Lopettaisitteko erään pelin pelaamisen lapsen vaatimuksesta?
12v poikaani hävettää, kun pelaan samaa suosittua peliä, kuin hän ja ikätoverinsa. Kyseessä maailmanlaajuisesti suosittu peli, jota myös mieheni kanssa pelaamme yhdessä. En haluaisi lopettaa kivaa peliä. Miten tekisitte?
N29
Kommentit (58)
Ehdottomasti saat pelata. Tärkeää erityisesti, että opetat poikasi ja kavereitakin käyttäytymään kunnolla netin peliyhteisöissä. Esim. naisille ei huudella mitään hirveyksiä. Se nainen vois olla huutelijan äiti tai sisko...
Vierailija kirjoitti:
Mikä peli?
Aapeetä hävettää kertoa. Etkö huomannut?
Mä olen Fortniteä pelaava yli 40v isä. Ja poikani on vain ylpeä isästään kun pärjää minä pelissä. Olen pelannut yhdessä poikani ja hänen kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sano kolttiaiselle, että ainoa nolo asia siinä on jos häviää mutsilleen. Opettele kuule räkänokka pelaamaan!
Joo, mä niitän vieläkin mainetta ja kunniaa nuoreni kaveripiirissä, olen heistä ainoa joka on saanut "PELI X" pelattua alusta loppuun asti!
Fortnite tai Roblox? Kumpaakin olen kokeillut mutta en saanut niistä mitään irti. Totta kai kannattaa pelata jos itse siitä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Kerro lapsellesi, ettei voi päättää mitä muut tekee. Vanhempien tehtävä on kasvattaa lapsiaan
Joo juttelin lapselle aika laihoin tuloksin. Tuntui vaan itsestä pahalta, vaikka tiedän ettei lasten sanomisista kannata ottaa itseensä. Se, että koko muun perheen pelaaminen on ok, paitsi äidin - yksi halutaan rajata ulkopuolelle ja vieläpä sukupuolen vuoksi.
Jos pelaat aikuisena lasten kanssa, niin en ihmettele että lapsesi toivoo ettet pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä peli?
Aapeetä hävettää kertoa. Etkö huomannut?
Ei hävetä, ihan yleisesti olen asiasta kertonut. Pelin nimellä ei tässä kohden ole mielestäni merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano kolttiaiselle, että ainoa nolo asia siinä on jos häviää mutsilleen. Opettele kuule räkänokka pelaamaan!
Joo, mä niitän vieläkin mainetta ja kunniaa nuoreni kaveripiirissä, olen heistä ainoa joka on saanut "PELI X" pelattua alusta loppuun asti!
Voitan lapseni ja hänen kaverinsa... mitä ihmettä 🤣
Mitä tapahtuu siinä vaiheessa, kun et enää pärjää? Kiukuttelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Tottakai pelaat mitä haluat. Häpeä haihtuu joskus. Kuulokkeet voivat helpottaa, ettei kuulu muille äänet.
Niin, sellaista se kait tulee olemaan teinivuosina. Joka asiassa vanhempia hävetään. Lapsen mielestä on noloa että äiti pelaa, mutta isän pelaaminen on ok. Kuulemma kenenkään muun äiti ei pelaa.
Lapsesi kaverit voivat kertoa äideilleen, että nyt heilläkin on lupa pelata, kun sinä näytät rohkeana esimerkkiä.
Minäkin olen pelannut fortnite peliä. Sanot että pelaat mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelaat aikuisena lasten kanssa, niin en ihmettele että lapsesi toivoo ettet pelaa.
Lapseni ovat itse pyytäneet yhdessä pelaamista. Minusta se oli alun alkaenkin hauska juttu ja pelaaminen muutenkin yhdistää meitä ja tuo puheenaiheita. En tuppaa väkisin samoihin peleihin, vaan pelailen lähinnä itsekseni. Välillä kuitenkin pyytävät peliin mukaan.
Onko kyseessä räsypokka vai hävisitkö perheen ruokarahat?
Lapsi kieltää sinua menemästä töihin, menisitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Tottakai pelaat mitä haluat. Häpeä haihtuu joskus. Kuulokkeet voivat helpottaa, ettei kuulu muille äänet.
Niin, sellaista se kait tulee olemaan teinivuosina. Joka asiassa vanhempia hävetään. Lapsen mielestä on noloa että äiti pelaa, mutta isän pelaaminen on ok. Kuulemma kenenkään muun äiti ei pelaa.
Lapsesi kaverit voivat kertoa äideilleen, että nyt heilläkin on lupa pelata, kun sinä näytät rohkeana esimerkkiä.
Uskon myös, että lasteni kaverit toivoisivat samanlaisia vanhempia. Ovat ihailleet meidän perheen peliaikoja, kun itsellään on niin tiukat rajat. Tulevat välillä meille yökylään, jotta saavat pelata kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kieltää sinua menemästä töihin, menisitkö?
Ei tietenkään voisi sellaista kieltää. Pelimaailma vaan on tärkeä tuon ikäisille, ja siksi mietin teenkö väärin jos en kunnioita lapsen toivetta. Pelimaailma on kuitenkin myös minulle tärkeä ja keventävä vastapaino arjelle.
On lapsille häpeäksi, jos vanhemmat pelaavat konsolipelejä. Vain nynny aikuinen pelaa niitä. Tosimies rakastelee vaimoaan, eikä pelaa pelejä.
Etkö itse teininä hävennyt vanhempiasi?
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmoittautuu toinen Forniteä pelaava äiti. Itse asiassa minä opetin lapseni pelaamaan sitä. Mutta nykyään lapsi on paljon minua parempi, eikä halua pelata kanssani kun olen huono.
Oletko kauan pelannut sitä? Mä olen muutamia kuukausia vasta.
Tetris on todella koukuttava peli!