Nurmijärvellä kuollut kaksi nuorta naista liikenneonnettomuudessa
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Molemmat kuolleet tytöt olivat minulle tuttuja (oman lapsen kavereita), samoin kuin tuo kolmas loukkaantunut.
Se että te empatiakyvyttömät m*lkut täällä jälkiviisastelette ja keksitte mitä tahansa naurettavia selityksä tapahtuneelle, ei auta.
Ihan kantasuomalaisia olivat nämä tytöt, kuski saanut kortin kk sitten tosiaan erikoisluvalla täytettyään 17v. Aivan järkyttävä tapaus, toivon kuolleiden tyttöjen perheille voimia ja jaksamista surun keskellä.
Kuskin järkyttävän typerä minä-minä käyttäytyminen tässä ärsyttää eniten.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitäpä tässä kritisoimaan enempää. Tilanne on tullut yllätyksenä ja ei ollut peruttavissa. Näitä tyttöjä ei enää ole, eli rangaistus on saatu.
Kaahailu tuli kuskille yllätyksenä, hän ei itse painanut kaasupoljinta?
:DDDDDDDDDDD
Tämä 17-vuotiaiden kirjekurssi b-ajokortti pitää lopettaa Suomessa kun nuoria kuolee koko ajan autolla ajoon.
Ja lopettaa lailla mopedien myynti. Kun ne joka tapauksessa viritetään ja nikotiinityyny-tonit ajaa 80-90km/h 20/7 taajamissa viis välittäen liikennesäännöistä.
Eli ehdotan että ajokorttikoulutus pitennetään reilusti mopokortista ja ajokoe uudistetaan jotta 15-vuotiaana sallitaan ajamaan nykyistä max. 15Kw kevytmoottoripyörää jolloin siihen korttiin mahtuu viri-mopedikin. Suurin osa nuorista ostaisi oikean hiljaisen kevytmoottoripyörän jolloin poliisilta jää nopeuden ratsaaminen pois verrattuna virimopoihin. Siis vanhat mopot saisi muutoskatsastaa uuteen nopeuteen kerta ne ovat kevareita 50cc moottorilla teinithän niin sanoo ja Espanjassa ajavat niillä 120km/h vakiona eiks je.
Vakuutusyhtiöt tietysti laittaa vähän eri laskun vuoteen kun parisataa nykyään mopedista vuoteen. Jos ei ole fyffee moottoripyörään, jopolla tai nopsalla pääsee sitten melkein ilmaiseksi. Hikipyykit tekee pyöräilyssä kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näiden vanhempien logiikaa, kun he perustelevat 17v ajokortin tarpeellisuuden koulun ja harrastusten pitkillä etäisyyksillä, mutta miksi he eivät kanna vastuutaan ja valvo lapsiaan, että auton ajo-oikeutta käytetään siihen tarkoitukseen, mihin se on myönnetty.
Nyt luovutetaan auto ja annetaan illat ja yökaudet nuorten kaahailla yleisillä tiellä ja ajaa kilpaa, kuka kovemmin pääsee ja erityinen ongelma tämä on maaseudun teillä. Siinä normaali autoilijat saa pelätä henkensä edestä, milloin rysähtää.
Ja minä en ymmärrä miksi 17-vuotias ei yhtäkkiä pääse kouluun ja harrastuksiin ilman ajokorttia, kun 16-vuotiaskin pääsee.
Kuulemma aloite on jo tehty, että 15-vuotiaana saisi ajokortin.
Hyvä juttu👍
Vierailija kirjoitti:
Oliko miten asikaa kun oli saanut kortin? Oliko liikaa vauhtia?
Joku, jonka omien lasten kaveripiirin nämä kuolleet teinit kuuluivat, kertoi täällä, että kuukausi sitten oli saanut kortin.
Kuulemma aloite jo tehty, että 10-vuotiaana saa ajokortin!
Hyvä juttu kyllä kolarit vähenee!
Outo tapaus. Aivan tuoreet kuskit ovat kuitenkin yleensä varovaisia, varsinkin tytöt. En ymmärrä, etteivät olisi käyttäneet turvavöitä. Ja miten tuollaisessa shokkitilanteessa edes silminnäkijä heti ymmärtää tarkistaa, ettei turvavyötä ole ollut ja kertoo sen heti medialle? Onko tottakaan?
Poikkeusluvista yleisesti: eikö ne harrastukset ja harrastuspaikat, koulu jne valita sen mukaan minne pääsee itse kulkemaan? En ymmärrä perustelua "poikkeusluvalle" että LAPSI saa ajokortin VAAN siksi, että pääsee harrastamaan.
Sitten ei harrasteta tai mennään julkisilla. Tai harrastetaan ja opiskellaan lähempänä.
Mä asun maalla, eli tiedän kyllä jotain asiasta. Meidän lapsi liikkui ihan pyörällä kouluun kun ei ollut kunnollista julkista eikä mahdollisuutta (rahaa) tai hänellä halua ajaa ajokorttia.
USAssa saa kortin 14 vuotiaana eikä mitään ongelmaa
typerää öyhötystä täällä
herää kysymys ajettiinko naisia takaa?
monikulttuurisesti?
Toivottavasti poliisit tutkii kaiken huolella. Tyttöjen puhelimet ja auton. Ehkä sieltä löytyy hyödyllistä tietoa. Kuka on käyttänyt puhelinta ja milloin.
Tässä Klaukkalan tapauksessa se syy oli kyllä vain ja ainoastaan kuskissa. En usko, että tilanne olisi toinen vaikka olisi ollut 19-vee ja saanut kortin ihan "normaalilla tavalla". Tai vaikka nopeusrajoitus olisi ollut 50kmh kuudenkympin sijaan.
Todella surullinen tapaus. Mutta ei sitä syytä aina voi vierittää muille!
Vierailija kirjoitti:
herää kysymys ajettiinko naisia takaa?
monikulttuurisesti?
Ei ja ei
Vierailija kirjoitti:
USAssa saa kortin 14 vuotiaana eikä mitään ongelmaa
typerää öyhötystä täällä
16 !
Ei pidä olla tyhmä. Harmi, että tämänkin onnettomuuden oppi ei pysy nuorten mielessä kovinkaan pitkään.
Kuski vaaransi kaverinsa ja myös muut tiellä kulkijat
onkohan tuo yksi eloon jäänyt siinä kunnossa että voi mitään koskaan kertoa
Kyllä tosiaan 18 vuotta pitäisi olla ikäraja ajokortin ajamiseen.
Nykyään ei edes tarvitse tyytyä perinteiseen mopoon tai polkupyörään. On näitä mopoautoja ja mönkijöitä, joilla pääsee harrastuksiin sen jääkiekkokassin kanssa myös. Näiden hinnat myös on laskeneet viimevuosina, kun käytettyjen markkinat on kehittyneet.