Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaikeaa voi olla ajaa rajoitusten mukaan taajamassa?

Vierailija
09.06.2025 |

Pitäisi lisätä valvontaa taajamiin nopeuden suhteen. 

Mikä siinä on, että on pakko roikkua puskurissa kiinni, kun rajoitus on 50km/h taajamassa ja koulujen lähellä 40km/h? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin nyt kesälomien aikaan on tärkeää ettei koulujen ohi ajeta luvattoman lujaa

Vierailija
2/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin nyt kesälomien aikaan on tärkeää ettei koulujen ohi ajeta luvattoman lujaa

Teilläkö ei loma-aikoihin ole liikennettä koulujen läheisyydessä? Täällä koulut ovat muutenkin käytetyillä reiteillä eikä voi selittää kovaa vauhtia kesälomalla. Ja nuo päiväkodit ovat auki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa saako jossain vielä niin hirmuista vauhtia kaahailla?

Vierailija
4/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.

Vierailija
5/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se saatanan puhelin. 

Vierailija
6/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ajaa

Vierailija
7/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää ennemminkin ne jotka köröttelevät mittariin 60 80 alueella. Sitte  kun laskee 50 niin ajavat vieläkin sen 60. Ja aina näillä on hirveä kiire päästä kolmion takaa eteen eivätkä osaa sitten painaa kaasua.

Vierailija
8/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.

Joo ja sitä nopeutta lasketaan kymmeniä metrejä ennen kuin nopeus vaihtuu...

Vierailija
9/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenmalttia.

Vierailija
10/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ääliö.

Vierailija
11/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa roikkua. Mä hidastan lisää jos joku roikkuu. 

Vierailija
12/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ohitan jos joku hidastaa. No problem.

Vierailija
13/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ohitan jos joku hidastaa. No problem.

Siksihän mä hidastankin. Pääset helpommin ohi. Erityisen usein tätä tapahtuu 30 alueella. 

Vierailija
14/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan köröttele polttomoottori romujen perässä 80k€ sähköautolla. 0-100kmh 3,2 sekuntia.

Vierailija
15/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitä nopeutta lasketaan kymmeniä metrejä ennen kuin nopeus vaihtuu...

Teknisesti ajatellenhan sen nopeuden täytyy olla oikea heti rajoitusmerkistä alkaen, joten kyllä käytännössä on hidastettava jo kymmeniä metrejä (muutama auton mitta siis) aiemmin. 

Itselläni on sähköautolla vaikea pitää nopeus rajoituksen mukaisena kun ei kuule moottorin ääntä, joten käytän vakionopeudensäädintä lähes aina. Muuten menisi liian lujaa taajamissa. 

Vierailija
16/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaikeaa. Rajoitukset on niin matalat.

Vierailija
17/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa voi vielä jatkaa:

- Miten vaikeaa voi olla lähteä liikennevaloista liikkeelle? Tuleeko ihan puuntakaa yllätyksenä, että se punainen valo vaihtuu vihreäksi, ja palaa vain lyhyen aikaa, ja että takanasi on muitakin tienkäyttäjiä?

- Miten vaikeaa voi olla lähteä liikennevaloissa liikkeelle samalla kun se edessä olevakin liikahtaa? Eikä jäädä odottamaan, että edellä oleva ehtii 50 metrin päähän?

- Miten vaikeaa niille pakulla ajaville jonneille on noudattaa edes jotain liikennesääntöä edes joskus? Jos siinä työpaikassaan saa niin ison natsan hihaan, että pääsee ajamaan ikiomaa pakettiautoa, niin nouseeko se keltainen neste heti ihan tappiin?

- Miten vaikeaa voi olla poliisille sakottaa myös moottoripyöriä? Sen ohella että jatkuvasti vainotaan mopopoikia ja että onko vetorattaita peukaloitu? Ihan hyvää työtä toki, mutta eilenkin näin yhden kevaripellen, jolla se ainoa rekisterikilpi oli kiinni selkärepussa? Saako kevarilla tehdä siis ihan mitä tahansa mieleen juolahtaa?

Vierailija
18/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovamma pakottaa törttäämään.

Taajamassa kun huippunopeudella ei ole käytännön merkitystä matka-aikaan. Seistessä ja odotellessa se aika kuluu. 

Esim. maksimimatka Helsingin keskustassa, 2 km, kestää 30 huippunopeudella 5-10 minuuttia, ja 60 huippunopeudella 4,5-10 minuuttia.

Vierailija
19/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mahdotonta.

Vierailija
20/27 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova ukko raivotilassa. Ja minulla on Pemari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä