"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035
Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.
Kommentit (684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sekä Aura että hänen puolisonsa ovat kolmikymppisiä. Heidän kantansa ovat siis varsin vakiintuneet. Politiikasta puhuminen aiheuttaa välillä hankalia tilanteita.
Se loppuu aina siihen, että ilmoitan, etten pysty jatkamaan enää ja lähden kävelemään, sanoo Aura."
Että sellainen naislapsi.
Niin, pitäisi vaan kuunnella naama peruslukemilla kun puoliso oksentaa rasismia ja naisvihaa. Siitä persu tykkäisi. Normalisoidaan vihaoksennus.
Jos ei voi keskustella eriävistä mielipiteistään raivostumatta ja syyttämättä toista "rasismista ja naisvihasta" edes kuuntelematta, mitä tällä on asiaa, ei kannata keskustella politiikasta ollenkaan. Etenkin kun artikkelin nainen sanoo itse olevansa pariskunnasta se ehdottomampi.
Viimeinen vaihtoehto naiseksi olisi joku politiikasta jankuttava vihervasemmistolainen. Ei ikinä!
T: poliittisesti sitoutumaton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystäviä, jotka ovat ulkkistaustaisia tai kuuluvat seksuaalivähemmistöön. Lapsenikin kuuluu. En todellakaan toisi razismia tai homofobiaa kotiini ottamalla niitä kannattavan miehen. En ikinä.
Oletko vähän yksikertainen ihminen. Siis et hyväksy razismia, mikä on syrjintää ja samalla niputat kaikki persut samaan lokeroon? Hmm... 🤔
Ööh, joo, en hyväksy sitä että kotonani lastani dissattaisiin ja puhuttaisiin hänen seksuaalisuudestaan alentavasti. Sinä ilmeisesti hyväksyisit. Sääli lastasi.
En tainut ymmärtää lukemaasi kun tunteet meni edelle, mutta näinhän se naisten kanssa yleensä käy kun yrität keskustella sivistyneesti, aihe kääntyy sivu urille.
Tapailin hetken persumiestä. Kyllästyin siihen, että hän pommitti minulle puhelimen täydeltä typeriä antifeministisiä meemejä, linkkejä oikeistopopulistien twiittauksiin ja salaliittoteorioihin, uutisia kaikesta mikä liittyy transasioihin tai m-muuttoon millään tavalla negatiivisessa mielessä, hirveetä valitusta joka asiasta, mitä siihen aikaan naisvoittoinen hallitus teki väärin hänen mielestään. Ei kiinnostanut debatoida hänen kanssaan aamusta iltaan, tai lähinnä kuunnella hänen manspleinaamistaan. Mulla on kivempaakin tekemistä elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen vaihtoehto naiseksi olisi joku politiikasta jankuttava vihervasemmistolainen. Ei ikinä!
T: poliittisesti sitoutumaton
Juuri noin! On hyvä kun tietää, millainen kumppani toimii itselle ja millainen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sekä Aura että hänen puolisonsa ovat kolmikymppisiä. Heidän kantansa ovat siis varsin vakiintuneet. Politiikasta puhuminen aiheuttaa välillä hankalia tilanteita.
Se loppuu aina siihen, että ilmoitan, etten pysty jatkamaan enää ja lähden kävelemään, sanoo Aura."
Että sellainen naislapsi.
Niin, pitäisi vaan kuunnella naama peruslukemilla kun puoliso oksentaa rasismia ja naisvihaa. Siitä persu tykkäisi. Normalisoidaan vihaoksennus.
Jos ei voi keskustella eriävistä mielipiteistään raivostumatta ja syyttämättä toista "rasismista ja naisvihasta" edes kuuntelematta, mitä tällä on asiaa, ei kannata keskustella politiikasta ollenkaan. Etenkin kun artikkelin nainen sanoo itse olevansa pariskunnasta se ehdottomampi.
Hyvin on feministien mielenmuokkaus uponnut hedelmälliseen maaperään. Feminismi johtaa sukupuolten väliseen avoimeen yhteenottoon.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin hetken persumiestä. Kyllästyin siihen, että hän pommitti minulle puhelimen täydeltä typeriä antifeministisiä meemejä, linkkejä oikeistopopulistien twiittauksiin ja salaliittoteorioihin, uutisia kaikesta mikä liittyy transasioihin tai m-muuttoon millään tavalla negatiivisessa mielessä, hirveetä valitusta joka asiasta, mitä siihen aikaan naisvoittoinen hallitus teki väärin hänen mielestään. Ei kiinnostanut debatoida hänen kanssaan aamusta iltaan, tai lähinnä kuunnella hänen manspleinaamistaan. Mulla on kivempaakin tekemistä elämässäni.
Niin varmasti tapailit, juu.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: yritin antaa komean ulkonäön takia mahdollisuuden. Ulkonäkö ei näköjään ainakaan minulla voita arvomaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisuuden kunnoittaminen on vaikea taitolaji, mikä tahtoo unohtua molemmilta ääripäiltä. Me olemme vaimoni kanssa monista asioista eri mieltä, mutta kunnioitamme toisiamme ja olemme saanee asioista monenlaisia, mielenkiintoisia keskusteluja aikaan Ei ole tarvinnut ryhtyä haastamaan tai riitelemään.
Kaikilta ei vissiin moinen onnistu.
Minä kunnioitan erilaisuutta, mutta en voisi olla elämänkumppani ihmisen kanssa, jolla on erilainen arvomaailma, kuin minulla. Mutta, nämä asiat pitää selvittää ennenkuin pariutuu.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta
Persuja äänestävä m_muuttaja sahaa kyllä omaa oksaansa ja täysillä.
Täysin sama asia, jos 3. valtakunnan Aatun marsseille olisi hurrannut Daavidin tähti rinnassa juutalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin miesystävän, kun alkoi persuuntumaan. Lähetteli persujen meemejä wa:han ja yritti tahallaan provosoida riitaa.
Vuosienkin jälkeen vinkuu minua takaisin.
Mitä vikaa sinussa on kun et vuosien jälkeenkään ole jo uudessa suhteessa?
Persujen ahdasmielistä logiikkaa: nainen ei voi olla itsenäinen ja itsellinen. Hänessä täytyy olla jotain vikaa, jos elää sinkkuna.
Persumiehissä ja muslimimiehissä on paljon samaa.
"Persujen ahdasmielistä logiikkaa: nainen ei voi olla itsenäinen ja itsellinen. Hänessä täytyy olla jotain vikaa, jos elää sinkkuna.
Persumiehissä ja muslimimiehissä on paljon samaa."
Siitähän tuossa islamofobiassa ja muslimivihassa taitaa yleensä ollakin kysymys. Vahvasta projektiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystäviä, jotka ovat ulkkistaustaisia tai kuuluvat seksuaalivähemmistöön. Lapsenikin kuuluu. En todellakaan toisi razismia tai homofobiaa kotiini ottamalla niitä kannattavan miehen. En ikinä.
Oletko vähän yksikertainen ihminen. Siis et hyväksy razismia, mikä on syrjintää ja samalla niputat kaikki persut samaan lokeroon? Hmm... 🤔
Ööh, joo, en hyväksy sitä että kotonani lastani dissattaisiin ja puhuttaisiin hänen seksuaalisuudestaan alentavasti. Sinä ilmeisesti hyväksyisit. Sääli lastasi.
En tainut ymmärtää lukemaasi kun tunteet meni edelle, mutta näinhän se naisten kanssa yleensä käy kun yrität keskustella sivistyneesti, aihe kääntyy sivu urille.
Et ymmärtänyt, kun tunteet meni edelle? No, ei se mitään. Rauhoitu hetki ja koeta uudestaan. Tai anna olla. Ei nämä niin tärkeitä juttuja ole.
/ Politiikasta puhuminen aiheuttaa välillä hankalia tilanteita.
Se loppuu aina siihen, että ilmoitan, etten pysty jatkamaan enää ja lähden kävelemään, sanoo Aura.
Hänen miesystävänsä pysyy Auran mukaan keskustellessa rauhallisena ja vaatii Auraa perustelemaan, miksi hän on sitä mieltä kuin on. Tämä sopii Auralle.
Mutta kun toinen haastaa niitä perustelujakin, alkaa hänen pinnansa kiristyä. Keskustelu on paras lopettaa, ennen kuin Aura suuttuu täysin. Hän on heistä kahdesta mielipiteissään ehdottomampi. /
No tämähän on ihan tavallinen tilanne, kun vassari lähtee keskustelemaan jonkun kanssa, joka ei ole vassarikuplan sisällä. Vastapuoli lähtee haastamaan ristiriitaisia, epäloogisia, ympäripyöreitä, valheellisia tai pelkkään mutuiluun pohjautuvia perusteluita, kyselemään tarkennuksia, esittämään vastaesimerkkejä ym. Argumentit loppuvat, ja alkaa kovasti suututtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin miesystävän, kun alkoi persuuntumaan. Lähetteli persujen meemejä wa:han ja yritti tahallaan provosoida riitaa.
Vuosienkin jälkeen vinkuu minua takaisin.
Oletettavasti olet myös nainen, joten ei hätää, että päätyisimme yhteen. Mutta jos kuitenkin niin kävisi, harkitsisin vakavasti tapailun päättämistä ensimmäisen kerran kun kirjoittaisit minulle "wa:han". Väärin, niin monella tasolla.
Ei hätää, saat esittää olevasi nainen. Ei lisää haluttavuuttasi silmissäni. Persujen arvomaailma on minusta vastenmielinen, sellaisen kanssa en tietoisesti suhteeseen ala ja, jos kumppani persuuntuu, pistän sen luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus, ei heitä enää jaksa tavata ollenkaan. Näet perhettäsi kolme kertaa vuodessa ja ainoa asia mitä heillä on, on jankuttaa persuista ja rikkaista ja rasisteista ja Orposta ja jankutijankuti. Mukana teini-ikäinen poikani, eikä hänenkään kanssaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin tingata miksi nuorten miesten arvot sitä ja tätä. Ei siinä mitään, keskusteluista voi aina poistua, mutta valitettavasti he asuvat 500 kilometrin päässä ja vapaat matkustaa tapaamaan on löydyttävä koulun ja töiden aikataulujen puitteissa. Heidän fanaattisuutensa ja vihansa vuoksi iäkkäistä vanhemmista on tullut mulle kuin tuntemattomia ihmisiä, sisko on omaan kuplaansa vetäytynyt jo vuosia sitten. Pian vanhemmat ovat poissa ja tämä suhteestamme jäi käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta
Täysin sama asia, jos 3. valtakunnan Aatun marsseille olisi hurrannut Daavidin tähti rinnassa juutalainen.
Täysin samaa epätoivoista ulinaa kuin USAn demareilla heidän Pyhille Vähemmistöillee jotka äänestiväy Trumpia vastalauseena demareiden sairaalle politiikalle joka pyrki tekemään kaikista valtion holhokkeja.
Jokainen järkevä, myös m_muuttaja, äänestää sosialismia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.
Keskusta kiittää -aiemmin hylkiöpuolueen virkaa ajoivat he.
Minulle vihervasemmistolaisena naisena ei ole mitään merkitystä sillä, mitä MUUT ajattelevat seukastani. Kysymys on enemmän siitä, miten minä ITSE kestäisin, jaksaisin parisuhteessa mmuuttajavihamielisyyttä, ihmisten ihonväreistä öyhöttämistä (että tv-ohjelmiakaan ei voisi katsoa ilman, että toinen vauhkoaa taukoamatta ihmisten ihoväreillä), ilmastonmuutoksen kieltämistä, luontoarvojen vähättelyä, sotapesäkkeiden lapsiuhreille nauramista... jne. Joo, en vain jaksaisi. Arvomme olisivat niin perustavanlaatuisen erilaiset, että vaikea olisi edes kuvitella kehittyvän mitään syvällisempää, läheisyyttä, seksistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tunne ilmeisesti yhtäkään ahkeraa opiskelua ja työtä varten maahan muuttanutta?
Tajuatko miten vihaisia he ovat "maan/maanosanmiehille" jotka a) pilaavat heidänkin mainettaan b)pummivat yhteisestä kuormasta?
Suora lainaus erään Irakilaistaustaisen miehen suusta liittyen ex-sotilastaustaisiin geelitukkiin: Trash people.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus, ei heitä enää jaksa tavata ollenkaan. Näet perhettäsi kolme kertaa vuodessa ja ainoa asia mitä heillä on, on jankuttaa persuista ja rikkaista ja ra
Niin. Perhettään ei voi valita, mutta kumppanin onneksi voi, vai mitä?
Persuja taas kiukuttaa, kun naiset valitsee itselleen haluamansa kumppanin. On se niin epää.