Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka näkee työhakemukseni firmassa/työpaikassa?

Vierailija
10.02.2024 |

Haluaisin hakea töihin sellaiseen työpaikkaan, jossa yksi tavallaan minulle tuttu henkikö työskentelee. Tällä yrityksellä olisi kiinnostavan tuntuinen työpaikka tarjolla. Minua epäilyttää laittaa kuitenkin hakemus sinne, koska en tiedä että ketkä kaikki siellä 10 hengen firmassa näkevät hakemuksia. Tuttuni ei ole johtoasemassa mutta omhan työpaikkahakemus aina aika henkilökohtainen kirjoitelma.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/11 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, ja sitten ne nauraa sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan siitä firmasta. 

Vierailija
4/11 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka osallistuvat henkilön valintaan. Ei tarvitse olla johtoasemassa oleva. 

Vierailija
5/11 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kaikille näytetä. Todennäköisesti tuon kokoisessa firmassa sen lukee yksi henkilö, ehkä kaksi jos on useampi tekemässä päätöstä haastatteluun kutsuttavista.

Vierailija
6/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa paikoissa hakemukset ovat julkista tietoa ja kenen tahansa luettavissa.

Vierailija
7/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kelle sen lähetät.

Toki hän voi näyttää sen hakemuksen muillekin joilla valinnoissa sananvaltaa. 

Asiallisesti on kuitenkin käsiteltävä.

Vierailija
8/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sun päin vastoin kannattaisi pyytää sitä tuttua suosittelemaan sinua ja näyttää hakemuksesi ensin hänelle, että hän tarkistaa, että vaikuttaako se sopivalta heidän firmaan (ja ehdottaa parannuksia hakemukseen)?

Sitten vasta lähetät sen rekrytoivalle henkilölle. 

Vierailija
9/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemukset on työpaikan kahvihuonelukemisena. Näin kaikki työntekijät voivat tutustua potentiaalisiin uusiin työkavereihin ja vaikuttaa parhaan valitnaan.

Vierailija
10/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemukset on työpaikan kahvihuonelukemisena. Näin kaikki työntekijät voivat tutustua potentiaalisiin uusiin työkavereihin ja vaikuttaa parhaan valitnaan.

Vaikuttaa parhaan valintaan!

Vierailija
11/11 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen postituksessa ja avasin kaikki hakemukset, mutta enäähän niitä ei postitse lähetetä. Kun olin haastattelussa, samaa työtä tekevä työkaveri oli sekä nykyisessä että edellisessä paikassa sekä haastattelussa että käynyt läpi hakemuksia pomon kanssa.