Kuusi päivää elän hyvin vähäisellä ravinnolla. Kuka arvaa oikein paljon painoa lähtee?
Ensi tiistai aamuna tulen sitten kertomaan. Katsotaan kuka osuu lähimpään. Joudun tekemään tämän silkasta rahan puutteesta ja otan tämän mielenkiintoisena testinä ja ylipainoakin on, joten on ihan hyväksi.
Tänään ti: 200g naudan jauhelihaa, 1 viipale cheddar-juustoa, 4 kirsikkatomaattia, 60 g voi. Huomenna ke: 200 g naudan jauhelihaa, 2 viipaletta cheddar-juustoa, 60 g voi. To: 3 kananmunan munakas, fetaa mukana ja voissa paistettuna. Pe: sama, La: sama, Su: sama ja ma: täys paastopäivä.
Mitat 160 cm, 100 kg.
Kommentit (67)
Veikkaan, että paino nousee 2kg. Tuo rasvamäärä kova.
Vierailija kirjoitti:
1 kg, jos et lipsu
Minä olen laihduttanut lukuisia kertoja, jolloin olen ollut 500 kalorilla/päivä. Laihduin 100 gr vuorokaudessa. Painoa sain menemään noin 15 kg viidessä kuukaudessa. Heti kun aloin syömään normaalisti kaikki kilot tulivat takaisin. Enää en laihduta.
Paino tänä aamuna 99,0 kg. Unen pöpperössä piti ihan hieraista silmiä mutta kyllä 1,2 kg eilisaamusta. Otan joka aamu samaan aikaan painoni. AP
Tuolla lähtee pariin päivään muutama kilo nestettä. Rasvaa lähtee noin kilo. Hiukkasen lähtee myös lihasta. Ehkä yhteensä joku 4..5 kg? Vyötäröstä lähtee varmaan 5..7 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla lähtee pariin päivään muutama kilo nestettä. Rasvaa lähtee noin kilo. Hiukkasen lähtee myös lihasta. Ehkä yhteensä joku 4..5 kg? Vyötäröstä lähtee varmaan 5..7 senttiä.
Paasto lisää huomattavasti kasvuhormonin määrää eli tuo on tieteellisesti todistettu nykypäivänä useaan otteeseen, ettei monen päivän paastolla lihakset lähde, päinvastoin lihakset saavat tulta alleen etenkin toisesta paastoäivästä alkaen voimaharjoittelua tehdessä.
Kasvuhormoni = Paastotilassa kehomme kasvuhormonituotanto raketoi tutkimusten mukaan jopa 2000%. Kasvuhormoni auttaa kehoamme säästämään lihaksistoa ja luustoa ja polttamaan rasvaa energiaksi. Kasvuhormonin vaikuttaa myös ihon kuntoon positiivisesti ja se hidastaa ikääntymisen merkkejä. Pätkäpaastoilun on todettu pitävän lihaksista 4 kertaa hanakammin kiinni verrattuna perinteiseen kalorinrajoitus dieettiin.
Korkeintaan puoli kiloa. Viikon paastokaan ei tiputa kuin ehkä kilon, jos ei liiku joka päivä kunnolla. Nesteitä voi lähteä, mutta se on merkityksetöntä.
Roki4 elokuvassa päähenkilö menee 2 viikoksi treenimökille venäjän lappiin ja treenaa itsensä huippukuntoon hetkessä.
Sinä ap voit tehdä samoin.
Siis meinaat nassuttaa joka päivä 60g voita? Melkein paketti voita plus muut ihrat siihen päälle. Kolesterolit tykkää kyttyrää. No kukin tyylillään.
Mä laihdutin lukiossa lähes 20kg. Söin 1000kcla/pv.
Ei aamupalaa, lounas (11-12) eka ruoka. Viim ateria ennen klo 18. Illalla söin kurkkua suolalla, jos vatsa kurni.
Alotin about syyskuussa ja vuoden loppuun mennessä lähti koin 9-10kg (80kg-->n. 70kg)
Keväällä laihduin vielä n. 6-8kg.
Lopputulos: hoikka olemus ja puolet hiuksista lähti. Yritin tiputtaa painoa alle 60kg vielä, mutta en onnistunut, vaikka liikuin ja söin vähän (max 1500kcla)
Myöhemmin löytyi raudanpuute/anemia, d:n puute, b12 puute, jodin puute. Ja kilpirauhanen kävi hitaalla. Löytyi myös yliherkkyys maidolle ja gluteenille, jotka pois jättämällä kilpirauhanen piristyi.
Kun puutokset korjattiin, en enää liho normaalilla energiamäärällä (esim. 1800kcla/pv)
Miksi syöt rasvaa jos tarkoitus laihtua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt typeriä?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymyksestä!
Monia syitä. Aloitan vaikka siitä, että minulla on häiriö leptiinin toiminnassa, että toki myös insuliinin säätelyn häiriö. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että minulla oli lähes jatkuva nälkä, aina ruoan jälkeen makeanhimo, ainainen väsymys (koska soluilla ei yksinkertaisesti ole energiaa) sekä paino tietenkin nousi. Oikeasti ainoa tepsivä konsti on tässä vaiheessa alkaa hoitamaan insuliinirestenssiä. Se ei toimi, että syö hiilihydraatteja siinä vaiheessa koska ne nostattavat verensokeria ja sitä kautta insuliinia täytyy puskea koko ajan lisää ja se ei edes toimi enää optimaalisesti ihmisellä joka on muuttunut insuliiniresistentiksi. Tämän itseasiassa huomaa jo keskivartalolihavuudesta sekä verikokeissa esim nousseena kolesterolina etenkin trigly, Verensokeri nousee yleensä, se on se tärkein mittari. Voi olla että ovat jo koholla, niin esimerkiksi itsellä. Korkea verenpainekin on yleistä insuliiniresitentillä.
No, tähän siis auttaa että jättää hiilarit hurjasti vähemmälle. No mistäs sitten saan energiaa? Jos en korvaa hiilareita rasvalla niin sekoitan hormonitoimintaani pahasti entisestään! Ihminen tarvitsee energiaa ja rasvaa. Glukoosia maksa pystyy tuottamaan tarvittavan määrän itse.
Näin insuliiniresistenssi paranee, viskeraalirasva sulaa oikein hyvin, solut saavat energiaa ja uudistuvat, tulehdustila korjaantuu, terveys palaa monella tavalla. Ensin voidaan pudottaa verenpainelääkitystä yleensä.
Syitä olisi lisääkin. AP
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon mitään, mutta koska pistät elimistösi säästöliekille, niin takaisin tulee kilokaupalla, kun aloitat normaalin syömisen.
Eisss.....XDDD
Niin ja jatkuva nälkä sekä makeanhimo ovat kadonneet. Terve nälkä kyllä on kuten pitää mutta ei minun tarvitse syödä kuin ateriani ja nälkä tulee sitten joskus useiden tuntien päästä. Syön normaalisti 2 ateriaa päivässä, en yksinkertaisesti tarvitse enempää. En syö välipaloja enkä juo mitään muuta kuin vettä ja mustaa kahvia.
Kuusi kiloa lähti kuukaudessa, tänään painoa on lähtenyt yhteensä jo miltein 8 kiloa. Viidessä viikossa. Voin paljon paremmin henkisesti että fyysisesti. AP
Valitettavasti se on pääosin nestettä, lihaksista lähtenyttä massaa ja suhteellisen vähän sitä rasvaa
3 kg voi lähteä, mutta käytännössä nesteitä. Ne tulee takaisin.
Täällä kateelliset esittävät huonoja arvailuennusteita.
Satakiloiselta laihduttajalta lähtee ekalla viikolla kevyesti 10 kiloa.
Lancetin uusimpien tutkimusten mukaan viljan hiilarit kiihdyttää hetkellisesti aineenvaihduntaa puolen päivän ajan. Erityisen tehokas on kaura.