Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"

Vierailija
06.04.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035

Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.

Kommentit (684)

Vierailija
181/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi kuunnella parisuhteessa mitään mm-, razze-, woke- ja transöyhötystä. Ei mua miehen puoluekanta tai muut erilaiset poliittiset mielipiteet haittaa. En mä vasemmistolaisenkasn umpiraszistin ja misogynistin kanssa rupeaisi parisuhteeseen, jos sellaiseen törmäisin.

Totta. En jaksaisi yhtään kumppania, jonka keskeinen identiteetin rakennuskappale on osoittaa moraalista ylemmyyttä vouhottamalla jonkin olemattoman pienen vähemmistön oletetuista tarpeista. Mikään ei ole niin vähämielistä ja rasittavaa kuin valtaväestöön kuuluva tavis joka toitottaa ihmisoikeuksia ryhmille, joiden edustajia ei tunne yhtäkään. Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta ja olen siinä käsityksessä, että valtaosa seksuaalivähemmistöjen edustajista vierastaa sukupuolivaiheilijoita ja heidän puolestaan äänekkäästi esitettyjä vaatimuksia, jotka loukkaavat sekä seksuaalivähemmistöjen että valtaväestön oikeuksia.

Vierailija
182/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.

Keskusta kiittää -aiemmin hylkiöpuolueen virkaa ajoivat he.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen AP:lle muun sukupuolista kumppania.

Vierailija
184/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksaisi kuunnella parisuhteessa mitään mm-, razze-, woke- ja transöyhötystä. Ei mua miehen puoluekanta tai muut erilaiset poliittiset mielipiteet haittaa. En mä vasemmistolaisenkasn umpiraszistin ja misogynistin kanssa rupeaisi parisuhteeseen, jos sellaiseen törmäisin.

Totta. En jaksaisi yhtään kumppania, jonka keskeinen identiteetin rakennuskappale on osoittaa moraalista ylemmyyttä vouhottamalla jonkin olemattoman pienen vähemmistön oletetuista tarpeista. Mikään ei ole niin vähämielistä ja rasittavaa kuin valtaväestöön kuuluva tavis joka toitottaa ihmisoikeuksia ryhmille, joiden edustajia ei tunne yhtäkään. Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta ja olen siinä käsityksessä, että valtaosa seksuaalivähemmistöjen edustajista vierastaa sukupuolivaiheilijoita ja heidän puolestaan äänekkäästi esitettyjä vaatimuksia, jotk

Onko tuollaisia ihmisiä sitten paljonkin? Minusta identiteettipolitiikkaan ovat lähinnä jumittuneet ps, vihreät ja vasemmistoliitto. Muut puolueet ovat enemmän kiinnostuneita muista asioista. 

Minulle samantyyppiset arvot tarkoittaisi enemmänkin sitä että ollaan suunnilleen samaa mieltä siitä miten kestävyysvaje tai ympäristön kemikalisoituminen tulisi ratkaista, uskotaan kumpikin ilmastonmuutokseen, halutaan kasvattaa lapset suunnilleen samalla tavalla, arvostetaan kumpikin koulutusta ja yhteisöllisyyttä, vastustetaan terveydenhuollon yhtään pidemmälle vietyä yksityistämistä, jne. 

Vierailija
185/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.

Ei meitä kiinnosta mitä muut ajattelee varsinaisesti, vaan ollaan menty arvomaailmassa sen verran paljon kauemmas ettei parisuhde olisi mahdollisuus. Tästä on todella paljon jo selvityksiä. Arvomaailmat ja elämäntavat ovat kaukana toisistaan, ja kumppanin arvoilla on naisille enemmän merkitystä.

Vierailija
186/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. En jaksaisi yhtään kumppania, jonka keskeinen identiteetin rakennuskappale on osoittaa moraalista ylemmyyttä vouhottamalla jonkin olemattoman pienen vähemmistön oletetuista tarpeista. Mikään ei ole niin vähämielistä ja rasittavaa kuin valtaväestöön kuuluva tavis joka toitottaa ihmisoikeuksia ryhmille, joiden edustajia ei tunne yhtäkään. Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta ja olen siinä käsityksessä, että valtaosa seksuaalivähemmistöjen edustajista vierastaa sukupuolivaiheilijoita ja heidän puolestaan äänekkäästi esitettyjä vaatimuksia, jotk

Eli olemme samaa mieltä toistemme ja tuon lehtijutun kanssa: erilaiset arvomaailmat on usein yhteensovittamattomia parisuhteessa. Hievoa!

Vierailija
187/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta.

Ei se ole lainkaan tavatonta myöskään KTM/DI/lakimies-piireissä, että äänestetään persuja. 

Olen TkT ja äänestän persuja.

Vierailija
188/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta.

Olen fil.maisteri ja opettaja ja ikuinen persu, koska olen katsellut nykykoulua tarpeeksi kauan.

Miksi te heittelette näitä ammatteja ja titteleitä tänne? Niin kuin niillä olisi jotain merkitystä tässä asiassa. :D

Vierailija
189/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystäviä, jotka ovat ulkkistaustaisia tai kuuluvat seksuaalivähemmistöön. Lapsenikin kuuluu. En todellakaan toisi razismia tai homofobiaa kotiini ottamalla niitä kannattavan miehen. En ikinä.

Oletko vähän yksikertainen ihminen. Siis et hyväksy razismia, mikä on syrjintää ja samalla niputat kaikki persut samaan lokeroon? Hmm...  🤔

Olen eri, mutta miksi ihminen, joka ei hyväksyä rasismia, äänestää rasistista puoluetta? Sen halvan bensan takia tai jonkun muun yksittäisen asian vuoksi?

Tämäkin olisi mulle ongelma, koska mulle politiikassa on kyse arvoista hyvin laajasti, siitä millaista yhteiskuntaa ja maailmaa haluaa olla rakentamassa. Mitä asioita pitää elämässä ja maailmassa tärkeinä, mikä on maailmankatsomus ja ihmiskäsitys. Se kertoo myös etiikasta ja moraalista.

Ei ole todellakaan kyse pelkistä mielipiteistä tai esim. luonteen/persoonallisuuden eroavaisuuksista, joita voi esim. parisuhteessa toki olla melko paljonkin.

Vierailija
190/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä kiinnosta mitä muut ajattelee varsinaisesti, vaan ollaan menty arvomaailmassa sen verran paljon kauemmas ettei parisuhde olisi mahdollisuus. Tästä on todella paljon jo selvityksiä. Arvomaailmat ja elämäntavat ovat kaukana toisistaan, ja kumppanin arvoilla on naisille enemmän merkitystä.

Miten sinä selität sen, että minä olen arvoiltani melko konservatiivinen; En epäile ilmastonmuutosta, mutta epäilen siihen kohdistettujen toimien olevan poliittisesti ja taloudellisesti motivoituneita, ei vaikutusarvon pohjalta. En hyväksy sukupuolivähemmistön oikeuksien edistämistä muiden oikeuksien kustannuksella. Olen sitä mieltä, että meriitit tulee ratkaista esim rekrytoinnissa tai opiskelun taloudellisissa kannustimissa, ei henkiökohtaisten ominaisuuksien ja tämä ihan yleisen resurssien maksimoinnin vuoksi. Kannatan kiintiöp*kolaisjärjestelmää, koska se mahdollistaa poliittisen opposition toiminnan banaanivaltioissa ja vie valtaa diktaattoreilta, mutta vastustan nykyisen kaltaista tp-kansainvaellusta. Haluan edistää kaikkien naisten ja lasten oikeuksia kieltämällä sellaiset kulttuurilliset ominaispiirteet, jotka ovat ristiriidassa arvojemme kanssa, kannatan kansalaisvaltioiden suvereniteettia lainsäädännössä, jolla on kansallista merkitystä jne jne.. Mieheni puolestaan huomattavasti liberaalimpi -JA SILTI minä en koe tässä ongelmaa, päinvastoin, hyviä ja hedelmällisiä keskusteluja!

Kyse ei ole siitä, että samankaltaiset arvot olisivat naisille jotenkin merkittävämpi parinvalintakriteeri, vaan siitä, että ne ovat merkittävämpi kriteeri vasemmistoliberaalnaisille kuin oikeistolaisille!

Ja juuri sellainen oikeaoppisuuden ylimielinen harha on se joka tekee tästä porukasta todella vastenmielistä! Kumma kun minun mieheni osaa olla omien arvojensa takana sättimättä ja väheksymättä silti toisin asiat näkeviä..

Vierailija
191/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vihervasemmistolainen feministi. En mä oleta, että joku persumies on musta kiinnostunut, jos hän lähtökohtaisesti halveksii vihervasemmistolaista ajattelua ja feministejä. Miksi ihmeessä sen pitäisi mun kanssa ryhtyä parisuhteeseen? Sehän olisi sulaa hulluutta 😂.

Vierailija
192/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. En jaksaisi yhtään kumppania, jonka keskeinen identiteetin rakennuskappale on osoittaa moraalista ylemmyyttä vouhottamalla jonkin olemattoman pienen vähemmistön oletetuista tarpeista. Mikään ei ole niin vähämielistä ja rasittavaa kuin valtaväestöön kuuluva tavis joka toitottaa ihmisoikeuksia ryhmille, joiden edustajia ei tunne yhtäkään. Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta ja olen siinä käsityksessä, että valtaosa seksuaalivähemmistöjen edustajista vierastaa sukupuolivaiheilijoita ja heidän puol

"Eli olemme samaa mieltä toistemme ja tuon lehtijutun kanssa: erilaiset arvomaailmat on usein yhteensovittamattomia parisuhteessa. Hievoa!"

Kyllä ne ovat jos osapuolet tai jompikumpi tekevät niistä elämää suuremman haloon. Normaali aikuinen osaa keskustella asioista ilman tarvetta julistaa, kouluttaa tai ottaa mielipide-eroja henkilökohtaisina loukkauksina.

Vierailija
193/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä selität sen, että minä olen arvoiltani melko konservatiivinen; En epäile ilmastonmuutosta, mutta epäilen siihen kohdistettujen toimien olevan poliittisesti ja taloudellisesti mot

Sehän on ihan kiva, että teillä toimii noin. Jatkakaa samaan malliin! Mutta muut ihmiset arvioi omaa parisuhdehalukkuuttaan ja kriteerejään ihan omista lähtökohdistaan. Ei siinä ole mitään pahaa, jos wokettaja tai persu ei kiinnosta. Sitten ei kiinnosta. So what?

Vierailija
194/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. En jaksaisi yhtään kumppania, jonka keskeinen identiteetin rakennuskappale on osoittaa moraalista ylemmyyttä vouhottamalla jonkin olemattoman pienen vähemmistön oletetuista tarpeista. Mikään ei ole niin vähämielistä ja rasittavaa kuin valtaväestöön kuuluva tavis joka toitottaa ihmisoikeuksia ryhmille, joiden edustajia ei tunne yhtäkään. Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta ja olen siinä käsityksessä, että valtaosa seksuaalivähemmistöjen edustaji

Miksi ei vaan etsisi kumppania, jonka kanssa arvomaailma on samankaltainen?

Vierailija
195/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä selität sen, että minä olen arvoiltani melko konservatiivinen; En epäile ilmastonmuutosta, mutta epäilen siihen kohdistettujen toimien olevan poliittisesti ja taloudellisesti mot

Mitä mun pitää tuossa selittää? Ei kukaan ole asettanut epäilyksen aiheeksi teidän keskusteluja tai niiden tasoa. Minäkään en ole tehnyt minkäänlaisia väitteitä niistä. 

Edelleen kyse on ihan kansainvälisestä ilmiöstä, joka osaltaan selittää sitä mikseivät nuoret miehet ja nuoret naiset muodosta yhtä paljon parisuhteita kuin aiemmin. Kyse ei ole vihasta tai oikeaoppisuuden harhasta, vaan siitä että minkälaisen parisuhteen haluaa ja minkälaisen ihmisen kanssa. Minäkin voin varsin hyvin keskustella vahvastikin eri mieltä olevien ihmisten kanssa, mutten silti tahtoisi heidän kanssaan parisuhteeseen. 

En oikein ymmärrä, miksi tähän täytyy aina vetää mukaan ääripään tulkinnat. Onko se tosiaan niin vaikeaa ymmärtää, että ihmisillä voi olla eri prioriteetit ja toiveet parisuhteelle kuin sinulla? Ja se on hyvä että jokainen menee omien prioriteettiensa mukaan, koska itseään ei voi ulkoistaa toisten parisuhteisiin, eli se miten teillä keskustelut sujuu ei ole muille oleellista. 

Vierailija
196/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. En jaksaisi yhtään kumppania, jonka keskeinen identiteetin rakennuskappale on osoittaa moraalista ylemmyyttä vouhottamalla jonkin olemattoman pienen vähemmistön oletetuista tarpeista. Mikään ei ole niin vähämielistä ja rasittavaa kuin valtaväestöön kuuluva tavis joka toitottaa ihmisoikeuksia ryhmille, joiden edustajia ei tunne yhtäkään. Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta ja olen siinä käsityksessä, että valtaosa seksuaalivähemmistöjen edustaji

Keskusteleminen, parisuhde. Mitäpä eroja näillä tosiaan olisi? 

Vierailija
197/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitten tälläinen Agyemang Kwasi hoteisiisi 4 vuoden ja kuukauden kuluttu rikastuttamaan eloasi.

Vierailija
198/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonoppinut kertoo miksi konservatiiviset muslimit eivät äänestä Trumpin tyylisiä poliitikkoa vaan hyödyllisiä hölmöjä vassuja, lyhyt pätkä pitkästä haastattelusta, go go kill yourself -he oikeasti ajattelevat wokevassareista

Vierailija
199/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sitten tälläinen Agyemang Kwasi hoteisiisi 4 vuoden ja kuukauden kuluttu rikastuttamaan eloasi.

Miksi mun pitää ottaa joku ventovieras mies hoteisiini, jos en halua parisuhdetta persun kanssa?

Vierailija
200/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystäviä, jotka ovat ulkkistaustaisia tai kuuluvat seksuaalivähemmistöön. Lapsenikin kuuluu. En todellakaan toisi razismia tai homofobiaa kotiini ottamalla niitä kannattavan miehen. En ikinä.

Oletko vähän yksikertainen ihminen. Siis et hyväksy razismia, mikä on syrjintää ja samalla niputat kaikki persut samaan lokeroon? Hmm...  🤔

Olen eri, mutta miksi ihminen, joka ei hyväksyä rasismia, äänestää rasistista puoluetta? Sen halvan bensan takia tai jonkun muun yksittäisen asian vuoksi?

Tämäkin olisi mulle ongelma, koska mulle politiikassa on kyse arvoista hyvin laajasti, siitä millaista yhteiskuntaa ja maailmaa haluaa olla rakentamassa. Mitä asioita pitää elämässä ja maailmassa tärkeinä, mikä on maailmankatsomus ja ihmiskäsitys. Se kertoo myös etiikasta ja mora

Jos sinä äänestät vasuria, olet todella se razisti. Vassarit pitävät m a m u j a eri arvoisina ihonvärinsä takia ja eivät pidä näitä yksilöinä. Jos on tietyn värinen se oikeuttaa uhriutumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä