olen tasa-arvon kannattaja, mutta en missään nimessä feministi.
Terveisin, aikuinen nainen.
Aurinkoista tiistaita kaikille.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Jos feminismi tarkoittaisi sitä, mitä se joskus muinoin tarkoitti, siis tasa-arvon kannattajaa, olisin. Mutta nykyisellään feminismi on sovinismin vastinpari. Miesvihaa ja oikeutuksen etsimistä omalle huonolle käytökselle ihan vaan siksi, että joku mies on joskus jossain huonosti käyttäytynyt.
Ihaileeko ala-astelaiset tytöt miesvihaajia kuten pojat ihailee Tatea? Mitään miesvihaa ei ole. Vai pakotetaanko miehiä pitämään huiveja tai vaihtamaan sukunimiä yhdessäkään valtiossa? Abortoidaanko poikia? Toivooko perheet systemaattisesti tyttöjä ja kiusaa joukolla poikia? Ei. Mitään miesvihaa ei ole.
Miesvihaa on Suomessa, ei mainitsemissasi arabimaissa ja syntyvyyttä säännöstelleessä Kiinassa.
Suomessa alakouluikäiset tytöt ihailevat voimaantuneiden naisartistien sanoituksia, joissa miehet esitetään kuolaavina idiootteina ja joiden eteen naisten ei kannata panna tikkua ristiin.
Maailmassa ei ole parempaa termiä tasa-arvolle kuin tasa-arvo
Feminismi on terminä sukupuolittunut, ulossulkeva ja latautunut.
Sinänsä hassua että että nimenomaan feministit ajavat sukupuolineutraaleja termejä yhteiskuntaamme, mutta tasa-arvoa ei haluta kutsua sukupuolineutraalilla termillä, vaan pakotetaan nimenomaan sukupuolittunutta termiä sille mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Jos feminismi tarkoittaisi sitä, mitä se joskus muinoin tarkoitti, siis tasa-arvon kannattajaa, olisin. Mutta nykyisellään feminismi on sovinismin vastinpari. Miesvihaa ja oikeutuksen etsimistä omalle huonolle käytökselle ihan vaan siksi, että joku mies on joskus jossain huonosti käyttäytynyt.
Ihaileeko ala-astelaiset tytöt miesvihaajia kuten pojat ihailee Tatea? Mitään miesvihaa ei ole. Vai pakotetaanko miehiä pitämään huiveja tai vaihtamaan sukunimiä yhdessäkään valtiossa? Abortoidaanko poikia? Toivooko perheet systemaattisesti tyttöjä ja kiusaa joukolla poikia? Ei. Mitään miesvihaa ei ole.
Miesvihaa on Suomessa, ei mainitsemissasi arabimaissa ja syntyvyyttä säännöstelleessä Kiinassa.
Suomessa alakouluikäiset tytöt ihailevat voimaantuneiden naisartistien sanoituksia,
Olisko esimerkkiä?
Ps. Historiassa on tehty aika paljon musiikkia, jossa mies yrittää ja nainen esittää vaikeaa. Ei ole mikään uusi juttu.
Olet playboy, liukas playboy, armas playboy, mutta verkkoos tartu en!
Rehellinen kysymys: Ketä kiinnostaa ja miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kummallista että naiset antavat joidenkin misogyyni-äijien määritellä, mitä feminismi muka on ja sitten julistaa että eivät ole feministejä. Feminismi ajaa tasa-arvoa kaikkien ihmisten välille.
Minua ei misogynisti-äijien määrittelyt hetkauta eikä kiinnosta. Sen sijaan olen kuullut tarpeeksi eri-ikäisten naisten määritelmiä siitä, mitä feminismi on ja millaisia asioita he ajavat. Sen perusteella en ole feministi. En myöskään halua, että minua lokeroidaan ulkopuolelta mihinkään aatesuuntaan. Feminismit muun muossa ajavat lopputuloksen tasa-arvoa ja kieltävät biologian. Itse en näitä allekirjoita.
Miehet sen sijaan vihaavat naisen biologiaa ja haluavat poistaa tytöt väestöstä. Se on sitä parempaa ideologiaa se :) miehet vinkuu ja demonisoi koko ajan naisen biologiasta, jo
Mitä ihmeen sekoilua tämä on? Naisen biologian vihaaminen on tuttua, sitä olen tutkinut. Siihen vaikuttavat muun muassa lähi-idän uskontojen (kristinusko, islam, juutalaisuus) opinkappaleet, joista haluan irroittautua. Kehitys on ottanut ja huimia harppauksia, mutta vielä siinä on tekemistä.
En käsitä mitä tarkoitat tyttöjen poistamisesta väestöstä tai tyttöjen syntymisen kieltämisestä. Jos joku tällaista kannattaa, vastustan sitä ehdottomasti.
Nykyään yksi pahimpia misogynistiryhmiä ovat nämä biologiset naiset, joiden käsitys naiseudesta on niin ahdas, että he haluavat transitioitua mieheksi, identifioitua muunsukupuoliseksi tms. Miksi he vihaavat omaa naiseuttaan niin? Monet haluavat jopa synnyttää, mutta kieltäytyvät olemasta naisia. Tämä on niin syvälle menevää luonnontieteen kieltämistä, etten voi sellaista allekirjoittaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Olisko esimerkkiä?
Ps. Historiassa on tehty aika paljon musiikkia, jossa mies yrittää ja nainen esittää vaikeaa. Ei ole mikään uusi juttu.
Can't hold us down, Christina Aguilera, God is a woman, Ariana Grande, Kings & Queens, Ava Max ym...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko esimerkkiä?
Can't hold us down, Christina Aguilera, God is a woman, Ariana Grande, Kings & Queens, Ava Max ym...
Oletusarvo, että Jumala on mies, on tietysti neutraali. Kun yksi nainen tekee kappaleen, jossa Jumala onkin nainen, niin onhan se hirveä vääryys miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassua että että nimenomaan feministit ajavat sukupuolineutraaleja termejä yhteiskuntaamme, mutta tasa-arvoa ei haluta kutsua sukupuolineutraalilla termillä, vaan pakotetaan nimenomaan sukupuolittunutta termiä sille mielummin.
Miten mielestäsi järjestetään tasa-arvoisesti vaikkapa oikeus mahdollisimman turvalliseen synnytykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa alakouluikäiset tytöt ihailevat voimaantuneiden naisartistien sanoituksia,
Tyttöjen on hyvä tietää jo pienestä pitäen ettei miesten perässä kannata juosta ja missään nimessä ei pidä alistua niitä palvelemaan.
Olen samaa mieltä Suzannen kanssa. Mielestäni feminismi ei ole aikoihin ajanut oikeaa objektiivista tasa-arvoa, vaan tasa-arvoa, joka suosii tiettyjä ihmisryhmiä. Se ei ole mielestäni oikeaa tasa-arvoa. Tälle on nimityskin, positiivinen syrjintä.
Mielestäni työhönotossa sukupuoli tai seksuaalinen suuntautuminen eivät saisi vaikuttaa työntekijän valintaan yhtään. Ei se niinkään voi mennä, että pätevämpi hakija hylätään, koska joku toinen hakija kertoo olevansa lesbo tai homo. Ei se homous pätevämmäksi tai osaavammaksi ihmistä tee, niin kuin ei heterouskaan.
Jos naisille, homoseksuaaleille tai transsukupuolisille annetaan toisia ihmisryhmiä syrjiviä etuja, ei se mielestäni ole tasa-arvoista. Jos esim. transurheilijat päästetään tyttöjen urheilukilpailuihin ja he vaikkapa kamppailulajeissa satuttavat naisvastustajia pahasti, on se mielestäni törkeää. Tai ylipäätään se, että transurheiluja voittaa kilpailun, koska on biologisesti mies, on se mielestäni väärin. Heille pitäisi olla täysin omat kisat.
Tasa-arvo tarkoittaa itselleni objektista tasa-arvoa. Sitä nykymuotoinen feminismi ei valitettavasti aja.
Onhan noita miehiä enemmän tai vähemmän vähätteleviä lauluja meilläkin, myös vanhoja biisejä:
"Hän on mun, hän on mun lökäpöksyni mun..." lauloi artisti nimeltä Hanne jo vuonna 1978.
"Viimeinkin rakastuin mä luuseriin...." oli hitti ysärillä, esittäjänä Nylon Beat.
"Mulla on rinnat, mul on mun luut
Ja mun kakskytkahdeksan hammasta sua puree, jos lähelle tuut
Mulla on kohtu ja pakastimessa purkkeja viis
Mul on nää kaikki, siis, miehistä viis..." vuosi oli 2009 ja esittäjänä Chisu
"Joulusetä, miks sä esität pukkii? Ai tuunko istumaan sun polvelle, no tuskin..." runoili Anna Abreu Vain Elämää -joulujaksossa muutamia vuosia sitten.
---
Biiseissä on toki taustalla ironinen pohjasävy.
Se on jännä miten naisten ja feministien maine menee yhdestä kommentista joka ei edes ole aggressiivinen, mutta miesten maine ei mene kymmenien tuhansien vuosien naisvihasta :D. Miehenne tutkitusti syrjii naisia KAIKESSA eivätkä halua teitä edes syntyvän. Kas kun ette halua irtautua sukunimien misogyniasta tai uskonnoista jotka vihaavat teitä, sen sijaan sanoudutte irti teidän oikeuksia ajavasta liikkeestä :DD Onko typerämpää olentoa kuin heteroakka?
Teitä eniten vihaa miehet. Kas kun ette kommentoi miehille miten heidän maineensa menee noihin sairaisiin, fa*istisiin ja täysin nat*imaisiin kommentteihin. Noloa miten suositte miehiä vihassakin. Tollot.
Miksi se nimi menee aina miehen mukaan? :) Miksi ette sanoudu irti tuollaisesta misogyniasta? Ai on vapautta? No kovasti te silti pelkäätte feministin vapauksia. Ei toki yllätä että ainoat vapaat valinnat mitä saa heteroilla tehdä on miehen etu.
Itse ajattelen olevani ns. klassinen feministi eli kannatan sitä alkuperäistä ajatusta mahdollisuuksien tasa-arvosta. Että sukupuoli ei ratkaise pääsetkö yliopistoon, saatko äänestää, missä työtehtävissä voit olla, voitko omistaa ja hallinnoida omaisuuttasi, voitko tehdä itseäsi ja omaa elämääsi koskevia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kummallista että naiset antavat joidenkin misogyyni-äijien määritellä, mitä feminismi muka on ja sitten julistaa että eivät ole feministejä. Feminismi ajaa tasa-arvoa kaikkien ihmisten välille.
Kyllä vanhan liiton feministit ihan itse määritelivät sen kuinka tuohon kuuluu miesviha. Huvittavaa sinänsä että moderni feminismi on täten palannut sinne juurilleen. Jokainen älykäs ihminen kannattaa tasa-arvoa muttei ole feministi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä tietää kuka sitä valtaa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen olevani ns. klassinen feministi eli kannatan sitä alkuperäistä ajatusta mahdollisuuksien tasa-arvosta. Että sukupuoli ei ratkaise pääsetkö yliopistoon, saatko äänestää, missä työtehtävissä voit olla, voitko omistaa ja hallinnoida omaisuuttasi, voitko tehdä itseäsi ja omaa elämääsi koskevia päätöksiä.
Eli olet klassinen liberaali etkä feministi lainkaan.
Feministit teille kaikki oikeudet ovat ajaneet, miesten alla teillä ei olisi mitään. Kannattaa näyttää kiitollisuutta niille NAISILLE jotka ovat teille oikeudet suoneet.
Jos ei ole feministi, voi mennä suoraan Afganistaniin maistamaan miltä se miehen valta tuntuu. Voi tulla ikävä feminismiä ;)
Miehet ei ole teille yhtäkään oikeutta halunneet, sairaita susia kun ovat. Hävettäisi yli kaiken olla pojan äiti. Kasvatat suurinta vihollistasi ja sukupuolesi esineellistäjää. Maanpäällinen helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä feministi sana herättää negaatioita. Istit ja ismit saa heti sellaisen varautuneen olotilan...
Tietenkin. Sinä aivan ratkeat hyvinvoinnista. Olet etuoikeutettu ja hemmoteltu. Et ole pätevä työssäsi jonka sait sukupuolesi vuoksi. Kaikki muutokset ovat haitta laiskanpulskealle oleskelullesi. Suurin traumasi on muutama kuukausi armeijassa. Sinä pelkäät että asemasi viedään sinulta. Ja usko pois. Se viedään.
Tämänkaltaiset vastaukset selittävät miksi tolkun naiset eivät nykyfeminismiä kannata. Miesvihaahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sitä tietää kuka sitä valtaa käyttää.
Missä tasa-arvoiset sukunimet viipyvät? Kas kun akat kertovat miten on ihan sama kenen miehen nimi on kun jokainen nimi on miehen, mutta silti on ihan mahdotonta valita se naisen isän nimi. Vaikuttaisi olevan PALJONKIN väliä kenen miehen nimi siellä on ;)
Se on jännä miten feminismi sallii sukunimet ja huivit "vapautena" mutta sitten maailmassa ei saisi olla yhtäkään naissanaa? :DDD
Käyttäydytpä ikävästi ja aggressiivisesti naiseksi. Mieheltä vastaava olis ihan normaalia käytöstä.