Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultaseppä Marko Mäkelällä on Suomen korkein ÄO (185). Miten perusduunari voi omata korkeimman ÄO:n? Ei siinä mitään järkeä ole!

Vierailija
10.04.2025 |

Kun ylioppilaat ja maisterit ovat kuulemma niin pirun fiksuja.

Kommentit (354)

Vierailija
161/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikolliset ovat usein älykkäitä. Monilla on neurologisia häiriöitä ja tunne-elämän ongelmia. Mikään tavanomainen ei kiinnosta. 

Minä en oikeastaan koskaan ajattele yhdestäkään ihmisestä ammatin tai taustan perusteella, että olisi älykäs tai tyhmä. Kyllä jutut sen kertoo. Sillä ei ole edes merkitystä. Kuin tyyliin brassailla sillä, että tuntee roskakuskin, joka on mensan jäsen. 

Opettajissa on eniten huippuälykkäitä kaikista ammattikunnissa. Näkeehän sen tässäkin keskustelussa, että on monenlaista viipoittajaa. Kaikki pitäisi saada putkesta läpi. Se vaatii älykkyyttä ja reaktiokykyä. 

Kvanttifyysikot ovat kaikkein älykkäimpiä. 

Vierailija
162/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten perusduunarilla voi olla korkein ÄO?

(Omata ei ole suomea.)

Kultaseppä, etenkään Kalevala Korussa erityisiä juttuja tekevä kultaseppä, ei ole ns perusduunarin homma. Vertaisin häntä vähintään dippainssiin tai jopa tohtoriin ottaen huomioon alansa taitamisen. Rähmäkäpälä ei kelpaa tuohon virkaan.

Jos se tykkää kullasta? Kullan tunnusta kädessä. Tämä ajatus on tärkeintä hänelle.

Niinkuin siivoojan työ voi olla ainoa vaihtoehto anorektikolle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"....Ymmärräthän mitä tarkoittaa, jos älykkyys on alle keskiverron? Silloin puhutaan äkkiä jo heikkolahjaisista (alle 80) tai kehitysvammaisista (alle 50). Ei hän sentään heikkolahjainen ole, vaikka huomaankin hänen olevan minua tyhmempi (anteeksi kun kuulostaa pahalta, mutta sen vaan ... huomaa) (Ja minä siis kuulun mensaan, oman älykkyyteni "tason" tiedän)"

Ymmärrään hyvin, mitä tarkoittaa keskiarvo ja mediaani, mutta sinä et tunnu ymmärtävän, joten väitteesi Mensaan kuulumisesta on vähintäänkin kyseenalainen. Jos ÄÖ on alle keskiarvon, se ei tarkoita, että ÄÖ on alle heikkolahjaisen rajan. Puolella tavallisista ihmisistä ÄÖ on alle mediaanin ja puolella yli. Siksi se on mediaani. Kansankielellä sanottuna puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.

Vierailija
164/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikolliset ovat usein älykkäitä. Monilla on neurologisia häiriöitä ja tunne-elämän ongelmia. Mikään tavanomainen ei kiinnosta. 

Minä en oikeastaan koskaan ajattele yhdestäkään ihmisestä ammatin tai taustan perusteella, että olisi älykäs tai tyhmä. Kyllä jutut sen kertoo. Sillä ei ole edes merkitystä. Kuin tyyliin brassailla sillä, että tuntee roskakuskin, joka on mensan jäsen. 

Opettajissa on eniten huippuälykkäitä kaikista ammattikunnissa. Näkeehän sen tässäkin keskustelussa, että on monenlaista viipoittajaa. Kaikki pitäisi saada putkesta läpi. Se vaatii älykkyyttä ja reaktiokykyä. 

Liian rajattu. Väitän, että myös sairaanhoitajat ovat keskimmääräistä älykkäämpiä.

Vierailija
165/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan joillakin sarjamurhaajillakin korkea älykkyysosamäärä. Ei se kerro ihmisestä juuri mitään muuta.

Vierailija
166/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keski-ikäinen nainen ja naimisissa DI:n kanssa jo kaksikymmentä vuotta. Valitsin puolison koulutuksen perusteella. Ja suosittelen samaa sinullekin.

Järki-ihminen ilman pahempia luonnevikoja, sehän se.

Vierailija
167/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää monella taas keulivan.

Hoi älykkäät! Mitä älykästä olette saaneet aikaan palstailun lisäksi?

Vierailija
168/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan paljon muuta kuin älykkyytemme. Mensaan hakee osa ihmisiä juurikin sen takia, että pääsisivät olemaan ihmisten kanssa, jotka ovat samalla aaltopituudella. Ja ehkä löytäisivät kumppanin sieltä. 

Vierailija
169/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"....Ymmärräthän mitä tarkoittaa, jos älykkyys on alle keskiverron? Silloin puhutaan äkkiä jo heikkolahjaisista (alle 80) tai kehitysvammaisista (alle 50). Ei hän sentään heikkolahjainen ole, vaikka huomaankin hänen olevan minua tyhmempi (anteeksi kun kuulostaa pahalta, mutta sen vaan ... huomaa) (Ja minä siis kuulun mensaan, oman älykkyyteni "tason" tiedän)"

Ymmärrään hyvin, mitä tarkoittaa keskiarvo ja mediaani, mutta sinä et tunnu ymmärtävän, joten väitteesi Mensaan kuulumisesta on vähintäänkin kyseenalainen. Jos ÄÖ on alle keskiarvon, se ei tarkoita, että ÄÖ on alle heikkolahjaisen rajan. Puolella tavallisista ihmisistä ÄÖ on alle mediaanin ja puolella yli. Siksi se on mediaani. Kansankielellä sanottuna puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.

Amikseen menevät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ne, joilla ÄO on alle 100 ja lukioon ne, joilla on yli 100. 

Vierailija
170/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mensan älykkyystesti ei mittaa älykkyyttä, vaan päättelykykyä. 

Milläs sitä älykkyyttä sitten mitataan? 

Loogisrationaalinen päättelykyky on vain yksi suppea älykkyyden osa-alue.

Ei pidä paikkaansa. Loogisrationaalinen päättelykyky = älykkyys.

Sinulla on vanhanaikainen älykkyyskäsitys. Nämäkin muuttuvat ajan kanssa, kun tulee lisää tietoa ja ymmärrystä. Ihan kuin mitkä tahansa jopa ihan perusteoriatkin. 

Vierailija
171/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mensan älykkyystesti ei mittaa älykkyyttä, vaan päättelykykyä. 

Milläs sitä älykkyyttä sitten mitataan? 

Loogisrationaalinen päättelykyky on vain yksi suppea älykkyyden osa-alue.

Ei pidä paikkaansa. Loogisrationaalinen päättelykyky = älykkyys.

Sinulla on vanhanaikainen älykkyyskäsitys. Nämäkin muuttuvat ajan kanssa, kun tulee lisää tietoa ja ymmärrystä. Ihan kuin mitkä tahansa jopa ihan perusteoriatkin. 

Se nyt vaan on sovittu, että älykkyys tarkoittaa tuota. Vaikka kuinka haluaisi olla älykäs siitä huolimatta, ettei itseltä tuollaista löydy. 

Vierailija
172/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muistaakseni Suomen älykkäin mensalainen oli ammatiltaan trukkikuski.

Jotkut kokevat tarpeelliseksi tehdä älykkyystestejä. Mikäs siinä.

Elämä on kuitenkin se varsinainen älykkyystesti. Testaa samalla muitakin tarvittavia ominaisuuksia.

Vierailija
173/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, mitä tarkoittaa keskiarvo ja mediaani, mutta sinä et tunnu ymmärtävän, joten väitteesi Mensaan kuulumisesta on vähintäänkin kyseenalainen. Jos ÄÖ on alle keskiarvon, se ei tarkoita, että ÄÖ on alle heikkolahjaisen rajan. Puolella tavallisista ihmisistä ÄÖ on alle mediaanin ja puolella yli. Siksi se on mediaani. Kansankielellä sanottuna puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä.

Sinähän siellä tyhmä olet...kuulut Mensaan. Olet siis niin pässi että makselet jäsen maksuja Mensalle...mitäs sinä sillä saat? Käytä ne fyffet vaikka safkaan, äläkä ole idiootti! Minäkin olen kepittänyt rajat yli ja vielä jätin testin kesken ja voin silti olla tyhmä mutta en noin tyhmä! Hra.138

Vierailija
174/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amikseen menevät muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ne, joilla ÄO on alle 100 ja lukioon ne, j

No hu,hu mitä yleistystä!

Vierailija
175/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huh huh. Rupesi ilmeisesti harmittamaan. 

"Jos ÄÖ on alle keskiarvon, se ei tarkoita, että ÄÖ on alle heikkolahjaisen rajan." En niin missään kohtaa väittänytkään, kerroin kyllä mikä on heikkolahjaisuuden raja ja sehän ei ole 100. Mutta siirtele toki maalitolppia. 

Kyllä mä kuulun mensaan, ei sun tarvi yrittää tölviä siitä (eikä se ole sulta pois, vai onko?) 

Vierailija
176/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten ne vähemmän lahjakkaat kvanttifyysikot ovat. Tiedätkö...

Vierailija
177/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää monella taas keulivan.

Hoi älykkäät! Mitä älykästä olette saaneet aikaan palstailun lisäksi?

Miten niin "palstailun lisäksi" - pidätkö oikeasti palstailua älykkäänä? 

Tänään en ole saanut aikaan yhtään mitään konkreettista. Lapsen asioita soitellut pitkin poikin. 

Vierailija
178/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian rajattu. Väitän, että myös sairaanhoitajat ovat keskimmääräistä älykkäämpiä.

No jo on hurja väite. Eli ovat yi 100. Tottakai ovat, amk-tutkinto, varmasti on edes yli 100. 

Vierailija
179/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nassejohtajat Saksassa oli kaikki yli 160 äo varustettuja. Se oli valintakriteeri porukkaan. Herman Göringillä oli korkein äo. Siitä voi sitten olla montaa mieltä kertooko nuo testit älystä ja viisaudesta?

Virallisissa lähteissä Göringin äo:ksi mainitaan 138. Ei korkein mitatuista, mutta parhaimmistoa. Minään valintakriteerinä älykkyyttä sinänsä ei käytetty. Aate ja fanaattisuus painoivat Hitlerin vaa'assa eniten.

Vierailija
180/354 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyystestejä voi harjoitella. Vuoden päivät kun teet niitä päivittäin älykkyytesi nousee huimasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi