Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko muuttanut pois pieneltä paikkakunnalta ja jos olet, niin miksi?

Vierailija
04.04.2025 |

Itse muutin pois nimeltä mainitsemattomasta kaupungista, jossa oli silloin 32 000 asukasta. Tunkkainen ilmapiiri ja ahdasmieliset "kyläläiset", ovat saaneet väkiluvun laskemaan jo 25 000. Toki myös luontainen poistuma, mutta ei tässä "kylässä" nuoria ja keski-ikäisiä ole enää kun persuja äänestäviä bensalenkkareita, jotka vihaa homoja ja naisia. Ja sen puoleen etenkin nuoret naiset muuttaa pois. Ne peräkammarin pojat sitten somessa räyhää ja syyttää wokea yms. mutta mikään ei ole heidän oma syynsä, vaikka väkivaltakin on toimintavalikoimassa ihan perustyökalu. Ja se on jännää, kun tässä kylässä on ääniharavana yksi poliisi (persujen listoilla), ni tääkin syyttää transsukupuolisia pervoilusta ja kaikkea muuta älytöntä, mutta silti valitsee itse kuulua perussuomalaisiin.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muutin Kirkkonummelta kaupunkiin pohjanmaalle.

Vierailija
22/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pikku välihuomautus että autolla rälläävät, karkeasti käyttäytyvät, matalasti kouluttautuneet ja viinaa viikonloppuisin juovat nuorehkot miehet eivät liity perussuomalaisiin mitenkään. Tuo ihmisjoukko on kaikkialla samanlainen ja he eivät äänestä tai ole poliittisesti aktiivisia.

Samaa porukkaa mielestäni. Persuista on tullut ikäänkuin yleisilmaus kaikille huonosti köyttäytyville, kiusaajille, uhriutuville, naisvihamielisille, rasistisille junteille, jotka eivät välitä kuin omasta navasta. Ja lakeja, toisia ihmisiä tai sääntöje ei tarvitse noudattaa jos olet valkoinen heteromies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harkitsen pois muuttoa Oulusta aika lailla samoista syistä, kuin tuossa ap:n tekstissä. Ei tämä mikään iso kaupunki ole loppupeleissä, kyllä täällä kaikki on jotain sukua toisilleen jotain kautta ja geenit ovat täten mitä ovat. Jo noista kauppakeskus Valkeaa liittyvistä uutisista voi päätellä minkälainen junttikylä tämä on. 

Olet aivan oikeassa! Oulu on kaupunkina ihan kiva, mutta ihmiset tekevät sen erittäin ikäväksi! Sisäänpäinkääntynyt junttimeininki oli se syy miksi aikoinaan lähdin sieltä. Kaupunki ok, mutta ihmiset, eivät kaikki tietenkään, syvältä sieltä! 

Vierailija
24/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 17-vuotiaana. Asuin pienellä paikkakunnalla maaseudulla. Ajauduin siellä huonoon seuraan ja mukaan tulivat alkoholi ja pilvenpoltto (edes 90-luvulla ei maaseutu ollut mikään lintukoto, jossa ei ole ongelmia ja syrjäytyneitä). Mä en kuitenkaan oikeasti halunnut sellaista elämään, joten muutin noin 200 kilometrin päähän keskisuureen kaupunkiin. Olen tyytyväinen että tein sen, koska aloitin koulun, opiskelin ja pääsin ns. normaaleihin piireihin ja päihteet jäivät. Mä en ikinä muuttaisi pienelle paikkakunnalle. Oman kokemukseni perusteella se ei suojelisi mun lapsia päihteiltä tai muulta ikävältä. 

Vierailija
25/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuo Imatran mollaaminen. Ehkä nuoret luulevat, että muualla on aina paremmin, jos ovat koko elämänsä asuneet samassa kaupungissa. Imatran ilmapiiri ei todellakaan ole tunkkainen eikä varsinkaan sisäänpäinkääntynyt. Voisin nimetä oitis erään toisen, jota noin voisi kutsua, mutta antaapa olla. Imatralla tapahtuu kesäisin jatkuvasti, mukavia isoja yleisöävetäviä tapahtumia. Harrastusmahdollisuuksia hienosti, urheilupyhäkkö Ukonniemi keskiössä. Ihmettelen jos mitään tekemistä ei löydy. Talvi on hiljaisempaa, niin kuin joka paikassa muuallakin. 

Isoja investointejakin tulossa taloutta pönkittämään, samoin kuin naapuri-Lappeenrannassakin. Eteenpäin mennään. Tuo jatkuva pessimismi ja negatiivisuus antaa todella väärän ja surkean kuvan kivasta ja kauniista kaupungista. Itse en allekirjoita oikein mitään ap:n ajatuksista.

Vierailija
26/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois 19 -vuotiaana Helsinkiin opiskelemaan. Sinne pienelle teollisuuspaikkakunnalle jäi ne vitosen oppilaat. Nyt teollisuus on sieltä hävinnyt ja ei taida lapsiakaan juuri syntyä. Joku ikätoveri muuttanut takaisin kun on vanhemmiltaan perinyt talon. Paikkakunnan ainoa hyvä puoli on, että etäisyys Helsingistä mahdollistaa vielä työssäkäynnin siellä. 

Vierailija
27/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin entisen puolisoni kanssa kunnassa jonka asukasluku oli alle 1000. Eron jälkeen muutin läheiseen isompaan kaupunkiin, kyseisessä kunnassa oli kamala ilmapiiri, ihmisistä jauhettiin sontaa, oli helpompi mennä kysymään joltain muulta mitä on itse tehnyt, kun he toki sen tiesivät paremmin kuin itse.

Vierailija
28/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 000 asukkaan kaupungista tunnet korkeintaan 1000. Se on 3 %.

Vierailija
29/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielenlaadulla sä et tule viihtymään missään. Aina on mielipiteiltään eri mieltä olevia.

Vierailija
30/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielenlaadulla sä et tule viihtymään missään. Aina on mielipiteiltään eri mieltä olevia.

Näin on. Koti on siellä missä hattukin. Olkoon pieni tai iso paikkakunta. Joka paikassa on hyviä puolia, mutta jos kieltäytyy niitä näkemästä, niin omapa on harminsa.

Vierailija
31/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muuttaa pois pieneltä paikkakunnalta, joku muuttaa sinne takaisin!

Vierailija
32/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei koskaan enää pienelle paikkakunnalle. Tiedän myös sen, että opiskelujen jälkeen palaavat paluumuuttajat savustetaan ulos työpaikoista. Alalle kouluttamaton hyvä veli - kerho pitää siitä huolen että pysyvät itse työssä kiinni. Ja talon esimies on samassa juonessa mukana. 

Vierailija
33/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mynämäki?

Vierailija
34/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mynämäki?

Vierailija
35/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan tältä paikalta, mutta täällä on vähemmän asukkaita. Nyt on kyllä yllättäen SDP:llä hyvät vaaliasiat asialistalla. Mutta oli karu huomata, että tää paikka on sittenkin umpijunttila keskustan, ei edes persujen takia. Keskustan takia tää paikka on jämähtänyt kymmeniä vuosia taaksepäin. Nyt SDP voi viedä eteenpäin positiivista muutosta ja tarjota ihmisille sopivia olosuhteita ja palveluja. 

Mynämäki?

Vierailija
36/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdollisuutta opiskella eikä mitään kiinnostavia työpaikkoja, ankeat ja pienet sosiaaliset piirit, ei oikein mitään tekemistä. Kesälomakaupunkina kylläkin ihana paikka, mutta ikinä en sinne muuttaisi takaisin.

Vierailija
37/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää tuo Imatran mollaaminen. Ehkä nuoret luulevat, että muualla on aina paremmin, jos ovat koko elämänsä asuneet samassa kaupungissa. Imatran ilmapiiri ei todellakaan ole tunkkainen eikä varsinkaan sisäänpäinkääntynyt. Voisin nimetä oitis erään toisen, jota noin voisi kutsua, mutta antaapa olla. Imatralla tapahtuu kesäisin jatkuvasti, mukavia isoja yleisöävetäviä tapahtumia. Harrastusmahdollisuuksia hienosti, urheilupyhäkkö Ukonniemi keskiössä. Ihmettelen jos mitään tekemistä ei löydy. Talvi on hiljaisempaa, niin kuin joka paikassa muuallakin. 

Isoja investointejakin tulossa taloutta pönkittämään, samoin kuin naapuri-Lappeenrannassakin. Eteenpäin mennään. Tuo jatkuva pessimismi ja negatiivisuus antaa todella väärän ja surkean kuvan kivasta ja kauniista kaupungista. Itse en allekirjoita oikein mitään ap:n ajatuksista.

"Talvi on hiljaisempaa, niin kuin joka paikassa muuallakin" - mutta kun talvi EI ole hiljaisempaa joka paikassa muualla.

Vierailija
38/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei se ihan näin mene. Olennaista ei ole se, onko eri mieltä olevia, vaan olennaista on se, onko samaa mieltä olevia. Pikkukylissä ei välttämättä samanhenkisiä ihmisiä löydy, isoista kaupungeista löytyy. 

Vierailija
39/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaupungit eivät ole yliopistokaupunkeja. Joskus on muutettava, jos  sen tasoista koulutusta haluaa. Luonnollista.

Vierailija
40/94 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois koska en koskaan viihtynyt siellä. En ole kotoisin sieltä. Asukkaita oli silloin siellä n. 31 000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän