Nurmijärvellä kuollut kaksi nuorta naista liikenneonnettomuudessa
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ajo-kortin ikäraja nostaa takaisin 18 v ja 80 km lappu takalasiin vuodeksi?! Näin itse ajoin aikoinaan kortin.
Meinaatko oikeasti ettei auto kulje kovempaa, jos takaikkunassa on kahdeksankympin lätkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ajo-kortin ikäraja nostaa takaisin 18 v ja 80 km lappu takalasiin vuodeksi?! Näin itse ajoin aikoinaan kortin.
Meinaatko oikeasti ettei auto kulje kovempaa, jos takaikkunassa on kahdeksankympin lätkä?
Se lätkä pitää laittaa auton imusarjaan tai pakosarjaan poikittain niin että se kosla kulkee 80 km/h vain alamäessä, ja silloinkin vain jos on kunnon myötätuuli.
"Se että te empatiakyvyttömät m*lkut täällä jälkiviisastelette ja keksitte mitä tahansa naurettavia selityksä tapahtuneelle, ei auta."
Minun jälkiviisasteluni muuten ei tapa ketään eikä ole laitonta. Joten ime vaikka parsaa.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat kuolleet tytöt olivat minulle tuttuja (oman lapsen kavereita), samoin kuin tuo kolmas loukkaantunut.
Se että te empatiakyvyttömät m*lkut täällä jälkiviisastelette ja keksitte mitä tahansa naurettavia selityksä tapahtuneelle, ei auta.
Ihan kantasuomalaisia olivat nämä tytöt, kuski saanut kortin kk sitten tosiaan erikoisluvalla täytettyään 17v. Aivan järkyttävä tapaus, toivon kuolleiden tyttöjen perheille voimia ja jaksamista surun keskellä.
Eipä nuo piittaamattomat kaaharitkaan muiden ihmisten kärsimyksistä piittaa. Miksi minä piittaisin kaahareiden omaisten kärsimyksistä! Ihan oikein kävi tässä tapauksessa. Valitettavasti usein vain se kaahari jää eloon ja jopa vammautumatta.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat kuolleet tytöt olivat minulle tuttuja (oman lapsen kavereita), samoin kuin tuo kolmas loukkaantunut.
Se että te empatiakyvyttömät m*lkut täällä jälkiviisastelette ja keksitte mitä tahansa naurettavia selityksä tapahtuneelle, ei auta.
Ihan kantasuomalaisia olivat nämä tytöt, kuski saanut kortin kk sitten tosiaan erikoisluvalla täytettyään 17v. Aivan järkyttävä tapaus, toivon kuolleiden tyttöjen perheille voimia ja jaksamista surun keskellä.
Valitettavaa, että tutuillesi kävi näin. Valitettavaa myös ettei varmasti jäänyt viimeiseksi. Mulkuttelistiko, jos sinun omaisesi tulisi tällaisen "ihmisammuksen" listimäksi?
Liian vähäinen ajokokemus yhdistettynä riskinottoon oli maksaa sivullisten hengen.
Nyt voisi kääntää osoittavan sormen eduskuntaan päin ja uudelleen arvioida koko erityislupa, niin kauan kuin tällaiset pölhökustaat saavat kaahata.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten täällä kirjoittelet? Mene vaikka lohduttamaan sitä omaa lastasi, kun on niiiin surun murtama, kun kaksi kaveriaan joutui kuolemaan kun joku paha setä ajoi päälle. (not)
Ensisijainen syyllinen on se 17v. kaahari ja vasta toissijainen syyllinen on Berner. Eihän Berner ole kehottanut niitä teinejä rikkomaan liikennesääntöjä ja tekemään heille annetusta mahdollisuudesta uhan.
Lakia ei tarvitse muuten muuttaa, mutta ne kaaharit, jotka ajavat yli 50km/h yli nopeusrajoituksen salliman nopeuden, pitäisi lopettaa samantien tien poskeen.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinusta nämä lapsesi kaverit eivät ole tehneet mitään väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista pohdin että kun 17 vuotiaille pitää myöntää kortteja että pääsevät kouluun, harrastuksiin jne niin miten ovat päässeet niihin esim 16 vuotiaina???
Onko se vika kuitenkin hiukan vanhemmissa jos eivät viitsi enää kuskailla teinejään esim treeneihin entiseen tapaan siitä päivästä eteenpäin kun täyttävät 17 v?
Nykyään paljolti näyttöjen edessä kasvaneet nuoret on kuitenkin vielä melkoisia naperoita 17 vuotiaana.
Meillä 17v. ajoi kortin poikkeusluvalla huonojen bussiyhteyksien takia. Hän lähti opiskelemaan 16v. 100km päähän, niinkuin täällä maaseudulla tehdään. Kotiinpäin pääsi bussilla aika hyvin, mutta sunnuntaivuorot on bussiyhteydet lakkauttanut kokonaan. Eikä se bussi kotiovelta tule hakemaan. Lähin pysäkki on 20km päässä.
Kortti mahdollisti myös töihin
Se on just noin että muutto lähelle opiskelupaikkaa jos sinne pitkä matka. Tai...sitten vanhemmat edelleen kyysäilee lapsiaan esim tuon 20 km.n matkan lähimmälle bussipysäkille. Niin se vaan on että landella on halpaa asua mutta palvelut kaukana.
Elämä on valintoja. Joskus jopa elämän ja kuoleman välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesiköhän kyydissä olijoiden vanhemmat edes, että tytöt on ajelulla kaverin kyyditsemänä? Kiva saada tuollainen uutinen jos piti olla vaan "kaverilla käymässä".
Varmaan siinä olisi raivo, turhautuminen, epätoivo, kauhu, shokki päällä.
Eiköhän aikuiser tytöt saa tehdä mitä haluaa
Juu. Saavat, mut onneksi vastaantulijat säilyivät hengissä tästä perseilystä.
Selvisivät koska heillä oli iso uudehko volvo alla,,entäs jos olisi ollut joku vanha nissan micra?
Niinpä. Niin se menee, että köyhät saa kuolla jos pahaksi onnekseen sattuvat samalla tie osuudella vastaantulijoiksi kun joillakin omaksi huvikseen kaahaavilla liikennep3rseilijöill
Auton korin lujuus ja paino ratkaisevat jos joku päättää tulla tuollatavoin keulaasi,ihan mikä tahansa iso auto olisi suojannut varmasti hyvin,mutta se täytyy sanoa että volvot ovat erityisen lujia ja turvallisia autoja kolarin sattuessa jopa yli 20 vuotta vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta jotain pitää tehdä, nuoret kuskit on yliedustettuina tilastoissa.
Melkoinen taito saada auto luisuun asfaltilla.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen taito saada auto luisuun asfaltilla.
Ja kun ottaa huomioon on tiet on jo kuivat. Miksi lapsille edes pitää myöntää ajokortteja, ajakoot pyörällä tai tai vanha perinteinen apostolin kyyti toimii myös. Järjetöntä että nämä lapsikaaharit surkeilla ajotaidoillaan vaarantavat kaikki muut liikenteessä olijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirveää kaikkien tyttöjen perheille. Itsellä kotona 2 kpl -09 syntyneitä ja erikoisluvalla kortit tulossa 17 v. , sillä asutaan täällä periferiassa, ja ilman autoa ei pääse harrastuksiin jne. Vaikka luulen tuntevani lapseni ja uskon, että ajaessa pysyy järki päässä, niin eihän sitä koskaan tiedä. Kyllä sydäntä kylmää ajatellakin.
Ei pysy 17-vuotiailla.
Miten he pääsivät harrastuksiin 16-vuotiaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta jotain pitää tehdä, nuoret kuskit on yliedustettuina tilastoissa.
80 lätkä aiheutti vaaratilanteita ja siitä luovuttiin. Kaikki ilman lätkää halusivat ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 lätkä aiheutti vaaratilanteita ja siitä luovuttiin. Kaikki ilman lätkää halusivat ohittaa.
Ei halunneet. Olen itse ajanut ajokortin silloin kun tuo lätkä vielä takaikkunassa piti olla enkä huomannut mitään tuollaista. Ja tosiaan tuolloin tuli oltua liikenteessä varmaan se 16h vuorokaudessa eli kilsoja kertyi.
Vierailija kirjoitti:
Jopa oli kommentti ja puoluspuhe näille teiden ritareille. Juuri saattelin hautaan nuoren pienten lasten äidin, jonka tap pois 17v teiden ritari, kun kaahasi vastakkaiselle kaistalle kännykkäänsä räpläten, vaikka tilannenopeus liian korkea.
Ja näitä vielä puolustellaan ja syyllistetään muita, kun eivät tue ja ymmärrä näitä kaahareita. Nytkin sattunut tapaus silminnäkijän mukaan oli uskomaton, teini ajaa niin lujaa, että se kiinnittää muiden huomion jo etukäteen ja ollaan niin kuolematon, ettei tarvitse edes käyttää turvavyötä. Kyllä minun sympatiani ovat näissä viattomissa uhreissa, jotka nyt näiden tyttöjen takia kärsivät, vaikka henki jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto oli 2000-luvun alun audi s3 1.8 turbo neliveto ja reilu parisataa kaakkia jo vakiona.Mukava peli 17 vuotiiaan tytön ajella,ei mikään ihme että on tykännyt ajella sporttisesti.
Aika makea Audi ensimmäiseksi autoksi vaikka toki hyvin vanha. Ihmeellistä että menetti auton hallinnan kun tunnetusti neliveto pitää auton tiellä melkein tilanteessa kuin tilanteessa.
Vanhemmat voivat ajatella, että lapsi ja n tuvassa kun on Audi neliveto alla. Että nyt ei pieni hurjastelukaan ole niin paha, tai jos lähtee luisuun. Mutta on se.
17 vuotiailta puuttuu vielä tilannetaju. Ajokortin ikäraja pitäisi nostaa 20 vuoteen.
..että lapsi on turvassa, kun on neliveto alla
Klaukkalassa jos asut jossain rivarin pätkässä ja käyt vaikka vantaalla töissä et kyllä tee nelivedolla yhtään mitään muutakuin niinä päivinä jos lunta tulee 20cm ja pitää lähteä ajamaan.