Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaalaisista harmittaa vain surkea englannin taito ja hyvin puutteellinen suomen osaaminen (esim. espanjalaiset)

Vierailija
10.04.2025 |

En siis ole kiinnostunut mistä tahansa ulkomaalaisista, vaan esim. espanjalaisista sun muista sellaisista. Kyllä olen ollut tietoinen, että heidän englantinsa on erittäin... surkeaa suoraan sanottuna, ei ole yllätys. Yritän vain aina vihjailla suomen opiskelusta, koska hoonosoomea on paljon helpompi ymmärtää kuin englantia, jossa sotketaan aikamääreet ja kirjoitetaan sanat aivan päin peetä. Todella vaikeaa ymmärtää esimerkiksi jotain tyyliin "I come here since two years, I know no one", että onko joku tullut tänne kaksi vuotta sitten, tulossa kahdeksi vuodeksi vai mitäs vittua. Koska nuo eivät hallitse aikamääreitä eivätkä osaa käyttää esimerkiksi sanoja "I will", "I came", "I have come" jne. En ole lopettamassa ulkomaalaisiin tutustumista. Kunhan vain avauduin, kun joutuu käyttämään hirveästi aivoja ratkaistakseen noita ihmeellisiä viestejä välillä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ala opetella itte espanjaa kun kerran espanjalaisiin haluat tutustua. Ei olisi vahingoksi sinulle osata muutakin kuin suomea ja rallienkkua. Se avartaa jos oppii auttavastikin espanjaa.

Mitä hemmettiä sinä sekoilet? Englanti on aina ollut vahvin kieleni, lisäksi osaan kahta muuta vierasta kieltä. 🙄 

Olen aina ollut taiteellinen ja kielet ovat vahvuuteni, että mitenköhän helvetissä rallienglanti liittyy minuun 😂 vaatii minulta todella paljon työtä lausua sanat päin helvettiä. Jännä juttu että tällä palstalla tiedetään aina ventovieraiden asiat niin hyvin.

Vierailija
22/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkein seikka on raha.

Mitä maksaa että henkilö opettelee kielen siten että vastapuoli on tyytyväinen?

Ihan markkinataloutta. Kommunismissa vaaditaan että toinen puhuu esimerkiksi englantia oikeaoppisesti ilman palkkiota.

Näitä on hyvä pohtia, kun vaaditaan ihmisiltä kouluttautumista tai paneutumista asioihin.

Missä on rahat siitä hyvästä. Sama muuten pätee yhdys sanoihin. Kukaan ei maksa mulle kirjoittamisesta ja jos maksaakin liian vähän, niin en anna silloin 100% työpanostani.

Hölmö tekee asioita hyvin ilmaiseksi. Espanjalaisille ei makseta siitä että oppivat englannin kieltä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite just ymmärrän työluokan raiskattua englantia tai eu-englantia paremmin eri murteilla kuin aidon britin sönkötystä.

Valitettavasti näin. Koulutettujen englantia en ymmärrä ihan hirveesti. Olisi kohtuullista että ainakin hidastaisivat vähän.

Minä ymmärrän jos englanti on lievästi huonoa. Natiivien puheen ymmärrän kuin suomen, paitsi skottienglantia ei ymmärrä edes sen puhuja itse.

Eikä ole pelkästään espanjalaisista kyse, mutten halua luetella tänne kaikkia kansallisuuksia joihin tutustun. Kaikkia yhdistää huono englanti, joka vaatii todella paljon salapoliisityötä. No, se on sen arvoista kuitenkin.

Mulle on helpoin työkieli thaimaalaisten, vietnamilaisten, ukrainalaisten englanti. Brittien saarten englannin kieli kuulostaa mun k

mun mies työskentelee laivalla ja laiva on tosi kansainvälinen paikka. Monia kieliä. Ihan yksittäisillä sanoilla pärjää hyvin jos samalla näyttää sormela ja huitoo käsillä. Mieheni tapana no vain hokea erilaisia sanoja ilman mitään kielioppia ja asiat hoituu.

Mies ei puhu mitään kieltä hvvin, eikä osaa kirjoittaa suomeakaan kunnolla. Kansainvälisiä sanoja on esimerkiksi kaput, serve, nee, niet, ok, halou,

Hänellä on itseasiassa tosi laaja sanasto sellaisista sanoista jotka on monien kielten kanssa lähes samoja.

Siinä mielessä suomen kieli on tosi kansainvälinen.

Vierailija
24/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkein seikka on raha.

Mitä maksaa että henkilö opettelee kielen siten että vastapuoli on tyytyväinen?

Ihan markkinataloutta. Kommunismissa vaaditaan että toinen puhuu esimerkiksi englantia oikeaoppisesti ilman palkkiota.

Näitä on hyvä pohtia, kun vaaditaan ihmisiltä kouluttautumista tai paneutumista asioihin.

Missä on rahat siitä hyvästä. Sama muuten pätee yhdys sanoihin. Kukaan ei maksa mulle kirjoittamisesta ja jos maksaakin liian vähän, niin en anna silloin 100% työpanostani.

Hölmö tekee asioita hyvin ilmaiseksi. Espanjalaisille ei makseta siitä että oppivat englannin kieltä hyvin.

Espanjassa ei taideta koulutukseen laittaa rahaa.

Pelkästään se että selviydyt toisen asteen opinnoista ja osaat puhua kolmea kieltä kiitettävästi, jotta palkintona on elinikäinen perustulo saisi porkkanaa sen verran että kaikki oppisivat asiat järjestelmällisesti.

Tästä ei haluta maksaa ihmisille. Koulutuksen tarkoius on tuottaa mahdollisimman halvalla tuottavia ihmisiä. Vielä parempaa olisi että ihmiset opettelisi ilmaiseksi vieraan kielen, että ap:lla ja erilaisilla johtajilla olisi helpompaa kääriä rahat taskuunsa muiden työpanoksesta.

Opiskelemattomuuskin on eräänlainen lakon muoto.

Älä siis leveile oppineisuudellasi vaan päinvastoin, älä opiskele.

Espanja, Ranska ja muut maat joissa englannin käyttö virastotasolla on kielletty. Hienoja maita!

Vierailija
25/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluun palvelua omalla kielelläni, niin sitä saa rahalla. Tai jos haluan kuulla korean kieltä ja syödä illallisen korealaisittain höystettynä, niin siitä pitää maksaa selvää rahaa.

Rahalla saa.

Ai, sulla ei ole rahaa, no kärsi sitten.

Vierailija
26/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono englanti on maailman yleisin kieli. Ja jokaikisellä maailman kolkalla on oma näkemyksensä siitä mitä se englannin kieli oikein onkaan ja kaikki luulevat puhuvansa sitä oikein sujuvasti. 

Asuin parikymmentä vuotta Englannissa ja arvaatka mitä? Mun englantia ei täällä ymmärrä kukaan. 

Vierailija
27/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset ei toimi, mutta olisin lainannut kirjoittajaa, jonka mies on laivalla töissä. Mun mies on lentokentällä töissä ja sama juttu. 

Suomi ei ole mieheni äidinkieli, mutta töissä käytetään paljon englantia suomen lisäksi. Välillä riittää jonkilainen finglish-pidgin jolla saa homman hoidetuksi, mutta useimmiten pitää olla just so. Onneksi on check list-systeemit käytössä. 

Ja kun pitää olla kansainväliselle porukalle asiat selvinä, ei jumita kielioppi,-tai sanastokoukeroihin, vaan selkeys ja yksinkertaisuus ovat valttia. 

Varmaan laivalla paljon samaa. 

Vierailija
28/28 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä suotavaa, että ne espanjaa puhuvat shemalet opettelisivat edes hieman suomea asiakkaitaan varten 😐