Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kummassa lapsen kaverisynttärit järjestetään?

Vierailija
08.04.2025 |

Meillä on pieni kerrostaloasunto, jonne ei millään mahdu kuin muutama vieras. Lapsi haluaa kuitenkin kutsua koko päiväkotiryhmän synttäreilleen (kaikki viskareita eli 5-6 -vuotiaita). Lapsia ryhmässä on 16. Kotia on mahdoton harkitakaan, kun ei meillä mahdu pöydän ääreenkään istumaan kuin 4. Talossa ei ole mitään kerhohuonetta jota voisi vuokrata. Ja lapseni inhoaa hoploppeja, temppuratoja ja seikkailupuistoja niin sellainen myöskään ei käy. Miten te muut oikein järjestätte nämä kaverisynttärit? Siis jos tulijoita olisi koko luokka tai koko päikkyryhmä? 

Kommentit (377)

Vierailija
21/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttärit ovat käytännössä yhdet isot leikkitreffit, joissa saa herkkuja. Ei niille tarvitse kummoisia tiloja. Leikkipuistoissa voi hyvin järjestää ja niiden sisätiloja voi myös vuokrata ainakin Helsingissä. 

Vierailija
22/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi päiväkodin tädin kans et joku päivä voisit viedä tarjottavat sinne. Sitten hetki juhlistetaan päivänsankaria herkutellen, laulaen hänelle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltua kivoilla ulkosynttäreillä leikkipuistossa ja metsässä. Tarjoiluna mm pillimehut, donitsit ja kotona tehty pizza. Oli kivaa.

Tämä olisi ihan hyvä, mutta entä jos sataa paljon vettä? Ja muutenkin on ihan koiran ilma. Ap

Järjestä synttärit niin lyhyellä varoitusajalla, että voit sääennusteesta valita sopivimman päivän. Karsii tehokkaasti myös vieraslistas niin, että yllärimyrskyn sattuessa mahdutte teillekin.

Myös voi kokeilla järjestää synttärit heinäkuussa, kun suurin osa on jossain lomareissuissa.

Vierailija
24/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltua kivoilla ulkosynttäreillä leikkipuistossa ja metsässä. Tarjoiluna mm pillimehut, donitsit ja kotona tehty pizza. Oli kivaa.

Tämä olisi ihan hyvä, mutta entä jos sataa paljon vettä? Ja muutenkin on ihan koiran ilma. Ap

Elämä on. Kyllä lapset siitä selviää. Sinne voi jonkun siirrettävän sadekatoksen tuoda.

Mutkun ap:lla ei varmasti ole varaa/kuljetusta/oikeastaan edes kiinnostusta edes hommata mitään sadekatosta. 

Ap - kun jokaiseen ratkaisuehdotukseen on ongelma. 

Älä viitsi sentään olla ilkeä. En ole koskaan järjestänyt kaverisynttäreitä ja nyt olen tilanteessa, että joudun järjestämään ne ihan yksin ilman kenenkään apua, ja tosiaan autottomana (kuten moni täällä pk-seudulla on autoton). Kyllä minä sadekatoksen hommaan kunhan keksin mistä ja miten ja kuka sen pystyttää ja palauttaa. En varmasti ole ainoa nainen, joka yrittää järjestää lapselleen juhlat. Luulin täältä saavani vinkkejä enkä  ilkeilyä. Ap

Vierailija
25/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun liikuntasalissa? Itse järkkäsin aina Hoplopissa tai muussa vastaavassa.

Vierailija
26/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu kaupungeissa. Lähimpään Hoplopiin on 150km

Vierailija
27/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lapsi inhoa hoploppeja, tai ainakaan kukaan senluonteinen joka haluaa kutsua koko ryhmän, joten i call provo. Olisit sanonut ettei hoploppiin ole varaa kutsua koko ryhmää, jos asia on niin.

Koulujen ja päiväkotien liikuntasaleja saa vuokrata pikkurahalla. Ohjelmaa voi keksiä itse tai sit buukata jonkun taikurin, pellen tai prinsessan esiintymään. 

Kukaan ei halua koko päikkyryhmää kutsua kotiinsa vaikka asuisi missä linnassa..

Vierailija
28/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin todeta lapselle, että maailmassa ei saa kaikkea haluamaansa. Voit kutsua 3 kaveriasi.

Tai sitten olisin aikuinen ja googlaisin kaikki mahdolliset alueen vuokrattavat tilat, sieltä löytyy kyllä joku kerhotila tms., jossa synttärit on helppo järjestää. On pieni keittiö, jääkaappi jne.

Minulla vain ei ole autoa. Eli vaikka saisinkin jostain 5 km päästä vuokrattua kerhotilan niin en keksi miten saisin sinne raahattua tarjottavat ja kakun. Googlasin jo pitopalveluitakin ja kyllä mahdottoman kalliiksi tulee vuokrata juhlatila ja pitopalvelu 16 lapselle täällä pk-seudulla. Etenkin kun tila ja ennakkoon sovittu henkilömäärä on pakko maksaa vaikka lopulta paikalle pääsisi vain 4 vierasta. Ap

Taksin voi tilata tai auton vuokrata. Niitä muutkin autottomat käyttää, jos julkiset ei käy.

Vierailija
29/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on. Kyllä lapset siitä selviää. Sinne voi jonkun siirrettävän sadekatoksen tuoda.

Mutkun ap:lla ei varmasti ole varaa/kuljetusta/oikeastaan edes kiinnostusta edes hommata mitään sadekatosta. 

Ap - kun jokaiseen ratkaisuehdotukseen on ongelma. 

Älä viitsi sentään olla ilkeä. En ole koskaan järjestänyt kaverisynttäreitä ja nyt olen tilanteessa, että joudun järjestämään ne ihan yksin ilman kenenk

No, onhan täällä jaettu vinkkejäkin, mutta olet onnistunut tarttumaan niistä kaikista juuri epäkohtiin. 

Vierailija
30/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei asu kaupungeissa. Lähimpään Hoplopiin on 150km

Me asutaan pk-seudulla niin hoploppi tms täällä on, mutta lapseni inhoaa niitä paikkoja, ei halua koskaan mennä niihin, niin ei tunnu kivalta pakottaa synttäreitä paikkaan mitä inhoaa. Ap

Vierailija
31/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan lapsi inhoa hoploppeja, tai ainakaan kukaan senluonteinen joka haluaa kutsua koko ryhmän, joten i call provo. Olisit sanonut ettei hoploppiin ole varaa kutsua koko ryhmää, jos asia on niin.

Koulujen ja päiväkotien liikuntasaleja saa vuokrata pikkurahalla. Ohjelmaa voi keksiä itse tai sit buukata jonkun taikurin, pellen tai prinsessan esiintymään. 

Kukaan ei halua koko päikkyryhmää kutsua kotiinsa vaikka asuisi missä linnassa..

Mitä ihmettä? Minun lapseni inhoaa hoploppeja ja vastaavia, en voi sille mitään. Silti hän tykkää päikkykavereistaan ja haluaa juhlia synttäreitään. Tämä ei ole provo, mutta en kai minä millään sitä sinulle voi todistaa. Ei ole pakko uskoa jos ei halua. Mutta kannattaa ehkä silti ymmärtää, että monenlaisia erilaisia lapsia on ja kaikki ei todellakaan ole niitä jotka tykkää temppuradoista. Ap

Vierailija
32/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä taloyhtiössä pihaa, grillikatosta yms. Pidä pihasynttärit, paistakaa makkaraa ja järkkää joku ohjelma, muuten keksivät touhunsa.

Vierailija
33/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap kutsuu lapsen kaverisynttäreille 16 lasta, jotka ovat 5-6 vuotiaita, niin kuka tuota lapsilaumaa vahtii ja leikittää ja hoitaa tarjoilut? Mitä lapset tekevät synttäreillä, jos aktiviteetit ja temppurata ei kiinnosta päivänsankaria? 

Vierailija
34/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen järjestänyt nyt ainakin seitsemät lapsen synttärit, enkä koskaan ole kutsunut mitään koko ryhmää. Eikä ole kutsunut kukaan muukaan niille synttäreille, joissa lapset on olleet vieraina. Eihän kenenkään kotiin mahdu kokonaista päiväkotiryhmää, ja pienimmille (siis joku esim. 4v) on ihan turha järkätä mitään sisäleikkipuistoja, koska ei ne muksut pysy porukassa siellä. Isommat jo pysyy paremmin porukassa ja pitää huolta, että kaikki on mukana, mutta sekin tapahtuu vain, jos heitä on riittävän vähän. Jos on koko päiväkotiryhmä, niin miten ihmeessä sinä edes varmistaisit, ettei joku istu yksin jossain nurkassa tms.

Millään synttäreillä, missä lapseni ovat olleet, ei ole ollut koko ryhmää. Lapsen lähimmät kaverit. Siinä se. Kannattaa myös muistaa, että nekin kaverit todennäköisesti vaihtuu matkan varrella, että aika monet on myös ennemmin kutsunut vanhemman kavereiden lapsia, koska niihin sentään yhteys säilyy vielä kouluikäisenäkin (eri asia ehkä jossain pienellä paikkakunnalla, mutta mun kouluikäinen lapsi ei ole enää tekemisissä yhdenkään päiväkotikaverin kanssa, ja vain kaksi heistä on samalla luokalla).

Vierailija
35/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kpl 5-6 -vuotiaita on kyllä aika paljon hommaa on neliöitä sitten kuinka paljon vain. Sanoisin, että kutsutaan 4 kaveria ja muiden kanssa leikitään sitten siellä päiväkodissa. Jos ei sovi, niin sitten ei pidetä kaverisynttäreitä päiväkotiryhmän kanssa vaan kutsutaan muutama muu kaveri sen sijaan niin, ettei ole liikaa vieraita. Periaatteessa kannatan koko luokan kutsumista, mutta tuon ikäiset ovat vielä aika pieniä.

Vierailija
36/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me sinulle synttäripaikaksi voida muuttua. Aikuinen ihminen kun olet, niin luulis sulla olevan vielä auktoriteettiasema naperoa kohtaan.

Vierailija
37/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin todeta lapselle, että maailmassa ei saa kaikkea haluamaansa. Voit kutsua 3 kaveriasi.

Tai sitten olisin aikuinen ja googlaisin kaikki mahdolliset alueen vuokrattavat tilat, sieltä löytyy kyllä joku kerhotila tms., jossa synttärit on helppo järjestää. On pieni keittiö, jääkaappi jne.

Minulla vain ei ole autoa. Eli vaikka saisinkin jostain 5 km päästä vuokrattua kerhotilan niin en keksi miten saisin sinne raahattua tarjottavat ja kakun. Googlasin jo pitopalveluitakin ja kyllä mahdottoman kalliiksi tulee vuokrata juhlatila ja pitopalvelu 16 lapselle täällä pk-seudulla. Etenkin kun tila ja ennakkoon sovittu henkilömäärä on pakko maksaa vaikka lopulta paikalle pääsisi vain 4 vierasta. Ap

Taksin voi tilata tai auton vuokrata. Niitä muutkin autottomat käyttää, jos julkiset ei käy.

Minulla ei ole ajokorttia. Ja kyllä, taksin voi tilata. Mutta joudun laskemaan taksien hinnat turvaistuinvuokrineen synttärien hintaan ja rahasta on tiukkaa. Ap

Vierailija
38/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järjestänyt noin 60 kaverisynttärit. Kertaakaan ei kutsuttu yli kymmentä vierasta. 

Meillä on tilanne, jossa yksi lapsi saa kutsua synttäreille 10 vierasta, ja luokalla on 11 tai 12 tyttöä. Muut kutsuvat koko luokan tytöt, ja tämä, jonka äiti on laittanut rajaksi 10, joutuu aina jättämään kaksi pois. Ei hyvä. 

Vierailija
39/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun olet kerran jo päättänyt, että ei nyt mitenkään onnistu, niin mitä täällä kyselet ja jankutat. Normaali aikuinen pystyy kyllä järjestämään juhlat parille kymmenelle ihmiselle. Jos ei pysty, niin sitten ei järjestä. Se siitä.

Vierailija
40/377 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä taloyhtiössä pihaa, grillikatosta yms. Pidä pihasynttärit, paistakaa makkaraa ja järkkää joku ohjelma, muuten keksivät touhunsa.

Taloyhtiössä on pieni piha, ei grillikotaa eikä edes pihapöytää, yksi keinu, pieni hiekkalaarikko ja keinun vieressä yksi penkki, muuten sitten parkkipaikkaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän