Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmasta loppuu MULTA!

Vierailija
06.04.2025 |

"Philip Lymberyn kirja 60 satoa jäljellä varoittaa koko maailmaa siitä, että maaperän ruokamultaa ei 60 vuoden päästä enää ole, jos ruoantuotannossa ei tehdä mittavia muutoksia. Kyseessä on sekä ihmisten että lemmikki- ja tuotantoeläinten ruokaturva."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4220343-01c7-492f-9774-8fa69fffc1f2

Kyllä ihmiskunta on tyhmimmistä tyhmin.

Multa tuli, ja kohta myös meni.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös öljyn piti loppua 

Banaanitkin tappoi mystinen sienitauti sukupuuttoon jo kymmenen vuotta sitten. Jotain vanhaa varastoa tosin ilmeisesti myivät ainakin tuolla Alepassa vielä eilen.

Vierailija
22/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdenkin tästä hamstraamaan Prismasta pari sataa säkkiä Biolanin mustaa multaa jotka jätän lapsenlapsenlapsilleni perinnöksi.

Mutta kun puhuttiin 60 vuodesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdenkin tästä hamstraamaan Prismasta pari sataa säkkiä Biolanin mustaa multaa jotka jätän lapsenlapsenlapsilleni perinnöksi.

Mutta kun puhuttiin 60 vuodesta.

Mutta niinhän minäkin puhuin lapsenlapsenlapsista.

Vierailija
24/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tietynlainen hiekka on loppumassa. Saharan autiomaan hiekka on vääränlaista hiekkaa

Vierailija
25/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös öljyn piti loppua 

Eihön se lopu koska ne viimeiset pisarat ovat sitten niin kalliita ettei niitä kukaan voi tai haluajaan ostaa, mutta vähiin se voi kyllä käydä paljon sitäkin ennen.  

Vierailija
26/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luultavasti jo kuollut 60 vuoden kuluttua. Perillisiäkään ei ole. Miksi huolehtisin? Maailma on aina jatkanut kulkuaan isompienkin ongelmien jälkeen. Olihan kerran tämän planeetan pintakin sulaa kivimassaa. Siitä se lähti liikkeelle.

Vierailija
27/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se multa lopu koska Elon Musk hakee sitä Marsista lisää. Jos siellä ei ole, niin sitten Jupiterista tai Saturnuksesta.

Vierailija
28/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen elämäntapa ei monellakaan tapaa ole kestävä, me syödään omaa tulevaisuuttamme koska olemme niin ahneita. Tuossa esimerkissä big Mac hampurilaisen hinta pitäisi olla 12 dollaria, eli yli tuplat nykyisestä, että se kattaisi kaikki siihen liittyvät piilokulut. Hinta on siis keinotekoisen alhaalla ja kulutus liian korkealla. Nykyään jokainen koittaa vetää välistä omaa etuaan ajatellen, eikä kokonaisuutta oteta huomioon. Me varastamme tulevaisuudesta. Aina aika-ajoin julkaistaan se tuomiopäivän kello, että taas liikahti kohti keskiyötä tai että ihmiskunta on käyttänyt vuoden luonnovaransa jo keväällä. Tuon pitäisi olla laajemman ja tarkemman tarkastelun kohteena, että kaikki kestämätön toiminta puretaan. Väkimäärä kasvaa ja maaperä köyhtyy, tuo yhtälö johtaa katastrofiin. 

Vierailija
29/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luultavasti jo kuollut 60 vuoden kuluttua. Perillisiäkään ei ole. Miksi huolehtisin? Maailma on aina jatkanut kulkuaan isompienkin ongelmien jälkeen. Olihan kerran tämän planeetan pintakin sulaa kivimassaa. Siitä se lähti liikkeelle.

Tämä asenne kuvaa hyvin ihmiskunnan ongelmien juurisyytä, minä, minä ja minä. Olen kanssasi samassa tilanteessa, mutta itse olen huolissani ja surullinen tulevaisuudesta. 

Vierailija
30/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Ei kiinnosta. Olen kotimaan mullissa jo viimeistään 15 vuoden päästä  Jos hyvin käy, paljon aikaisemminkin kun onhan tämä paska maailma jo niin nähty.

Vierailija
31/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää tekin multiin niin tulee lisää multaa .

Vierailija
32/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalilaiset kuoli ilmeisesti maanjäristyksessä.

Vierailija
33/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe nyt ketään av-kantturaa yhtään kiinnosta vaan Helena Koivun rahat!

Miksi multa loppuisi, jos siinä kasvatetaan jotain?

Lue ne tutkimukset. Sitä maaperäähän riistetään ryöstöviljelyllä. Riistokapitalismi riistää ja sille ei mikään riitä.

Soija on ryöstöviljelykasvi nro 1.

Riisi ja avokado 

Vierailija
34/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuiko ne ympäri maapalloa vai mitenkä se juttu meni?

Vierailija
35/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun karjankasvatus kielletään, loppuu pelloille vietävä lanta ja samalla alkaa aivan uudenlainen vaihe eroosiossa.

Kiitos vihervasemmisto tästäkin luonnon pilaamisesta!

Vierailija
36/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroosion takia: Kun multa on paljaana ilman mitään kasvipeitettä - kuten nykyaikaisessa maataloudessa se hyvin usein on - niin ei tarvita muuta kun kuiva ja tuulinen sää sekä pellolta lähtee pieniä määriä multaa lentoon. Vuosikymmenten kuluessa pienistä menetetyistä multamääristä tulee iso menetetty multakerros.

Vierailija
37/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein siis.Eletään yli luonnonvarojemme niin siinä käy näin.

Vierailija
38/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aihe nyt ketään av-kantturaa yhtään kiinnosta vaan Helena Koivun rahat!

Lue ne tutkimukset. Sitä maaperäähän riistetään ryöstöviljelyllä. Riistokapitalismi riistää ja sille ei mikään riitä.

Turhaa sinä ainakin luit, kun ei mitään päähäsi jäänyt.

Vierailija
39/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä asenne kuvaa hyvin ihmiskunnan ongelmien juurisyytä, minä, minä ja minä. Olen kanssasi samassa tilanteessa, mutta itse olen huolissani ja surullinen tulevaisuudesta. 

Eipä se sinun huolesi ja murheesi asiaan auta:)

Vierailija
40/64 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin täällä oli jotain nykyisin tuntematonta maa-ainesta jossa kasvoi mammutteja ja aiemmin jopa dinosauruksia. Neandertalilaiset kulutti ne kaiken ja sen jälkeen kuolivat itse. Tämä on jämpi.

[Posti faktatarkistettu ja verifioitu.]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä