Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pakotetaan lapsi pyytämään anteeksi?

Vierailija
18.05.2008 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

empatiaan vetoaminen voi olla "ajattelepa, mille sinusta tuntuisi, jos joku tekisi sinulle noin kuin sinä nyt teit"-juttua...

Siis henkistä painostusta ja maalailette, miten kamalan teon lapsi teki ja miten paaaaha mieli nyt on? Sekö on hyvä vaihtoehto?

Vierailija
22/25 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v pyytää käskemättä anteeksi, 5 v ei. Muistutan, käsken pakotan.. ja lopulta tiuskaisee: anteeksi! Pienenpi tulee halaamaan ja pyytää kauniisti anteeksi kun on tehny jotain väärin.

Lapset on niin eri luonteisia. Sama kasvatus toki molemmilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en löytänyt tätä enää avaukseni jälkeen (kiitos av:n uudistuneen haun!)

Niin. Mitäs tehdään sitten kun 3v ei suostu pyytämään anteeksi. Ei empatiaan vetoamisen jälkeen, ei sen jälkeen kun ehdotin että pyydetään yhdessä anteeksi, ei moitteiden jälkeen, ei jäähyn jälkeen. Kun ei niin ei. Mitä olisi pitänyt tehdä? Yritin keskustella asiasta vielä myöhemmin samana päivänä, mutta lapsi ei suostunut ollenkaan edes kuuntelemaan.

Minua suututti todella, suututtaa vieläkin, sillä anteeksi-pyytämisestä ei olla meillä ikinä luistettu.

ap

Vierailija
24/25 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten lapsi on jäähyllä niin kauan kuin pyytää anteeksi.

Ei sellainen tilanne ole yksinkertaisesti mahdollinen, että lapsi ei jäähyn jälkeenkään pyydä anteeksi, koska jäähy ei lopu sitä ennen.

Vierailija
25/25 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jäähy on varattu "miettimiselle", "rauhoittumiselle".

Toki teko sinänsä voi aiheuttaa jäähyä, ja sieltä pääsee nopeammin pois jos on valmis pyytämään anteeksi.

En vaadi anteeksipyyntöä aina heti, vaan muistutan esim. 10 min kuluttua, että "et ole tainnut vielä pyytää anteeksi. Käyhän pyytämässä, niin voidaan sen jälkeen xxx".

Suuttumuksen laannuttua on helpompi pyytää anteeksi.

Itse en ymmärrä aikuisia, jotka voivat suuttuessaan loukata toista törkeästi, ja oman suuttumuksensa lauhduttua ovat kuin mitään ei olisi tapahtunut. Anteeksipyyntö tai asiaan palaaminen on turhaa, koska "kyllähän sä tajuut et mä vaan olin vihanen, ei se mitään tarkottanut".

-24

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme