Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ennakkoäänestämässä käyvät juuri ne ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin aikaa

Vierailija
06.04.2025 |

Eli vanhukset. 

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että myös vanhuksilla on omat muoti-ilmiöt, kuten käteisen käyttö, ennakkoäänestäminen, vyöruusurokotukset, maskin käyttö, läpällinen puhelinkotelo, nastakengät, itse virkatut kamalat myssyt ym ym

Läpällinen puhelin olisi hyvä monelle. Kuinkahan monta puhelinta nuoriso ihan omassa lähipiirissäni onkaan paiskonut pilalle, kun puhelimessa ei ole mitään suojaa.

Mistä sinulle tulee tuollainen vanhusvihamielisyys?

Kun läpällinen puhelin unohtuu auton katolle se pysyy siellä hyvin. 

Vierailija
82/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rahaa. 

Miten se tähän liittyy?

Välttyvät kiusallisesti kulkemasta vaalipäivänä vaalipaikalla olevan hyväntekeväisyyskerääjän ohitse ja säästävät

Oletko  edes käynyt  äänestämässä?

Kävin ennakkoäänestämässä  ja  samalla laitoin  rahaa   hyväntekeväisyyteen.  Keräys  oli  käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa kauppakeskuksissa voi  äänestää   joten  käy hyvin  myös  ostosreissulla. Näin tein itse.

Vierailija
84/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rahaa. 

Kokoomuslainen ei koskaan jätä äänestämättä. Sen sijaan työtön, masentunut erittäin usein. 

Kyllä työtönkin voi äänestää kokoomusta ja moni äänestääkin. He ovat näitä työttömiä joiden urasuunnitelma on jotain muuta kuin "miten saan pummittua maksimimäärän tukia itselleni".

Kokoomusta äänestävät työttömät ovat siis niitä työttömiä, joiden urasuunnitelma on, "miten saada pummittua maksimimäärän tukia suuryrityksille".

Eri

Vierailija
85/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin eileen kun heti äänestyspisteen avattua klo 10 oli 15-20min jono. 90% vanhuksia. Eikä kyse mistään suuresta kaupungista.

Toki vanhuksilla samat oikeusdet äänestää mutta miksei sitä voisi tehdä arkena ennen klo 15 kun suurin osa töissä? Arkisinkin monta ennakkoäänestyspistettä auki.

Eipä voi mennä arkena ennen klo 15 kun minä olen kuskina ja olen arkena töissä. 

Vierailija
86/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset käy ennakkoäänestämässä, koska kuolema voi koittaa mikä hetki hyvänsä ja silloin voi kansalaisvelvollisuus jäädä käyttämättä, jos on varsinaisen äänestyspäivän varaan laskenut.

Vierailija
87/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä kävin kauppareissulla äänestämässä, kun ei ollut ruuhkaa. Onpahan pois päiväjärjestyksestä.

Kaikesta sitä voi vaivaa nähdä tietysti.

Vierailija
88/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kaupassa. Tehoihmiset joilla olisi aikaa käydä tiettynä aikana, tulevat uupuneiden aikaan tungeksimaan.

Vierailija
89/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri sen takia.

Vierailija
90/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aina kaikki tulko Helsinkiin äänestämään. Tosi kiva pienten lasten kanssa jonottaa puoli tuntia, kun maalaiset voisivat äänestää muuallakin.

Tänään taas niin pitkät 100 metrin jonot Oodissa.

Vierailija
91/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ennakkoäänestä, ei työssäkäyvällä ole aikaa jonottaa kauppakeskuksissa. Vaalipäivänä lähikoululla homma on hoidettu joka kerta alle 10min.

Niin kaikilla on koulu kivenheiton päässä. eiku

No ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole. Puhuin itsestäni.

Ainakin olet vihamielinen.

Eri. Ei tuo edellinen vastaus ollut sen ystävällisempi. Koko ketju on melko surullinen.

Jos vanhus äänestää ennakkoon, niin se on väärin. Vie aikaa työssäkävijältä. Jos jättää vaalipäivään, niin väärinhän sekin menis. Olisi ennättänyt äänestää ennakkoon, ettei tee jonoa vaalipäivänä. Parempi, etteivät äänest

Ei vaalipäivinä ole mitään jonoa, kun nykyään ihmiset äänestävät ennakkoon suurissa kaupungeissa ja siellä sitten jonotetaan ja aika usein kaikki eivät pääse äänestämään, kun on niin pitkät jonot.

Vierailija
92/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne voi äänestää milloin huvittaa 

Vierailija
93/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pitäisi rajata tätä tiettyjen äänestyspaikkojen liiallista kiinnostusta. Esim. Helsingin keskustan paikat pitäisi varata vain helsinkiläisille jäätävien jonojen takia.

Vierailija
94/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin on järjestetty ennakkoäänestys pelkästään keskellä päivää, ilmeisesti ei haluta työssäkäyvien ääniä.

Vierailija
95/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitenkymppinen olen, ennakkoon äänestämässä kävin ja vitosen keräyslippaaseen laitoin. Get over it!

Vierailija
96/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset käyvät ennekkoon äänestämässä juuri siksi, etteivät halua olla tukkeena varsinaisena vaalipäivänä. Vitsailut

iäkkäiden kuolemasta on vain noloa. Älä itse koskaan tule vanhaksi ja sairaaksi!

Kauppoihin kuitenkin tunkevat itsensä juurikin pahimpiin normaali-ihmisten ruuhka-aikoihin laskettamaan niitä kolikoitaan ja kiusaamaan kassatyttösiä huonoilla vitseillään ja samalla hidastaen muun väestön asiointia.

Milloin on "normaali-ihmisen" ruuhka-aika? Mikä on "normaali-ihminen"? Kaikki eivät käy töissä 8-16.

Vierailija
97/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi, miten avauksessasi kerroit ap. Ne käyvät ennakkoon äänestämässä, joilla on aikaa. Siksi vanhukset.

Työttömät eivät äänestä, vaikka heillä on aikaa. He eivät jaksa tehdä mitään. Eivät saisi myös valittaa mistään 

Onpa taas aivopieru. Kyllä ihminen äänestää työttömänäkin, jos on siihen aiemmin tottunut. Jaksamattomuus taas johtuu aivan muusta kuin työttömyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi