Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikanaan suositut, mutta nyt jo unohdetut artistit tai bändit.

Vierailija
05.04.2025 |

On paljon niitä jotka saivat oman 15 minuutin kuuluisuutensa. 90 luvun huumoribändit yms. yhden hetken tähdenlennot. Tuleeko mieleen heitä jotka olivat suosittuja enemmän kuin yhden kesän ja katosivat sen jälkeen julkisuudesta ja tavallaan unohtuivat ihmisiltä.

Mitä muistatte?

Kommentit (796)

Vierailija
341/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Big Audio Dynamite

Little Steven

Billy Idol

Run DMC

-winner-

Little stevenhän se huivipää oli, vieläkö hitin muistais. Video on mielessä, mutta se biisi. 

vm-69

Sitten hakuun vaan, Out of the Darkness, ehkä, mulla oli onni, silloin vanhaan hyvään aikaan, kun Anttilan alelaareista löysi vaikka mitä, niin pari van Zandtin ensimmäisistä levyistä löytää (Freedom No Compromise ja Revolution) punalaputettuina, kun eihän silloinkaan kukaan hyvästä musasta mitään ymmärtänyt, paitti jotkut Bruce-fanit :DDD Out of the Darkness oli tosin heti eka levyllä, Voice of America.

-winner-

Out of the darkness se oli 😅

vm-69

Päivän hyvä teko tulikin tehtyä siinä, joten nyt taas "pahoittamaan" herkimpien lukijoiden mieliä nimienpudottelulla ;DDDDD

-winner-

Vierailija
342/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuunnellut englanninkielistä musiikkia,ehkä siksi koska en osaa ko.kieltä kun minulle sanat on tärkeitä.

Joku baby,baby,pop,pop,onko tuossa mitään järkeä, ei mielestäni.Nk. räppi ei ole mielestäni laulua, eikä sanoista saa selvää kun pilkun paikalla on joku ääh tai vastaava.Mutta rap ei olekkaan suomalaista, vaikka onhan täälläkin huumeista johtuvaa katko kieltä puhuvaa porukkaa liikkellä.

Nyt kannattaa aloittaa. Itse karsastin Rammsteinia, koska saksaksi laulaa. Ei väliä, se rytmi, musiikki, lindemanin tulkinta on käsittämätöntä. Rohkeasti vaan uusiin ulottuvuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuunnellut englanninkielistä musiikkia,ehkä siksi koska en osaa ko.kieltä kun minulle sanat on tärkeitä.

Joku baby,baby,pop,pop,onko tuossa mitään järkeä, ei mielestäni.Nk. räppi ei ole mielestäni laulua, eikä sanoista saa selvää kun pilkun paikalla on joku ääh tai vastaava.Mutta rap ei olekkaan suomalaista, vaikka onhan täälläkin huumeista johtuvaa katko kieltä puhuvaa porukkaa liikkellä.

Nyt kannattaa aloittaa. Itse karsastin Rammsteinia, koska saksaksi laulaa. Ei väliä, se rytmi, musiikki, lindemanin tulkinta on käsittämätöntä. Rohkeasti vaan uusiin ulottuvuuksiin.

Itse olen oppinut lähes oikealta kieleltä kuulostavan imitaatio-intonaation englanninkielisten biisien lisäksi niin Rammsteiniin, Ricky Martiniin kuin Kentiinkin ja jopa japanilaisiin animetunnareihin, vaikken kaikkia lyriikoita ymmärrä tai ole viitsinyt suomentaa itselleni, mutta pysyn nuotissa ja ääntämyksessä kyllä mukana niin, että joku voi luulla että osaan kieltä myös näiden biisien ulkopuolella. Moderni suomiräp ei mene alkuunkaan, mutta Raptorit tai Veikko Lavin Silakka-apajalla osaan rallatella tuosta vaan.

-winner-

Vierailija
344/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suzanne Vega. Luka ja Tom's Diner soivat aikoinaan koko ajan.

-winner-

Vierailija
345/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harpo

Jan Svensson, asui vaimoineen tuunatussa tuulimyllyssä. Tämä fakta courtesy of Suosikki. 

Jännää, miten jotkut asiat ovat pysyneet mielessä melkein 50 vuotta... 

Vierailija
346/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmony sisters.

Vierailija
347/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä.

No kaikkihan Käärijän muistaa ainutkertainen Viisuesitys ja pisteidenlaskutrilleri... Mutta mikä biisi mahtoi voittaa ja kukahan sen lauloikaan --- nyt tuli ihan blanco...

-winner-

Ei muista, älä yleistä. En ole katsonut euroviisuja enää muutamaan vuoteen, koska ne ovat nykyisin täyttä kuraa. 

Vierailija
348/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä muistan suurimman osan jo mainituista. Tekö ette?

Vierailija
349/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Mokees joka kasattiin näyttelijöistä jotka ei osanneet soittaa,mutta saivat kuitenkin on tv sarjan.Siispä meitä on joka lähtöön tosin minä en ole avannut radiota 20v.,enkä ole mitään menettänyt.

Tuosta en ole ikinä kuullutkaan.

Vierailija
350/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eminem. Otsikot kertoivat olevan rapin Elvis. Varmaan olikin suosionsa huipulla mutta hänestä ei ole kuulunut vuosiin.

Koko ajan julkaisee uusia biisejä ja näyttää ainakin Spotifyssä olevan ihan kiitettävästi kuunteluja uusillakin kipaleilla

Vierailija
351/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smashing pumpkins

Itsellenikin oli yllätys, että tekevät edelleen musiikkia. Viimeisin levy ilmestynyt 2024.

Vierailija
352/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Dire Straits?

-winner-

Tuskin unohdettu yhtye.

Levyttävät aika harvoin enää ;D Ei striimien kuuntelijat välttämättä löydä ikinä :(

-winner-

Huomaa, ettet käytä Spotifyta, vaan kuuntelet ainoastaan cd-levyjä. Kyllä, noita vanhoja bändejä löytää uudetkin kuulijat helposti musiikkipalveluista. 

Vanhat eivät käytä cd-levyjä vaan vinyylilevyjä. 

Vanhat käyttävät molempia. Meillä, kuusikymppisellä pariskunnalla, on yhteensä noin 800 vinyylilevyä ja 1300 cd:tä. Spotifytä minä käytän lähinnä hakemaan vanhoja tykkäämiäni biisejä, jotka "äänitän" ja siirrän puhelimeen soittolistoina, ja myös kaulassa pidettävään mp3-soittimeen, jota kuuntelen siivotessani jne. Mp3:ia minulla on tuhansia, miehelläni kymmeniä tuhansia. Pöytäkoneella istuessani kuuntelen musiikkia omien mp3:ieni lisäksi YouTubesta, koska pidän siitä enemmän kuin Spotifyn ilmaisversiosta. 

Vierailija
353/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ian Dury & The Blockheads. Hit Me With Your Rhythm Stick.

Tainnut tämäkin kadota moderneilta soittolistoilta.

Samoin kuin Robert Palmer ja Simply Irresistible, joka oli aikoinaan MTV:ssä joka tunti.

-winner-

Vierailija
354/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harmony sisters.

Nokitan: Twisted Sisters ;D

-winner-

Vierailija
355/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smashing pumpkins

Itsellenikin oli yllätys, että tekevät edelleen musiikkia. Viimeisin levy ilmestynyt 2024.

Billy Corganilla riivinrautaääni. Ottaa korviin. 

Vierailija
356/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

--- ja Shakespear's Sister. Näillä muitakin hyviä biisejä kuin Stay.

-winner-

Vierailija
357/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuis ei kukaan ole vielä Alphavillea muistanut?

-winner-

Alphavillen suurimmat hitit soivat edelleen sangen säännöllisesti radiotaajuuksilla, vaikkakaan yhtye ei noin muutoin enää oikein muistissa ole.

Vierailija
358/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

The Mokees joka kasattiin näyttelijöistä jotka ei osanneet soittaa,mutta saivat kuitenkin on tv sarjan.Siispä meitä on joka lähtöön tosin minä en ole avannut radiota 20v.,enkä ole mitään menettänyt.

Tuosta en ole ikinä kuullutkaan.

Typo, pitäisi olla The Monkees. 

Vierailija
359/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Basshunter ja Boten Anna.

-winner-

Vierailija
360/796 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen laulaja-lauluntekijä Emmi, jonka hittejä olivat Breakable ja Crashing Down.

Olipas yhteensattuma, kun ostin juuri eilen erän cd-levyjä, ja siellä oli Emmin levy ja oikein ihmettelin, mikä tämmöinen on, kun en ollut koko artistista koskaan kuullut.