Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee tällainen häiriö jossa aikuinen ihminen teeskentelee tuntevansa kaikki?

Vierailija
09.04.2025 |

Nyt ei puhuta siis mistään epävarmasta teinistä vaan keski-ikäisestä miehestä. Jos luen mediasta jotain juttua jostain ihmisestä niin tämä ilmoittaa että ovat joskus miljoona vuotta sitten olleet esim. samassa koulussa ja ovat ikään kuin kavereita. Alkaa myös aina puhua jostain tapaamistaan ihmisistä heti etunimellä. Joku pankkivirkailija on hänelle heti Minna eikä "se pankin aspa". Kerran tuli kaupan parkkiksella vastaan joku nainen joka vaan nyökkäsi meille eikä edes hymyillyt, mies väitti että "joo toi oli yks mun kaveri". Joo niin varmaan. Mistä tällainen johtuu? 

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokee tarvetta tehdä itsestään tärkeän.

Huono itsetunto. 

Vierailija
2/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vain oikeasti tietää ja tuntee jollain tasolla monia? Minäkin moikkaan kaupungilla ollessani niin monelle et kaverit naureskelee "se tuntee kaikki", vaikken tietty oikeasti tunne kaikkia, ison osan vain :)

Työn puolesta tulee joka vuosi paljon uusia tuttavuuksia, sen lisäksi olen täältä myös kotoisin, eli oikeasti niitä luokkakavereita piisaa. Olen erittäin sosiaalinen. 

Haittaisiko sinua, jos tämä tuttusi oikeasti tuntisi "kaikki"?

Voi toki olla jotain pönkittämistäkin. Sitten voit sääliä häntä, eipä kai sen kummempaa miettimistä asiassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen voi tuntea paljon porukkaa.

Minulle sanottiin nuorena, että tunnen kaikki. Kyllä minä kaupungilla paljon tuttuja kohtasinkin. Myös lehdissä näen paljon ihmisiä, joiden kanssa olen joskus ollut tekemisissä.

Miksi asia häiritsee ap:tä?

Vierailija
4/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli tollanen, nykyään n 60v mies.  Oli muutenkin sekopää. Ai niin, mulla oli myös työkaverina tollanen nainen, mistä tahansa asiasta/ihmisestä puhuttiin niin hän tiesi sen " koska hänen serkkunsa on töissä siinä yrityksessä tms". Todella raskaita ihmisiä, koska siitä seuraa myös aina pitkä monologi.

Vierailija
5/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen voi tuntea paljon porukkaa.

Minulle sanottiin nuorena, että tunnen kaikki. Kyllä minä kaupungilla paljon tuttuja kohtasinkin. Myös lehdissä näen paljon ihmisiä, joiden kanssa olen joskus ollut tekemisissä.

Miksi asia häiritsee ap:tä?

Koska ap on tyytymätön omaan elämäänsä.

Vierailija
6/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhinä voi oireilla esim. noin.

Vierailija
7/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi tässä kiinnostamaan, miksi AP pitää asiaa häiriönä. 

Joillain ihmisillä on oikeasti valtavasti tuttuja ja kaveriksi kutsuminen kynnys todella matala. Olen ymmärtänyt, että varsinkin miehille tällainen laaja kaveripiiri on sosiaalista pääomaa. Ainakin täällä itäpuolella maata tuntuu, että kaikki asiat hoituvat kaveripiiristä kysymällä.

Vierailija
8/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetellut klassikon Ketä saa ystäviä ja vaikutusvaltaa?

Vierailija
9/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä?

Vierailija
10/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöinen. Narsisti, huomionhakuinen, psykopaatti. Nuo nyt ensimmäisenä nousevat mieleen. Selvää liene, ettei kukaan normaali toimi noin. 

Vierailija
11/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin vähän aikaa juuri tuollaista miestä. Hänelle "tuntemiseksi" riitti aika vähäinen kosketuspinta kuhunkin ihmiseen. Esim. kun minä kerroin hänelle tuntevani etäisesti erään youtubeen kautta julkisuuteen nousseen henkilön, niin hän ilahtui ja totesi, että taas tuli yksi julkkis lisää tuttavapiiriin, ja aikoi mainita asian työkavereilleen. Hän ei siis ole tavannut koko ihmistä.

Muissakin asioissa hänellä oli kova tarve nostaa itseänsä esille, osata ja tietää kaikki asiat paremmin kuin muut. 

Suhde jäi lyhyeksi juuri noiden asioiden vuoksi. 

Vierailija
12/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiriöinen. Narsisti, huomionhakuinen, psykopaatti. Nuo nyt ensimmäisenä nousevat mieleen. Selvää liene, ettei kukaan normaali toimi noin. 

??? Normaali seurallinen ihminen, joka monessa mukana.

Vierailija
13/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ja namedropping ovat aika narsistisia piirteitä ihmisessä.

Vierailija
14/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, namedropping on ärsyttävää. T. Se, joka tunsi nuorena kaikki

Vierailija
15/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kokoomuslaiset tuntee satoja ihmisiä äkkiseltään.

Se on eräänlainen elämäntapa verkostoitua.

Ihminenhän kykenee tuntemaan nimeltä ainakin sata ihmisetä siten että yhdistää ne kasvoihin ja tietää heistä vähän.

Parhaimmillaan ihmisen kylään tai pieneen perheeseen mahtuu noin 300 henkilöä. Tämä on jo maksimi muistamisessa ja vaatii sosiaalisen perusluonteen oppia niin paljon ihmisiä. Yleensä henkilö on silloin diplomaatti ja osaa myös kieliä.

Hyvin lahjakaita ihmisiä. Näitä on joukossamme eivätkä he tee siitä numeroa.

Vierailija
16/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sussa taas on voimakas nöyrä ja vaatimattomuutta kultivoiva luterilainen "klangi".

Vierailija
17/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksi tuttu, joka tuntee "kaikki". Toisaalta hän ollut tällä paikkakunnalla useissa työpaikoissa, onkohan hän nyt ollut kolmesti naimisissa, joten myös sitä "sukua" riittää. On myös aktiivisesti mukana vähän kaikessa. Lähinnä tämä kaikkien tunteminen huvittaa, mutta se ärsyttää, että puhuu tuttavistaan pelkästään nimellä. Ihan kuin kaikki tietäisivät, että Minna on nykyinen naapuri, Pekka entinen työkaveri, Liisa lapsen kummitäti ja Juha vanha luokkakaveri. Itse kun puhun muista nimillä tai pelkillä nimillä vain silloin, kun tiedän keskustelukumppanin tuntevan saman henkilön. Muuten nämä ihmiset ovat puheissa vain naapureita, työkavereita, äidin siskoja ym. tai vaan "yksi tuttu". 

Vierailija
18/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nimi juttu on muuten ärsyttävää. Exä oli tuollainen. Jokaisesta virkailijasta, työntekijästä ym. puhui heti etunimellä jos vain näki nimilapunkin. 

Vierailija
19/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jäi tässä kiinnostamaan, miksi AP pitää asiaa häiriönä. 

Joillain ihmisillä on oikeasti valtavasti tuttuja ja kaveriksi kutsuminen kynnys todella matala. Olen ymmärtänyt, että varsinkin miehille tällainen laaja kaveripiiri on sosiaalista pääomaa. Ainakin täällä itäpuolella maata tuntuu, että kaikki asiat hoituvat kaveripiiristä kysymällä.

Älä nyt viitsi naurattaa. Oletko itsekin narsku?

Vierailija
20/92 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä?

https://www.amazon.com/How-Win-Friends-Influence-People/dp/0671027034

Aika tunnettu teos. Kannattaisi sunkin lukea jos haluat päästä vielä pois av:lta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi