Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa

Vierailija
07.04.2025 |

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.

Aivan pariskunnan keskinäinen  yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.

Kommentit (445)

Vierailija
61/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sekä minä että mies olemme olleet kotirouvia kun lapset ovat olleet pienempiä. Töitä pitää kuitenkin tehdä jotta saa eläkettä.

Eläkeikä on sinun kaikkien toiveittesi täyttymys? 🤣

Jos meinaa elää yli 65-vuotiaaksi, kannattaa varautua eläkeikään. Aikooko kotirouva elää yli 65-vuotiaaksi? 

Älä nyt säikähdä mutta harva saa itse päättää koska kuolee.

Joten eikö rouvankin siis kannata varautua siihen, että elää vielä 80-vuotiaana?

Vierailija
62/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ja teininä 1970- j 1980-luvulla asuin vauraalla alueella, jossa naapurustossa oli paljon professoreiden, ylilääkäreiden, johtajien jne. kotirouvia. Noiden vuosien aikana aika moni johtavassa asemassa oleva äijä ehti pistää vaimon kiertoon ja vaihtaa nuorempaan, kun lapset olivat kasvaneet isommiksi.

Eipä näillä entisillä kotirouvilla ollut hääppöinen tilanne sen jälkeen, kun iso ja tyylikäs asunto vaihtui pieneen vuokrakämppään ja elintaso romahti kerta heitolla. Varmaan moni öijä oli turvannut selustansa avioehdolla.

Tuolloin opin, että opiskelen, hankin omat rahat työtä tekemällä  ja en koskaan ole riippuvainen yhdenkään miehen rahoista.  Jään kohta eläkkeelle ja saan ihan kohtuullisen eläkkeen loppuelämäksi.

Eläkkeet kuule poistetaan. Ei ole varaa. Lapsia on liian vähän. Ja vanhuksia liian paljon! Kirjoitustaidottomien ihmisten, jotka osaa vaan somalikieltä tuominen pahentaa huoltotaakkaa lisää.

Sä teit tämän.

Nauti!!!!

Toinen vaihtoehto eläkkeelle on säästäminen ja sijoittaminen työuran aikana. Siihen kotirouva ei kykene. Kun mies vaihtaa yli 50-vuotiaan vaimon nuorempaan, on entinen kotirouva liian usein taloudellisesti huonossa asemassa loppuelämänsä. Mies on saanut tehdä työuraa ja nauttii eläkkeestä varallisuudesta esim. Espanjassa golfaamalla. 

Jos joku oikeasti haluaa kotirouvaksi, niin ainakaan avioehtoa ei tule allekirjoittaa. Menee edes varallisuus erossa puoleksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Kotirouva voi olla myös lapseton. 

Ei siis pidä perustella kotirouvuutta lastenhoidolla. 

Vierailija
64/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen heidän puolesta jotka voivat olla kotiäitinä. Monilla ei ole sitä mahdollisuutta.

Juu ja kotirouvat tekevät tärkeää työtä myös

Kotirouva? Kun ei ole alaikäisiä lapsia kotona? Älä viitsi. 🤣

Vierailija
65/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.

Ainakin saan rahaa ja olen itsenäinen :)

Juu, saat palkan millä just ja just maksat pakolliset laskut. Kela käskee muuttaa halvempaan tai asumistuki loppuu, mutta itsenäinen sinä olet ja teet itse päätökset :,D

Vierailija
66/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsena ja teininä 1970- j 1980-luvulla asuin vauraalla alueella, jossa naapurustossa oli paljon professoreiden, ylilääkäreiden, johtajien jne. kotirouvia. Noiden vuosien aikana aika moni johtavassa asemassa oleva äijä ehti pistää vaimon kiertoon ja vaihtaa nuorempaan, kun lapset olivat kasvaneet isommiksi.

Eipä näillä entisillä kotirouvilla ollut hääppöinen tilanne sen jälkeen, kun iso ja tyylikäs asunto vaihtui pieneen vuokrakämppään ja elintaso romahti kerta heitolla. Varmaan moni öijä oli turvannut selustansa avioehdolla.

Tuolloin opin, että opiskelen, hankin omat rahat työtä tekemällä  ja en koskaan ole riippuvainen yhdenkään miehen rahoista.  Jään kohta eläkkeelle ja saan ihan kohtuullisen eläkkeen loppuelämäksi.

Eläkkeet kuule poistetaan. Ei ole varaa. Lapsia on liian

Toisaalta sitten miehen kannattaa vaatia avioehtoa, jos vaimo aikoo kotirouvaksi. 

Vierailija
67/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sekä minä että mies olemme olleet kotirouvia kun lapset ovat olleet pienempiä. Töitä pitää kuitenkin tehdä jotta saa eläkettä.

Jos meinaa elää yli 65-vuotiaaksi, kannattaa varautua eläkeikään. Aikooko kotirouva elää yli 65-vuotiaaksi? 

Eikö tuo ole kiinni siitä, miten usein ja pahasti kotirouvan mies hänet hakkaa.

Vierailija
68/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä useampi nainen keskittyisi keittiötehtäviin ja kodinhoitoon, saataisiin Suomi kuntoon ja työtehtäviäkin vapautuisi

Et ainakaan ymmärrä, mikä merkitys työn tuottavuudella on Suomen bruttokansantuotteeseen ja suomalaisten vaurauteen.  Tyypillistä persuilua, jolla ei ole mitään totuuspohjaa.

Vierailija
69/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.

Juu, saat palkan millä just ja just maksat pakolliset laskut. Kela käskee muuttaa halvempaan tai asumistuki loppuu, mutta itsenäinen sinä olet ja teet itse päätökset :,D

Itsenäisempi, kuin se, jonka mies saa palkan, millä just ja just maksaa pakolliset laskut, jonka jälkeen pitäisi vielä rouva elättää, kun Kela käskee muuttamaan halvempaan.

Vierailija
70/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelin alistusfantasia on aika nolo. 

Vierailija
71/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä on, kotirouvat, haluatteko tyttäristänne kotirouvia, vailla koulutusta ja kokemusta, tavoitteena löytää nuorena rikas mies elättäjäksi? 

Entä haluatteko pojallenne elatusta vaativan vaimon, jonka eläkesuunnitelma on avioero tai perintö? 

Kotirouva voi olla myös lapseton. 

Ei siis pidä perustella kotirouvuutta lastenhoidolla. 

Kotiäiti on sitten eri asia. Mä esim. olen kotona, ei ole lapsia, ihan omilla rahoillani elelen. Työelämässä ehdin olla kuitenkin aikani ja päätin vaan tehdä totaalimuutoksen ja jäin kotiin kun siihen on taloudellinen mahis.  

Vierailija
72/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo kouluikäiselle tyttärelleen, että jätä läksyt väliin, kotiinhan kuitenkin jäät? 

Aivan. Case closed. 

Vierailija
73/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet ettei kotirouvalla voisi olla koulutus saati kokemusta työelämästä? Suomessa on oppivelvollisuus nykyään jo amiksen tai lukion loppuun ja harva varmaan tietää siinä 18 vuotiaana päätyvänsä joskus kotirouvaksi. Outo ajatusmalli, kasvatatko sinä esim siivoojana lapsesi siivoojiksi eikä muusta saa haaveillakaan?

Vierailija
74/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti. Ja näitähän ei varmaan avioehtokaan haittaa! 

Mäkin voisin ottaa yhden akan kotiorjaksi. :D

Ota toki mies, jos olet hetero.

Vierailija
75/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kato, kun kouluttautuu, niin saa hyväpalkkaisen työ ja ostaa oman asunnon. Rahaa jää hyvin säästöön ja voi ostaa kaupasta mitä haluaa. 

Ymmärrän, että sulle tuo Kela -kuvio on todellisuus.

Vierailija
76/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole kiinni siitä, miten usein ja pahasti kotirouvan mies hänet hakkaa.

Suosittelen hakemaan apua jos pidät normina sinä että mies hakkaa vaimoaan, oikeasti. 

Vierailija
77/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhatpiiat ja mahot naiset kadehtivat eniten kotirouvia, joilla vieläpä omatekemiä lapsia ja kaiken lisäksi oman rakkaan miehen kanssa yhteisiä.

Painukaa vaan töihinne niillä matalilla palkoillanne tai olkaa työttömänä kelan elätteinä. Ja muistakaa katkerina kadehtia elämänne valuessa hukkaan.

Naiset kouluttautuu ja ovat lääkäreitä, juristeja yms. Sijoittavat ja kasvattavat omaa varallisuutta. Taloudellinen vapaus on tärkeää. Saa tehdä mitä haluaa. Vapaus on tärkeä arvo. 

Juuri näin. Eipä uskoisi, että Suomessa 2020-luvulla ihannoidaan kotirouvia, kun tietää kuinka paljon mielekäs  esim. asiantuntijatyö antaa sisältöä elämään. 

Vierailija
78/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsenäisempi, kuin se, jonka mies saa palkan, millä just ja just maksaa pakolliset laskut, jonka jälkeen pitäisi vielä rouva elättää, kun Kela käskee muuttamaan halvempaan.

Eiköhän ne perheet ole melkoisen varakkaita jotka tälläiseen järjestelyyn pystyvät ja ryhtyvät ;) työttömyyskorvauksella elävä ei ole kotirouva.

Vierailija
79/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta sitten miehen kannattaa vaatia avioehtoa, jos vaimo aikoo kotirouvaksi. 

Ai nytkö kotirouvailu onkin miehen kannalta huono juttu. Noin se persun tuuliviiri pyörii.

Miksi ottaisin valtavan taloudellisen riskin jäämällä kotiin ilman vakuutta siitä, että toimeentuloni on turvattu myös erotilanteessa ja eläkkeellä?

N

Vierailija
80/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne perheet ole melkoisen varakkaita jotka tälläiseen järjestelyyn pystyvät ja ryhtyvät ;) työttömyyskorvauksella elävä ei o

Mutta työssäkäyvä itsenäinen nainen saa hädin tuskin laskut maksettua?