Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puolisosta kuoriutui persuja äänestävä mies"

Vierailija
06.04.2025 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/54b54508-8dc1-4a35-93bd-a7a41ae53035

Persuja äänestävä mies joutaa vaihtoon.

Kommentit (684)

Vierailija
241/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ketju. Kertokaa minulle: miksi arvomaailman ei pitäisi vaikuttaa kumppanin valintaan? Kuulostaa minusta harvinaisen fiksulta kriteeriltä. Miksi jonkun pitäisi välttämättä ottaa kumppaniksi ihminen, jonka kanssa on monista asioista ihan eri mieltä, jos ei halua? Kuka tuossa voittaisi ja mitä? En vaan tajua.

Olen monessa eri yhteydessä kysynyt samaa, järkeviä vastauksia tulee hyvin harvoin. Veikkaan että syitä on kaksi: 1. Koetaan että parisuhteessa jokin muu on tärkeämpää (olen kuullut että seksuaalinen vetovoima on kaikkein tärkeintä mm.) ja siksi arvomaailma pitäisi unohtaa. 2. Moni (nuori) nainen ei äänestä perussuomalaisia tai halua seurustella heidän kannattajiensa kanssa, eli moni mies jää sitten yksin. Miehillä on usein enemmän haluja kuin naisilla, joten yksin jäämisen seuraukset tuntuvat suuremmilta. Harvemminhan sinkkunaiset kehottavat antamaan mahdollisuuksia

Mini iäkäs nainen on yksin. Pitäisikö nuoria miehiä siis jotenkin kannustaa olemaan huomioimatta ikäeroa ja omia kriteerejään naisen nuoruudesta, jotta nyt vaan mummot saisi munaa? Ihan pähkähullua. Onneksi jokainen saa valita ihan sen kumppanin kenet haluaa.

Vierailija
242/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.

Keskusta kiittää -aiemmin hylkiöpuolueen virkaa ajoivat he.

Ei meitä kiinnosta mitä muut ajattelee varsinaisesti, vaan ollaan menty arvomaailmassa sen verran paljon kauemmas ettei parisuhde olisi mahdollisuus. Tästä on todella paljon jo selvityksiä. Arvomaailmat ja elämäntavat ovat kaukana toisistaan, ja kumppanin arvoilla on naisille enemmän merkitystä.

Miten sinä selität sen, että minä olen arvoiltani melko konservatiivinen; En epäile il

Miksi on tärkeää pysyä yhdessä ihmisen kanssa, jonka arvomaailma on ristiriidassa oman kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sellainen massahysteria nyt n 25-35 vuotiaiden kaupunkilaisnaisten keskuudessa. 'Mitä muutkin ajattelisi jos seurustelisin miehen kanssa joka äänestää perussuomalaisia.' Identiteetti ensin, ja se ei aina yksilöllisiä ratkaisuja kuulkaa kestä.

Ei meitä kiinnosta mitä muut ajattelee varsinaisesti, vaan ollaan menty arvomaailmassa sen verran paljon kauemmas ettei parisuhde olisi mahdollisuus. Tästä on todella paljon jo selvityksiä. Arvomaailmat ja elämäntavat ovat kaukana toisistaan, ja kumppanin arvoilla on naisille enemmän merkitystä.

Miten sinä selität sen, että minä olen arvoiltani melko konservatiivinen; En epäile il

"Onko se tosiaan niin vaikeaa ymmärtää, että ihmisillä voi olla eri prioriteetit ja toiveet parisuhteelle kuin sinulla? "

Kannattaa huomata, että ne arvot voivat muuttua elämäntilanteen mukana, puhumattakaan puoluekannasta kun puolueiden painotuksetkin muuttuvat. Itse äänestin Vihreitä nuorena ja Kokoomusta nyt. Vihreät muuttuivat mielestäni enemmän kuin minä. Tosin lapsen saaminen oli ihan merkittävä muutos omassa arvomaailmassa.

Isäni kannatti Kokoomusta työikäisenä ja SDP nyt eläkkeellä. Hän on kasvanut erittäin punaisessa pirkanmaalaisperheessä.

Mieheni niin ikään nuorena kannattanut Vihr, nyt SDP.

En ymmärrä mitä hyötyä meille kansakuntana on tehdä esim tästä mmuuttokeskustelusta jokin vedenjakaja? Kuitenkin melko vähäpätöinen yhteiskunnallinen kysymys kaiken muun keskellä. Koko läntinen maailma arvioi nyt mmuuton hyötyjä ja haittoja ja uudistaa politiikkaansa. Jossain tähän pystytään kiihkottomasti (Tanska, Hollanti, Belgia), mutta ei meillä. Meillä tästä tehdään poliittisen opportunismin käsikassara, välittämättä siitä, että sillä on jopa merkittäviä sosiaalisia seurauksia, kuten keskustelu osoittaa.

Tietenkin, tilanteet, arvot ja puolueiden painotukset muuttuvat. Niinhän ihmisetkin muuttuvat läpi elämänsä. Joskus pariskunta kehittyy yhdessä samaan suntaan, joskus taas lähdetään kehittymään eri suuntiin ja usein silloin erotaan. Ei ole mitään järkeä valita nyt täysin eri arvomaailmalla varustettua kumppania sillä ajatuksella, että asiat voivat muuttua tulevaisuudessa. 

Vierailija
244/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vihervasemmistolainen feministi. En mä oleta, että joku persumies on musta kiinnostunut, jos hän lähtökohtaisesti halveksii vihervasemmistolaista ajattelua ja feministejä. Miksi ihmeessä sen pitäisi mun kanssa ryhtyä parisuhteeseen? Sehän olisi sulaa hulluutta 😂.

Tätä minäkin olen tässä miettinyt. Että miksi kukaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jota vihaa ja halveksii. Täysin käsittämätöntä mulle.

Mulle on puolestaan täysin käsittämätöntä miksi ihmisissä on niin paljon tuota vihaa.

En minä vihaa ketään poliittisen mielipiteen perusteella. Pidän erittäin epäilyttävänä jotain turtiaisia ja bäckmanneja, mutten heitäkään vihaa. Miksi siis vihaisin jotain vasemmistoliittoa äänestävää tav

"Tää maa on täynnä ihan omalla naamallaan vihervasemmistonaisia haukkuvia persuja sun muita, ettei edes mitään mielikuvitusta tarvitse käyttää."

saattaakohan olla että persujen äänestäjissä on kuitenkin myös aikatavalla heitä, jotka eivät toimi niin?

Vai onko jokainen vasemmistolainen yhtä kuin Arhinäki tai Kontula? Tunnen niin vastenmielisen ikävän vasemmiston äänestäjän, että jos haluaisin kehittää heitä kohtaan vihaa, voisin tuntea houkutusta ajatella, että kaikki ne on niitä. Mutta ei, kun tunnen myös fiksuja vasemmiston kannattajia. 

Toki jos sallisin lähipiiriini vain toisia kokoomuslaisia, niin olisi helpompaa yleistää yhden ikävän vasemmistolaisen piirteet koskemaan heitä kaikkia. Jotenkin mulla on sellainen olo, että tämäntapainen kuplaan vetäytyminen on varsin yleistä pääkaupunkiseudulla 20-35 vuotiaiden naisten keskuudessa. 

Vierailija
245/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvot voivat muuttua ja puolueet voivat muuttua. Ja parisuhteet voivat päättyä, usein päättyvätkin tilastoista päätellen. Mulla ei ole arvot sitten teini-iän niin oleellisesti muuttuneet, että sillä voisi miehelleni olla suurta merkitystä ellei hän itse muuttuisi oleellisesti.

Siinä muuttuisi kyllä suhteemme perusta. Kummallekin meille oli ja on tärkeää, että kumppanilla on tietynlaiset arvot. Toki kyse on enemmänkin pääpiirteistä, pienissä kysymyksissä on paljonkin vaihtelua. En uskokaan, että aikuisena enää perusarvot (tai temperamentti) kovinkaan suuresti muuttuvat jos ne on alunperin löytänyt perusteellisen pohdinnan kautta, ellei tapahdu jotain dramaattista. 

Mainitsemasi aihe on monille iso kysymys, mutta veikkaan että kyse on myös siitä että sen avulla on helppo tunnistaa, millä poliittisella laidalla se toinen on. Minulle mmuuttopolitiikka ei ole suurin syy olla kannattamatta perussuomalaisia, mutta toki yksi niistä. 

Vierailija
246/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ketju. Kertokaa minulle: miksi arvomaailman ei pitäisi vaikuttaa kumppanin valintaan? Kuulostaa minusta harvinaisen fiksulta kriteeriltä. Miksi jonkun pitäisi välttämättä ottaa kumppaniksi ihminen, jonka kanssa on monista asioista ihan eri mieltä, jos ei halua? Kuka tuossa voittaisi ja mitä? En vaan tajua.

Olen monessa eri yhteydessä kysynyt samaa, järkeviä vastauksia tulee hyvin harvoin. Veikkaan että syitä on kaksi: 1. Koetaan että parisuhteessa jokin muu on tärkeämpää (olen kuullut että seksuaalinen vetovoima on kaikkein tärkeintä mm.) ja siksi arvomaailma pitäisi unohtaa. 2. Moni (nuori) nainen ei äänestä perussuomalaisia tai halua seurustella heidän kannattajiensa kanssa, eli moni mies jää sitten yksin. Miehillä on usein enemmän haluja kuin naisilla, joten yksin jäämisen seuraukset tuntuvat suuremmilta. Harvemminh

Taitaa olla niin että ne mummot ei usein enää parisuhdetta kaipaakaan. 

Vierailija
247/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vihervasemmistolainen feministi. En mä oleta, että joku persumies on musta kiinnostunut, jos hän lähtökohtaisesti halveksii vihervasemmistolaista ajattelua ja feministejä. Miksi ihmeessä sen pitäisi mun kanssa ryhtyä parisuhteeseen? Sehän olisi sulaa hulluutta 😂.

Tätä minäkin olen tässä miettinyt. Että miksi kukaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jota vihaa ja halveksii. Täysin käsittämätöntä mulle.

Mulle on puolestaan täysin käsittämätöntä miksi ihmisissä on niin paljon tuota vihaa.

En minä vihaa ketään poliittisen mielipiteen perusteella. Pidän erittäin epäilyttävänä jotain turtiaisia ja bäckmanneja, mutten heitäkään vihaa. Miksi siis v

Nuorille naisille sosiaalinen yhteenkuuluvuus on kaikkein tärkein arvo ja siksi nuoret naiset ovat poliittisten liikkeiden muutosmoottori.  Naiset päättävät ketkä ja miten yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuvat.  Feminismi on kehitetty tämän tosiseikan piilottamiseksi. 

Vierailija
248/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mummojen parisuhdehalut liittyy siihen, että jokainen saa valita kumppaninsa ihan just niillä kriteereillä, jotka itselle on tärkeitä? On se sitten arvomaailma, pituus, kuppikoko, yhteinen harrastus, luonteen sopuisuus, perseen timmiys, rahapussin paksuus, vihreät silmät, ulkkaritausta, lapsihaaveet wotevö.

Vierailija
249/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen vaihtoehto naiseksi olisi joku politiikasta jankuttava vihervasemmistolainen. Ei ikinä!

T: poliittisesti sitoutumaton 

Ja minulle vihervasemmistolaisena naisena olisi mahdotonta ajatella seurustelevani mimosa-miehen kanssa, joka säpsähtää jokaisesta pienestäkin mielipiteen ilmaisusta, joka ei kestä mitään yhteiskunnallista keskustelua, sellainen hajuton ja mauton pullamössövässykkä, joka joustaa kuin tuuliviiri aina sinne päin mistä milloinkin on itselleen hyötyä, hymyilee pomoille, mutta selän takana puhu pazkaa työkavereistaan - julistaa olevansa sitoutumaton, vaikkei oikeasti ole. Sitoutumaton = kaikkia mielistelevä.

Vierailija
250/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mummojen parisuhdehalut liittyy siihen, että jokainen saa valita kumppaninsa ihan just niillä kriteereillä, jotka itselle on tärkeitä? On se sitten arvomaailma, pituus, kuppikoko, yhteinen harrastus, luonteen sopuisuus, perseen timmiys, rahapussin paksuus, vihreät silmät, ulkkaritausta, lapsihaaveet wotevö.

Ei mitenkään? 

Vierailija
251/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä selität sen, että minä o

"Miksi on tärkeää pysyä yhdessä ihmisen kanssa, jonka arvomaailma on ristiriidassa oman kanssa?"

Tää on varmaan sulle vieras asia, mutta sitä kutsutaan rakkaudeksi. On meidän välinen suhteemme, ja sitten on kiehuva poliittinen keskustelu. Pidetäämpä ne erillään, ihan oman henkisen hyvinvoinnin vuoksi on hyvä antaa vouhkaajien vouhkata ottamatta itse asiaan osaa.

Lisäksi on iän tuoma viisaus ja maailmalla vietettyjen vuosien tuoma perspektiivi kertomaan että asiat ovat monisyisiä. Onhan mahdollista etten olekaan löytänyt sitä absoluuttista viisasten kiveä ja tuo toinen tuossa saattaa olla aivan yhtä lailla oikeassa kuin minä(?) Toisaalta toinen voi olla oikeassa yhdessä tilanteessa ja toinen toisessa. Kun tehdään politiikkaa se on aina jonkinlainen kompromissi, joka ikiseen uniikkiin tilanteeseen ei mikään laki tai säädös voi tarjota parasta ratkaisua.

Viimeiseksi, vaikka on erilaisia näkemyksiä, on myös yhteisiä. Mulla ei ole tapana heitellä leimoja, että jos mieheni vaikkapa puolustaisi muslimimiehen oikeutta pitää kiinni kulttuuriperinnöstään, niin en heti huutaisi että hän kannattaa patriarkaattia ja haluaa naiset kahlita keittiöön. Kuunnellaan ensin ja keskustellaan mihin ne rajat olisi hyvä asettaa, esim voimme kunnioittaa muslimimiehen arvoja mutta yhä edellyttää, että hän noudattaa meidän lainsäädäntöämme ja miettiä kuinka tukisimme hänen perhettään omien oikeuksiensa kanssa. 

Vierailija
252/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä vihaa ketään poliittisen mielipiteen perusteella. Pidän erittäin epäilyttävänä jotain turtiaisia ja b

Eivätkös nuoret miehet niitä tulokkaita eniten pelkää, ja eniten pelkää sitä että joku tulee ja rikkoo kuvitellun yhtenäiskulttuurin? Nuoret miehet eniten valittavat sitä etteivät saa perinteistä parisuhdetta joka heidän mielestään kuuluu olla. 

Vierailija
253/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Eli se että ihmiset haluavat erilaisen parisuhteen kuin sinä tarkoittaa nyt sitä, etteivät he ymmärrä rakkauttakaan? 

Vierailija
254/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä vihaa ketään poliittisen mielipiteen perusteella. Pidä

Täh? Ei.

Mitä helvettiä nuoret miehet mistään yhtenäiskulttuurista tietäisivät, eivät he ole sellaista kokeneet.  Nyt vassari haukkasi pashaa. 

Vierailija
255/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla orastava rakkaus yhä persuilevampaan mieheen kuoli. Alkoi ainoastaan ärsyttää hänen öyhöttämisensä kaikesta, mikä minulle oli tärkeää. En ole jäänyt kaipaamaan. Jokainen suhde on omanlaisensa.

Vierailija
256/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä vihaa

En sanonut että he olisivat yhtenäiskulttuuria kokeneet. Sanavalintani paljastivat etten sellaiseen edes usko. 

Vierailija
257/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi on tärkeää pysyä yhdessä ihmisen kanssa, jonka arvomaailma on ristiriidassa oman kanssa?"

Tää on varmaan sulle vieras asia, mutta sitä kutsutaan rakkaudeksi. On meidän välinen suhteemme, ja sitten on kiehuva poliittinen keskustelu. Pidetäämpä ne erillään, ihan oman henkisen hyvinvoinnin vuoksi on hyvä antaa vouhkaajien vouhkata ottamatta itse asiaan osaa.

Sivuta huutelen, mutta ensinnäkin on todella alentuvaa antaa ymmärtää, että toiselle keskustelijalle rakkaus on vieras asia. Näissä keskusteluissa aikuisten ihmisten pitäisi pystyä pitämään tunteensa niin hyvin kurissa, ettei tarvitse yrittää hakea omille sanoille voimaa lyömällä toista vyön alle.

Toiseksi, olen tuon aliarvostamasi keskustelijan kanssa samoilla linjoilla. Itselleni olisi hyvin vieras ajatus kyetä rakastamaan ihmistä jolla on täysin eriävä arvomaailma kuin itselläni. En edes osaa ajatella mitä parisuhteen ja rakkauden mahdollistavia yhdistäviä asioita voisi olla, jotta rakkaus olisi eriävistä arvomaailmoista huolimatta mahdollinen. Olisi mielenkiintoista kuulla jokin esimerkki.

Vierailija
258/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapailin hetken persumiestä. Kyllästyin siihen, että hän pommitti minulle puhelimen täydeltä typeriä antifeministisiä meemejä, linkkejä oikeistopopulistien twiittauksiin ja salaliittoteorioihin, uutisia kaikesta mikä liittyy transasioihin tai m-muuttoon millään tavalla negatiivisessa mielessä, hirveetä valitusta joka asiasta, mitä siihen aikaan naisvoittoinen hallitus teki väärin hänen mielestään. Ei kiinnostanut debatoida hänen kanssaan aamusta iltaan, tai lähinnä kuunnella hänen manspleinaamistaan. Mulla on kivempaakin tekemistä elämässäni.

Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus, ei heitä enää jaksa tavata ollenkaan. Näet perhettäsi kolme kertaa vuodessa ja ainoa asia mitä heillä on, on jankuttaa persuista ja rikkaista ja ra

"Tunnistan tuon väysymyksen. Mulla puolestaan yksi siskoista, äiti ja isä saavat kaikkki melko leveän leipänsä julkisesta terveydenhuollosta. Nyt kun on heille epämieluisa hallitus, ei heitä enää jaksa tavata ollenkaan. Näet perhettäsi kolme kertaa vuodessa ja ainoa asia mitä heillä on, on jankuttaa persuista ja rikkaista ja rasisteista ja Orposta ja jankutijankuti. Mukana teini-ikäinen poikani, eikä hänenkään kanssaan ole mitään muuta puhuttavaa kuin tingata miksi nuorten miesten arvot sitä ja tätä. Ei siinä mitään, keskusteluista voi aina poistua, mutta valitettavasti he asuvat 500 kilometrin päässä ja vapaat matkustaa tapaamaan on löydyttävä koulun ja töiden aikataulujen puitteissa. Heidän fanaattisuutensa ja vihansa vuoksi iäkkäistä vanhemmista on tullut mulle kuin tuntemattomia ihmisiä, sisko on omaan kuplaansa vetäytynyt jo vuosia sitten. Pian vanhemmat ovat poissa ja tämä suhteestamme jäi käteen."

Vanhemmillesi on varmaan raskasta, että itse ovat todistamassa perskokkareiden kylmien leikkausten tulosta ja oivaltavat niiden taustalla olevat ideologiset intressit ja haluaisivat jakaa kokemansa, mutta lapsensa piiloutuu, vaikenee, kääntää selkänsä ja katoaa. Kieltäytyy persukuplassaan myöntämään mitään, hallituksen virheitä, joita jopa talouden asiantuntijatkin ovat kritisoineet. Kieltäytyy kohtaamasta totuutta, vaikka vanhempansakin saavat tuntea nahoissaan perskikkareiden julman leikkurin.

Vierailija
259/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meitä kiinnosta mitä muut ajattelee varsinaisesti, vaan ollaan menty arvomaailmassa sen verran paljon kauemmas ettei parisuhde olisi mahdollisuus. Tästä on todella paljon jo selvityksiä. Arvomaailmat ja elämäntavat ovat kaukana toisistaan, ja kumppanin arv

Esimerkki elävästä elämästä: katsoimme kotona elokuvaa, jossa oli kahden miehen välinen suutelukohtaus. Hän katsoi muualle ja teeskenteli oksentavansa. Seurassamme olivat teinilapseni, joiden moni ystävä kuuluu seksuaalivähemmistöihin. Hävetti miehen puolesta ihan saatanasti. 

Vierailija
260/684 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä siten vain etsimään se geelitukka pelihetkimies tilalle. Noin pahasti vassarimedian aivopesemä emäntä ei edes ansaitse sitä "persumiestään".

Kukaan nainen ei ansaitse persumiestä riesakseen.

Niinhän tuossa vihjailin, että se geelitukkamies arabiasta sitten vain tilalle tai vaihtoehtoisesti narsistinen maailmanhalaaja tai se "äijäfeministi", herra paratkoon. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Joo, lupaat ettei persuluuserit ulise menemään kun nainen valkkaa soijamiehen junttipersun sijaan? Joo joo. Sitähän te tässä just ulisette taas porukalla.

Ei se ole ainakaan oma pointtini, josko lie oikein kenenkään muunkaan. Itse syytän lähinnä valtamediaa ihmisten aivo

"Ei se ole ainakaan oma pointtini, josko lie oikein kenenkään muunkaan. Itse syytän lähinnä valtamediaa ihmisten aivopesusta vasuri-ideologiseen maailmankuvan vääristymään. Tyhmät lampaat taistelevat vasemmiston kulttuurisotaa jo parisuhteissaankin, pitkälti tietämättä edes tulleensa manipuloiduiksi. Minkäs siinä sitten teet."

Mitä ihmeen aivopesua tai kulttuurisotia tarvitaan siihen, että haluaa esimerkiksi:

- että meillä on hyvin toimiva julkinen terveydenhuolto, että kaikki pääsevät ajoissa lääkäriin ja saavat hyvää hoitoa riippumatta esim. asuinpaikkakunnassta tai tulotasosta

- että vanhukset saavat hyvää hoitoa ja arvokkaan vanhuuden

- että köyhilläkin on mahdollisuus kunnolliseen asumiseen, terveelliseen ruokaan ja muutenkin ihmisarvoiseen elämään

- että luontoa ja ynpäristöä ei tuhota, että eläimiä ja luontoa kohdellaan hyvin ja arvostaen

- että työntekijöiden oikeuksista huolehditaan työpaikoilla

- että ihmisoikeudet kuuluvat aivan kaikille ja että vastustaa kaikenlaista syrjintää

- että taidetta, tiedettä, kulttuuria ja sivistystä arvostetaan jne.

Siihen, että haluaa mahdollisimmam hyvän elämän mahdollisimman monelle, ei tarvita minkään sortin aivopesua. En ole koskaan pitänyt perussuomalaisten politiikasta, mutta nämä viimeaikaiset vouhotukset wokesta ja valtamediasta ja myös Ylen dissaaminen ovat saaneet mut inhoamaan syvästi persuja. Millään oikeasti tärkeällä asialla ei näytä olevan väliä.

Mitä siitä, miten paljon ihmiset, eläimet ja luonto kärsivät. Pääasia, että sukupuolia on vain kaksi ja sitä rataa. Ei varmaan kolmas maailmansotakaan haittaisi, kunhan "woketus" vain loppuu. Ja tällaisten aivottomien apinoiden kanssa pitäisi jopa ryhtyä parisuhteeseen? Juu, ei kiitos.

(Ja anteeksi kaikki oikeat eläinapinat, tiedän että tuo edellä mainittu ilmaisu oli loukkaus teitä kohtaan.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi