Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mielestäsi kertoo se, että joku haluaa tahallaan ärsyttää tai triggeröidä toisia?

Vierailija
06.04.2025 |

Eli joku sanoo tai tekee jotain, jonka tietää aiheuttavan toisessa ehkä jotain tunteita?

Esim. tahattomasti lapsettomalle puhuu koko ajan lapsistaan, köyhälle omasta rahankulutuksestaan, eronneelle hääpäiväsuunnitelmistaan, lihavalle omasta treenaamisestaan, kehuu muita naisia epävarmalle tyttökaverilleen, määräaikaiselle työkaverille kertoo miten on kiva aloittaa kesäloma.... Jne.

Tai tietää jonkun olevan vaikka tosi väsynyt ja pyytää häntä koko ajan mukaan jonnekin, tietää jonkun toivovan että viestiin vastataan ajallaan ja jättää tahallaan vastaamatta, kertoo bileistä joihin toinen ei ole saanut kutsua vaikka olisi ehkä halunnut... Jne.

Näitä ihmisiä on. Miksi he tekevät näin? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo narsismista. Ilkeydestä ja ylimielisyydestä.

Hyvä havainto!

Vierailija
42/45 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin häiriintyneeltä touhulta, ellei ole vahinko ja vaan jauhaa siitä kuin levyautomaatti. Ei se toinen sitä jaksa kuunnella. Alkoholit tauolle jos samaa jauhaa. Mutta kiusaaminen on tietysti väärin, jos vanhempi kiusaa lastaan (lapsena tai aikuisena) tai joku tuttu tuttuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on tuollainen. Iskee vyön alle ja tosi kovaa kesken kirkkaan kevätpäivän vaikki kaikki on ok. Ihan tuosta noin vaan. Näin 15 vuotta naimisissa olleena hän tietää kyllä tasan tarkkaan mitä tehdä ja sanoa. 

Kuulostaa ikävältä ihmiseltä. Onko joku syy miksi olette vieläkin yhdessä?

Vierailija
44/45 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilkeys ja pahuudesta nauttiminen on sairasta. pelkkää pahuutta ja pimeyttä.välttäkää näitä ihmisiä.

moni sairas ihminen on narsisti,sadisti,häiriintynyt,kateellinen,paha ja pahantahtoinen.sosiopaatti jne. juokse...

Vierailija
45/45 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

iloitsin kerran siitä, että sain työpaikan ja sain kuulla jälkeenpäin olevani tunteeton, kun oikein hieroin asiaa työttömän kaverini naamaan ja se merkitsi sitä, että kertomalla työn saamisesta oikein iloitisin sen työttömän kurjuudesta.  (siis oikeasti vain kerroin, että kylläpä tuntuu helpottavalta, kun sain vihdoin työtä, jossa on vähän haastettakin ja vielä pitkän työttömyyden aikana. Ja kerroin tämän, kun kyseinen kaveri kysyi, että mitä kuuluu)

Sitten tajusin dumpata kaikki tuollaiset ihmiset elämässäni ja ymmärsin, että vika ei ollut minussa, vaan hänessä. Hän ei halunnut kuulla toisten ilosta muulloin kuin silloin, kun oli itsellään sama onni ja ilo elmässä.

Minä taas olen aina halunnut kuulla toistenkin ilosta, myös niistä, joissa itselläni ei ole onnea tai iloa suotu, koska voin nähdä ja kuulla niissä tilanteissa asioita, joita voin itse tehdä elämässäni enemmän

Niinpä. Minulla menee tällä hetkellä hyvin eräässä asiassa, mistä olen todella iloinen ja kiitollinen, kun taas ystävälläni on nyt vaikeaa. Mitä voisin puhua ystäväni kanssa jota haluan mielelläni nähdä? Puhummeko ainoastaan hänen hankaluuksistaan, vai päivän säästä ja uutisista? Pitääkö iloitsemista varten nähdä jotain toista ystävää, vai tuleeko siitäkin valitusta?