Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusi päivää elän hyvin vähäisellä ravinnolla. Kuka arvaa oikein paljon painoa lähtee?

Vierailija
08.04.2025 |

Ensi tiistai aamuna tulen sitten kertomaan. Katsotaan kuka osuu lähimpään. Joudun tekemään tämän silkasta rahan puutteesta ja otan tämän mielenkiintoisena testinä ja ylipainoakin on, joten on ihan hyväksi. 

Tänään ti: 200g naudan jauhelihaa, 1 viipale cheddar-juustoa, 4 kirsikkatomaattia, 60 g voi. Huomenna ke: 200 g naudan jauhelihaa, 2 viipaletta cheddar-juustoa, 60 g voi. To: 3 kananmunan munakas, fetaa mukana ja voissa paistettuna. Pe: sama, La: sama, Su: sama ja ma: täys paastopäivä. 

Mitat 160 cm, 100 kg. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä yhtään. Kokemuksella.

Salaattiakaan syömällä ei välttämättä laihdu.

Olen hieman vähempipainoinen ja elänyt muutamia vuosia hyvin niukalla ravinnolla mutta yllätykseksi olen aika terveen oloinen ja näköinen eikä mistään anoreksiasta tietoakaan. Hämmentävää mutta totta.

Vierailija
22/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kiloa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon mitään, mutta koska pistät elimistösi säästöliekille, niin takaisin tulee kilokaupalla, kun aloitat normaalin syömisen.

Elimistö menee säästöliekille vasta viikkojen päästä kun syö kokoajan niukasti. Ei todellakaan kuudessa päivässä,ei ehkä vielä kuukaudessakaan.

Vierailija
24/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä laihdu grammaakaan. Itse parin vuoden aikana lähes kuukausittain olin 5-6 päivää sairaalassa. Käytännössä ravinnotta pari päivää jo ennen sairaalajaksoa. Noin 3 päivää ravinnotta noista, ja ainoa ravinnonlähde nestetippa. "Kahdesta kolmeen päivää sitten aamupalaksi, lounaaksi, päivälliseksi laihaa velliä+vettä. Ja viimeisenä "kotikuntotesti-päivänä" aamulla velliä, lounaaksi ohutta sosekeittoa, ja päivälliseksi sosekeittoa. Kertaakaan paino ei laskenut yhtään. Jopa päinvastoin. Lähes pelkkää hiilihyrdaattia sisältävä ruoka sitoi nesteinfuusion suolan takia maksimaalisesti kaiken kroppaan. Jopa niin, että paino oli enemmän, kuin sairaalaan joutuessa. Ja tässä on huomioitu kuivuminen.

Vierailija
25/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon mitään, mutta koska pistät elimistösi säästöliekille, niin takaisin tulee kilokaupalla, kun aloitat normaalin syömisen.

Ei ole mitään säästöliekkiä, ei siinä merkityksessä eikä siinä mittakaavassa mitä tarkoitat. Lopeta paskanjauhanta, kiitos. Ja mieluusti tänne kirjoittaminen myös.

Vierailija
26/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et välttämättä laihdu grammaakaan. Itse parin vuoden aikana lähes kuukausittain olin 5-6 päivää sairaalassa. Käytännössä ravinnotta pari päivää jo ennen sairaalajaksoa. Noin 3 päivää ravinnotta noista, ja ainoa ravinnonlähde nestetippa. "Kahdesta kolmeen päivää sitten aamupalaksi, lounaaksi, päivälliseksi laihaa velliä+vettä. Ja viimeisenä "kotikuntotesti-päivänä" aamulla velliä, lounaaksi ohutta sosekeittoa, ja päivälliseksi sosekeittoa. Kertaakaan paino ei laskenut yhtään. Jopa päinvastoin. Lähes pelkkää hiilihyrdaattia sisältävä ruoka sitoi nesteinfuusion suolan takia maksimaalisesti kaiken kroppaan. Jopa niin, että paino oli enemmän, kuin sairaalaan joutuessa. Ja tässä on huomioitu kuivuminen.

Mielenkiintoista. Mä olin viikon sairaalassa, jossa söin hyvin niukasti koska oli paha olo ja ruoka ei maistunut lainkaan,  ja paino putosi n. 4kg (52->48)

Vierailija
27/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan hiilareilla.

Aamulla 3dl kaurapuuroa, klo 16 mandariini ja paahtoleipä. Ja 2h taekwondo treenien päätteeksi 5dl salaattia, joka koostui puolikkaasta 300g kurkusta, kolmesta nyrkin kokoisesta tomaatista ja kahdesta paprikasta sekä jäävuorisalaaista (vauvan pään kokoinen).

hehehe heehe vauvan pään kokoinen salaattti!!!!!

Juustoa en laittanut mutta tofua laitoin ja kourallinen pähkinöitä.

En ole koskaan ollut lihava, enkä koe nälkää ollenkaan. Pakotan itseäni syömään.

Vierailija
28/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla 3dl kaurapuuroa, klo 16 mandariini ja paahtoleipä. Ja 2h taekwondo treenien päätteeksi 5dl salaattia, joka koostui puolikkaasta 300g kurkusta, kolmesta nyrkin kokoisesta tomaatista ja kahdesta paprikasta sekä jäävuorisalaaista (vauvan pään kokoinen).

En ole koskaan ollut lihava, enkä koe nälkää ollenkaan. Pakotan itseäni syömään.

Hmm aika paljon menee hiilareita ja leipää sulla. Mahdatkohan olla lainkaan laiha.... hmmm

Vierailija
29/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle varmaankin tulisi lisää painoa tulla ruokavaliolla ainakin jos nesteytys on hyvä. Eihän tuossa ole muuta kuin rasvaa ja proteiinia.

Rasva ja proteiini juurikin laihduttaa kun ei ole hiilareita mukana. Ei tosin muutaman päivän kokeilussa. Nesteitä voi poistua.

Vierailija
30/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.

Vierailija
31/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm aika paljon menee hiilareita ja leipää sulla. Mahdatkohan olla lainkaan laiha.... hmmm

Vähän liian vähän menee hiilareita suhteessa kulutukseen todennäköisesti.

Yksi taekwondo treeni 2h tarkoittaa noin 1000kcal vajetta. Aamun puurolla saa ehkä sen tarpeen, mutta paahtoleipä ja mandariini ei tuo elimistölle normaalia päivän kulutukseen vaadittava energiamäärää tai salaatista nyt puhumattakaan. Jää miinukselle. Pitäisi vetää toinen puuro illalla päälle ja tuopillinen maitoa.

Vierailija
32/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle varmaankin tulisi lisää painoa tulla ruokavaliolla ainakin jos nesteytys on hyvä. Eihän tuossa ole muuta kuin rasvaa ja proteiinia.

Rasva ja proteiini juurikin laihduttaa kun ei ole hiilareita mukana. Ei tosin muutaman päivän kokeilussa. Nesteitä voi poistua.

Kyllähän nyt hiilareita tarvitaan jos liikkuu. Ja hiilareissa on mukana ne kuidut. Jos et kuituja syö niin paha sinut perii.

Vierailija
33/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt hiilareita tarvitaan jos liikkuu. Ja hiilareissa on mukana ne kuidut. Jos et kuituja syö niin paha sinut perii.

Kysehän ei ollut siitä.

Vierailija
34/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei ollut siitä.

Kyse oli siitä että pieni määrä hiilareita laittaa aineenvaihdunnan käyntiin ja aineenvaihdunta on käynnissä, niin laihtumine tapahtuu.

Jos vain karppaa, niin huonosti lähtee käyntiin. Aina nyrkillinen vehnää tai viljoja mukaan ainakin aamulla. Muuten et kestä.

Vierailija
35/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo lähtee jo pieremälläkin veikkaan 1,1 kg.Laita ne kaloritiedot eihän noita Erkkikään viitsi laskea,paljonko noista ruoka-aineista tulee.Mulla lähtee kilo viikossa tekemättä mitään, kalorit ,niin ne helvetin kilokalorit jotain 1200 vuorokaudessa.

Vierailija
36/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran 2 viikkoa vesipaastolla niin paino tippui lähes 10 kg. Olen siis toki ylipainoinen ja olin sen jälkeenkin ja takasinhan ne kilot äkkiä tuli. 

Vierailija
37/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 6 voinappia päivässä? Yksikin jo etoo.

Vierailija
38/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän ei ollut siitä.

Kyse oli siitä että pieni määrä hiilareita laittaa aineenvaihdunnan käyntiin ja aineenvaihdunta on käynnissä, niin laihtumine tapahtuu.

Jos vain karppaa, niin huonosti lähtee käyntiin. Aina nyrkillinen vehn

Aineenvaihdunta on käynnissä kaiken aikaa, ei sitä erikseen käynnistetä hiilareita syömällä.

Ja edelleen kyse ei ollut siitä tuossa lainaamassasi viestissä.

Vierailija
39/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 6 voinappia päivässä? Yksikin jo etoo.

Noinhan on monella, oikea ravinto etoo kun on tottunut keinotekoiseen ruokaan.

Vierailija
40/67 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta lähtee lähinnä nestettä, joka tulee kaikki takaisin seuraavan kuuden päivän aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme