Aikanaan suositut, mutta nyt jo unohdetut artistit tai bändit.
On paljon niitä jotka saivat oman 15 minuutin kuuluisuutensa. 90 luvun huumoribändit yms. yhden hetken tähdenlennot. Tuleeko mieleen heitä jotka olivat suosittuja enemmän kuin yhden kesän ja katosivat sen jälkeen julkisuudesta ja tavallaan unohtuivat ihmisiltä.
Mitä muistatte?
Kommentit (796)
XL5:n laulaja on nyt pinnalla Tähdet tähdet ohjelmassa, että ei se nyt kovin unohdettu ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Dire Straits?
-winner-
Tuskin unohdettu yhtye.
Levyttävät aika harvoin enää ;D Ei striimien kuuntelijat välttämättä löydä ikinä :(
-winner-
Olen seurannut keskustelua enkä tiedä oletko tosissasi vai et? Jankkaat ohi aiheen viestistä toiseen. Dire Straits ei ole levyttänyt, mutta vanhat levyt ovat yhä saatavilla. Ei suosioon tarvita uusia levytyksiä mikäli vanhat kappaleet ovat ne joista yhtye muistetaan.
Toi viestien puumerkkaus on erikoista mutta kätevää. Pystyn ignooraan ne, kun pointtina on vaan jankkaaminen, toisten ärsyttäminen tai keskustelun kääntäminen itseensä. <
Samoin tuo sun omien viestiesi kommenttipeukutus on kätevää ;DDDD
Et silti osaa yhtään artistia ketjuun tuoda, kun aika menee mun kanssa kinastellessa :D
-winner-
Et voi olla tosissasi. Saat nautintoa siitä kun aiheutat muissa turhautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä.
No kaikkihan Käärijän muistaa ainutkertainen Viisuesitys ja pisteidenlaskutrilleri... Mutta mikä biisi mahtoi voittaa ja kukahan sen lauloikaan --- nyt tuli ihan blanco...
-winner-
En oo koskaan nähny tai kuunnellu tota kappaletta. Alku ja radio kii!
Vierailija kirjoitti:
KLF
-winner-
Joo, what time is love. Ainuita hyviä biisejä koko 90 luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikki 90-luvun Eurodance-aktit. E-rotic, Scatman, Captain Jack, Haddaway, E-type... ei ole radiosoittoa paljon ollut näillä. "Scatman" John Larkinhan on ollut kuolleena muutenkin jo monta vuotta, että tokko tuo mainettaan enää kaipaakaan. Samoin Captain Jackin alkuperäinen musta mies Frankky G.
Näiden musiikki teki 90-luvun kesistä kyllä omanlaisiaan. Ei sitä tunnelmaa ole mikään onnistunut toisintamaan enää.
Täällä Suomessa oli Ruotsin Rednexin vanavedessä semmoinen matkija kuin Sikaduo, josta ei kyllä ysärin puolivälin jälkeen ole kuulunut hiiskaustakaan.
No etype esiintyy tulevana viikonloppuna
Vierailija kirjoitti:
Princessa tai joku, lauloi englanniksi ja espanjaksi?
Tarkoitatko Stephaniea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Culture Club
Kappaleet soivat yhä radiossa. Bändi tulee mieleen ensimmäisten joukossa kun mietitään 80 luvun musiikkia.
No ei tuu ekana mieleen.
Lue kommentti uudestaan ajatuksen kanssa.
Siltikään ei tuu mieleen vaikka kuin luen. Mulla ihan eri biisit tulee mieleen. Esim. Muistatteko Albert West, Tears biisin. Tai Joy, Touch by touch. Nuo tulee mieleen. Mitenkäs C.C. Catch, heartbreak hotel? Luin uudelleen :)
Vierailija kirjoitti:
Sabrina
Spagna
Aneka
Duran Duran
Sinitta
Bad Boys Blue
Millie Vanilli
Kävin kattoon bbb:n olikohan 2015-2016, oulussa olivat, oli siellä, ressu, captain jack, etype ym.
283 winner, paremmin et olisi asiaa voinut esiin tuoda 😂
eivät kaikki edes tiedä jamppa tuomista! Mutta, jotta tämä kaikki säilyy: soittakaa Paranoid!
Vierailija kirjoitti:
Big Audio Dynamite
Little Steven
Billy Idol
Run DMC
-winner-
Little stevenhän se huivipää oli, vieläkö hitin muistais. Video on mielessä, mutta se biisi.
vm-69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paul Oxley's Unit! Siinä ois ollut Suomelle huikean hyvä vientibändi.
Ulkomailla ei oltu kiinnostuneita. Kivaa toki, että yksi keskinkertainen brittimuusikko pärjäsi hyvin Suomessa.
Näitähän oli muitakin: Jim Pembroke, Frank Robson...
Pressa ja Wigwam olivat maailmanluokan bändejä. Enemmän manageripuolen kokemattomuudesta johtui, etteivät menestyneet ulkomailla.
Muistan vieläkin kun joskus lukiolaisena lainasin kirjastosta Wigwamin "Nuclear Nightclubin", vähän sillä ajatuksella että nauretaan nyt vähän faijan cringelle musiikille. Ja se olikin ensi tahdeista ihan älyttömän kova levy.
Satuin näkemään Piirpauke-yhtyeen livenä viime vuonna ja vaikka ei olisi ensimmäisenä tullut mieleen, että bucket listillä olisi edes se, että Konevitsan kirkonkellot pitäisi kuulla vielä v. 2024, niin kyllä kolahti keikkana koko setti. Ei kaikki "vanha" ole "cringe", vaan joskus se on sun oma asenne musiikkiin, joka on vanha ja soittajilla on edelleen se soittamisen ilo. Oli hyvä muistutus asiasta, että mä itse olin nyt musiikillisesti ennakkoluuloinen.
-winner-
Billy Idol soi joillakin kaupallisilla kanavilla jatkuvasti. The Smiths, äärettömän suosittu 80-luvun puolivälin tienoilla, muttei enää kuulu missään. Fanit kyllä muistavat.
Vierailija kirjoitti:
Irina Milan
Irinalla vieläkin eniten Teosto-merkintöjä Suomessa, eli ei mitenkään unohdettu. Liepä tuo muutenkin luonnollista, että tuon ikäiseltä tahti jo vähän hiljenee. Se, että Jonnet ei muista, on taas aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Beatles,huumoriyhtye 1960-luvulta.
Elvis Presley,huumoriartisti 1955-1977välisenä aikana.
Oletpas hauska. The Beatlesiltä tuli biisi viime vuonna. Se pääsi lähes kaikkialla top kymppiin ja voitti palkintojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Big Audio Dynamite
Little Steven
Billy Idol
Run DMC
-winner-
Little stevenhän se huivipää oli, vieläkö hitin muistais. Video on mielessä, mutta se biisi.
vm-69
Sitten hakuun vaan, Out of the Darkness, ehkä, mulla oli onni, silloin vanhaan hyvään aikaan, kun Anttilan alelaareista löysi vaikka mitä, niin pari van Zandtin ensimmäisistä levyistä löytää (Freedom No Compromise ja Revolution) punalaputettuina, kun eihän silloinkaan kukaan hyvästä musasta mitään ymmärtänyt, paitti jotkut Bruce-fanit :DDD Out of the Darkness oli tosin heti eka levyllä, Voice of America.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Billy Idol soi joillakin kaupallisilla kanavilla jatkuvasti. The Smiths, äärettömän suosittu 80-luvun puolivälin tienoilla, muttei enää kuulu missään. Fanit kyllä muistavat.
Jeps, ja uus levy Dream Into It tulossa just ulos, mutta radiokanava laittaa mieluummin Rebel Yell tai Sweet 16 soimaan. Mutta joo, Cradle of Love-video tuli aikoinaan koko ajan MTV:ltä ja sehän oli Renny Harlinin ohjaus.
The Smiths tai Morrissey ei ollut koskaan mun juttu. Vähän niinku Blur ja Oasis menivät ohi, The Cure tai New Order tai Depeche Mode ennemmin mulla soi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs Dire Straits?
-winner-
Tuskin unohdettu yhtye.
Levyttävät aika harvoin enää ;D Ei striimien kuuntelijat välttämättä löydä ikinä :(
-winner-
Huomaa, ettet käytä Spotifyta, vaan kuuntelet ainoastaan cd-levyjä. Kyllä, noita vanhoja bändejä löytää uudetkin kuulijat helposti musiikkipalveluista.
Vanhat eivät käytä cd-levyjä vaan vinyylilevyjä.
Meillä käytetään molempia, sekä myös kasetteja, hui sentään. Kunnon laitteilla kaikkia soittaen tulee sentään jonkinlainen musiikkinautinto, toisin kuin kämäisistä puhelimen nappikuulokkeista. Ei nuo irtoluuritkaan paljoa auta, musiikki kuulostaa turhan tietokoneohjatulta.
Mä laitan sulle kuultavaa :D
Blue Pearl - Naked In The Rain ja Can You Feel The Passion
-winner-