Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei saa aikaiseksi edellisen liiton ositusta

Vierailija
06.04.2025 |

Olemme olleet yhdessä pari vuotta, naimisissa kolme kuukautta. Meillä on avioehto, keskinäiset testamentit toistemme hyväksi ja kaikki kunnossa. Paitsi että mies ei ole tehnyt ositusta kuusi vuotta sitten tapahtuneen edellisen avioeronsa osalta. 

Olen pyytänyt hoitamaan asian monet kerrat ja aina riidellään. Ennen meidän avioliittoa vaadin hoitamaan asian kuntoon, mutta hän ei sitä tehnyt. Menimme kuitenkin naimisiin. 

Tilanne on se, että mies suuttuu joka kerta kun otan asian esille. Käytännössä pidetään mykkäkoulua monta päivää aina tämän keskustelun jälkeen. Asia ei kuulemma kuulu minulle. 

On selvitellyt jotain taustatietoja asiaa varten, mutta ei vie sitä eteenpäin. Ilmeisesti pelkää millainen lasku osituksesta tulisi. Eksän kanssa on asialliset, mutta etäiset välit. Koira edelleen yhteishuollossa, joten säännöllisesti näkevät ja juttelevat. 

Koen ettei hän tekee tämän uuden perheensä kustannuksella. Asiahan ei häiritse häntä, mutta leskeä kyllä aikanaan kuolinpesän asioita selvitettäessä. Mitäänhän ei voi silloin jakaa ennenkuin tuo ositus on tehty, eikä minulla ole senkään vertaa noita tietoja joiden perusteella asiaa pitäisi alkaa setvimään, minulle varsin vieraan ihmisen kanssa, ihmisen jonka suhtautumisesta ei tiedä mitään. Voi olla riitaisaakin, kun tässä pisteessä ollaan ettei saa otettua asiaa esille. Ex ei itse ole ottanut. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi