Mitä mielestäsi kertoo se, että joku haluaa tahallaan ärsyttää tai triggeröidä toisia?
Eli joku sanoo tai tekee jotain, jonka tietää aiheuttavan toisessa ehkä jotain tunteita?
Esim. tahattomasti lapsettomalle puhuu koko ajan lapsistaan, köyhälle omasta rahankulutuksestaan, eronneelle hääpäiväsuunnitelmistaan, lihavalle omasta treenaamisestaan, kehuu muita naisia epävarmalle tyttökaverilleen, määräaikaiselle työkaverille kertoo miten on kiva aloittaa kesäloma.... Jne.
Tai tietää jonkun olevan vaikka tosi väsynyt ja pyytää häntä koko ajan mukaan jonnekin, tietää jonkun toivovan että viestiin vastataan ajallaan ja jättää tahallaan vastaamatta, kertoo bileistä joihin toinen ei ole saanut kutsua vaikka olisi ehkä halunnut... Jne.
Näitä ihmisiä on. Miksi he tekevät näin?
Kommentit (45)
Miksi? Miksi toisesta pitäisi saada irti joku reaktio?
Eikö ne sitten tiedosta, tajua, ajattele, välitä tai niitä ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Eivät osaa samaistua, eivätkä halua asettua toisen asemaan. Ovat itsekkäitä.
Antisosiaalinen kehitysvamma. Yleistä oikeistolaiselle joille pelkä sana ,"sosiaali" saa paniikkikohtauksen triggeröitymään.
Kaikki ihmiset eivät ole hyväntahtoisia. Jotkut ihmiset nauttivat toisten mielipahasta. Vältä tällaisia.
Ajattelen että hän varmaankin on wanharouva Tyhjäpää.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska jotkut nauttivat siitä, kun voivat aiheuttaa mielipahaa ja kiusaantumista toiselle. Reagointi on merkki siitä, että ilkeily osui maaliinsa.
Osa on sitten vain niin mielikuvituksettomia, etteivät keksi mitään muuta stimulaatiota, kuin toisten ihmisten härnäämisen ja härkkimisen. Yleensä nämä eivät ole ikäisensä tasolla eivätkä muutenkaan kovin kehittyneitä henkisesti.
Useimmiten se on niin, että ihmisen ajaa kiusaamaan ja ärsyttämään joko a) ilkeys tai b) tyhmyys. Pahin vaihtoehto on tietysti c) ilkeys ja tyhmyys samanaikaisesti. Itse asiassa tämä ei ole niin harvinaista kuin luulisi vaan kovimmat ilkeilijät ovat monesti myös aika himmeitä persoonia.
Anopillani on "hauska" tyyli mitätöidä toisten tekemisiä ja erityisesti jos vaikuttaa siltä että toinen on ylpeä jostain saavutuksesta. Jos vaikka sanoisin että olen ylpeä kun pääsin Kuopioon lääkikseen niin anopilla on kiire sanoa että "Helsinkiin et kuitenkaan päässyt". Vaikken olisi edes hakenut sinne. Pääasia kai, ettei ylpisty 😀
Tähän liittyen kysyn, millaisia ihmisiä harmittaa, että joku/muut ihmiset ovat hyväntuulisia ja iloisia? Ihan kuin heillä olisi joku oikeus hieroa omaa tylsämielisyyttään ja koppavuuttaan toisten naamaan!
Mä oon itse tosi kiltti ihminen enkä halua muille mitään pahaa.
Mun on hyvin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä. Miksei voida olla kivoja toisillemme?
Joillekin tulee parempi mieli kun pääsee näpäyttämään muita.
Kateus, oma paha olo, vaikeus hyväksyä että joku muu on tyytyväinen, kontrollin tarve....
Vierailija kirjoitti:
Tähän liittyen kysyn, millaisia ihmisiä harmittaa, että joku/muut ihmiset ovat hyväntuulisia ja iloisia? Ihan kuin heillä olisi joku oikeus hieroa omaa tylsämielisyyttään ja koppavuuttaan toisten naamaan!
Katkerat haluavat usein levittää katkeruuttaan muidenkin niskaan. Olen perusluonteeltani iloinen ja näiden ihmisten seurassa vielä extrailoinen ihan vain koska voin :)
Mun mies on tuollainen. Iskee vyön alle ja tosi kovaa kesken kirkkaan kevätpäivän vaikki kaikki on ok. Ihan tuosta noin vaan. Näin 15 vuotta naimisissa olleena hän tietää kyllä tasan tarkkaan mitä tehdä ja sanoa.
Pätemisen tarve, luulevat olevansa parempia kuin muut, ehkä luulevat että muut kadehtii heitä. Vain heidän tapansa olla ja elää on muka se ainut ja oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vallankäyttö. Joistakin ihmisistä on kiva pitää muita vähän varpaillaan ja hermostuneina. Kaivella muille vaikeita asioita.
Tai eikö niillä ole tilannetajua ja pelisilmää?
He ovat välittömiä ihmisä ja uskovat, että hyvistä asioista puhuminen tuottaa ympärilleenkin hyvää (vaikka niistä hyvistä bileistä puhuminen tai iloitseminen omasta palkankorotuksesta jne). He uskovat, että kuulija ei ole luonteeltaan kateellinen tai katkera oman napansa tuijottelija, vaan osaa myös luontaisesti olla iloinen toisen puolesta - vaikka hänelle itselleen ei samaa iloa ole suotu kuin kokijalleen.
Sadisti tekee noin. Sadisti elää muiden tuskasta. Sadisti on joko psykopaatti, syntyjään, tai sosiopaatti, kasvuympäristönsä muokkaama.
Intuitioni sanoo, että Ap tässä keskustelussa tai osa vastaajista on näitä sadistista. Ovat siis lisäksi narsistisia, kaipaavat huomiota.
Ole hyvä, tässä päivän IP:ni.
Neiti Älykäs
Ne haluaa reaktiota
https://www.vauva.fi/keskustelu/6002165/kurjaa-etta-ihminen-joutuu-hank…