Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelutyössä näkee ihmisten kurjan puolen kokonaisuudessaan

Vierailija
05.04.2025 |

Jotkut ihmiset osaa kohdella myyjiä kuin esineitä, aivan kuin myyjä ei olisi ihminen ollenkaan.

Vaatekaupassa valitusta, kuinka ei ole naisten kengissä ääripääkokoja 35 ja 44 saatavilla, tai vaatteissa kokoa 30 tai 60.

Tai valitusta, miksi jossain vaatteessa on 36, 40 ja 42 saatavilla, mutta 38 loppu, että kyllä on niiiiiin huonosti valikoimaa kun päästetään loppumaan. No valitettavasti se on ostettu loppuun, lisää saapuu päivänä X tai sitten kyseessä on loppuerä kyseistä tuotetta, eikä valitettavasti lisää ole saatavilla.

Aivan sama miten kauniisti yrittää vastata, niin jotkut asiakkaat ei osaa kuin katsoa halveksuen, tuhahtaa, valittaa huonosta valikoimasta.

Lisäksi vielä ne, jotka valittavat kuinka on vääriä värejä, kuinka eivät itse pukisi vaaleanpunaisia housuja tai eivät voi sietää esim. oranssia.

Mitä iloa jotkut ihmiset saa tuollaisesta? En minäkään mene asiakkaana muihin kauppoihin haukkumaan tuotteita. Jos en pidä jostain, olen hiljaa. Ja jos jotain ei ole omassa koossa enää saatavilla, niin harmi, ei voi mitään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä joilla on paha olla omassa elämässään, heijastavat sitä oloaan kaikkialle.

Vierailija
2/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on vain keskustelua siitä että mitä on tarjolla.. perus vuoropuhelua, havainnointia.. miks kaikki joka ei ole ylistystä on jotain turhaa valitusta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten asian esittää. Voi kysyä ja keskustella tai valittaa ja rähjäitä. Fiksut osaa käyttäytyä, pösilöt ei.

Vierailija
4/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu pariskunta on sellainen etteivät he oo saaneet koskaan missään hyvää ruokaa. :D Ovat haukkuneet tämän kaupungin jokaisen ravintolan, kaikissa on huonoa ruokaa ja joka paikasta ovat saaneet vatsataudin joka kerta.

Joskus olivat menossa toiseen kaupunkiin käymään, suosittelin sieltä erästä ravintolaa jossa oon itse käynyt usein. Parin päivän päästä ilmoittivat että "kävivät siellä ja saivat sieltä aivan hirveän ruokamyrkytyksen". :D Vai niin. Voi toki olla joo, mutta itse oon käynyt kyseisessä paikassa varmaan 20 kertaa eikä koskaan mitään ongelmia.

Ei ihan voi olla mahdollista, että jokaisesta ravintolasta saa joka kerta ruokamyrkytyksen. 

Vierailija
5/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttu pariskunta on sellainen etteivät he oo saaneet koskaan missään hyvää ruokaa. :D Ovat haukkuneet tämän kaupungin jokaisen ravintolan, kaikissa on huonoa ruokaa ja joka paikasta ovat saaneet vatsataudin joka kerta.

Joskus olivat menossa toiseen kaupunkiin käymään, suosittelin sieltä erästä ravintolaa jossa oon itse käynyt usein. Parin päivän päästä ilmoittivat että "kävivät siellä ja saivat sieltä aivan hirveän ruokamyrkytyksen". :D Vai niin. Voi toki olla joo, mutta itse oon käynyt kyseisessä paikassa varmaan 20 kertaa eikä koskaan mitään ongelmia.

Ei ihan voi olla mahdollista, että jokaisesta ravintolasta saa joka kerta ruokamyrkytyksen. 

Olen ravintolassa töissä. Kerran saatiin sähköpostia, kuinka henkilö oli käynyt edellisenä päivänä syömässä ja nyt on hirveä ruokamyrkytys, haluaa annoksen hinnan takaisin, tilinumero on tässä että maksakaa tähän.

Eikä tietenkään ollut edes kuvaa kuitista liitteenä, joten luultavasti kyseessä oli kiertoviesti joka on lähetetty kaikkiin mahdollisiin ravintoloihin, koska kyllähän joku aina maksaa parinkympin pikkusummat mainehaitan pelossa. Huijari voi saada kerättyä tällä tavalla isojakin summia.

Vierailija
6/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on vain keskustelua siitä että mitä on tarjolla.. perus vuoropuhelua, havainnointia.. miks kaikki joka ei ole ylistystä on jotain turhaa valitusta..

Meillä taitaa olla vähän eri käsitys perus vuoropuhelusta. Eikai valittaminen ole normaalia vuoropuhelua? Tai onhan se toki ammattivalittajille, minä minä minä, miksi teillä ei ole minun kokoa XXXXXXL ja miksi pikkukylän K-Marketissa ei oo kuningasravun saksia kun minä haluan!

Vierailija
7/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan myyntityöhön liity mutta nyt on valittajien kulta-aikaa kun on vaalit tulossa. Olen nähnyt Facebookin vaalimainoksissa paljon viha ja nauru reaktioita, ilkeitä kommentteja, puolue väärä, kaikki huonosti, tyhmä nuori, tyhmä vanha yms. Mainoksia tuhotaan kaduilta. Kuka jaksaa nähdä vaivaa tuollaiseen?

Jos kyseessä on rikollinen, niin sitten ymmärrän kyllä reaktiot. Mutta ihan tavallisiin ihmisiin kohdistuu valtava viha sen perusteella että he ovat ehdolla, en voi ymmärtää?

Vierailija
8/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa menettää toivonsa ihmiskuntaan niin kokeilkaa olla pari kuukautta ruokakaupan kassalla. Vaatekauppa ei ole mitään siihen verrattuna.

Vierailija
9/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että osa on ahdistuneita, kun ei löydä mistään ja tuskastuu. On kausituotteita jotka katoavat äkkiä, pieniä eriä ja suositut koot menevät heti. Ja sitä mitä ei tarvita on kauppa pullollaan, huonoa. Ja kauppias silti jatkaa sitä ja myyjä saa niskaan asiakkaan valitukset? Pitäisi käyttää järkeä miten kauppa toimii paremmin. Joku voi haluta myös kausien ulkopuolella, toisen vuodenajan tuotteita.

Vierailija
10/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan myyntityöhön liity mutta nyt on valittajien kulta-aikaa kun on vaalit tulossa. Olen nähnyt Facebookin vaalimainoksissa paljon viha ja nauru reaktioita, ilkeitä kommentteja, puolue väärä, kaikki huonosti, tyhmä nuori, tyhmä vanha yms. Mainoksia tuhotaan kaduilta. Kuka jaksaa nähdä vaivaa tuollaiseen?

Jos kyseessä on rikollinen, niin sitten ymmärrän kyllä reaktiot. Mutta ihan tavallisiin ihmisiin kohdistuu valtava viha sen perusteella että he ovat ehdolla, en voi ymmärtää?

Tätä vaaliraivoa en myöskään ymmärrä. Kaveri äänestää vasemmistoa ja itse oikeistoa, joskus huumorilla heitetään asiasta kuittailua, mutta muuten ei vaikuta mitenkään. Harmi että politiikka menee monilla niin tunteisiin että energiaa riittää jopa mainosten repimiseen pitkin kaupunkia.

Vierailija
11/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa menettää toivonsa ihmiskuntaan niin kokeilkaa olla pari kuukautta ruokakaupan kassalla. Vaatekauppa ei ole mitään siihen verrattuna.

Voin vain kuvitella...

Vierailija
12/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on huvittavan huono myyjäksi. Jos valikoima ei ole asiakkaalle sopiva, hänen kokoaan ei ole, tai värit ovat rumia, yms. --- asiakas ei muka saisi mainita asiasta?

Miksi? Asiakashan sen myyjän palkankin maksaa. Häntä varten se kauppa on olemassa. Miksi EI MUKA SAISI VALITTAA? Se on asiakkaan oikeus ja fiksu kauppahan nimenomaan tarvitsee liiketoimintaansa asiakkaan mielipiteitä.

Mutta joo, tuota tympeän huonoa asiakaspalvelua Suomessa on ollut pitkään ja itse äänestin jaloillani jo vuosikymmeniä siten ja ostan kaikki vaatteeni ulkomailta, jossa ei tarvitse katsoa suomalaisen myyjän naamaa norsunkikkaralla.

En ihmettele yhtään, jos vaatekaupat Suomessa lopettavat. Jos asiakas ei löydä mitä haluaa, hän ei osta eikä bisnes toimi.  

Jos pelkkä asiallisesta asiasta valittaminen pistää myyjän sekaisin, niin väärä ala on valittu.

Vierailija
13/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nuorena pitkäänkin ruokakaupan kassalla. En muista mitään hirveän kamalaa siltä ajalta. Joko asiakkaat ovat siis muuttuneet tai sitten nykyiset kassatyöntekijät ovat heppoisempaa tekoa kuin me vanhemmat.

Vaatekaupassakin olen ollut. Ei ikäviä muistoja sieltäkään.

Vierailija
14/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että osa on ahdistuneita, kun ei löydä mistään ja tuskastuu. On kausituotteita jotka katoavat äkkiä, pieniä eriä ja suositut koot menevät heti. Ja sitä mitä ei tarvita on kauppa pullollaan, huonoa. Ja kauppias silti jatkaa sitä ja myyjä saa niskaan asiakkaan valitukset? Pitäisi käyttää järkeä miten kauppa toimii paremmin. Joku voi haluta myös kausien ulkopuolella, toisen vuodenajan tuotteita.

Totta turiset. Mua aina ärsyttää se, että edelleen uudet uimapuvut tilataan aina vain kesäksi. Syksyllä, jos tarvitset uimapuvun, et sellaista tahdo löytää enää mistään. Ja kuitenkin ihmiset matkustavat ulkomaan lomille juuri talviaikaan ja harrastavat kotimaassakin kaikenlaista vesiliikuntaa uimahalleilla.

Itse olen pienijalkainen, niin kyllä on jotenkin todella loukkaavaa, kun myyjä sanoo niskojaan nakellen, että "ei sun kokoa enää pidetä tässä kaupassa" tms. Siis mitä ihmettä? Kyse on kumminkin normaalikoosta, jota kenkävalmistajat valmistavat.

Sitten toinen on tämä että kysyt tuotetta X, sanotaan ylimielisesti että "ei sitä ole, kun ei sitä osteta". Mä seison siinä sun edessä ja olisin ostanut sen tuotteen!

Vierailija
15/32 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä vaaliraivoa en myöskään ymmärrä. Kaveri äänestää vasemmistoa ja itse oikeistoa, joskus huumorilla heitetään asiasta kuittailua, mutta muuten ei vaikuta mitenkään. Harmi että politiikka menee monilla niin tunteisiin että energiaa riittää jopa mainosten repimiseen pitkin kaupunkia.

Vaalimainosten repiminen taitaa olla rikos.

Vierailija
16/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa asiakaspalvelijat itsellenne Teflon-pinta. Itse olen ollut asiakaspalvelussa 35 vuotta ja kun asiakas avautuu - hän avautuu asiasta sinulle eikä sinusta. Ota asia vastaan ja anna asiakkaan olettaa olevansa oikeassa, mutta älä lähde siihen mukaan. Lue tilannetta, äläkä hermostu. Joskus on ihan uskomattomiakin tilanteita, mutta parhaimmillaan se ässynnyt asiakas tulee takaisen tuoden seuraa mukanaan.

Vierailija
17/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikoinaan ollut kymmenen vuotta töissä nakkikioskilla. Toivottavasti en enää koskaan joudu asiakaspalvelutyöhön. 

Vierailija
18/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 30 vuotta Stockalla asiakaspalvelussa olleena otin loparit. Asiakkaat on mul kumpia päivä päivältä. Rahaa ei juurikaan enää ole mutta ainakin osittainen mielenterveys tallella;)

Vierailija
19/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen ketjukauppojen myyjät ei voi vaikuttaa valikoimaan tai hinnoitteluun. Prisman myyjä ei hinnoittele sitä maitopurkkia ja se H&M myyjä myy sitä mitä sisäänostaja on ostanut. Tämä on jostain syystä osalle ihmisistä ihan käsittämätöntä ja alkaa heti kiukuttelu!

Jos haluat jonkin tuotteen saataville ota itse yhteyttä firmaan kirjallisesti, ei kukaan rivimyyjiä isoissa ketjuissa kuuntele. Lisäksi isot ketjut pyrkivät myymään sitä mitä valtaosa asiakkaista haluaa, koska isoilla volyymeillä saadaan katetta alas. Jos haet jotain erikoistuotetta mitä ehkä yksi ihminen sadasta haluaa, miten edes jaksat olettaa että sitä jostain Cittarista saa? Kaupat eivät osta varastoihinsa periaatteella että "Tämä ehkä myy", koska se varastointikin maksaa. Uimapukuja on sastavilla ympäri vuoden, mutta Prisman sijaan saatat joutua vierailemaan esim. urheiluvaateliikkeissä.

Vierailija
20/32 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isojen ketjukauppojen myyjät ei voi vaikuttaa valikoimaan tai hinnoitteluun. Prisman myyjä ei hinnoittele sitä maitopurkkia ja se H&M myyjä myy sitä mitä sisäänostaja on ostanut. Tämä on jostain syystä osalle ihmisistä ihan käsittämätöntä ja alkaa heti kiukuttelu!

Jos haluat jonkin tuotteen saataville ota itse yhteyttä firmaan kirjallisesti, ei kukaan rivimyyjiä isoissa ketjuissa kuuntele. Lisäksi isot ketjut pyrkivät myymään sitä mitä valtaosa asiakkaista haluaa, koska isoilla volyymeillä saadaan katetta alas. Jos haet jotain erikoistuotetta mitä ehkä yksi ihminen sadasta haluaa, miten edes jaksat olettaa että sitä jostain Cittarista saa? Kaupat eivät osta varastoihinsa periaatteella että "Tämä ehkä myy", koska se varastointikin maksaa. Uimapukuja on sastavilla ympäri vuoden, mutta Prisman sijaan saatat joutua vierailemaan esim. urheiluvaateliikkeissä.

Tämä! Meillekin ihmiset rähjäsi asioista joihin ei voitu vaikuttaa. Kun kerrottiin palautteista päälliköille niin ne vaan totes että ei se varmaan sitä tarkoittanut koska palautteen jättäminen myyjälle on "liian helppoa". Ainoastaan kirjallisesti jätetyt palautteet huomioitiin.