Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista. Olen huomannut että eniten kotirouvia kadehditaa

Vierailija
07.04.2025 |

Eiköhän jokainen nainen saa itse päättää kotirouvaksi ryhtymisensä, kun se on mahdollista.  

Olen huomannut, että eniten kotirouvia kadehtivat etenkin naiset, joilla itsellään ei ole nykytilanteessakaan, eikä edes ole koskaan  ollutkaan mahdollisuuttakaan vaihtoehtoisesti ryhtyä kotirouvaksi miehensä elätettäväkseen.

Aivan pariskunnan keskinäinen  yksityisasia, jääkö puoliso kotiin vai meneekö töihin. Ei kuulu muille.

Kommentit (445)

Vierailija
21/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.

Vierailija
22/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti. Ja näitähän ei varmaan avioehtokaan haittaa! 

Mäkin voisin ottaa yhden akan kotiorjaksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan jonkun naisen elämän tarkoitus olla se, että saa tehdä vuorotyötä Saarioisen maksalaatikkolinjalla. Tai luututa tehtaan käytäviä.

Juu. Itse inhoan ns kotirouvan elämää. Sairauksien ja tyhmyyden takia en päässyt työelämään. Oma DI-mies hoitaa maksupuolen sitten. Kadehdin piikoja ja palvelijoita, jotka niiavat mielessäni kun palvelevat esim. kaupassa. Säälittävällä palkalla raatavat ja asuvat jossain läävässä. Ostavat halpaa ruokaa.

Vierailija
24/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin saan rahaa ja olen itsenäinen :)

Vierailija
25/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Vierailija
26/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen heidän puolesta jotka voivat olla kotiäitinä. Monilla ei ole sitä mahdollisuutta.

Vierailija
27/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo maailma romahtaa jos kaikki naiset ryhtyis kotiäideiks eikä olisi töissä. Et kyl täältä iso arvostus naisille jotka töissä ja lapsia

Vierailija
28/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen heidän puolesta jotka voivat olla kotiäitinä. Monilla ei ole sitä mahdollisuutta.

Juu ja kotirouvat tekevät tärkeää työtä myös

Vierailija
29/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai kotirouva. Lapsia ei kyllä ole. Meillä tämä toimii, koska minä en ole kovasti materian perään ja molemmilla samat mielenkiinnonkohteet. Työskentelen projekteittain itse mutta viime aikoina vähemmän ja vähemmän tilauksien puuttuessa. Minun tienestini artesaanina eivät koskaan ole olleet kummoiset, ainakaan säännöllisesti, miehellä perus asiantuntijaduuni. Joku kuitenkin kysyy niin pieni omistuskolmio pikkukylässä kulkuyhteyksillä isoon kaupunkiin ja ei, ei avioehtoa. Ei kosmetologeja, uusia autoja eikä luojan kiitos ulkomailla ramppaamista. Saan kuitenkin kaiken mitä tarvitsenkin. 

Vierailija
30/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet haluavat myös noin 58 vuotiaan rikkaan miehen.

Vierailija
31/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sekä minä että mies olemme olleet kotirouvia kun lapset ovat olleet pienempiä. Töitä pitää kuitenkin tehdä jotta saa eläkettä.

Eläkeikä on sinun kaikkien toiveittesi täyttymys? 🤣

Vierailija
32/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kadehdin keski-euroopan mallia, jossa naisten on taloudellisesti mahdollista tehdä lyhennettyä työviikkoa samalla kun hoitaa kodin ja lapset ja se on jopa suotavaa. Suomen malli, jossa naisen odotetaan tekevän täyttä työviikkoa, maksavan puolet kaikesta ja hoitavan samalla kodin ja lapset on raadollinen. Jopa yksinhuoltajana selviää helpommalla. Mies maksaa lasten menot elareiden muodossa ja omasta palkasta jää silloin enemmän käteen. Lisäksi riittää, että huolehtii vain itsestään ja lapsista. Olen yh ja nykyään minulla on miesystävä, joka ei asu meidän kanssa. Saan myös säännöllisesti omaa aikaa kun lapset on isällään. Silloin kun asuin ex-miehen kanssa yhdessä tunsin olevani kuin ikuisessa kotiarestissa. 

Hiljaa!

No? Suomen malli on aika kauhea. Onhan se aika raadollista, että moni eroaa

Ei se ole "Suomen malli", että sinulla oli huono mies. 

Ja mitä tulee Euroopaan kotirouviin, on tuo kulttuuri aiheuttanut sen, että monet miehet eivät osaa esim. pestä pyykkiä, koska ensin kodin hoiti äiti ja sitten vaimo. 

Vierailija
33/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo maailma romahtaa jos kaikki naiset ryhtyis kotiäideiks eikä olisi töissä. Et kyl täältä iso arvostus naisille jotka töissä ja lapsia

Maailma romahtaisi kun miehet saisivat taas töitä???

Vierailija
34/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadehdi tippaakaan naisia, jotka itse alistavat itsensä miehen rahoilla eläväksi 

Kateus näkyy läpi sun viesteistä.

Ei pahalla.

Ihan järjellä ajateltu. Miksi jäädä mielivallan alle

Vierailija
35/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja teininä 1970- j 1980-luvulla asuin vauraalla alueella, jossa naapurustossa oli paljon professoreiden, ylilääkäreiden, johtajien jne. kotirouvia. Noiden vuosien aikana aika moni johtavassa asemassa oleva äijä ehti pistää vaimon kiertoon ja vaihtaa nuorempaan, kun lapset olivat kasvaneet isommiksi.

Eipä näillä entisillä kotirouvilla ollut hääppöinen tilanne sen jälkeen, kun iso ja tyylikäs asunto vaihtui pieneen vuokrakämppään ja elintaso romahti kerta heitolla. Varmaan moni öijä oli turvannut selustansa avioehdolla.

Tuolloin opin, että opiskelen, hankin omat rahat työtä tekemällä  ja en koskaan ole riippuvainen yhdenkään miehen rahoista.  Jään kohta eläkkeelle ja saan ihan kohtuullisen eläkkeen loppuelämäksi.

Vierailija
36/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itke sitten vaan sitä uuuupumusta ja miten mihinkään ei ole varaa kun kaikki on niin kallista 🤣

Vierailija
37/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein, jos miehellä on varaa elättää, jää se työpaikka sitten jollekulle muulle, joka sitä enemmän tarvitsee. Nykyään kun ei ole töitä kaikille, valitettavasti.

Koulutettuja miehiä on vähemmän kuin koulutettuja naisia. Esim. Vihreiden naisten keskipalkka on yli 600 € kuussa korkeampi kuin persujen, vaikka Vihreät on nuorempia kuin persut ja työura vasta alussa. 

Te pikku percelit voitte ihan vapaasti heittäytyä rikkaan työssäkäyvän naisen kotipiiaksi.

Jos joku teidät huolii.

Vierailija
38/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sekä minä että mies olemme olleet kotirouvia kun lapset ovat olleet pienempiä. Töitä pitää kuitenkin tehdä jotta saa eläkettä.

Eläkeikä on sinun kaikkien toiveittesi täyttymys? 🤣

Jos meinaa elää yli 65-vuotiaaksi, kannattaa varautua eläkeikään. Aikooko kotirouva elää yli 65-vuotiaaksi? 

Vierailija
39/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän meillä miehiä on liukuhihnalla. Naiset on johtohommissa ja tuotekehityksessä.

T. Saarioisten siistijä, M34

Vierailija
40/445 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin ihan omasta halustani kotiin. Mutta tyhmä en ole. Omaisuus (paljon sekalaisia sijoituksia ja 3 sijoituskämppää) on kaikki molempien nimissä. Lisäksi yhteinen tili ja minulla myös rinnakkaiskortti miehen tilille. Laitan joka kuukausi myös itselleni eläkesäästöön rahaa. Ei avioehtoa, henkivakuutus on. Koulutus on ja ala sellainen, että töitä on jos niitä haluan palata tekemään. Mutta en kaipaa sitä pätkääkään ja nyt on ihanaa näin. 

Homma toimii meillä erittäin hyvin. Hoidan lapset aamulla lähtövalmiiksi kouluun, nuorin jää kotiin. Tehdään nopeasti kotitöitä ehkä puolisen tuntia. Lähdetään ulos, harrastuksiin, kylään, kauppoille, millon minnekin. Tehdään päivällinen valmiiksi. Isommat tulee koulusta, katson läksyt ja kuulustelen kokeisiin. Mies kun tulee kotiin kolmen maissa, on koti useimmiten aika siisti, ruoka yleensä valmista (joskin hänkin tykkää kokata niin usein haluaa sen tehdä ja ehdottaa mulle päikkäreitä <3). Sitten onkin koko ilta aikaa kaikkeen muuhun perheen kesken tai lapset käyvät harrastuksissa. Viikonloppuisin tehdään kotityöt yhdessä. Ei stressiä ruuhkavuosista, parisuhde voi hyvin, yhteistä aikaa ja hellyyttä riittää.