Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettaisitteko erään pelin pelaamisen lapsen vaatimuksesta?

Vierailija
04.04.2025 |

12v poikaani hävettää, kun pelaan samaa suosittua peliä, kuin hän ja ikätoverinsa. Kyseessä maailmanlaajuisesti suosittu peli, jota myös mieheni kanssa pelaamme yhdessä. En haluaisi lopettaa kivaa peliä. Miten tekisitte? 

N29

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Onko muita pelaavia aikuisia 

Ai muita? Mites sä et ap kuulosta aikuiselta? 

Vierailija
42/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kieltää sinua menemästä töihin, menisitkö?

Ei tietenkään voisi sellaista kieltää. Pelimaailma vaan on tärkeä tuon ikäisille, ja siksi mietin teenkö väärin jos en kunnioita lapsen toivetta. Pelimaailma on kuitenkin myös minulle tärkeä ja keventävä vastapaino arjelle. 

Lapsi voi kieltäytyä pelaamasta sinun kanssasi (toki ok pelata yhdessäkin, jos lapsi haluaa), mutta ei voi kieltää sinua pelaamasta. Oletko lapsesi kaveri vai vanhempi? Jos olet lapselle kaveri lapselta jää puuttumaan toinen vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun lpset tekee lapsia. Vanhemmuus hukassa.

Vierailija
44/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Tottakai pelaat mitä haluat. Häpeä haihtuu joskus. Kuulokkeet voivat helpottaa, ettei kuulu muille äänet.

Niin, sellaista se kait tulee olemaan teinivuosina. Joka asiassa vanhempia hävetään. Lapsen mielestä on noloa että äiti pelaa, mutta isän pelaaminen on ok. Kuulemma kenenkään muun äiti ei pelaa. 

Lapsesi kaverit voivat kertoa äideilleen, että nyt heilläkin on lupa pelata, kun sinä näytät rohkeana esimerkkiä.

Uskon myös, että lasteni kaverit toivoisivat samanlaisia vanhempia. Ovat ihailleet meidän perheen peliaikoja, kun itsellään on niin tiukat rajat. Tulevat välillä meille yökylään, jotta saavat pelata kauemmin.

Se mitä lapsi haluaa on usein eri asia kuin mitä lapsi tarvitsee. Vanhemman tulisi ensisijaisesti miettiä, mitä lapsi tarvitsee ja vasta sitten, mitä lapsi haluaa.

Vierailija
45/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelaat aikuisena lasten kanssa, niin en ihmettele että lapsesi toivoo ettet pelaa. 

Lapseni ovat itse pyytäneet yhdessä pelaamista. Minusta se oli alun alkaenkin hauska juttu ja pelaaminen muutenkin yhdistää meitä ja tuo puheenaiheita. En tuppaa väkisin samoihin peleihin, vaan pelailen lähinnä itsekseni. Välillä kuitenkin pyytävät peliin mukaan. 

Ja nyt hän erikseen pyytää, ettet tule samoihin peleihin? 

Vierailija
46/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, mutta mistä sitä lopulta tietää mitä lapsi milloinkin tarvitsee. Hänellä on ystävänsä pelimaailmassa ja jos kieltää pelit niin ystävätkin menee. 

Vierailija
47/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelaat aikuisena lasten kanssa, niin en ihmettele että lapsesi toivoo ettet pelaa. 

Lapseni ovat itse pyytäneet yhdessä pelaamista. Minusta se oli alun alkaenkin hauska juttu ja pelaaminen muutenkin yhdistää meitä ja tuo puheenaiheita. En tuppaa väkisin samoihin peleihin, vaan pelailen lähinnä itsekseni. Välillä kuitenkin pyytävät peliin mukaan. 

Hän on todennut haluavansa pelata jotain aivan muuta yhdessä, on kyllästynyt siihen peliin. Välillä olen miettinyt lopettiko sen pelin, koska me vanhemmat aloimme myös pelaamaan. 

Vierailija
48/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko ap itse halunnut teiniä pelata isäsi ja äitisi kanssa videopelejä? Tuskin. Kaverivanhemmuus ei oikeasti toimi. Lapsilla on omat kaverinsa ja aikuisilla omansa.

Vierailija
49/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikuinen lapsi asensi mulle mm. fortnite pelin. 😁

Sen jälkeen olen ostanut muutaman pelin lisää.

Vierailija
50/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on todennut haluavansa pelata jotain aivan muuta yhdessä, on kyllästynyt siihen peliin. Välillä olen miettinyt lopettiko sen pelin, koska me vanhemmat aloimme myös pelaamaan. 

Mitäs arvelet, tunget hänen reviirilleen. 

Vierailija
51/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aikuinen lapsi asensi mulle mm. fortnite pelin. 😁

Sen jälkeen olen ostanut muutaman pelin lisää.

Mahtavaa! Minkä ikäinen olet 

Vierailija
52/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs arvelet, tunget hänen reviirilleen. 

Itse hän pyysi, opetti meidät pelaamaan. Kun opimme ja jäimme koukkuun, se ei ollutkaan niin hyvä juttu. Seuraavan pelin kanssa kävisi varmaan ihan samalla tavalla, parempi kun lapsi jatkaa kavereiden kanssa pelailua ja meillä omat pelimme. 

Vierailija
53/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Ai muita? Mites sä et ap kuulosta aikuiselta? 

Miten määrittelet oikeanlaisen aikuisten puheen? Meitä on moneksi, aikuisuuteen ei ole yhtä oikeaa muottia. 

Vierailija
54/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yli 60 ja pelaan lähes joka päivä, en tosin Fortnitea. Pelikavereita löytyy, vaikka en ole edes kovin hyvä. Monet ovat todella hyviä, mutta eivät välitä taidoistani, vaan siitä, että meillä on hauskaa. Tosin hekin ovat useimmiten yli 30v, mutta on myös mukavia teinejä.

Vierailija
55/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että haluaa nyt pelata sitä tai jotain muuta peliä vain kavereidensa kanssa. Pelatkaa yhdessä, mitä lapsi ehdottaa, jos se teille sopii. Pelaatte sitten vanhemmat itseksenne/keskenään sitä peiliä, mitä lapsi ei halua teidän pelaavan. Ilmeisesti haluaa viettää vanhempienkin kanssa aikaa, mutta lapsen kasvaessa kavereista tulee yhä tärkeämpiä. Tukekaa lapsen kaverisuhteita (ei tarkoita, että olisitte kaveriporukassa mukana hengailemassa) ja toimikaa vanhempina lapsen kasvattajina ja turvaverkkona.

Vierailija
56/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Lopetin Playstation 3:n. Commodore 64:n, Amiga 500:n ja MS-DOSin päivät nähneenä nykyinen peliteollisuus tuntuu kovin ontolta ja sieluttomalta. Paikalleen jähmettyneeltä. 90-luvulla tehtiin joka vuosi uusia innovaatioita. Joka vuosi läpimurtoja niin raudan kuin softan kehityksessä. Huikea aika. Samoin Playstation 2 oli fantastinen laite.

Vierailija
57/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Tottakai pelaat mitä haluat. Häpeä haihtuu joskus. Kuulokkeet voivat helpottaa, ettei kuulu muille äänet.

Niin, sellaista se kait tulee olemaan teinivuosina. Joka asiassa vanhempia hävetään. Lapsen mielestä on noloa että äiti pelaa, mutta isän pelaaminen on ok. Kuulemma kenenkään muun äiti ei pelaa. 

Oikeasti nämä teinit ovat itse niitä noloja, mutta eivät sitä vielä ymmärrä.

Vierailija
58/58 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Lopetin Playstation 3:n. Commodore 64:n, Amiga 500:n ja MS-DOSin päivät nähneenä nykyinen peliteollisuus tuntuu kovin ontolta ja sieluttomalta. Paikalleen jähmettyneeltä. 90-luvulla tehtiin joka vuosi uusia innovaatioita. Joka vuosi läpimurtoja niin raudan kuin softan kehityksessä. Huikea aika. Samoin Playstation 2 oli fantastinen laite.

Kannattaa antaa vielä mahdollisuuksia uusille peleille, vaikka nostalgia viehättää.