Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi enää ei saa vanheta luonnollisesti?

Vierailija
06.04.2025 |

Mä olen tällainen aivan perusihminen. Työssäkäyvä jo keski-ikää lähestyvä henkilö ja täti-ihminen.

Mä olen tosi onnellinen, kun saan elää just sitä parasta aikaa vähän rupsahtaneena ja olla onnellinen siitä, ettei enää tarvi olla mitään ihmeellistä ja jännittävää.

Moni mua kymmenen vuotta vanhemmatkin työkaverit koittaa löytää jotain ikuista nuoruuden lähdettä. Ja on tosi epävarmoja, vaikka pitäisi olla se paras aika elämässä, kun saisi vain olla. 

Mä ainakin aion olla just niin vanha kuin olen, nautin niistä tavallisista asioista, mistä joskus silloin nuorena haaveili, kun piti olla sitä tätä ja tota ja opiskella ja tehdä uraa. Nyt oon vanhempi, vähän rupsahtanut ja ruosteinen, mutta onnellinen. 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Moni mua kymmenen vuotta vanhemmatkin työkaverit koittaa löytää jotain ikuista nuoruuden lähdettä."

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?

Ja miten tämä liittyy siihen että on sinut oman vanhenemisen kanssa? Jos on tyytyväinen itseensä, ei etsi sille muitten hyväksyntää, eikä etenkään arvioi toisten tapaa ikääntyä. Jos joku ei ole löytänyt sisäistä rauhaansa, eikä tyyneyttä väistämättömän edessä, ei sen pitäisi olla edes tällaisen avauksen aiheena, edes välillisesti.

Vierailija
42/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainonta luo tarpeen, eli tahallaan luodaan ihmiselle kuva ettet ole koskaan ok. Varsinkaan ikääntyvänä. Sitten okin kova tarve ostaa ryppyvoiteita, käydä hakemassa fillereitä, ottaa botoxia jne. Vastustan tällaista kulttuuria. En ole mikään meikitön hippi, minusta on ihanaa laittautua ja pukeutua feminiinisesti, mutta pyrin elämään 98% ajastani kaikelle muulle. 

Se auttaa myös, ettei niin usein ja tarkkaan katso peiliin. En myöskään kauhean paljon ota selfieitä. Valokuvaan kaikkea muuta, muita ihmisiä, lemmikkejä ja maisemia. Uskon, että liika itsensä ympärillä pyöriminen tekee lopulta kamalan surulliseksi.

Elämme kapitalistisessa maailmassa, jossa tavoitellaan voittojen maksimointia. Nuoruus on valtava ja kannattava bisnes. Mutta sen voi päättää, haluaako olla osa sitä. 

Mitä vikaa meikittömässä hipissä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietty ikävää olla leikellyn ikäisensä tai itseään vanhemman seurassa, joka näyttää nuoremmalle. Oletkos muuten huomannut, että leikellyt ihmiset tuppaavat kuolemaan jostain syystä aiemmin? Tosin jos ei halua elää vanhaksi, niin silloinhan se ei haittaa, että leikkely lyhentää ikää. Yhteiskunta, miehet ja media ovat opettaneet naisille, että ryppyjä ym. tulee hävetä. Miksi antaa heidän määritellä miltä naisen tulisi näyttää?

Höpö höpö, ei se normaaleilla ihmisillä lyhennä ikää 🤣 Eri asia jos jotain järjettömiä toimenpiteitä tehdään sarjana

Vierailija
44/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ymmärrän jollain tasolla sen, että jotkut ei halua vanheta tai haluavat näyttää ikäistään nuoremmalta. Mutta mulle ainakin on ihan ok olla just semmoinen kuin on ja se voi olla jopa vapauttavaa ja tervettä hyväksyä ja jopa ylistää sitä ikääntymistä.

Me ollaan kaikki yksilöitä, jokainen valitsee oman tiensä ja tapansa. Mutta ihan hyvin voit olla arvokas ja tärkeä, elämä voi olla tosi antoisaa, vaikka vähän jo alkaa kilometrit näkyä.

Ja saakin! 

Vähän outoa, ylistää jotain niinkin luonnollista kuin ikääntymistä. Kyllähän tämän voi ottaa vastaan ihan rauhallisesti, hyväksyen, ilman sen suurempaa ylistystä. 

Vierailija
45/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vanheta rauhassa. Jos joku 10 vuotta vanhempi haluaa panostaa ulkonäköönsä, tehköön näin rauhassa. Toisten valinnat eivät määritä sinun valintojasi.

46/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tavoitella ikuista nuoruutta niinkun Madonna lukuisilla kauneusoperaatioillaan.

Mieluummin repsahtaa luonnollisesti ja ei välitä muiden mielipiteistä.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
47/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainonta luo tarpeen, eli tahallaan luodaan ihmiselle kuva ettet ole koskaan ok. Varsinkaan ikääntyvänä. Sitten okin kova tarve ostaa ryppyvoiteita, käydä hakemassa fillereitä, ottaa botoxia jne. Vastustan tällaista kulttuuria. En ole mikään meikitön hippi, minusta on ihanaa laittautua ja pukeutua feminiinisesti, mutta pyrin elämään 98% ajastani kaikelle muulle. 

Se auttaa myös, ettei niin usein ja tarkkaan katso peiliin. En myöskään kauhean paljon ota selfieitä. Valokuvaan kaikkea muuta, muita ihmisiä, lemmikkejä ja maisemia. Uskon, että liika itsensä ympärillä pyöriminen tekee lopulta kamalan surulliseksi.

Elämme kapitalistisessa maailmassa, jossa tavoitellaan voittojen maksimointia. Nuoruus on valtava ja kannattava bisnes. Mutta sen voi päättää, haluaako olla osa sitä. 

Mä oon meikitön hippi. Ikääkin jo 68.

Mä olen vähän nuorempi, mutta meikitön hippi, mummokin. 

Vierailija
48/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin AP:n pohdintaa. Hän ei arvostele niitä, jotka etsivät nuoruuden lähdettä. Hän ihmettelee sitä ilmiötä. Ihmettelen itsekin, ja nuoruuden pakonomaiseen metsästämiseen menisi tolkuton kasa rahaa.

Kysymyksessä on mielenkiintoinen kulttuurin muutos, vanhenemista ei enää nähdä arvokkaana asiana. Vain nuoruus ja nuoret hyväksytään, kulttuurisesti vanheneminen koetaan nyt uhkana ja tarpeena, jolle luodaan markkinat. 

Milloin ja missä naisen vanheneminen on nähty arvokkaana ja ikääntymisestä ei tehty bisnestä? Aikoinaan ryppyjen piilottamiseksi turvauduttiin kasvojen emalointiin, joka tosiaan oli ohut emalipinnoitus naamalle. Toimi jonkun aikaa, kunhan et puhunut tai hymyillyt, tai muutenkaan vaihtanut ilmettä.

Vain miten olisi vuosituhansia käytetty lyijyjauhe, tulee kaunis vaalea iho ja vain joitakin vakavia myrkytysvaivoja?

Ainakin monien alkuperäiskansojen keskuudessa, joissa kulttuuri vahvasti matriarkaalinen.

Vierailija
49/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei saa? Keneltä siihen pitäisi lupaa odottaa?

Vierailija
50/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupsahda rauhassa, rakkaani!

Vierailija
51/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietty ikävää olla leikellyn ikäisensä tai itseään vanhemman seurassa, joka näyttää nuoremmalle. Oletkos muuten huomannut, että leikellyt ihmiset tuppaavat kuolemaan jostain syystä aiemmin? Tosin jos ei halua elää vanhaksi, niin silloinhan se ei haittaa, että leikkely lyhentää ikää. Yhteiskunta, miehet ja media ovat opettaneet naisille, että ryppyjä ym. tulee hävetä. Miksi antaa heidän määritellä miltä naisen tulisi näyttää?

Tarviiko kaikesta välittää, ottaa kaiken itseensä, antaa jokaisen tuulen kääntää päätä, jokaisen risteyksen hämmentää? 

Vierailija
52/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni huolestuttaa vanheneminen ainoastaan sen vuoksi, että töitä on kokoajan vaikeampi saada. Eli tuo ikä on oikeasti ongelma jos kilpailee nuorempien kanssa samasta työpaikasta. Olen duunarialalla, joten kokemuksella ei niin paljon ole merkitystä. muuten ihan sama mikä ulkonäkö. Toivoisin vain ettei sillä olisi merkitystä työelämässä.

Vierailija
53/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Ei kannata tavoitella ikuista nuoruutta niinkun Madonna lukuisilla kauneusoperaatioillaan.

Usein, kun näistä kauneusoperaatioista puhutaan, esiin nousevat vain janan kaksi ääripäätä: ei mitään operaatioita - lukuisia operaatioita. Eiköhän suurin osa suomalaisista, jotka ikääntymismuutostensa vuoksi päätyvät johonkin kirurgiseen toimenpiteeseen, ole sellaisia naisia (miehiä), joille tehdään tyyliin yksi silmäluomien kohotus/kasvojenkohotus/tai vastaava koko elämän aikana. En ihan ymmärrä tällaista ääripäiden vastakkainasettelua. Mitä sillä oikein haetaan?

Vierailija
54/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen on syntiä.

Vierailija
55/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Kuka kieltää?

Vierailija
56/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni kyse ole siitä, etteikö nykyään SAISI luonnollisesti vanheta.

Nykypäivänä ihmisten ego ei vaan kestä vanhenemista ja ulkonäön menettämistä, jonka takia moni taistelee sitä vastaan kaikin keinoin. 

Miten niin nykypäivänä? Milloin muka on kestetty paremmin, eikä ikääntymistä vastaan taisteltu? Hitto vie, maailman vanhin eepos, Gilgames, käsittelee aihetta!

Vierailija
57/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Usein, kun näistä kauneusoperaatioista puhutaan, esiin nousevat vain janan kaksi ääripäätä: ei mitään operaatioita - lukuisia operaatioita. Eiköhän suurin osa suomalaisista, jotka ikääntymismuutostensa vuoksi päätyvät johonkin kirurgiseen toimenpiteeseen, ole sellaisia naisia (miehiä), joille tehdään tyyliin yksi silmäluomien kohotus/kasvojenkohotus/tai vastaava koko elämän aikana. En ihan ymmärrä tällaista ääripäiden vastakkainasettelua. Mitä sillä oikein haetaan? 

Mulle on tehty rintojenkohotus ja AA kupin nahkarukkasista DD-kuppiin. Sanoin kirurgille Suomessa, että otan niin isot että ovat vielä luonnolliset. Miehet ei edes tunnista näitä luomuista ja arvet on häipyneet ja muutoinkin mulla on pieni arvenmuodostus. Myös mun silmäluomet on leikattu eikä niistäkään huomaa että olisi operoitu, näyttää vaan silmät nuorekkaammilta ja suuremmilta, väsynyt ilme on pois. Samoin mulle on tehty vatsalihasten yhteen ompelu ja vatsan kiristys, sekin nuorentaa kroppaa kun mikään ei roiku. Myös hampaani on valkaistut, keltaiset hampaat vanhentaa. 

Vierailija
58/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin  ajattelij nuorena,etten sure vanhenemista. Ettei muutama ryppy maata kaada, mutta kyse on muustakin kuin vain rypyistä:

- En pääse kyykkyyn, koska polvia vihloo helvetillisen paukkeen säestämänä ja muutenkin kropasta kuuluu koko ajan äänitehosteita

- Kun otin tatuoinnin korvan taa  meni niskat niin jumiin, että jouduin päivystykseen

- Bändejä ei voi mennä kuuntelemaan koska alkavat soittaa niin myöhään ettei pysy hereillä

- Shoppailemaan ei voi mennä kun liian kuuma ja liikaa teinejä ja kahvioissakin niin kallista

- Närästää

- Verenpaine on koholla

- Posket roikkuu ja leukaan kasvaa karvoja

Peilistä  katsoo harmaa,väsynyt olento jonka keho paukkuu ja narisee. Ja olen vasta 45,miten paha tilanne on kymmenen vuoden päästä?! Kyllä,hyppäsin pää edeltä nuoruudenlähteeseen jos sellaisen löytäisin

Vierailija
59/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä, ap, et anna muiden ihmisten olla vaan nariset kuin pikkukakara?

Ei kukaan sun rupsahtamista väkisin estä. 

Vierailija
60/69 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti saa. Kuka kieltää? Ap on keski-ikää lähestyvä eli joku 30 - 39 nainen, joka jo kokee olevansa täti-ihminen. Nopeasti kurpahdit, ei voi muuta sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme