Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vasemmistopuoleueet ajavat meidän keskiluokkaisten asiaa?

Vierailija
06.04.2025 |

Mitä minä saisin vasemmistolta? Olen akateemisessa asiantuntijatyössä, tienaan 5000/kk ja omaisuuden arvo on muutaman satatuhatta. Tarjotaanko muuta kuin korkeampaa verotusta?

Kommentit (204)

Vierailija
61/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on Ei mitenkään. Vasemmistopuolueet ovat ainoa yhteiskunnallinen toimija jonka oman edunmukaista on pyrkiä maksimoimaan pienituloisuuden ja kurjuuden määrää yhteiskunnassa. Jos vähänkin ajattelet asiaa niin tajuat että tämä on totta. 

Kun duunari Maija perustaa oman maalausfirman, tekee kovasti töitä, palkkaa muitakin yritykseensä työhön, menestyy ja luo maahan verotuloja, niin hän takuuvarmasti jossain kohtaa tajuaa ettei halua äänestää puoluetta jonka ydinsanoma on, että hän ei itse ansaitse oman työnsä hedelmiä vaan ne pitää ottaa häneltä pois ja jakaa tuntemattomille. 

Siksi vasemmistopuolueet  tekevät kaikkensa estääkseen pienituloisia tai alempaan keskiluokkaan kuuluvia vaurastumasta. 

Joku viisas on joskus sanonut että vain rikkaalla on varaa äänestää sosialistia. 

Oletko lukenut esim. vasemmistoliiton ajatuksia pienyrittäjyyden tukemisesta? Ideana nimenomaan on, että muillakin kuin valmiiksi rikkailla olisi mahdollisuus perustaa yritys, työllistää itsensä ja muita ja vaurastua. Nykypolitiikalla yritykset ovat pulassa, kun suurella osalla ihmisistä ei ole varaa ostaa yrityksiltä mitään.

Oikeiston etu on, että varallisuus on harvojen käsissä. On vaan hyvä heille, että moni on vaikkapa vuokralla, koska hehän sen vuokran nettoavat. Esim. ensiasunnon verohelpotuksen poisto ja asumistuen varallisuusrajoitukset (=älä säästä asuntoa varten) ovat täysin linjassa tämän tavoitteen kanssa. Vasemmiston ajama perustulo mahdollistaisi tasavertaiset vaurastumismahdollisuudet kaikille, kun voisi ottaa pienenkin työn vastaan ja hyötyäkin siitä taloudellisesti. Ja säästää, jotta voisi helpommin nousta joskus köyhyydestä.

Vierailija
62/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No edelliseltä hallitukselta sai sentään lapsilisät kerran tuplana ja vähän aikaa sähkön alv alen.

Nykyiseltä hallitukselta en ole keskituloisens saanut mitään paitsi kuulla kun vanhukset, köyhät ja vähätuloiset kärsii.. kuka hyötyy, sitä en ymmärrä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ja demarit ajavat korkeampia veroja keskiluokalle, koska heidän mielestään kotona loisivien pitää saada lisää liksaa. Eli saisit maksaa enemmän veroja, koska työnvieroksuja tarvitsee uuden iPhonen 

No ei noita puhelimia osteta edes vaikka kävisit töissä 10e tuntipalkalla. En ole koskaan ostanut omaa puhelinta. Ensimmäinen ja viimeinen oli 1999 3010 nokialainen muistaakseni.

Sen jälkeen en ole ostanut puhelimia, kun ei palkka riitä ja työttömillä nyt ei riitä rahat varmastikaan puhelimeen.

Aina saan rikkaalta eläkeläis äidiltäni "vanhan".

Eläkeläisillä tuntuisi rahaa olevan. Ei työttömillä tai matalapalkka-alan duunareilla. Keskiluokalta voisi ottaa oikein kunnolla rahat pois ja eläkeläisiltä! Jos ei muuten niin tappelemalla. Minäkin haluan työlläni oikean uuden älypuhelimen käteisellä ostettuna saatana!

Se ei ole teidän etunne ainostaan vaan myös minun! Tänne se puhelin ja heti!

Nyt alkaa olla mittta täynnä!!!!

Vierailija
64/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisilla on suunnilleen samanlainen politiikka kuin Kokoomuksella, koska kummatkin haluavat halpatyövoimaa ja monikulttuuria Suomeen.

Vierailija
65/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistopuolueet ajaa yhteistä etua. Ettet joudu kadulle kerjäämään, jos menetät työsi tai terveytesi pitemmäksi aikaa. Tarjoaa, että yhteiskunta huolehtii vanhoista ja vammaisista. Miltä tuntuisi hoitaa dementikkovanhempia siinä asiantuntijatyön ohella? Elämä voi muuttua hetkessä lähes kenellä tahansa. 

Johan vitsin murjaisit! Nykyinen paska sotelaki on vasemmistopuolueiden käsialaa.

Itse asiassa ei ole. Oikeisto ideoi sen vuonna miekka ja kirves. Asiaa vatuloitiin muutama hallituskausi, kunnes Marinin hallitus sinetöi sen. Oikeiston tuella. 

Oikeiston tuella? 

-Sote-uudistus hyväksyttiin äänin 105-77. Poissa oli 17 kansanedustajaa

Yksikään hallituspuolueen edustaja ei äänestänyt uudistusta vastaan ja yksikään oppositiopuolueen edustaja ei tukenut uudistusta. IL 

Vierailija
66/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen oikeistohallitushan on nostanut verotuksen korkeimmaksi yli 15 vuoteen. Samalla leikkaa kaikista palveluista ja ottaa ennätysvelat.

Nostanut työttömiäkin 100000 ja aiheuttanut konkursseja. Mitä siis luulet hyötyväsi oikeiston osaamattomuudesta?

Vierailija
67/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen vassarin mielestä olet törkeän ökyrikas, ja sinulta on tämän vuoksi otettava enemmän. Vassareista 90 % elää joko sosiaalituilla tai tekemällä pienipalkkaista pätkätyötä humanistin maisteripapereilla. Etenkin jälkimmäisillä tuo tuottaa ajatusvääristymän: koska he ovat alle 3000 palkkoineen vähintään ylempää keskiluokkaa korkean koulutuksensa ja sivistyneisyytensä vuoksi, on heistä pöyristyttävää, että keskiluokkainen voisi muka tienata 5000.

Vierailija
68/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen vassarin mielestä olet törkeän ökyrikas, ja sinulta on tämän vuoksi otettava enemmän. Vassareista 90 % elää joko sosiaalituilla tai tekemällä pienipalkkaista pätkätyötä humanistin maisteripapereilla. Etenkin jälkimmäisillä tuo tuottaa ajatusvääristymän: koska he ovat alle 3000 palkkoineen vähintään ylempää keskiluokkaa korkean koulutuksensa ja sivistyneisyytensä vuoksi, on heistä pöyristyttävää, että keskiluokkainen voisi muka tienata 5000.

Niin tuntuu olevan. Puheista päätellen tavallinen lukion opettaja on köyhiä riistävä suurkapitalisti, jonka omistusasunnot pitää sosialisoida siten, että käteen jäävä raha ei enää riitä asuntolainan maksuun. Raha siirtyy tukielättien iphoneihin.

Vierailija
69/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin tienannut ja olen vasemmistolainen. Sinulla on todella harhaiset käsitykset.

Taidat olla maalaispersu, joka vieläkin on katkera, kun torppariajat ovat ohi.

Vierailija
70/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on Ei mitenkään. Vasemmistopuolueet ovat ainoa yhteiskunnallinen toimija jonka oman edunmukaista on pyrkiä maksimoimaan pienituloisuuden ja kurjuuden määrää yhteiskunnassa. Jos vähänkin ajattelet asiaa niin tajuat että tämä on totta. 

Kun duunari Maija perustaa oman maalausfirman, tekee kovasti töitä, palkkaa muitakin yritykseensä työhön, menestyy ja luo maahan verotuloja, niin hän takuuvarmasti jossain kohtaa tajuaa ettei halua äänestää puoluetta jonka ydinsanoma on, että hän ei itse ansaitse oman työnsä hedelmiä vaan ne pitää ottaa häneltä pois ja jakaa tuntemattomille. 

Siksi vasemmistopuolueet  tekevät kaikkensa estääkseen pienituloisia tai alempaan keskiluokkaan kuuluvia vaurastumasta. 

Joku viisas on joskus sanonut että vain rikkaalla on varaa äänestää sosialistia. 

Oletko lukenut esim. vasemmistoliit

Neljä vuotta oli aikaa ajaa perustuloa, mitään ei tapahtunut. Pelkkiä puheita, ei tekoja. 

Vierailija
71/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen poliittisesti aika neutraali, en ole siis koskaan äänestänyt vaaleissa eli en kannata mitään puoluetta. 

Olen itse yksinasuva,lapseton,duunari,ajan polttomoottoriautolla töihin, kuulun ytk ja vuosituloni ovat noin 45 000e. 

Olen miettinyt tätä samaa asia että miten vasemmistolaiset ajaa keskiluokan asioita ja miten vasemmistolaiset on duunarien asialla? Mitä itse olen huomannut niin vasemmistolaiset ovat aina nostamassa verotustani ja jostain syystä he haluavat minun tuhlaavan rahani "ympäristöasioihin" eli minun pitäisi maksaa enemmän autoilusta, minun pitäisi ostaa kalliimpaa ruokaa ja kaikki heidän ajamat ympäristöasiat maksaa minulle rahaa. 

Ammattiliitot toki ovat vasemmistolaisten apupuolueita, nyt kun on oikeistohallitus niin on lakkoja ja vaaditaan isoja palkankorotuksia. Ei vasemmistohallituksen aikana ay liikkeet juurikaan rettelöi. 

Mutta kun mietin niin miten vasemmistolaiset ajaa minun asioita? Jos minun olisi pakko äänestää eli minun olisi pakko kannattaa jotain puoluetta niin oikeistoa minä äänestäisin mutta onneksi ei ole pakko äänestää koska hyviä vaihtoehtoja ei ole. 

M34

Vierailija
72/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistopuolueet haluaa riistää työntekijöiltä,rikkailta ja yrittäjiltä. Rahaa he jakavat tukien muodossa ulkomaalaisille ja työttömille. 

Vierailija
73/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistopuolueet haluaa riistää työntekijöiltä,rikkailta ja yrittäjiltä. Rahaa he jakavat tukien muodossa ulkomaalaisille ja työttömille. 

Jos näin kärjistetään, niin vastaavasti oikeistopuolueet haluavat riistää pienipalkkaisilta työntekijöiltä, lapsilta, työttömiltä, sairailta, vammaisilta. Rahaa he jakavat yritystukien ja verohelpotusten muodossa suuryrityksille ja kaikkein rikkaimmille. Se on varmaan arvovalinta, kumpi on sitten parempi vaihtoehto.

Vierailija
74/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin kärjistetään, niin vastaavasti oikeistopuolueet haluavat riistää pienipalkkaisilta työntekijöiltä, lapsilta, työttömiltä, sairailta, vammaisilta. Rahaa he jakavat yritystukien ja verohelpotusten muodossa suuryrityksille ja kaikkein rikkaimmille. Se on varmaan arvovalinta, kumpi on sitten parempi vaihtoehto.

Miten oikeistopuolueet haluaa riistää pienipalkkaisilta työntekijöitä, lapsilta, sairailta tai vammaisilta? Vasemmistopuolueet jakaa myös yritystukia ja verohelpotusten muodossa suuryrityksille ja kaikkein rikkaimmille. Työttömiltä oikeisto haluaa leikata koska työttömät pitää saada aktivoitua työelämään. 

Nyt mikä on tilanne on poikkeustilanne, suomen valtio on taantumassa koska on inflaatiota, korot on noussut, on pakotteita jne. 

Oikeisto on pienempi paha jokaiselle suomalaiselle. 

Vierailija
75/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri Orpo sanoo selkeästi, että lapsia ja sairaita tässä suojellaan sillä, että leikataan työkykyisiltä kotona makoilevilta, että ei tarvitsi leikata syöpähoidoista tai peruskoulusta. Miksi vasemmisto haluaa ennemmin uhrata lapset ja sairaat sen sijaan, että opettaisi kannattajansa matalampaan elintasoon. Työssäkäyvinen ei voi olla valinta-asia. Ihan kuten keltatukien takia ei pitäisi olla mahdollista, että kikkaillaan usean eri asunnon asumisella, mitä vasemmisto kannattaa sitäkin.

Vierailija
76/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät aja. Vasemmistopuolueet ajaa ulkomaalaisten, köyhien ja eläkeläisten asioita. 

Vierailija
77/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko näihin ry*sien riidanhaastotrollauksiin. Sama kuraa suolletaan Pietarista molemmille puolille Suomen kansan eripuran lisäämiseksi.

Vierailija
78/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastatko näihin ry*sien riidanhaastotrollauksiin. Sama kuraa suolletaan Pietarista molemmille puolille Suomen kansan eripuran lisäämiseksi.

Mitä ihmettä, nyt vasemmisto haluaa estää keskustelunkin. t: ihan kantasuomalainen aloittaja

Vierailija
79/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistopuolueet ajaa yhteistä etua. Ettet joudu kadulle kerjäämään, jos menetät työsi tai terveytesi pitemmäksi aikaa. Tarjoaa, että yhteiskunta huolehtii vanhoista ja vammaisista. Miltä tuntuisi hoitaa dementikkovanhempia siinä asiantuntijatyön ohella? Elämä voi muuttua hetkessä lähes kenellä tahansa. 

Tämäpä tämä. 

Sen huomaa näistä uhriutuvista keskiluokkaisista, että eivät ole ikinä eläneet oikeasti vaikeita aikoja ilman omaa syytään. Ei näitä ihmisiä kiinnosta se, että yksikään lapsi ei ole valinnut perhettä johon syntyy, eivät edes he itse.

Mä olen itse elänyt sellaisessa semiongelmaisessa perheessä koko lapsuuteni. Jonkin verran väkivaltaa, henkistä köyhyyttä paljon ja lopulta lama vei kaiken omaisuuden vanhemmilta ja jätti vaan jättivelta ja velkajärjestelyn. Se mikä mut on pelastanut, oli se, että asuimme kuitenkin tuolloin ns. hyvällä alueella Espoossa. Aika tuurilla lopulta oltiin just siellä, ja vasta jälkikäteen olen tajunnut miten erilaiset perheet ja erilainen elintaso kaikilla ystävilläni oli. Mutta mä kasvoin sillä alueella, siihen ajatukseen että koulut käydään ja hyvä ammatti hankitaan jne. Ja sen myös tein.

Mitä enemmän nykyään tehdään tätä eriyttämispolitiikkaa, mitä enemmän ihmiset eri tulotasoista on erillään, sen suuremmiksi yhteiskunnalliset ongelmat myös tulevat kasvamaan. Ei tapahdu enää tätä, että paaaaskapersaussakin lapset siinä paremman porukan imussa pääsisivät kiinni parempaan elämään ja tekisivät ns. luokkanousun.

Kokoomuslaiset ei oikeasti hahmota millaiselta takamatkalta huonon perheen lapset tähän maailmaan lähtevät. Miten raskasta on olla lapsena, nuorena, nuorena aikuisena koko ajan huolissaan omista vanhemmistaan ja sisaruksistaan. Millaista on työstää huonon kohtelun aiheuttamia traumoja, millaista on alkaa kyseenalaistaa oman lapsuuden antamia elämänmalleja ja yrittää alkaa ymmärtää ja rakentaa itselle parempaa elämää. Tämä on ollut itsellekin ihan älyttömän vaikeaa, ja mulla sentään on ollut koko elämäni ajan paljon tervettä ympäristöä tukemassa ja antamassa mallia elämään, vaikka omat vanhemmat aika kamalia olivatkin.

Mä en katso tätä asiaa siltä kannalta että mikä on just nyt minäminäminälle se suurin etu. Että pitääkö mulla olla varaa ostaa isompi auto kuin naapurilla, vai riittääkö mulle vähän vähempikin. Mä haluan tukea tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa, jossa oikeasti ihmisillä on mahdollisuus kaikista taustoista ponnistaa hyvään elämään.

Sanottakoon vielä, että ihan vasemmisto on mulle aika vierasta kuitenkin. Ja todellakin mun mielestä näihin trans-woke-meininkeihin pitäisi suhtautua huomattavasti kriittisemmin. Ketään ei kuitenkaan pidä syrjiä, mutta ei myöskään ihan tosta vaan purematta niellä kaikkea mitä noissa SETA-porukoissa keksitään. Ja vähintään alaikäisten kehot pitäisi jättää täysin koskematta. Mutta jos mun pitäisi valita äänestääkö kokoomusta vai vasemmistoa, niin silloin aina vasemmisto. SAati persut. Ei ikinä.

Vierailija
80/204 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisilla on suunnilleen samanlainen politiikka kuin Kokoomuksella, koska kummatkin haluavat halpatyövoimaa ja monikulttuuria Suomeen.

Sillä erotuksella, että kokoomus haluaa että työnantaja on se, joka käärii kaikesta kerman ja koko ajan kiristää työntekijöiden tuloja pienemmiksi. Tästä oivana esimerkkinä WOLT, jonka riveissä raataa järjetön määrä ulkomaalaistaustaisia nälkäpalkalla, ja firman omistajat patsastelee parrasvaloissa, kun on niiiiiin tuottoisaa hommaa. 

Vasemmisto taas haluaisi,että se työntekijä saisi isomman siivun tuottamastaan rahallisesti arvosta itselleen, ja esim. WOLT miljonääreille riittäisi vaikka vaan se 20 miljoonaa vuodessa sen 40 miljoonan sijaan. 

Mutta tiedän, kokkareilta lähtee järki päästä jos jotain tällaista edes kehtaa ehdottaa. Että ihminen voisi elää omalla työllään.