Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa
Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.
Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.
Aivan pariskunnan keskinäinen yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.
Ainakin saan rahaa ja olen itsenäinen :)
Juu, saat palkan millä just ja just maksat pakolliset laskut. Kela käskee muuttaa halvempaan tai asumistuki loppuu, mutta itsenäinen sinä olet ja teet itse päätökset :,D
Kato, kun kouluttautuu, niin saa hyväpalkkaisen työ ja ostaa oman asunnon. Rahaa jää hyvin säästöön ja voi ostaa kaupasta mitä haluaa.
Ymmärrän, että sulle tuo Kela -kuvio on todellisuus.
Ahaa, korkeakoulutettujen työttömyys onkin fake news.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.
Juu, saat palkan millä just ja just maksat pakolliset laskut. Kela käskee muuttaa halvempaan tai asumistuki loppuu, mutta itsenäinen sinä olet ja teet itse päätökset :,D
Itsenäisempi, kuin se, jonka mies saa palkan, millä just ja just maksaa pakolliset laskut, jonka jälkeen pitäisi vielä rouva elättää, kun Kela käskee muuttamaan halvempaan.
Eiköhän ne perheet ole melkoisen varakkaita jotka tälläiseen järjestelyyn pystyvät j
Riippuu palkasta tietysti, mutta voisin väittää ettei yksikään perhe jossa on varaa kotirouvuuteen saa kelan asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi?
Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö?
Mistä päättelet ettei kotirouvalla voisi olla koulutus saati kokemusta työelämästä? Suomessa on oppivelvollisuus nykyään jo amiksen tai lukion loppuun ja harva varmaan tietää siinä 18 vuotiaana päätyvänsä joskus kotirouvaksi. Outo ajatusmalli, kasvatatko sinä esim siivoojana lapsesi siivoojiksi eikä muusta saa haaveillakaan?
Mutta jos lapsi haaveilee urasta vaimona, eikö hyvä äiti kannusta lasta kohti tätä tavoitetta?
Hyvin saa laskut ja oman kodin lainalyhennyksen maksettua. 😊 Jää hyvin rahaa matkusteluun ja harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin ihan omasta halustani kotiin. Mutta tyhmä en ole. Omaisuus (paljon sekalaisia sijoituksia ja 3 sijoituskämppää) on kaikki molempien nimissä. Lisäksi yhteinen tili ja minulla myös rinnakkaiskortti miehen tilille. Laitan joka kuukausi myös itselleni eläkesäästöön rahaa. Ei avioehtoa, henkivakuutus on. Koulutus on ja ala sellainen, että töitä on jos niitä haluan palata tekemään. Mutta en kaipaa sitä pätkääkään ja nyt on ihanaa näin.
Homma toimii meillä erittäin hyvin. Hoidan lapset aamulla lähtövalmiiksi kouluun, nuorin jää kotiin. Tehdään nopeasti kotitöitä ehkä puolisen tuntia. Lähdetään ulos, harrastuksiin, kylään, kauppoille, millon minnekin. Tehdään päivällinen valmiiksi. Isommat tulee koulusta, katson läksyt ja kuulustelen kokeisiin. Mies kun tulee kotiin kolmen maissa, on koti useimmiten aika siisti, ruoka yleensä valmista (joskin hänkin tykkää kokata niin
Ei hän niitä maksa :D Olen töissä ollessani sijoittanut ja kerryttänyt hyvän potin. Osingoilla sijoitan itse lisää. Lisöksi vuokratulot ovat yhteisiä. Kukaan ei kiellä sijoittamista omia rahojani ja ostamasta perheen tarpeita yhteiseltä tililtä. Sinne ohjautuu minulle tulevat lapsilisätkin.
Miksi te olette miesten kanssa jotka ovat vaihtamassa teidät nuorempaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi?
Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö?
Mistä päättelet ettei kotirouvalla voisi olla koulutus saati kokemusta työelämästä? Suomessa on oppivelvollisuus nykyään jo amiksen tai lukion loppuun ja harva varmaan tietää siinä 18 vuotiaana päätyvänsä joskus kotirouvaksi. Outo ajatusmalli, kasvatatko sinä esim siivoojana lapsesi siivoojiksi eikä muusta saa haaveillakaan?
Mutta jos lapsi haaveilee urasta vaimona, eikö hyvä äiti kannusta lasta kohti tätä tavoitetta?
Kyllä,.mutta kunnollinen koulutus kannattaa hankkia ja painottaa omien tulojen ja varallisuuden merkitystä. Myös uranainen voi olla hyvä vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miekestäni hyvä äiti kannustaa pitämään ovia avoinna tulevaisuutta varten, jotta on myöhemmin vapaus valita miten haluaa. Itsekin olen kouluttautunut, käynyt töissä, säästänyt ja sijoittanut. Nykyään salkku kasvaa itsekseen (noh, juuri nyt ei kiitos trump) ja voin käydä osa-aikaisesti töissä niin vähän tai paljon kuin haluan. En pystyisi toimimaan näin jos en aikanaan olisi tehnyt paljon töitä tämän eteen.
En olisi ikimaailmassa viihtynyt pelkkänä kotirouvana ainakaan tällaisessa tavallisessa keskituloisessa perheessä. Eri asia olisi tietysti, jos rahaa olisi miljoonia tai oikeastaan satoja miljoonia. Silloin sitä varmasti saisi ajan kulumaankin, kun lentelisi vaikka Pariisiin lounaalle ja Tahitille kasvohoitoon. Siivous, kaupassa käynti ja ruoanlaitto ainoina päivittäisinä virikkeinä? Ennemmin hinkkaisin ranteeni auki muoviveitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato, kun kouluttautuu, niin saa hyväpalkkaisen työ ja ostaa oman asunnon. Rahaa jää hyvin säästöön ja voi ostaa kaupasta mitä haluaa.
Sepä vasta kurja tilanne on, kun perheen ainoa palkansaaja jää työttömäksi. Milläpä sitten lapset ja rouva elää, kun mies saa vain pientä työttömyyskorvausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ammatti- tai korkeakoulussa voi opetella kotirouvan tutkintoa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette miesten kanssa jotka ovat vaihtamassa teidät nuorempaan?
Lukeeko heidän otsassaan naimisiin mennessä, etteivät aio?
Mä olen kotirouva mutten omasta tahdostani. Olen silti kiitollinen siitä että minulla on tähän mahdollisuus. Kadehdin niitä jotka pääsevät tekemään tyydyttävää uraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettuja työttömiä on vain pieni osa kaikista työttömistä. Oliko noin 10 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, korkeakoulutettujen työttömyys onkin fake news.<
Tietysti työttömyys on ikävä tilanne, meillä on kuitenkin niin hyvät pääomatulot ettei tuokaan olisi mikään katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastaan voi rakastaa, mutta kannattaa kertoa, että nainen on kotirouvana miehen armoilla eli jos mies on väkivaltainen, edes henkisesti niin siinä on sun unelmasi sitten.
Lisäksi vuosikymmeniä kotona ollut ihminen jää vähän kehittymättömäksi. Pahimmassa tapauksessa tuloksena on katkera vanha nainen joka on hirveä anoppi ja joka ei osaa tukea tyttäriään/miniötään uran ja työn yhdistämisessä. En muuten ikinä ottaisi kotiäidin kasvattamaa miestä.
Jännä ettei vuosikymmeniä kotiäitinä olleita naisia näy somessa tai missään hehkuttamassa ihanaa elämäänsä.
Mutta kukin tyylillään, voihan sitä olla hyödyksi yhteiskunnalle vaikka huonona esimerkkinä, miten ei kannata elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin ihan omasta halustani kotiin. Mutta tyhmä en ole. Omaisuus (paljon sekalaisia sijoituksia ja 3 sijoituskämppää) on kaikki molempien nimissä. Lisäksi yhteinen tili ja minulla myös rinnakkaiskortti miehen tilille. Laitan joka kuukausi myös itselleni eläkesäästöön rahaa. Ei avioehtoa, henkivakuutus on. Koulutus on ja ala sellainen, että töitä on jos niitä haluan palata tekemään. Mutta en kaipaa sitä pätkääkään ja nyt on ihanaa näin.
Homma toimii meillä erittäin hyvin. Hoidan lapset aamulla lähtövalmiiksi kouluun, nuorin jää kotiin. Tehdään nopeasti kotitöitä ehkä puolisen tuntia. Lähdetään ulos, harrastuksiin, kylään, kauppoille, millon minnekin. Tehdään päivällinen valmiiksi. Isommat tulee koulusta, katson läksyt ja kuulustelen kokeisiin. Mies kun tulee kotiin kolmen maissa, on koti useimmiten aika siisti, ruoka yleensä valmista (joskin hänkin tykkää kokata niin
Tottakai jos se on sitä mitä he toivovat. Mutta se pitää olla itse valittu tie, ei pakon sanelema kuvio. Niin se itsellänikin on. Olemme erittäin tarkkoja, että koulu pitää hoitaa niin huolella, että käytännössä minne vain on ovet auki ja voi aidosti valita mitä haluaisi tehdä. Ovat akateemisesti lahjakkaita, ahkeria ja koulu sujuu loistavasti. Tietävät kyllä, että valitsin jäädä toistaiseksi kotiin. Ammatiltani olen lääkäri joten ymmärtävät myös sen ettei tähän pisteeseen ole vahingossa ajauduttu.
En tiedä mitä siinä kadehtisi, täydellistä riippuvuutta miehen hyvästä tahdosta? Mitä kun mies lähtee?Kuolee? Siinä sitten ihmettelee miten saa töitä, millä maksaa velat, verot..etc. Siinä kohtaa useimmat ovat yhteiskunnan elättejä, meidän verorahoilla.
Kateellisuuskortti on aika väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin vaadin tytärtäni hankkimaan kunnon koulutuksen. Silloin on enemmän varaa valita, mitä haluaa elämältään ja jos haluaa jäädä kotiin, on tietysti parempi löytää se mies ns. omista piireistään kuin joku tyhjätasku turhantoimittaja. Kotona saadun mallin mukaan kaikki lapsemme, niin pojat kuin tytöt, ovat hyvin koulutettuja (akateeminen koulutus) ja kaikkien parisuhde toimii tasa-arvoisena, ei ole sinun ja minun rahoja, vaan perhe on yhteinen yritys ja perheellä on sama elintaso riippumatta siitä, kumpi tienaa enemmän vai tienaako ollenkaan.
Kukaan aikuinen ei kadehdi ketään, ne on niitä alakoululaisten tuntemuksia.