Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikaystäväni kohtelee minua näin?

Vierailija
06.04.2025 |

Minä ja mun poikaystävä ollaan seurustelu lähes 2 vuotta. Suhteemme alussa hän oli aivan ihana ja huomaavainen, kiltti ja rauhallinen, paras poikaystävä mitä olisi voinut koskaan toivoa. Olin todella onnellinen hänen kanssaan ja kaikki oli niin vaaleanpunaista. Hän otti mut huomioon ja kehui mua maailman kauneimmaksi tytöksi. Tehtiin yhdessä vaikka mitä kivaa ja naurettiin aina yhdessä hassuille jutuille. Ajattelin, että ei voisi paremmaksi muuttua.

Nyt tilanne on muuttunut päinvastaiseksi. Poikaystävästä on tullut puolen vuoden sisään kylmä, ilkeä ja arvaamaton. Hän saattaa yhtäkkiä vain huutaa mulle ja haukkua mua tyhmäksi, idiootiksi, kehariksi jos esim. ollaan jostain asiasta kovin eri mieltä. Pyörittelee usein silmiä mulle. Häntä myös huolettaa mun elintavat ja puuttuu mm. Mun liikkumisiin, syömisiin, painoon, ulkonäköön jne. Oon tosi loukkaantunut tästä. Poikkis on siis tosi liikunnallinen itse. Hän huokaili mulle ja oli vetäytyneen oloinen yksi päivä, kun maattiin yhdessä hänen sängyllään. Silittelin häntä ja kysyin mikä on. Hän sanoi että kai minä itsekin tiedän, ja katsoi mahaani. Hän sanoi suoraan, että ei ole kokenut enää minua kovin viehättäväksi, koska maha on kasvanut vähän enemmän, ja siksi seksiäkin on ollut vähemmän. Sanoi että pelkää että lihon tulevaisuudessa ja valittaa siitä, etten ole niin liikunnallinen kuin hän. En edes ole lihava, vaan normaalipainoinen. Toki oon vähän niinkun sellainen "laihaläski" eli kehossa on rasvaa enemmän kuin lihasta. Pyrin toki liikkumaan viikossa muutamia kertoja, vaikkei liikunta itsessään ole mun intohimoni. Arvostan enemmänkin taidetta ja musiikkia, mitä harrastankin paljon, vaan hän ei tunnu arvostan näitä juttuja. Lisäksi poikkis on kommentoinut mun tummia silmänalusia, sitä että käytän samoja vaatteita usein ja on sanonut että tapani häiritsevät häntä paljon. Näistä ärsyttävistä jutuista poikkikselle on kuitenkin silloin tällöin, satunnaisesti maistunut seksi.

Poikaystäväni on aina pyytänyt anteeksi näiden tapahtumien jälkeen ja on luvannut, ettei nämä hänen tapansa toistu enää. Hän valehtelee. Miksi hän ei eroa musta, jos kokee että en ole enää hänen arvoisensa, ihanne tyttöystävä? Rakastaako hän mua edes enää? Mitä järkeä silloin hänen on olla kanssani, jos kaikki asiat ärsyttää? Musta tuntuu, että mun olemuskin ärsyttää häntä ihan liikaa. 

Mitä pitäisi tehdä? Muuttuuko asiat enää, vai onko meidän suhde jo tuhoon tuomittu?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotat että "poikkis" jättäisi sut? Itseäni en antaisi kohdella noin.

Vierailija
42/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ihmeessä väkisin jääkö huonoon suhteeseen. Ei ole pakko. Jos ei tunnu hyvältä, lähtekää eri suuntiin. Tai jos pidätte kidutuksesta ja kärsimyksestä ja saatte siitä kiksejä, jatkakaa vaan, 

Miten lähteä jos ei rahaa ja yhteinen asunto

En ole ap

Pakkaa kamasi ja pyydä päästä pariksi ekaksi päiväksi kaverin sohvalle. Irtisano vuorkasopimus edellisestä asunnosta heti. Lähetä irtisanomisilmoitus samalla sähköpostilla sekä vuokranantajalle että exälle ja siihen irtosanomisilmoon tieto, että eroat entisestä kumpppanistasi, ja olet jo muuttanut pois ja haluat luovuttaa avaimesi vuokranantajalle. (tiedot eivät ole pakollisia, mutta niistä voi olla hyötyä jos exäsi on hullu ja tuhoaa kämpän ja joudutte oikeuteen - laki ei vapauta sinua mistään, mutta kaikki todisteet voivat vaikuttaa oikeuden ja vakuutusyhtiön päätöksiin). Hae kelalta vuokratakuu, etsi uusi asunto, muuta sinne ja aloita uusi elämä. 

Jos olet töissä, raha-asiasi korjautuvat parissa kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan kakara.

Vierailija
44/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat itseäsi kohdella noin? Ei kukaan ansaitse tuommoista kohtelua. Jos joku kadulla huutelisi sulle vastaavia, niin tuskinpa hyväksyisit. Miksi noin kamala käytös olisi kotona hyväksytympää ja vielä omalta avomieheltä?

Kotona pitää saada olla oma itsensä.

Vierailija
45/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat kohdella itseäsi huonosti???

Vierailija
46/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastumisen vaaleanpunaiset lasit ovat tippuneet silmiltänne.

Olet rakastunut nieslapseen, joka ei tuosta muutu.

Eroa. Oikeasti. Vaikka tuntuu nyt  pahalta, kiität itseäsi myöhemmin. Älä tuhlaa aikaasi yhtään enempään idioottiin, joka kohtelee sinua huonosti.

Rakkauspommitus on loppunut. Naamiot on riisuttu, ja miehen todellinen luonne on paljastunut: narsku. Lähde pois, ja äkkiä.

Vierailija
47/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, älä nyt heti usko näitä palstan miesvihaajien "jätä se sika" -viestejä.  Kuulostaa, että olette aika nuoria ja vielä mennään vain fiilisten mukaan. Kahdessa vuodessa se rakkauden alkuhuuma on hiipunut ja arkinen elämä edessä. Nyt olisi kasvattavan keskustelun paikka ja selvittää, mitä haluatte elämältä. Parisuhde vaatii hoitamista ja toisiinsa luottamista. Iän mukana arvot myös muuttuvat. Tee selväksi, että et ikuisesti ole sen näköinen kuin nyt, eikä myös poikaystäväsikään. On hyväksyttävä iäin mukanaan tuoma muutos, mitä se sitten onkaan. Suhteella on tulevaisuus vain jos molemmat haluatte ylläpitää sitä. Parisuhteessa on aina ongelmia, oleellista on miten ne yhdessä osaataan käsitellä. Puhuminen ja avoimuus helpottaa.

Alkuhuuman hiipuminen ei saa normaalia ihmistä, miestä taikka naista, alkamaan samanlaiseksi kuin tässä tapauksessa ap:n poikaystävä on. Ei ole mitään miesvihaa käskeä ap:ta jättämään tuo mies.

Vierailija
48/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei pysty myöntämään sitä, että ovat kiinnostuneita jostain toisesta naisesta, eivätkä enää halua jatkaa nykyistä suhdetta. Jokin salailu/epärehellisyysgeeni miehillä täytyy olla. 

Vierailija
49/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ihmeessä väkisin jääkö huonoon suhteeseen. Ei ole pakko. Jos ei tunnu hyvältä, lähtekää eri suuntiin. Tai jos pidätte kidutuksesta ja kärsimyksestä ja saatte siitä kiksejä, jatkakaa vaan, 

Miten lähteä jos ei rahaa ja yhteinen asunto

En ole ap

Pakkaa kamasi ja pyydä päästä pariksi ekaksi päiväksi kaverin sohvalle. Irtisano vuorkasopimus edellisestä asunnosta heti. Lähetä irtisanomisilmoitus samalla sähköpostilla sekä vuokranantajalle että exälle ja siihen irtosanomisilmoon tieto, että eroat entisestä kumpppanistasi, ja olet jo muuttanut pois ja haluat luovuttaa avaimesi vuokranantajalle. (tiedot eivät ole pakollisia, mutta niistä voi olla hyötyä jos exäsi on hullu ja tuhoaa kämpän ja joudutte oikeuteen - laki ei vapauta sinua mistään, mutta kaikki to

Mä kysyin tuota kun mietin eroa itsekin. Meillä yhteinen asunto ja laina. Lapset jo aikuisia kylläkin. Tosin toisen pitäisi tulla kesäksi tänne asumaan. 

Ei ap

Vierailija
50/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, että miksi poikaystäväni kohtelee minua näin? Vastaus on hyvin yksinkertainen sä annat.

Seuraavaksi mä kysyn, että miksi annat hänen kohdella sua noin?

Vierailija
51/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, älä nyt heti usko näitä palstan miesvihaajien "jätä se sika" -viestejä.  Kuulostaa, että olette aika nuoria ja vielä mennään vain fiilisten mukaan. Kahdessa vuodessa se rakkauden alkuhuuma on hiipunut ja arkinen elämä edessä. Nyt olisi kasvattavan keskustelun paikka ja selvittää, mitä haluatte elämältä. Parisuhde vaatii hoitamista ja toisiinsa luottamista. Iän mukana arvot myös muuttuvat. Tee selväksi, että et ikuisesti ole sen näköinen kuin nyt, eikä myös poikaystäväsikään. On hyväksyttävä iäin mukanaan tuoma muutos, mitä se sitten onkaan. Suhteella on tulevaisuus vain jos molemmat haluatte ylläpitää sitä. Parisuhteessa on aina ongelmia, oleellista on miten ne yhdessä osaataan käsitellä. Puhuminen ja avoimuus helpottaa.

Anteeksi nyt mutta mitä saa ta naa?

Kyllä, parisuhde vaatii vaivannäköä, mutta jos toinen on tahallaan ilkeä ja yrittää lytistää,vaivaa kannattaa ennemmin nähdä siitä pois pääsemiseksi.  

Vierailija
52/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole sen kanssa enää. Aluksi ne on kivoja, mutta suunta on vaan huonompaan. Hän testaa miten saat itsearvostuksesi murtumaan.

On kauhea pettyä, ettei meistä tullutkaan mitään. Mutta se on eri asia, kuin jäädä huonoon suhteeseen. Arvosta itseäsi äläkä anna kenenkään vittuilla.

Vierailija
53/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varmasti itsekin, että on aika laittaa sika luiskaan. Miehet ei osaa erota vaikka vihaisivat kumppaniaan sydämensä pohjasta. Eikä normaalit puhu noin rumasti kenellekään. 

Ihan samalla tavalla naiset muuttuu kylmiksi kumppaneitaan kohtaan, kun ovat kyllästyneet, tunteet jäähtyneet. Silloin kannattaa uskoa tekoja, ei sanoja.

Vierailija
54/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei pysty myöntämään sitä, että ovat kiinnostuneita jostain toisesta naisesta, eivätkä enää halua jatkaa nykyistä suhdetta. Jokin salailu/epärehellisyysgeeni miehillä täytyy olla. 

Niin ja pidetään muita varalla. Nuo mieslapset ei kestä yksinjäämistä.

Vierailija
55/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt, että miksi poikaystäväni kohtelee minua näin? Vastaus on hyvin yksinkertainen sä annat.

Osatotuus. Tosiasiassa poikaystävä kohtelee tuota tyttöä noin, koska ei enää halua olla suhteessa hänen kanssaa, mutta ei osaa/uskalla erota, ei ehkä itse vielä edes tiedostakaan eron haluamista.

Näen kristallipallosta, miten tilanne etenee: jompikumpi on uskoton ja se räjäyttää heidän erilleen.

Vierailija
56/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koska olet tarkkaan valikoitu, juuri sopivan yksinkertainen, et liian näyttävä tai kaunis, jotta muut miehet kiinnostuisi, helposti vedätettävä, koska nooh...jätetään sanomatta...Sinut siis imetään kuiviin, kunnes masennut, kuihdut, muutut varjokuvaksi, tunteettomaksi ja ilottomaksi, jota liikutellaan henkisesti vuoristoradassa ylös, alas, ylös, alas, millä päällä narsku nyt sattuu kulloinkin olemaan.  Ihanaa seesteistä, rakastavaa elämää ja turvallista tulevaisuutta tuollaisen kanssa et tule saamaan. Ikuista munankuorilla kävelemistä, salailua ja ei-niin-kivoja yllätyksiä. Jokainen tekee omat valintansa elämässä, toiset huonompia kuin toiset, mutta virheistä voi oppia! Tsemppiä sinulle ja kannattaa hakea apua varhaisessa vaiheessa

Aika typerää väärinkohdellun mollaamista tuo kommenettisi. Muuten samaa mieltä.

Kylläpä se väärinkohdeltu voi olla vaikka kuinka kauniskin ja älykäs jne. Voi olla vaikka kuitenkin tavallista empaattisempi, ymmärtäväisempi ja joustavampi luonteeltaan, ja sillä tavalla sinisilmäinen, että hänen on vaikea todella ymmärtää toisen olevan luoonteeltaan oikeasti niin ilkeä. Varsinkin jos suhteessa on mennyt asiat todella hyvin alkuun.

Jos kyse on narsistista, niin silloin on tavallissti myös ollut suhteen alusta saakka jonkin sorttista manipulointia, joka voi vaikuttaa paljonkin arviointikykyyn.

Vierailija
57/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on vasta poikaystävä, eikä ole lapsia, eroa heti.  Hän ei tarvitse tyttöystävää, vaan näyttelyesineen, jota esitellä.  Et ansaitse tuollaista kohtelua.

Vierailija
58/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa ja ala arvostaa itseäsi! Pää pystyyn ja ole ylpeä kehostasi ja taiteellisista kyvyistäsi  ja harrastuksistasi. Kyllä varmasti löytyy ajatusmaailmaltaan kypsä nuori mies, joka haluaa juuri sinut.  

Leskiukko 68v

Eikö vaimosi kestänyt sinua?

Ei vissiin kestänyt kun meni kuolemaan rintasyöpään.

Vierailija
59/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varmasti itsekin, että on aika laittaa sika luiskaan. Miehet ei osaa erota vaikka vihaisivat kumppaniaan sydämensä pohjasta. Eikä normaalit puhu noin rumasti kenellekään. 

Ihan samalla tavalla naiset muuttuu kylmiksi kumppaneitaan kohtaan, kun ovat kyllästyneet, tunteet jäähtyneet. Silloin kannattaa uskoa tekoja, ei sanoja.

"Eri tutkimusten mukaan noin 0,5 6% väestöstä, joista n. 75 % on miehiä, kärsii narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. 

Vierailija
60/67 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo narsismilta kuulosta, mutta alkuhuuma on loppunut ja miehestä on tullut ilkeä. Olette varmaan alle kolmekymppisiä? Ero nyt on huomattavasti helpompi kuin lasten ja asuntolainan jälkeen. 

Tuossa narsisti-artikkelissa lukee mm. näin:

"Suhde narsistin kanssa on poikkeuksellinen kokemus: se tuntuu ainutlaatuiselta, sillä narsistilla on kyky luoda vaikutelma täydellisestä rakkaustarinasta. - -

Narsistiselle suhteelle on ominaista vauhdikas, yltiöromanttinen ja täydelliseltä tuntunut alku. Ennen pitkää ihanuuden rinnalle tulee mukaan myös kylmältä tuntuvaa, laiminlyövää, väheksyvää tai muuten ikävää käytöstä. Vaikka sen luulisi karkottavan ihmisen, kumppani jääkin koukkuun odottaessaan hyvän palaavan takaisin."

Narsismissa ja muissa persoonallisuushäiriöistä keskeistä on se, että haitalliset käytösmallit toistuvat elämän useilla osa-alueilla pitkällä aikavälillä. Epäkunnioittava ja alistava käytös yhdessä parisuhteessa ei vielä riitä narsismin diagnosointiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi