"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035
Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.
Kommentit (684)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sekä Aura että hänen puolisonsa ovat kolmikymppisiä. Heidän kantansa ovat siis varsin vakiintuneet. Politiikasta puhuminen aiheuttaa välillä hankalia tilanteita.
Se loppuu aina siihen, että ilmoitan, etten pysty jatkamaan enää ja lähden kävelemään, sanoo Aura."
Että sellainen naislapsi.
Niin, pitäisi vaan kuunnella naama peruslukemilla kun puoliso oksentaa rasismia ja naisvihaa. Siitä persu tykkäisi. Normalisoidaan vihaoksennus.
Jos ei voi keskustella eriävistä mielipiteistään raivostumatta ja syyttämättä toista "rasismista ja naisvihasta" edes kuuntelematta, mitä tällä on asiaa, ei kannata keskustella politiikasta ollenkaan. Etenkin kun artikkelin nainen sanoo itse olevansa pariskunnasta se ehdottomampi.
Mä koen ainakin kuunnelleeni persujen retoriikkaa kärsivällisesti ihan tarpeeksi pitkään. Ovat nyt lähes unelmiensa hallituksessa enkä koe että mitään hyvää ovat saaneet aikaan politiikan tai keskustelukulttuurin suhteen. Eli joo, en tiedä jaksaisinko enää vaikka ruokapöydässä sitä vouhotusta kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta
Persuja äänestävä m_muuttaja sahaa kyllä omaa oksaansa ja täysillä.
Täysin sama asia, jos 3. valtakunnan Aatun marsseille olisi hurrannut Daavidin tähti rinnassa juutalainen.
Millä tavalla? Esimerkiksi tämä hallitus on kiristänyt muuttopolitiikan samalla tasolle, jolla se on parhaillaan muissa Pohjoismaissa. Toki vasemmiston kovalla vastustuksella, koska suomalaiselle vasemmistolle kelpaa VAIN maailman löperöin muuttopolitiikka. Jos kyse on integroitumishaluisesta muuttajasta, niin millä tavalla muuttopolitiikan kiristys saha hänen omaa oksaansa? Moni humanitäärisistä syistä muuttanut on nimenomaan lähtenyt sellaisia olosuhteita karkuun, joita osa puolueistamme tänne ajaa. Itse tunnen monia i zl ami saati oon pettyneitä muuttajia, ja heitä on muutamia julkisuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin ketjua lukiessa on näköjään tosi paljon politiikan vasempaan siipeen kuuluvia naisoletettuja. Miksi tuo ei näy vaaliuurnilla vai eikö jakseta edes käydä äänestämässä?
Kivempaa varmaan olla vain ikuinen uhri kaikessa kuin tehdä jotain asian eteen.
Viikonloppunahan se nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vihervasemmistolainen feministi. En mä oleta, että joku persumies on musta kiinnostunut, jos hän lähtökohtaisesti halveksii vihervasemmistolaista ajattelua ja feministejä. Miksi ihmeessä sen pitäisi mun kanssa ryhtyä parisuhteeseen? Sehän olisi sulaa hulluutta 😂.
Tätä minäkin olen tässä miettinyt. Että miksi kukaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jota vihaa ja halveksii. Täysin käsittämätöntä mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa tietämistäni ulkomaalaistaustaisista äänestäisi konservatiivista ehdokasta
Persuja äänestävä m_muuttaja sahaa kyllä omaa oksaansa ja täysillä.
Täysin sama asia, jos 3. valtakunnan Aatun marsseille olisi hurrannut Daavidin tähti rinnassa juutalainen.
Sinä et tunne ilmeisesti yhtäkään ahkeraa opiskelua ja työtä varten maahan muuttanutta?
Tajuatko miten vihaisia he ovat "maan/maanosanmiehille" jotka a) pilaavat heidänkin mainettaan b)pummivat yhteisestä kuormasta?
Suora lainaus erään Irakilaistaustaisen miehen suusta liittyen ex-sotilastaustaisiin geelitukkiin: Trash people.
Intiasta muuttanut baarimikkoni ei vihaa mitään niinpaljon kuin loisivia somppuja. Äänestää persuja, hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin ketjua lukiessa on näköjään tosi paljon politiikan vasempaan siipeen kuuluvia naisoletettuja. Miksi tuo ei näy vaaliuurnilla vai eikö jakseta edes käydä äänestämässä?
Näkyyhän se? Naiset äänestävät vasemmistopuolueita paljon enemmän kuin miehet. Ja edellisen hallituksen suurin puolue oli sdp, vihreät on monissakin vaaleissa pärjännyt aika hyvin. Media nyt vain on onnistunut luomaan sellaisen mielikuvan, että vasemmisto Suomessa kamppailisi olemassaolostaan, vaikka se taitaa koskea enemmänkin keskustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lääkäri ja äänestänyt persuja ainakin 15 vuotta.
Olen fil.maisteri ja opettaja ja ikuinen persu, koska olen katsellut nykykoulua tarpeeksi kauan.
Miksi te heittelette näitä ammatteja ja titteleitä tänne? Niin kuin niillä olisi jotain merkitystä tässä asiassa. :D
Feikkiä. Ei ole totta. Vaalit vaalit. Persujen kampanjatoimistolta joku näitä heittelee ja hädissään yrittää kiillottaa persujen tahraista kuvaa. Että on meillä katsos inssejäkin, lääkäreitä, opettajia...
Kun se todellisuus on aivan muuta:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/92f27da3-ac82-426e-afc3-907a1de5c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vihervasemmistolainen feministi. En mä oleta, että joku persumies on musta kiinnostunut, jos hän lähtökohtaisesti halveksii vihervasemmistolaista ajattelua ja feministejä. Miksi ihmeessä sen pitäisi mun kanssa ryhtyä parisuhteeseen? Sehän olisi sulaa hulluutta 😂.
Tätä minäkin olen tässä miettinyt. Että miksi kukaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jota vihaa ja halveksii. Täysin käsittämätöntä mulle.
Mulle on puolestaan täysin käsittämätöntä miksi ihmisissä on niin paljon tuota vihaa.
En minä vihaa ketään poliittisen mielipiteen perusteella. Pidän erittäin epäilyttävänä jotain turtiaisia ja bäckmanneja, mutten heitäkään vihaa. Miksi siis vihaisin jotain vasemmistoliittoa äänestävää tavallista kansalaista?
-kok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.
Keskusta kiittää -aiemmin hylkiöpuolueen virkaa ajoivat he.
Minulle vihervasemmistolaisena naisena ei ole mitään merkitystä sillä, mitä MUUT ajattelevat seukastani. Kysymys on enemmän siitä, miten minä ITSE kestäisin, jaksaisin parisuhteessa mmuuttajavihamielisyyttä, ihmisten ihonväreistä öyhöttämistä (että tv-ohjelmiakaan ei voisi katsoa ilman, että toinen vauhkoaa taukoamatta ihmisten ihoväreillä), ilmastonmuutoksen kieltämistä, luontoarvojen vähättelyä, sotapesäkkeiden lapsiuhreille nauramista... jne. Joo, en vain jaksaisi. Arvomme olisivat niin perustavanlaatuisen erilaiset, että vaikea olisi edes ku
Joka viides suomalainen on äänestänyt jossain vaiheessa persuja. Oletko oikeasti noin kuplautunut, että luulet joka viidennen suomalaisen olevan tuollainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyyhän se? Naiset äänestävät vasemmistopuolueita paljon enemmän kuin miehet. Ja edellisen hallituksen suurin puolue oli sdp, vihreät on monissakin vaaleissa pärjännyt aika hyvin. Media nyt vain on onnistunut luomaan sellaisen mielikuvan, että vasemmisto Suomessa kamppailisi olemassaolostaan, vaikka se taitaa koskea enemmänkin keskustaa.
Plus viime ek-vaaleissa:
Naiset äänestivät miehiä aktiivisemmin lähes kaikissa ikäryhmissä, ainoastaan vähintään 70 vuotta täyttäneiden ikäryhmän kohdalla miehet ohittivat naiset äänestysaktiivisuudessa. Suurin ero äänestysaktiivisuudessa sukupuolten välillä oli kuitenkin ikäjakauman nuoremmassa päässä.
Nuoret miehet ovat naisiin verrattuna passiivisia äänestäjiä. Nuorten naisten äänestysprosentti oli noin 10 prosenttiyksikköä samanikäisiä miehiä suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on puolestaan täysin käsittämätöntä miksi ihmisissä on niin paljon tuota vihaa.
En minä vihaa ketään poliittisen mielipiteen perusteella. Pidän erittäin epäilyttävänä jotain turtiaisia ja bäckmanneja, mutten heitäkään vihaa. Miksi siis vihaisin jotain vasemmistoliittoa äänestävää tavallista kansalaista?
-kok
Nyt ei varmaan puhuttu just susta. Tää maa on täynnä ihan omalla naamallaan vihervasemmistonaisia haukkuvia persuja sun muita, ettei edes mitään mielikuvitusta tarvitse käyttää. Toivovat että ne naiset tulisivat ra*skatuksi yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus viime ek-vaaleissa:
Naiset äänestivät miehiä aktiivisemmin lähes kaikissa ikäryhmissä, ainoastaan vähintään 70 vuotta täyttäneiden ikäryhmän kohdalla miehet ohittivat naiset
Nuoret miehet on näköjään suurimpia uhriutujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.
Minulle vihervasemmistolaisena naisena ei ole mitään merkitystä sillä, mitä MUUT ajattelevat seukastani. Kysymys on enemmän siitä, miten minä ITSE kestäisin, jaksaisin parisuhteessa mmuuttajavihamielisyyttä, ihmisten ihonväreistä öyhöttämistä (että tv-ohjelmiakaan ei voisi katsoa ilman, että toinen vauhkoaa taukoamatta ihmisten ihoväreillä), ilmastonmuutoksen kieltämistä, luontoarvojen vähättelyä, sotapesäkkeiden lapsiuhreille nauramista... jne. Joo, en vain jaksaisi. Arvomme olisivat niin perus
Jos he äänestävät puoluetta jolla on sellaisia kannanottoja kuin persuilla, niin eivät kovin kaukanakaan voi olla. Parisuhteeseen en ainakaan heidän kanssaan ryhtyisi. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus viime ek-vaaleissa:
Naiset äänestivät miehiä aktiivisemmin lähes kaikissa ikäryhmissä, ainoastaan vähintään 70 vuotta täyttä
Ovat nähneet kuinka tehokkaasti uhriutuminen on tuonut valtaa feministeille ja haluavat toki samaa. Eivät vain ymmärrä ettei intersektionaalinen käsitys tasa-arvosta ulotu miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus viime ek-vaaleissa:
Naiset äänestivät miehiä aktiivisemmin lähes kaikissa ikäryhmissä, ainoastaan vähintään 70 vuotta täyttäneiden ikäryhmän kohdalla miehet ohittivat naiset
Ihmetyttää se, että jos edellisen hallituksen päähallituspuolue sdp tulee kolmanneksi (eikä ero tokana tulleeseen ollut suuri), niin miten se tarkoittaisi ettei vasemmistopuolueita äänestetä?
Ihme ketju. Kertokaa minulle: miksi arvomaailman ei pitäisi vaikuttaa kumppanin valintaan? Kuulostaa minusta harvinaisen fiksulta kriteeriltä. Miksi jonkun pitäisi välttämättä ottaa kumppaniksi ihminen, jonka kanssa on monista asioista ihan eri mieltä, jos ei halua? Kuka tuossa voittaisi ja mitä? En vaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ketju. Kertokaa minulle: miksi arvomaailman ei pitäisi vaikuttaa kumppanin valintaan? Kuulostaa minusta harvinaisen fiksulta kriteeriltä. Miksi jonkun pitäisi välttämättä ottaa kumppaniksi ihminen, jonka kanssa on monista asioista ihan eri mieltä, jos ei halua? Kuka tuossa voittaisi ja mitä? En vaan tajua.
Olen monessa eri yhteydessä kysynyt samaa, järkeviä vastauksia tulee hyvin harvoin. Veikkaan että syitä on kaksi: 1. Koetaan että parisuhteessa jokin muu on tärkeämpää (olen kuullut että seksuaalinen vetovoima on kaikkein tärkeintä mm.) ja siksi arvomaailma pitäisi unohtaa. 2. Moni (nuori) nainen ei äänestä perussuomalaisia tai halua seurustella heidän kannattajiensa kanssa, eli moni mies jää sitten yksin. Miehillä on usein enemmän haluja kuin naisilla, joten yksin jäämisen seuraukset tuntuvat suuremmilta. Harvemminhan sinkkunaiset kehottavat antamaan mahdollisuuksia ps-miehille, yleensä ne ovat miehiä tai parisuhteessa olevia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä kiinnosta mitä muut ajattelee varsinaisesti, vaan ollaan menty arvomaailmassa sen verran paljon kauemmas ettei parisuhde olisi mahdollisuus. Tästä on todella paljon jo selvityksiä. Arvomaailmat ja elämäntavat ovat kaukana toisistaan, ja kumppanin arvoilla on naisille enemmän merkitystä.
Miten sinä selität sen, että minä olen arvoiltani melko konservatiivinen; En epäile ilmastonmuutosta, mutta epäilen siihen kohdistettujen
"Onko se tosiaan niin vaikeaa ymmärtää, että ihmisillä voi olla eri prioriteetit ja toiveet parisuhteelle kuin sinulla? "
Kannattaa huomata, että ne arvot voivat muuttua elämäntilanteen mukana, puhumattakaan puoluekannasta kun puolueiden painotuksetkin muuttuvat. Itse äänestin Vihreitä nuorena ja Kokoomusta nyt. Vihreät muuttuivat mielestäni enemmän kuin minä. Tosin lapsen saaminen oli ihan merkittävä muutos omassa arvomaailmassa.
Isäni kannatti Kokoomusta työikäisenä ja SDP nyt eläkkeellä. Hän on kasvanut erittäin punaisessa pirkanmaalaisperheessä.
Mieheni niin ikään nuorena kannattanut Vihr, nyt SDP.
En ymmärrä mitä hyötyä meille kansakuntana on tehdä esim tästä mmuuttokeskustelusta jokin vedenjakaja? Kuitenkin melko vähäpätöinen yhteiskunnallinen kysymys kaiken muun keskellä. Koko läntinen maailma arvioi nyt mmuuton hyötyjä ja haittoja ja uudistaa politiikkaansa. Jossain tähän pystytään kiihkottomasti (Tanska, Hollanti, Belgia), mutta ei meillä. Meillä tästä tehdään poliittisen opportunismin käsikassara, välittämättä siitä, että sillä on jopa merkittäviä sosiaalisia seurauksia, kuten keskustelu osoittaa.