Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä näkee ihmisten kurjan puolen kokonaisuudessaan

Vierailija
05.04.2025 |

Jotkut ihmiset osaa kohdella myyjiä kuin esineitä, aivan kuin myyjä ei olisi ihminen ollenkaan.

Vaatekaupassa valitusta, kuinka ei ole naisten kengissä ääripääkokoja 35 ja 44 saatavilla, tai vaatteissa kokoa 30 tai 60.

Tai valitusta, miksi jossain vaatteessa on 36, 40 ja 42 saatavilla, mutta 38 loppu, että kyllä on niiiiiin huonosti valikoimaa kun päästetään loppumaan. No valitettavasti se on ostettu loppuun, lisää saapuu päivänä X tai sitten kyseessä on loppuerä kyseistä tuotetta, eikä valitettavasti lisää ole saatavilla.

Aivan sama miten kauniisti yrittää vastata, niin jotkut asiakkaat ei osaa kuin katsoa halveksuen, tuhahtaa, valittaa huonosta valikoimasta.

Lisäksi vielä ne, jotka valittavat kuinka on vääriä värejä, kuinka eivät itse pukisi vaaleanpunaisia housuja tai eivät voi sietää esim. oranssia.

Mitä iloa jotkut ihmiset saa tuollaisesta? En minäkään mene asiakkaana muihin kauppoihin haukkumaan tuotteita. Jos en pidä jostain, olen hiljaa. Ja jos jotain ei ole omassa koossa enää saatavilla, niin harmi, ei voi mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kun ihmiset valittaa päivystyksessä, että joutuu odottamaan ym. Ei ymmärretä, että joku toinen ei voi siellä takahuoneessa odottaa. Eikä se ole hoitajan, lääkärin, sihteerin, vartijan tai laitoshuoltajan vika, vaan niiden, jotka asioista ja henkilökuntamäärästä päättää. Valitukset siis ylemmille tahoille, ihan joka paikassa. 

Itselläkin usein se ongelma, että koko 38 on sekä kengissä että vaatteissa usein loppunut. Tilataanko kaikkia kokoja saman verran, vai yleisempiä enemmän? Usein myyjäkin sanonut, että ei ole, muutkin kyselleet. Järkeväähän olisi tilata niitä peruskokoja reilusti :)

Vierailija
22/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua näin asiakkaana ihmetyttää ettei urheilukaupoissa ole 3xl vaatteita kun kuitenkin kun kaupungilla liikkuu niin on paljon isompia miehiä kuin minä. Kai me kaikki tilataan sitten netistä. Luulisi olevan edes yksi takki saatavilla ,mutta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tilanne missä itseään huijannut asiakas palaa kostamaan mutta firma käyttääkin ostopalvelua kilpenään. Edes työnantaja ei pidä asiakaspalvelijaa ihmisenä vaan koneena.

Vierailija
24/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on huvittavan huono myyjäksi. Jos valikoima ei ole asiakkaalle sopiva, hänen kokoaan ei ole, tai värit ovat rumia, yms. --- asiakas ei muka saisi mainita asiasta?

Miksi? Asiakashan sen myyjän palkankin maksaa. Häntä varten se kauppa on olemassa. Miksi EI MUKA SAISI VALITTAA? Se on asiakkaan oikeus ja fiksu kauppahan nimenomaan tarvitsee liiketoimintaansa asiakkaan mielipiteitä.

Mutta joo, tuota tympeän huonoa asiakaspalvelua Suomessa on ollut pitkään ja itse äänestin jaloillani jo vuosikymmeniä siten ja ostan kaikki vaatteeni ulkomailta, jossa ei tarvitse katsoa suomalaisen myyjän naamaa norsunkikkaralla.

En ihmettele yhtään, jos vaatekaupat Suomessa lopettavat. Jos asiakas ei löydä mitä haluaa, hän ei osta eikä bisnes toimi.  

Jos pelkkä asiallisesta asiasta valittaminen pistää myyjän sekaisin, niin väärä ala on valittu.

tässä oli joku AP:n kohtaama asiakas 😂😆

Vierailija
25/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että osa on ahdistuneita, kun ei löydä mistään ja tuskastuu. On kausituotteita jotka katoavat äkkiä, pieniä eriä ja suositut koot menevät heti. Ja sitä mitä ei tarvita on kauppa pullollaan, huonoa. Ja kauppias silti jatkaa sitä ja myyjä saa niskaan asiakkaan valitukset? Pitäisi käyttää järkeä miten kauppa toimii paremmin. Joku voi haluta myös kausien ulkopuolella, toisen vuodenajan tuotteita.

Totta turiset. Mua aina ärsyttää se, että edelleen uudet uimapuvut tilataan aina vain kesäksi. Syksyllä, jos tarvitset uimapuvun, et sellaista tahdo löytää enää mistään. Ja kuitenkin ihmiset matkustavat ulkomaan lomille juuri talviaikaan ja harrastavat kotimaassakin kaikenlaista vesiliikuntaa uimahalleilla.

Itse olen pienijalkainen, niin kyllä on jotenkin todella loukkaavaa, kun myyjä sanoo niskojaan nakellen, että "ei sun kokoa enää pidetä tässä kaupassa" tms.

Eiköhän kauppias parhaiten tiedä mitkä tuotteet myy ja mitkä ei. Ei todellakaan kannata pitää jotakin mitä menee muutama vuodessa jatkuvasti hyllyssä. Vaikka juuri sen tuotteen ostavan asiakkaan mielestä ehdottomasti pitäisi olla. Sinunkin kannattaa lopettaa myyjien kiusaaminen ja tilata netistä kengät ja puvut.

Vierailija
26/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu pariskunta on sellainen etteivät he oo saaneet koskaan missään hyvää ruokaa. :D Ovat haukkuneet tämän kaupungin jokaisen ravintolan, kaikissa on huonoa ruokaa ja joka paikasta ovat saaneet vatsataudin joka kerta.

Joskus olivat menossa toiseen kaupunkiin käymään, suosittelin sieltä erästä ravintolaa jossa oon itse käynyt usein. Parin päivän päästä ilmoittivat että "kävivät siellä ja saivat sieltä aivan hirveän ruokamyrkytyksen". :D Vai niin. Voi toki olla joo, mutta itse oon käynyt kyseisessä paikassa varmaan 20 kertaa eikä koskaan mitään ongelmia.

Ei ihan voi olla mahdollista, että jokaisesta ravintolasta saa joka kerta ruokamyrkytyksen. 

Olen ravintolassa töissä. Kerran saatiin sähköpostia, kuinka henkilö oli käynyt edellisenä päivänä syömässä ja nyt on hirveä ruokamyrkytys, haluaa annoksen hinnan takaisin, tilinumero on täs

Olin 40 vuotta sitten ruokakaupassa töissä. Asiakas toi Loppiaisena ennen Joulua ostetun ja paistetun potkallisen kinkunlopun takaisin, kun alkoi haista ja maistui pahalta. Jos rahoja ei maksettaisi vahingonkorvauksineen takaisin, lokaisi liikkeen maineen. Toivotimme onnea yritykselle ja lupasimme palata tässä tapauksessa rikosilmoituksen kera asiaan. 

Myöhemminkin on tullut vastaan paskantärkeitä, ilmeisesti elämässään poljettuja luusereita, jotka luulevat voivansa käyttäytyä työtään tekeville myyjille miten vain.

Vierailija
27/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalle asiakas toi pakettiin pakatun oksennuksensa koska kuulemma ruoka oli ollut pilaantunutta. Ei hyvää päivää!!!

Vierailija
28/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koko 38 on kaikista vaatteista aina ekana loppu, joten voisiko sitä tilata het kerralla enemmän?

Vierailija
29/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se koko 38 on kaikista vaatteista aina ekana loppu, joten voisiko sitä tilata het kerralla enemmän?

Vaatteet ja kengät tulevat lähes aina kokolajitelmina, joiden koostumukseen ei ainakaan yksittäisessä liikkeessä voida vaikuttaa mitenkään. 

Vierailija
30/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa menettää toivonsa ihmiskuntaan niin kokeilkaa olla pari kuukautta ruokakaupan kassalla. Vaatekauppa ei ole mitään siihen verrattuna.

Mun mutsi on ollut pitkään pienen paikkakunnan kassalla, ja on kertonut monenlaista tarinaa. Kerronpa tässä yhden:

Erään juopon vakio-ostokset oli kaljaa, tupakkaa ja makkaraa, eikä juuri muuta. Erään kerran tämä asiakas kertoi joutuneensa käymään lääkärissä, ja siellä oli sanottu että kaikki arvot on tapissa ja nyt pitää pistää elintavat kiireellä remonttiin. Niinpä hän osti tällä kertaa yhden kurkun... sekä kaljaa, tupakkaa ja makkaraa.

Vierailija
31/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua näin asiakkaana ihmetyttää ettei urheilukaupoissa ole 3xl vaatteita kun kuitenkin kun kaupungilla liikkuu niin on paljon isompia miehiä kuin minä. Kai me kaikki tilataan sitten netistä. Luulisi olevan edes yksi takki saatavilla ,mutta ei.

Mä taas ihmettelen kuinka vaikea on toisinaan löytää vaatteista M- ja L-kokoja, tai hanskoja 10-kokoisena. Ei kai kauppiaat voi niin tyhmiä olla että tilaavat jokaista kokoa yhtä paljon?

Vierailija
32/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskissa työskennellessä ainakin tuli huomattua ihmisten kusipäisyys. Ei voi kuin ihmetellä kuinka ilkeitä ihmiset osaavatkaan olla.