Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin aikuisena naisena Linnanmäelle. Kannattaako? Edes fiiliksen vuoksi?

Vierailija
04.04.2025 |

Suunnittelen tässä heinäkuulle reissua Helsinkiin ja aloin miettiä, että pitäisikö käydä Linnanmäellä. Enää en kaikkiin laitteisiin varmaan uskalla mennä, mutta joihinkin edes. Mua ei niin kiinnosta kulkea shoppailemassa niin ajattelin, jos viettäisin yhden päivän Linnanmäellä kiertelemässä ja menisin niihin laitteisiin mihin uskallan.

Vähän sellaista fiilistelyä vain. Muille päiville ajattelin päiväkäyntiä Tallinnassa sekä Suomenlinnassa. Ehkä Korkeasaaressa kävisin myös. 

Sitä vain mietin, että saako Linnanmäellä pitää laitteissa pientä laukkua jossa hihna menee pään yli? En mielelläni jättäisi laukkua mihinkään odottamaan sitä, että vedän kierroksen laitteella. Mulla on silmälasit, mutta voisin tuon päivän ajaksi laittaa piilarit, mutta pakko olla laukussa mukana aurinkolasit, lompakko ja puhelin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan! Minäkin käyn joka kesä siellä pyörähtämässä itekseni. Maailman pyörä on ainoa johon enää uskallan mennä. :) Saa olla pikkulaukku mukana!

On kyllä hyvä jos saa olla pikkulaukku mukana. Se on sellainen mihin mahtuu juuri ja juuri puhelin, aurinkolasikotelo ja korttikotelo.

Ap

Ei kaikkiin laitteisiin saa sitä pikkulaukkuakaan. Jos välttämättä haluat ne mukaan, niin hanki vaate, missä on tarpeeksi isot vetoketjutaskut, että ne pysyvät varmuudella mukana.

Vierailija
22/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea. Hyvin voisi mennä nostalgisoimaan lapsuutta 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Linnanmäellä vuosikausiin. Särkänniemi on tutumpi. Onko Lintsillä mitään hyviä laitteita? Pitäisi varmaan käydä katsomassa.

Vierailija
24/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli kiva kun pääs ilmaseks. Mulle pääsymaksu ehdoton no-no. Huono päätös.

Vierailija
25/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari kertaa Linnanmäellä vuosikymmenten jälkeen, olen vanhempi mies. Sisään pääsi ilmaiseksi, nykyäänhän se maksaa. Mukava vain kierrellä ja katsella hyväntuulisia ihmisiä, voi käydä myös kahvilla ja/tai syömässä jotain. Kukaan ei kiinnittänyt minuun huomiota, ainakaan negatiivista. Laitteissa en käynyt. Halpaa ja mielialaa nostattavaa hupia.

Vierailija
26/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin vaan voi mennä yksin, kuten elokuvat, konsertit, kahvila, ulkomaanmatka, kekä ihme kyselee tälläisiä vauvapalstalla?

Vierailija
27/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksena aikuisena naisena sinne voi mennä. Mut jos oot aikuinen mies, niin sitten se käy kyllä päinsä.

28/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän se ranneke kuitenkin ostaa, ja sillä pääsee sisään 😃

Vierailija
29/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko se pääsymaksu on nyt?

Vierailija
30/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin vaan voi mennä yksin, kuten elokuvat, konsertit, kahvila, ulkomaanmatka, kekä ihme kyselee tälläisiä vauvapalstalla?

Siellä tietenkään ei ole mitään kieltoa parittomille aikuisille, mutta kyllä se on aivan yhtä noloa kuin mennä yksin baariin, elokuviin, festareille jne.

Vierailija
31/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseen, totta kai voi mennä itsekseen jos on rohkeutta ja siltä tuntuu! 

Sinkkuaikana lomailin usein itsekseni ja ostin vain naispaikan. Kerran sattui outo huonekaveri, muuten on olleet ihan kivoja vaikka välillä eri ikäisiä. 

Meillä on puolison kanssa erilainen leffamaku ja hän on käynyt sitten Suomi-leffat katsomassa itsekseen. Myös perheen nuori on käynyt vapaalipuilla urheilupeleissä itsekseen asenteella "aina siellä joku tuttu kuitenkin on". 

32/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä tietenkään ei ole mitään kieltoa parittomille aikuisille, mutta kyllä se on aivan yhtä noloa kuin mennä yksin baariin, elokuviin, festareille jne.

Mikä siinä noloa on? 😎

Vierailija
33/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tänä päivänä herran vuonna 2026 tarvitse olla "esiliinaa" baariin, elokuviin, festareille tai linnanmäelle. Sä oot ahdasmielinen. Mä oon ollu yksin lintsillä kun mun teinilapset meni omia menojaan lintsillä laitteesta toiseen. Ei mitään järkeä juosta niiden perässä.

Vierailija
34/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 euroa näyttäis olevan pääsylipun hinta. 

Vierailija
35/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaikeaa aikuisella ihmisellä elämä.

Vierailija
36/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä noloa on? 😎

Yhtä noloa kuin nainen baarissa kaljatuoppinsa kanssa yksin.

Vierailija
37/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masokismilyä kuulostaa. Inhosin Linnanmäkeä jo lapsena. Ihan parasta aikuisuudessa, ettei tartte sinne enää ikinä mennä "uskaltamaan" laitteisiin. 

Vierailija
38/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein nelikymppinen ja viime kesänä harmitti, kun lapsi halusi mennä lintsille mielummin kaverin kuin minun kanssa. Jäi sitten Lintsi väliin ensimmäisen kerran kymmeneen vuoteen. Ehkä tänä vuonna menen vaikka yksin, jos lapsi ei tule minun kanssani.

Kaikki muut laitteet menee, mutta pyörivissä tulee huono olo. Ja maailmanpyörässä korkeanpaikan kammo. 

Vierailija
39/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä sarkasmia, onhan? 

Karmeaa miten varsinkin naisilla yksin meneminen mihinkään on usein niin vaikeaa. Minä ja vaimoni kävimme yksin mökillä, lomareissuilla, elokuvissa jne. Oli tietysti vähän pakkokin vammaisen lapsen takia, mutta vaimoni oli kyllä itsenäinen ja aikuinen nainen eikä hänelle ollut mikään ongelma tehdä asioita yksin, niin kuin aikuinen tekee.

Ja Linnanmäki on kyllä helpoin mahdollinen paikka liikkua ja istuskella yksin.

Vierailija
40/49 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Linnanmäkeä! Se työllistää nuoria! Kiitos kun työllistätte, nyt on kova työttömyys! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme