Kurjaa, että ihminen joutuu hankaluuksiin sen takia, kun reagoi asioihin
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Sellainen valtio on Suomi. Mukamas maailman onnellisin valtio, mutta oikeasti totalitaristinen, viranomaisfasistinen dystopia, jossa valtio saa holhota ja kiusata aikuista ihmistä. Missään muussa valtiossa ei ole niin paljoa keinotekoisia sääntöjä ja rajoituksia ja helvetisti viranomaisia viilaamassa pilkkua. Hyvinvointia ei todellakaan lisää yksikään verovaroilla ylläpidetty suojatyöpaikka, jonka ainoa tehtävä on hankaloittaa kansalaisen elämää.
Mietipä uudestaan! Vaikkapa Kiina tai Pohjois-Korea on taatusti säännellympi kuin joku demokratia kuten Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen valtio on Suomi. Mukamas maailman onnellisin valtio, mutta oikeasti totalitaristinen, viranomaisfasistinen dystopia, jossa valtio saa holhota ja kiusata aikuista ihmistä. Missään muussa valtiossa ei ole niin paljoa keinotekoisia sääntöjä ja rajoituksia ja helvetisti viranomaisia viilaamassa pilkkua. Hyvinvointia ei todellakaan lisää yksikään verovaroilla ylläpidetty suojatyöpaikka, jonka ainoa tehtävä on hankaloittaa kansalaisen elämää.
Mietipä uudestaan! Vaikkapa Kiina tai Pohjois-Korea on taatusti säännellympi kuin joku demokratia kuten Suomi.
Plus kaikki diktatuurit ja esim. Afganistan ym uskonnolliset valtiot.
Näin käy mielestäni aina.
Minulla iäkkäämpi ystävä joka puhuu nykyisin aina päälleni, en ehdi kun avata suun ja aloittaa lauseen hän ryntää jo jatkamaan juttua ja sitten vielä ikäänkuin yrittää arvata sen lopputuleman niin kuin itse haluaisi jutun menevän. Kun korjaan, että eo kun siis olin sanomasa että ...... hän jaksaa kuunnella pari virkettä ja taas puhuu päälle. Hän on jotenkin niin innoissaan että haluaa olla kokoajan äänessä ja ei jaksa yhtään kuunnella muita. Outoa ja hiton ärsyttävää. Olen yrittänyt ymmärtää tätä kuviota. Ei hän nuorempana tuollainen ollut vaikka kova puhumaan onkin ollut. Sanoin sitten hänelle vähän kiukkuisena asiadta j moneen kertaan että älä puhu mun päälle, anna mun sanoo asia loppuun on hirveen turhauttavaa kun en saa sanoa asiaani loppuun.
No, arvata saattaa miten siinä kävi. Hän loukkaantui ja suuttui. Voin vaan kuvitella miten haukkui minut miehelleen kotiin päästyään. Meni pitkään että olimme taas tekemidissä ja silloinkin minun aloitteesta ja kun pahoittelin että loukkasin häntä. Ei olla keskusteltu sanallakaan siitä mitä hän teki silloin ja tekee edelleen kun tapaamme, hän ei taida tajuta yhtään omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Näin käy mielestäni aina.
Minulla iäkkäämpi ystävä joka puhuu nykyisin aina päälleni, en ehdi kun avata suun ja aloittaa lauseen hän ryntää jo jatkamaan juttua ja sitten vielä ikäänkuin yrittää arvata sen lopputuleman niin kuin itse haluaisi jutun menevän. Kun korjaan, että eo kun siis olin sanomasa että ...... hän jaksaa kuunnella pari virkettä ja taas puhuu päälle. Hän on jotenkin niin innoissaan että haluaa olla kokoajan äänessä ja ei jaksa yhtään kuunnella muita. Outoa ja hiton ärsyttävää. Olen yrittänyt ymmärtää tätä kuviota. Ei hän nuorempana tuollainen ollut vaikka kova puhumaan onkin ollut. Sanoin sitten hänelle vähän kiukkuisena asiadta j moneen kertaan että älä puhu mun päälle, anna mun sanoo asia loppuun on hirveen turhauttavaa kun en saa sanoa asiaani loppuun.
No, arvata saattaa miten siinä kävi. Hän loukkaantui ja suuttui. Voin vaan kuvitella miten haukkui minut miehelleen kotiin
Miksi menit pahoittelemaan? Eipä tunnu ystävyydeltä jota olisi mitään syytä jatkaa
Mun lapsesta tehtiin lasu kun itkin sairaalassa lapsen oltua hengenvaarassa.
Just, töissä tulee näpeille heti jos sanoo napakammin yhtään mistään. Jo on joku heikkoitsetuntoinen henkisesti teinin tasolle jäänyt nillittämässä työsuojeluun, luottareille tai mun pomolle.
Tämähän on sitä vaientamisen kulttuuria, mistään (siis ihan oikeasta asiasta, tai kun joutuu ojentamaan alaistaan) ei saa ei saisi sanoa tai jos sanoo pitäisi vaan hyssytellä ja pyydellä anteeksi että sanon.
Jopa siitä että nostaa esille epäkohtia saa jonkun (johon kalikka kalahtaa) hermostumaan ja taas tulee moite minulle että olen liian napakka ja joku TAAS pahoitti mielensä. Hitto mikä lastentarha.
Vierailija kirjoitti:
Näin ihmiset yritetään pelotella hiljaisiksi. Elävät ihmiset reagoivat asioihin!
Kuka yrittää, persut?
Miksi pitäisi reagoida yksittäisten ihmisten sanomisiin tai tekemisiin. Yhteiskunnallisesti voi vaikuttaa äänestämällä anonyymisti joten henkilökohtaiseen kanssakäymiseen ei ole mitään syytä ainakaan negatiivisessa mielessä. Jätetään öykkärit yksin niin heiltä tipahtaa pohja käytökseltään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi reagoida yksittäisten ihmisten sanomisiin tai tekemisiin. Yhteiskunnallisesti voi vaikuttaa äänestämällä anonyymisti joten henkilökohtaiseen kanssakäymiseen ei ole mitään syytä ainakaan negatiivisessa mielessä. Jätetään öykkärit yksin niin heiltä tipahtaa pohja käytökseltään.
Mielenkiintoinen näkökulma.
Eli tällä periaatteella jokainen siis voi käyttäytyä tai puhua miten sattuu ja muiden kanssaihmisten vaan pitäisi hyväksyä se, sivuuttaa se olankohautuksella ja "jättää omaan arvoonsa".
Noup!
On se todella kurjaa, ihanko tosi!?
Jos reagoit, kyseenalaistat tms, niin sinä oletkin muka hullu ja kaikki käännetään lopulta vain sinun syyksi, vaikka se toinen on sinua kaltoinkohdellut!! Ei mene mun moraaliin ja oikeudentajuun uhrien syyllistäminen. Toisella on häiriintyneet tukijoukot takana ja yksin saat taistella tuulimyllyjä vastaan. Miten se voi olla ok, että toista on nöyryytetty jo pidempään levittämällä perättömiä asioita ja jopa salakuvattua materiaalia!? En käsitä tätä. Kiusaaja ei suostu asioita hoitamaan, käsittelemään eikä selvittämään lukuisista pyynnöistä huolimatta. Pitää vain mykkäkoulua. Joten, totta kai sitä silloin reakoi, jos joku on sua kohtaan väärin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen näkökulma.
Eli tällä periaatteella jokainen siis voi käyttäytyä tai puhua miten sattuu ja muiden kanssaihmisten vaan pitäisi hyväksyä se, sivuuttaa se olankohautuksella ja "jättää omaan arvoonsa".
Noup!
Niin no aina voi poistua paikalta? Voi tallentaa puhelimella videon tapahtumasta ja jos se on rikollista niin tehdä ilmoitus. Ei noita öyhöttäjiä tarvitse kuunnella tai sietää. Toki jos käsiksi käydään niin aina voi puolustaa itseään. Ei se niin vaikeaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole niin sadisti ja samalla niin pelkuri kuin suomalainen. Ei puutu häirintään, eikä auta oli tilanne mikä tahansa. Nuolee mieluummin vaikka narkin persettä kuin puolustaa kiusattua. Samalle järjettömyydelle rakennettu koko sosialistinen valtio.
Totta todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Sun lapsesta tehtiin lasu koska hän oli ollut hengenvaarassa.
Ja sinä mietit omia tunteitasi etkä lapsen turvallisuutta.
Miksi usein se toinen joutuu lopulta nöyrtymään ketä on nöyryytetty? Eihän sen niin kuulu mennä, että kiusattu pyytää anteeksi kiusaajaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Sun lapsesta tehtiin lasu koska hän oli ollut hengenvaarassa.
Ja sinä mietit omia tunteitasi etkä lapsen turvallisuutta.
Mä en sitä hengenvaaraa aiheuttanut! Itkin pelätessäni lapsen kuolemaa. Sekö on lasun paikka?
Näin se on lyötyä lyödään lisää.
Eikä kukaan muu pidä sun puoliasi kuin sinä itse. Pidä rajasi ja puolesi, älä jää idioottejen kynnysmatoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminta on ryhmälyttäystä, jonka vaikutus perustuu häpeään. Kun joku ui vastavirtaan tai nostaa esiin vääryyden tai epäkohdan, ryhmä vähintään katsoo henkilön hiljaiseksi. Yleisempää on kuitenkin hyökätä ryhmänä, kyseenalaistaa mielenterveys, nimitellä, vähätellä, mitätöidä, torpata asioita, eristää, juoruilla perättömiä, estää etenemästä opinnoissa/työelämässä, häpäistä somessa jne. you name it. Suomalaiset on tosi hyviä tässä.
Toiselta nimeltään joukkovaino.
👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminta on ryhmälyttäystä, jonka vaikutus perustuu häpeään. Kun joku ui vastavirtaan tai nostaa esiin vääryyden tai epäkohdan, ryhmä vähintään katsoo henkilön hiljaiseksi. Yleisempää on kuitenkin hyökätä ryhmänä, kyseenalaistaa mielenterveys, nimitellä, vähätellä, mitätöidä, torpata asioita, eristää, juoruilla perättömiä, estää etenemästä opinnoissa/työelämässä, häpäistä somessa jne. you name it. Suomalaiset on tosi hyviä tässä.
👍
Tää on kyllä hyvin kiteytetty vastaus.
Näin mulle juuri tehtiin^^ En ole enää työelämässä, en somessa, en missään. Ei ole enää mitään. Minut leimattiin mielenvikaiseksi, kun en suostunut sietämään enää huonoa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ei ole tarkoitus arvuutella missä mahdollisesti on kurjempaa kuin suomessa tai missä jopa kaikkein kurjinta.
Tämä ei ole vertailuasia, vaan puhdasta faktan esiin nostoa suomen osalta siitä, että meillä on taitamattomat, sadistiset ja eri tavoin korruptoituneet hallinto ja viranomaiset.