Miten vasemmistopuoleueet ajavat meidän keskiluokkaisten asiaa?
Mitä minä saisin vasemmistolta? Olen akateemisessa asiantuntijatyössä, tienaan 5000/kk ja omaisuuden arvo on muutaman satatuhatta. Tarjotaanko muuta kuin korkeampaa verotusta?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on keskiluokalle
Vasemmisto on Kela Gold 😎
Miten kukaan keskiluokkainen voi samaistua johonki Satoseen, ja Orpoon? Pelkkiä valheita tulee pihalle, ja Satonenkaan ei osaa tehdä edes työhakemusta.
Te olisitte kokoomuksen saunailloissa kiertopalkintoja.
Koska SDP liian vasemmalla.
Siellä ollaan SAK:n setien kiertopalkintoja.
"Mitä minä saisin vasemmistolta? Olen akateemisessa asiantuntijatyössä, tienaan 5000/kk ja omaisuuden arvo on muutaman satatuhatta. Tarjotaanko muuta kuin korkeampaa verotusta?"
Tuo oli aloituksen kysymys johon ei tule vastausta. Vastaus ei ole "tasa-arvoa", koska se on epämääräinen konsepti joka voi tarkoittaa mitä vain mutta ei voi koskaan toteutua tosielämässä. Arvon vassarit voivat nyt vain kertoa että mitä ap:n spekseillä varustettu ihminen oikeasti saa vasemmistolta ja lopettaa kiertelyn ja pensakommentit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, Kokoomus ei ainakaan aja kenenkään keskituloisen työssäkäyvän asiaa. Pelkkien johtajakavereiden asiaa ajavat.
Kun yrityksillä menee hyvin, työntekijöillä menee hyvin.
Kaikkia valheita sinäkin uskot. Kun yrityksellä menee hyvin se myydään ja uusi omistaja laittaa sinut kilometritehtaalle töihin.
Muista kuitenkin että vain yritys on se joka työllistää ja luo hyvinvointia. Menestyvä yritys tarvitsee hyviä työntekijöitä.
Hallitukset ei ketään työllistä, heidän tehtävänsä on luoda yritystoiminnalle turvallinen ympäristö.
Mielestäni tänä päivänä perinteinen vasemmisto vs. oikeisto -vastaikkainasettelu on aikansa elänyttä. Molempien ajamasta politiikasta tarvitaan tiettyjä elementtejä.
Luomalla mielekkäät toimintaedellytykset yritystoiminnalle luodaan myös työpaikkoja, tuottavuutta (jos satsataan riittävästi tutkimukseen ja tuotekehitykseen) ja talouskasvua. Kohtuuttoman iso julkinen sektori ei ole kenenkään etu ja on joko monimutkaisen byrokratian seuraus tai syy. Liian progressiivinen verotus vie palkkatyöläiseltä halun pyrkiä eteenpäin.
Toisaalta _kaikki_ ei ole ihmisen omassa kontrollissa. Jos suuryritykset lakkauttavat toimintojaan ja siirtävät ne halvan työvoiman maihin, ei ole mitenkään yksilön omassa vallassa jääkö hän työttömäksi kun tuhansille annetaan monoa. Uudelleen työllistyminen on monen tekijän summa, eikä nopeahko sellainen ole mitenkään taattua vaikka hakija tekisi kaikki oikeat asiat. Tällaisessa tilanteessa yhteiskunnan tulee tukea ihmistä, jottei elämä totaalisesti romahda. Sama pätee myös tilanteissa, joissa pitkäaikainen sairaus tai vamma vaikuttaa työkykyyn. Ei ole minunkaan (ihan hyvin tienaavan korkeasti koulutetun) etu, jos naapurustossa ihmiset joutuvat mieron tielle ja mahdollisesti harkitsemaan kyseenalaisia toimia perheensä elättämiseksi. Myöskään kaikkea (esim. ympäristön tilaa) ei voida totaalisesti uhrata taloudelle, koska ennemmin tai myöhemmin seuraukset lävähtävät meidän kaikkien kasvoilla, ja jos eivät suoraan meidän sukupolvelle, niin seuraavalle kyllä.
Olisi siis aika luopua ideologia edellä tehdystä politiikasta, ja tämä koskee niin vasemmistoa kuin oikeistoakin. Kuunnelkaa äänestäjiänne. Ihmiset haluavat tavallista elämää, eli mahdollisuuden elättää perheensä, mutta elää myös yhteiskunnassa ja ympäristössä, jossa asiat ovat kohtuullisessa tasapainossa (kadun toisella puolella ei ole kodittomien telttakylää, jengit ja huumekauppiaat eivät mellasta kaduilla ja lähijärvessä uskaltaa käydä uimassa koska vesi on riittävän puhdasta).
Kyse ei ole yksittäisten ihmisten tai tuloluokan asioiden hoitamisesta vaan koko kansan asioiden ja hyvinvoinnin, sitä on demokratia. Kokoomus ajaa suurimman osan kansasta köyhyyteen.
Olen keskiluokkainen. En ole koskaan miettinyt äänestäessäni omaa taloudellista etuani.
Me olemme aika keskiluokkainen perhe. Molemmat maistereita ja bruttotulot yhteensä n. 130000. Velaton talo ja velkainen sijoitusasunto. Yksi lapsi.
Äänestän yleensä vihreitä tai demareita. En oikeastaan ajattele sitä, että mikä puolue maksimoisi juuri MINUN taloudellisen hyötyni. En tarvitse tukia eikä meillä ole mitään isoja ongelmia.
Siksi ajattelen, että minulla on varaa maksaa vähän enemmän veroja, jos niillä tuetaan koulutusta, tutkimusta, terveydenhoitoa ja sitä että kaikkein heikoimmassa asemassa olevia ei jätetä pulaan. Koen että hyödyn myös itse siitä, mitä paremmin ihmiset yleisesti Suomessa voivat, parempana yhteiskuntarauhana ja turvallisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole yksittäisten ihmisten tai tuloluokan asioiden hoitamisesta vaan koko kansan asioiden ja hyvinvoinnin, sitä on demokratia. Kokoomus ajaa suurimman osan kansasta köyhyyteen.
Jos ajetaan koko kansan etua ja hyvinvointia, niin silloinhan jotain pitää tulla myös keskiluokalle. Vai ajatteletteko te siellä vasemmistossa, että hyvinvointi ja etuudet kuuluvat vain osalle kansasta?
Vastaus on Ei mitenkään. Vasemmistopuolueet ovat ainoa yhteiskunnallinen toimija jonka oman edunmukaista on pyrkiä maksimoimaan pienituloisuuden ja kurjuuden määrää yhteiskunnassa. Jos vähänkin ajattelet asiaa niin tajuat että tämä on totta.
Kun duunari Maija perustaa oman maalausfirman, tekee kovasti töitä, palkkaa muitakin yritykseensä työhön, menestyy ja luo maahan verotuloja, niin hän takuuvarmasti jossain kohtaa tajuaa ettei halua äänestää puoluetta jonka ydinsanoma on, että hän ei itse ansaitse oman työnsä hedelmiä vaan ne pitää ottaa häneltä pois ja jakaa tuntemattomille.
Siksi vasemmistopuolueet tekevät kaikkensa estääkseen pienituloisia tai alempaan keskiluokkaan kuuluvia vaurastumasta.
Joku viisas on joskus sanonut että vain rikkaalla on varaa äänestää sosialistia.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme aika keskiluokkainen perhe. Molemmat maistereita ja bruttotulot yhteensä n. 130000. Velaton talo ja velkainen sijoitusasunto. Yksi lapsi.
Äänestän yleensä vihreitä tai demareita. En oikeastaan ajattele sitä, että mikä puolue maksimoisi juuri MINUN taloudellisen hyötyni. En tarvitse tukia eikä meillä ole mitään isoja ongelmia.
Siksi ajattelen, että minulla on varaa maksaa vähän enemmän veroja, jos niillä tuetaan koulutusta, tutkimusta, terveydenhoitoa ja sitä että kaikkein heikoimmassa asemassa olevia ei jätetä pulaan. Koen että hyödyn myös itse siitä, mitä paremmin ihmiset yleisesti Suomessa voivat, parempana yhteiskuntarauhana ja turvallisuutena.
Vihreitä äänestämällä ajat suomalaiset huonompaan tilanteeseen, heidän politiikkansa on ihmisille yleishaitallista. Miettisit hieman niitä politiikan sisältöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajetaan koko kansan etua ja hyvinvointia, niin silloinhan jotain pitää tulla myös keskiluokalle. Vai ajatteletteko te siellä vasemmistossa, että hyvinvointi ja etuudet kuuluvat vain osalle kansasta?
Mitä sulta puuttuu? Uusi LV vai?
Olen akateemisella alalla ja äänestän vasemmistoa. En tiedä, saanko siitä välttämättä itse juuri tällä hetkellä mitään suoraa henkilökohtaista hyötyä tai etua, mutta se ei ehkä ole tarkoituskaan. Vasemmiston tarkoitus on auttaa niitä, jotka tarvitsee apua eniten. Mielelläni osallistun yhteisen hyvän rakentamiseen. Haluan, että Suomi pysyy hyvinvointiyhteiskuntana, ja haluan, että yhteiskunta pysyy turvallisena. Olen opiskellut kriminologiaa ja tiedän siihen liittyviä ihan perusjuttuja, kuten että rikollisuus ei vähene rangaistuksia korottamalla, poliisit ja yksityiset turvapalvelut eivät tuo turvallisuutta yms, vaan ihmisten hyvinvointi on avainasemassa turvallisuuden lisäämisessä. Huumeongelmiinkin mielestäni vasemmistolla on paremmat ratkaisut. Vasemmisto toimii myös itselleni tärkeiden arvojen mukaisesti, kuten ympäristön ja tasa-arvon puolesta.
Ylipäänsä vasemmiston ajattelu perustuu enemmän tutkittuun tietoon, ja tavoitteet on kerrottu rehellisesti. Oikeiston ajatuksena puolestaan on kärjistäen oman edun maksimointi, jota kuitenkaan ei myönnetä ääneen. Oikeiston toimet hyödyttää rikkaita eivätkä useinkaan tutkimusten valossa tosiasiassa edistä niitä talous- ym. tavoitteita, joita niiden väitetään edistävän. Mielestäni akateemisen ihmisen pitäisi ymmärtää tämä. Jos haluat lyhytnäköisesti edistää omaa ns. vaurauttasi ainoastaan mahdollisesti aavistuksen matalammalla veroprosentilla eikä mikään muu merkitse mitään, niin vasemmisto ei totta tosiaan varmaan ole sinua varten.
Sumessa PAHIMMAT KUPPAAJAT OVAT PERSUT JA KOKOOMUS AJAVAT VAIN OMAA ETUAAN SIKSI ÄÄNET SDP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sulta puuttuu? Uusi LV vai?
Perusturvallisuus. Jos vasemmisto pääsee valtaa, minun omaisuuteni ja tuloni ovat avointa riistaa. Minulla olisi omiakin menoja, johon tarvitse rahaa ja lapsi vielä kasvatettavana ja koulutettavana. Vasemmisto huutaa kovin miten kulutus loppuu, kun etuuksia leikataan. Mutta oletteko te miettineet uksaltaako keskiluokka kuluttaa mitään vasemmistojohtoisessa maassa? Ja keskiluokka on se, joka pitää ravintolat pystyssä ja laskettelukeskukset toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä äänestämällä ajat suomalaiset huonompaan tilanteeseen, heidän politiikkansa on ihmisille yleishaitallista. Miettisit hieman niitä politiikan sisältöjä.
Vihreät on ainoa puolue, joka ajaa koulutuksen ja tieteellisen tutkimuksen asiaa. Se on minulle ykköstekijä Suomen kilpailukyvyn parantamisessa, eikä ole pahitteeksi jos samalla yritetään hidastaa lajikatoa ja ympäristön tuhoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ei aja enää työssäkäyvien asiaa. Vasemmisto ajaa vain tuilla elävien asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen akateemisella alalla ja äänestän vasemmistoa. En tiedä, saanko siitä välttämättä itse juuri tällä hetkellä mitään suoraa henkilökohtaista hyötyä tai etua, mutta se ei ehkä ole tarkoituskaan. Vasemmiston tarkoitus on auttaa niitä, jotka tarvitsee apua eniten. Mielelläni osallistun yhteisen hyvän rakentamiseen. Haluan, että Suomi pysyy hyvinvointiyhteiskuntana, ja haluan, että yhteiskunta pysyy turvallisena. Olen opiskellut kriminologiaa ja tiedän siihen liittyviä ihan perusjuttuja, kuten että rikollisuus ei vähene rangaistuksia korottamalla, poliisit ja yksityiset turvapalvelut eivät tuo turvallisuutta yms, vaan ihmisten hyvinvointi on avainasemassa turvallisuuden lisäämisessä. Huumeongelmiinkin mielestäni vasemmistolla on paremmat ratkaisut. Vasemmisto toimii myös itselleni tärkeiden arvojen mukaisesti, kuten ympäristön ja tasa-arvon puolesta.
Ylipäänsä vasemmiston ajattelu perustuu enemmän tutkittuun tietoon, ja tavoitteet on k
Miten akateemisena vasemmistolaisena suhtaudut vasemmiston ajamaan koronapassiin? Pohjautuiko se tutkittuun tietoon ja oliko se mielestäsi tasa-arvon mukainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä vasemmiston ajattelu peru
Ei se koronapassi kiinnosta enää ketään.
Helppohan se on jälkiviisastella, mutta silloin ei tiedetty mihin suuntaan virus tulisi kehittymään. Hyvä vaan että olivat mielummin pikkuisen liian varovaisia, kuin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistopuolueet ajaa yhteistä etua. Ettet joudu kadulle kerjäämään, jos menetät työsi tai terveytesi pitemmäksi aikaa. Tarjoaa, että yhteiskunta huolehtii vanhoista ja vammaisista. Miltä tuntuisi hoitaa dementikkovanhempia siinä asiantuntijatyön ohella? Elämä voi muuttua hetkessä lähes kenellä tahansa.
Johan vitsin murjaisit! Nykyinen paska sotelaki on vasemmistopuolueiden käsialaa.
Itse asiassa ei ole. Oikeisto ideoi sen vuonna miekka ja kirves. Asiaa vatuloitiin muutama hallituskausi, kunnes Marinin hallitus sinetöi sen. Oikeiston tuella.
Vierailija kirjoitti:
Puhtaan omantunnon.
Puhtaan omantunnon loisimisesta ja laiskottelemisesta? Kiitos kyllä, moraali on ollut isona esteenä!
Ennen uudistusta köyhät perheet saivat tukea lukiokirjoihin. Ei se jäänyt kellään siitä kiinni. Nyt maksetaan kirjat myös niille, jotka eivät kirjoja montaa kertaa avaa ja tunneilla pääasiassa häiriköivät.