Kuka näkee työhakemukseni firmassa/työpaikassa?
Haluaisin hakea töihin sellaiseen työpaikkaan, jossa yksi tavallaan minulle tuttu henkikö työskentelee. Tällä yrityksellä olisi kiinnostavan tuntuinen työpaikka tarjolla. Minua epäilyttää laittaa kuitenkin hakemus sinne, koska en tiedä että ketkä kaikki siellä 10 hengen firmassa näkevät hakemuksia. Tuttuni ei ole johtoasemassa mutta omhan työpaikkahakemus aina aika henkilökohtainen kirjoitelma.
Kommentit (11)
Kaikki, ja sitten ne nauraa sulle.
Kaikki, jotka osallistuvat henkilön valintaan. Ei tarvitse olla johtoasemassa oleva.
Ei niitä kaikille näytetä. Todennäköisesti tuon kokoisessa firmassa sen lukee yksi henkilö, ehkä kaksi jos on useampi tekemässä päätöstä haastatteluun kutsuttavista.
Julkisissa paikoissa hakemukset ovat julkista tietoa ja kenen tahansa luettavissa.
Se, kelle sen lähetät.
Toki hän voi näyttää sen hakemuksen muillekin joilla valinnoissa sananvaltaa.
Asiallisesti on kuitenkin käsiteltävä.
No eikö sun päin vastoin kannattaisi pyytää sitä tuttua suosittelemaan sinua ja näyttää hakemuksesi ensin hänelle, että hän tarkistaa, että vaikuttaako se sopivalta heidän firmaan (ja ehdottaa parannuksia hakemukseen)?
Sitten vasta lähetät sen rekrytoivalle henkilölle.
Hakemukset on työpaikan kahvihuonelukemisena. Näin kaikki työntekijät voivat tutustua potentiaalisiin uusiin työkavereihin ja vaikuttaa parhaan valitnaan.
Vierailija kirjoitti:
Hakemukset on työpaikan kahvihuonelukemisena. Näin kaikki työntekijät voivat tutustua potentiaalisiin uusiin työkavereihin ja vaikuttaa parhaan valitnaan.
Vaikuttaa parhaan valintaan!
Mä olin ennen postituksessa ja avasin kaikki hakemukset, mutta enäähän niitä ei postitse lähetetä. Kun olin haastattelussa, samaa työtä tekevä työkaveri oli sekä nykyisessä että edellisessä paikassa sekä haastattelussa että käynyt läpi hakemuksia pomon kanssa.
nostan