villisti ja vapaasti kuka on "laitaoikealla" tai "äärioikeistossa". Todellisudessahan se viittaamasi äärioikeisto on todella marginaalinen ryhmä jotain entisiä skinejä tai satanistinatseja jossain perähikiän kellareissa.

Vierailija
50/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että täydellistä tasa-arvoa on turha yrittääkään. Ei mitään mieltä, mies ja nainen ovat erilaisia ja hyvä niin. 

Vierailija
51/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole minäkään koskaan ollut feministi, vaikka olen sitä intersektionaalisuuttakin kirjallisuusyhteyksissä opiskellut. Mielestäni tasa-arvo on hyvä tavoite, samoin kuin tasa-arvoiset mahdollisuudet, koska todellisuudessa olen selvästi havainnut, että naiset ja miehet ovat erilaisia, eikä kaikkien tarvitse olla samanlaisia ollakseen saman arvoisia. Feministien ongelma on se, että heidän mielestään kaikkien naisten pitäisi olla kovaäänisesti hyökkäämässä miehiä vastaan sellaisissakin asiayhteyksissä, jossa siinä ei ole mitään järkeä. Olen nainen, ja esim sitä mieltä, että pelastajaksi sopii paremmin mies ja lastenkirurgiksi keskimäärin nainen. Ei ole mitään järkeä pyrkiä siihen, että joka hommassa olisi yhtä monta miestä ja naista.

MITEN lastenkirurgiksi sopii paremmin nainen? Mitä h elvettiä oikeasti :D entä gastrokirurgiksi? Entä neurokirurgiksi? 

Sanoin tuon ihan vaan oman kokemuksen perusteella. Parhaat kirurgit ylipäätään ovat naisia, mutta juuri pienillä ihmisillä ja ahtaissa paikoissa operoitaessa parhaat kädentaidot on pienikätisillä naisilla. ja on fakta.

Vierailija
52/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismiin liittyy aina jonkinlainen radikaalius. Itse olen tasaisen harmaa ja melko näkymätön mies. Pyrin hoitamaan sovitut asiat, enkä halua työelämässäkään mitään huomiota itseeni. Koen, että myös puolisoni tulisi olla samanlainen. Siksi en ikinä haluaisi olla feministin kanssa yhdessä.

Hmm. Minä olen kyllä feministi, mutta en nyt mitenkään radikalisoitunut kuitenkaan. Aika hajuton ja mauton enkä halua olla huomion keskipisteenä missään tilanteessa, mutta kannatan tasa-arvoa ja minun maailmassani se tarkoittaa sitä, että sinä et ole parempi ja tärkeämpi ihminen ollessasi mies ja hetero. 

Vierailija
53/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kaksi aikuista poikaa ja toinen heistä joskus sanoi hiukan närkästyneenä maanpuolustusasioista, että on se kumma, että hänen pitää olla valmis milloin vaan uhraamaan henkensä tämän yhteiskunnan eteen, mutta feministit saavat huutoraivarin ja itkevät jotain turvatiloja, jos joku erehtyy ääneen sanomaan vastustavansa aborttia ilman syytä.

Itsekin toki kannatan aborttioikeutta, mutta aloin ajatella, että ei ole ihan reilu peli miehiä kohtaan.

Joo feministiä ei tulla rintamalla näkemään. Silloin kun pitäisi oikeasti tehdä isoja uhrauksia yhteiskunnan eteen, niin sekin tehtävä jää lopulta miesten kontolle.

Vierailija
54/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisasialiikkeen ymmärrän vielä, mutta nykyinen ns. feminismi on pelkästään ääriaate, johon on tungettu niin paljon ihmeellisiä hörhöjuttuja ettei moni sitä kannattava edes itse tajua.

Vierailija
55/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vuosia sitten Might is Right-kirjan. Senjälkeen minusta on ihan sama mitä muut mielipiteistäni ajattelevat. Ei pidä orjailla muita.

Vierailija
56/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä perehtyä faktatietoon sukupuolten asemasta ja naisten huonommasta yhteiskunnallisesta tilasta. Ehkä tasa-arvon ja feminismin tarve alkaa valjeta.

Olen perehtynyt. Tosiasiassa naisia suositaan monissa asioissa, esimerkiksi naisille armeija on vapaaehtoinen. Ainoa asia missä naisten asioissa on ongelma on se, etteivät naiset pääse helposti gynekologille. Muuta en keksi. Esimerkiksi väkivaltaisuus parisuhteissa on jo ratkaistu lainsäädännössä eli mies saa kyllä tuomion, jos lyö puolisoaan. Miesten kokema väkivalta parisuhteessa on sen sijaan pimennossa.Ap

Vierailija
57/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että täydellistä tasa-arvoa on turha yrittääkään. Ei mitään mieltä, mies ja nainen ovat erilaisia ja hyvä niin. 

Mutta mies ei ole automaattisesti parempi.

Vierailija
58/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistot täynnä naisia, vankilat ja varuskunnat täynnä miehiä, suurin osa eläkkeistä maksetaan naisille (pidemmän eliniän johdosta), suurin osa terveydenhuollon resursseista käytetään naisiin, ilman kumppania mies jää lapsettomaksi, mutta vastaava nainen voi hankkiutua hedelmöityshoitoihin veronmaksajien kustannuksella jne. Kaikista naisten eduista ollaan feministien leirissä hipihiljaa. Sellainen "tasa-arvon liike" se on. 

Vierailija
59/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Minä olen kyllä feministi, mutta en nyt mitenkään radikalisoitunut kuitenkaan. Aika hajuton ja mauton enkä halua olla huomion keskipisteenä missään tilanteessa, mutta kannatan tasa-arvoa ja minun maailmassani se tarkoittaa sitä, että sinä et ole parempi ja tärkeämpi ihminen ollessasi mies ja hetero. 

Tuo on ihan normaalia ajattelua, ettei pidä itseään mitenkään parempana kuin muita. Minulle opetettiin jo lapsena koulussa, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Ei siihen mitään feminismiä tarvittu.

Vierailija
60/117 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston osalta se menee nykyäänn niin, että joko olet meidän puolellamme tai sitten olet nazzi, äärioikeistoa, rasisti ja vihapuhuja. Vasemmistolla on ainoa oikea sallittu mielipide intersektionaalisissa dogmeissaan. Tätä se on ihan käytännön tasolla.

Psyykkisesti laita- ja ääriporukka on samanlaista ovat oikealla tai vasemmalla tai johonkin muuhun ideologiaan hurahtaneita. Kuvitelma ainutlaatuisesta oikeassa olemisessa ja omistusoikeudesta muihin ihmisiin, joiden pitisi tulla samanlaisiksi.

Mutta kun se ongelma onkin nyt siinä, että valtavirtanarratiivissa vasemmisto sää päättää villisti ja vapaasti kuka on "laitaoikealla" tai "äärioikeistossa". Todellisudessahan se viittaamasi äärioikeisto on todella marginaalinen ryhmä jotain entisiä skinejä tai satanistinatseja jossain perähikiän kellareissa.

OK. Samoin ovat miehiä vihaavat äärifeministit. Laitaa ja ääriä hekin ovat. Itse kuulun äärikeskustaan.