Miten vaikeaa voi olla ajaa rajoitusten mukaan taajamassa?
Pitäisi lisätä valvontaa taajamiin nopeuden suhteen.
Mikä siinä on, että on pakko roikkua puskurissa kiinni, kun rajoitus on 50km/h taajamassa ja koulujen lähellä 40km/h?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Etenkin nyt kesälomien aikaan on tärkeää ettei koulujen ohi ajeta luvattoman lujaa
Teilläkö ei loma-aikoihin ole liikennettä koulujen läheisyydessä? Täällä koulut ovat muutenkin käytetyillä reiteillä eikä voi selittää kovaa vauhtia kesälomalla. Ja nuo päiväkodit ovat auki.
Jaa saako jossain vielä niin hirmuista vauhtia kaahailla?
Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.
Itseäni ärsyttää ennemminkin ne jotka köröttelevät mittariin 60 80 alueella. Sitte kun laskee 50 niin ajavat vieläkin sen 60. Ja aina näillä on hirveä kiire päästä kolmion takaa eteen eivätkä osaa sitten painaa kaasua.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.
Joo ja sitä nopeutta lasketaan kymmeniä metrejä ennen kuin nopeus vaihtuu...
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.
Mielenmalttia.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.
Olet ääliö.
Antaa roikkua. Mä hidastan lisää jos joku roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Antaa roikkua. Mä hidastan lisää jos joku roikkuu.
Mä ohitan jos joku hidastaa. No problem.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa roikkua. Mä hidastan lisää jos joku roikkuu.
Mä ohitan jos joku hidastaa. No problem.
Siksihän mä hidastankin. Pääset helpommin ohi. Erityisen usein tätä tapahtuu 30 alueella.
En todellakaan köröttele polttomoottori romujen perässä 80k€ sähköautolla. 0-100kmh 3,2 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia ärsyttää kun joillain köröttelijöillä menee risteyksen jälkeen tuhottoman pitkä aika päästä edes siihen 40kilsan vauhtiin. Ollaan jo tien päässä vihdoin kun oma mittarikin perässä vihdoin näyttää edes 37. Ykkösvaihteen jälkeen ei tunnu löytyvän kakkosta.
Joo ja sitä nopeutta lasketaan kymmeniä metrejä ennen kuin nopeus vaihtuu...
Teknisesti ajatellenhan sen nopeuden täytyy olla oikea heti rajoitusmerkistä alkaen, joten kyllä käytännössä on hidastettava jo kymmeniä metrejä (muutama auton mitta siis) aiemmin.
Itselläni on sähköautolla vaikea pitää nopeus rajoituksen mukaisena kun ei kuule moottorin ääntä, joten käytän vakionopeudensäädintä lähes aina. Muuten menisi liian lujaa taajamissa.
On se vaikeaa. Rajoitukset on niin matalat.
Listaa voi vielä jatkaa:
- Miten vaikeaa voi olla lähteä liikennevaloista liikkeelle? Tuleeko ihan puuntakaa yllätyksenä, että se punainen valo vaihtuu vihreäksi, ja palaa vain lyhyen aikaa, ja että takanasi on muitakin tienkäyttäjiä?
- Miten vaikeaa voi olla lähteä liikennevaloissa liikkeelle samalla kun se edessä olevakin liikahtaa? Eikä jäädä odottamaan, että edellä oleva ehtii 50 metrin päähän?
- Miten vaikeaa niille pakulla ajaville jonneille on noudattaa edes jotain liikennesääntöä edes joskus? Jos siinä työpaikassaan saa niin ison natsan hihaan, että pääsee ajamaan ikiomaa pakettiautoa, niin nouseeko se keltainen neste heti ihan tappiin?
- Miten vaikeaa voi olla poliisille sakottaa myös moottoripyöriä? Sen ohella että jatkuvasti vainotaan mopopoikia ja että onko vetorattaita peukaloitu? Ihan hyvää työtä toki, mutta eilenkin näin yhden kevaripellen, jolla se ainoa rekisterikilpi oli kiinni selkärepussa? Saako kevarilla tehdä siis ihan mitä tahansa mieleen juolahtaa?
Aivovamma pakottaa törttäämään.
Taajamassa kun huippunopeudella ei ole käytännön merkitystä matka-aikaan. Seistessä ja odotellessa se aika kuluu.
Esim. maksimimatka Helsingin keskustassa, 2 km, kestää 30 huippunopeudella 5-10 minuuttia, ja 60 huippunopeudella 4,5-10 minuuttia.
Olen kova ukko raivotilassa. Ja minulla on Pemari
Etenkin nyt kesälomien aikaan on tärkeää ettei koulujen ohi ajeta luvattoman lujaa