Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ennakkoäänestämässä käyvät juuri ne ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin aikaa

Vierailija
06.04.2025 |

Eli vanhukset. 

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ennakkoäänestä, ei työssäkäyvällä ole aikaa jonottaa kauppakeskuksissa. Vaalipäivänä lähikoululla homma on hoidettu joka kerta alle 10min.

Niin kaikilla on koulu kivenheiton päässä. eiku

No ei ole minun ongelma jos sinulla ei ole. Puhuin itsestäni.

Ainakin olet vihamielinen.

Eri. Ei tuo edellinen vastaus ollut sen ystävällisempi. Koko ketju on melko surullinen.

Jos vanhus äänestää ennakkoon, niin se on väärin. Vie aikaa työssäkävijältä. Jos jättää vaalipäivään, niin väärinhän sekin menis. Olisi ennättänyt äänestää ennakkoon, ettei tee jonoa vaalipäivänä. Parempi, etteivät äänestäisi ollenkaan.

Vierailija
62/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen työikäinen ja kävin ennakkoäänestämässä. Ihan kaiken varalta, jos vaikka on sairaana vaalipäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äänestän arkiaamupäivänä näin tk- eläkeläisenä, kelpaako?

Vierailija
64/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rahaa. 

Kokoomuslainen ei koskaan jätä äänestämättä. Sen sijaan työtön, masentunut erittäin usein. 

Mä olen vaikeasti masentunut, kuljen pyörätuolilla ja teen töitä n. 18 h viikossa.

Käyn hyvänä päivänä äänestämässä ennakkoon. Äänestyspäivänä harvoin, kun silloin veetuttaa huolella, kun taas tajuaa ettei mun äänellä ole mitään väliä.

Vierailija
65/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja rahaa. 

N. 1000 e netto työeläke on iso raha. 😄

Vierailija
66/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä äänestän arkiaamupäivänä näin tk- eläkeläisenä, kelpaako?

Just olisi vuorotyöläisen vapaapäivä. Ei oo hyvä.

Vierailija
67/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset käyvät ennekkoon äänestämässä juuri siksi, etteivät halua olla tukkeena varsinaisena vaalipäivänä. Vitsailut

iäkkäiden kuolemasta on vain noloa. Älä itse koskaan tule vanhaksi ja sairaaksi!

Totta, te mummot olette tukkeena KAIKKIALLA!

Vierailija
68/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että myös vanhuksilla on omat muoti-ilmiöt, kuten käteisen käyttö, ennakkoäänestäminen, vyöruusurokotukset, maskin käyttö, läpällinen puhelinkotelo, nastakengät, itse virkatut kamalat myssyt ym ym

Ootko pahastikin kehitysvammainen?

Eikö vanhoilla akoilla saa olla trendejä??

Vierailija
69/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole loogista, kun on aikaa niin menee kun haluaa? Ei ole pakko mennä just sillon sunnuntaina. Sen lisäksi ainakin itsellä vaikuttaa myös terveys eli hyvänä päivänä menen tietysti ettei vaan joudu jättämään äänestämättä sen takia.

Onko sinulla tänään hyvä päivä kun jaksat kirjoittaa noin paljon palstalle siellä pöytäkoneella?

Vierailija
70/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole loogista, kun on aikaa niin menee kun haluaa? Ei ole pakko mennä just sillon sunnuntaina. Sen lisäksi ainakin itsellä vaikuttaa myös terveys eli hyvänä päivänä menen tietysti ettei vaan joudu jättämään äänestämättä sen takia.

Onko sinulla tänään hyvä päivä kun jaksat kirjoittaa noin paljon palstalle siellä pöytäkoneella?

Ai nytkö teinipersulin mielestä myös pöytäkone on nolo asia. 😂 Omg wtf. 

Vierailija
71/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestän vasta vaalipäivänä, sillä kannattaa odottaa kaikki mahdollinen aika että kaikki luurangot paljastuu. Ja toisaalta, haluan äänestää anonyymisti, eli ei henkilötietoja ja allekirjoituksia samaan kuoreen äänestyslapun kanssa.

Jos lähtökohtaisesti olettaa, että ehdokkaiden taustoista paljastuu rikoksia ja skandaaleita kun vain tarpeeksi kaivaa, kannattaa varmaan miettiä, onko puoluekannassa jotain isompaakin vikaa. Tai suomeksi sanottuna kannattaa lopettaa persujen äänestäminen. 

Nythän yksi ehdokas ehti muun muassa kuolla ja ne äänet menevät sitten aivan jollekin muulle. 

Vierailija
72/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rahaa. 

Kokoomuslainen ei koskaan jätä äänestämättä. Sen sijaan työtön, masentunut erittäin usein. 

Mä olen vaikeasti masentunut, kuljen pyörätuolilla ja teen töitä n. 18 h viikossa.

Käyn hyvänä päivänä äänestämässä ennakkoon. Äänestyspäivänä harvoin, kun silloin veetuttaa huolella, kun taas tajuaa ettei mun äänellä ole mitään väliä.

Voi kyynel 😢

Vierailija
73/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ymmärtää että myös vanhuksilla on omat muoti-ilmiöt, kuten käteisen käyttö, ennakkoäänestäminen, vyöruusurokotukset, maskin käyttö, läpällinen puhelinkotelo, nastakengät, itse virkatut kamalat myssyt ym ym

Läpällinen puhelin olisi hyvä monelle. Kuinkahan monta puhelinta nuoriso ihan omassa lähipiirissäni onkaan paiskonut pilalle, kun puhelimessa ei ole mitään suojaa.

Mistä sinulle tulee tuollainen vanhusvihamielisyys?

Vierailija
74/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta mollaamasi "vanhus" myös. Minä kirjoittelen applen läppärillä, pöytäkonetta minulla ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
75/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin eileen kun heti äänestyspisteen avattua klo 10 oli 15-20min jono. 90% vanhuksia. Eikä kyse mistään suuresta kaupungista.

Toki vanhuksilla samat oikeusdet äänestää mutta miksei sitä voisi tehdä arkena ennen klo 15 kun suurin osa töissä? Arkisinkin monta ennakkoäänestyspistettä auki.

No eikö aamulla klo 10 ole juuri se aika, kun suurin osa työssäkävijöistä on jo töissä? Klo 15 voi jo olla se aika, kun aamuvuorossa olleet ovat jo vapaalla ja siellä kaupassa.

Usein myös esim asiointilinjat liikkuvat aamusta ja siksi eläkeläiset ovat liikkeellä jo aampäivällä. Samalla kyydillä hoituu esim labrassa käynti ja kauppareissu.

Kaikilla vanhuksilla ei ole enää omaa autoa.

Vierailija
76/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö vanhusten sitten ottaa nuorison muoti-ilmiöistä mallia?

Ankkahuulet, tekoripset, tekotissit, persvälitrikoot, geelikynnet, nenärenkaat, tatuointeja kiireestä kantapäähän, nikotiinipussi huuleen ym ym ym

Vierailija
77/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin eileen kun heti äänestyspisteen avattua klo 10 oli 15-20min jono. 90% vanhuksia. Eikä kyse mistään suuresta kaupungista.

Toki vanhuksilla samat oikeusdet äänestää mutta miksei sitä voisi tehdä arkena ennen klo 15 kun suurin osa töissä? Arkisinkin monta ennakkoäänestyspistettä auki.

Jokaisella äänioikeutetulla on oikeus äänestää just silloin, kun hänelle sopii.

Vierailija
78/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä aikaa piisaa yllin kyllin.

Vierailija
79/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan jaksa mennä virallisena vaalipäivänä sinne ruuhkaan jonottamaan. Nyt pääsi kätevästi kauppareissulla ilman jonoja. 

N37, en eläkkeellä

Täällä usein ihan päinvastoin, äänestyspäivänä en koskaan joutunut jonottamaan mutta ennakkoäänestyksessä esim Prismat/Cittarit on aina hirveä jono jos vaikka töiden jälkeen tai la/su menee. Suurin osa vanhuksia. Juuri silloin kun töissäkäyvällä olisi aikaa äänestää.

Kas, kun minä olen joutunut virallisena äänestyspäivänä myös jonottamaan. En jonota enää, kävin lenkillä ja siitä ennakkoon.

N28, en eläkkeellä

Vierailija
80/97 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö teinipersulin mielestä myös pöytäkone on nolo asia. 😂 Omg wtf. 

Roflmao

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi