Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinun kukaan tuttava/läheinen tehnyt itsemurhan?

04.04.2025 |

Onko sinun kukaan läheinen tehnyt itsemurhan? Oliko se yllätys vai ei yllätys?

Mun serkku teki itsarin 30-vuotiaana ja se oli yllätys kuin salama kirkkaalta taivaalta. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on. Hän oli vielä aika nuori. 36v. Itse olin teini. 

Tuskin oli yllätys, hän oli voinut huonosti jo pitkään, erityisesti ero otti koville. 

Harmittaa että ei saanut apua ajoissa. 

Vierailija
22/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni. Oli se vähän yllätys, tiesin että on ollut rankkaa mutta ei sitä ihan osannut odottaa kuitenkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Pohjois-Savolaiselta pikkupaikkakunnalta, jossa ihan "normaali" tapa kuolla on itsemurha, että ei sinänsä yllätys. Eli vastaan kyllä, moni on lähtenyt oman käden kautta. Negatiivinen ilmapiiri ja näköalattomuus ihan omassa mittakaavassaan siellä, kiusaamista paljon sekä päihdeongelmia.

Vierailija
24/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi tulla totaalisena yllätyksenä vaikka olisi miten läheinen, kuten äitini oli minulle.

Siitäs näet ettei äitisi ollut kertonut sinulle läheskään kaikkea. Ette te siis niin läheisiä olleetkaan. Jokaisella on salaisuutensa.

En minäkään kerro lapsilleni "kaikkea" tai varsinkaan halua kuormittaa heitä omilla murheillani, vaikka olen läheinen myös lasteni kanssa. Eikä läheisen itsemurha ei ole huonon läheisyyden merkki, vaan sairauden (yleensä useamman) oire.

Vierailija
25/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tehnyt vaikka olen muutamaa kannustanut.

Vierailija
26/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ihmisen tiedän joka päätti päivänsä melko nuorena. Ei löytämyt paikkaansa maailmassa. Töitä oli mutta ei muuta sitten ollutkaan. Vanhempamme tunsivat mutta en voi sanoa että kyseessä olisi ollut ystävä vaan lähinnä tuttu.

Vierailija
27/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni 37 v, oli sairastanut imusolmukesyöpää pitkään joka levisi.

Tämä 70 luvulla kun lääketiede ei niin kehittynyttä.kun tänä päivänä.  Ymmärrän kun näin ne kivut ja tuskat.

Vierailija
28/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Poikani. Tiesin että oli masennusta, ja itsetuhoisia ajatuksia. Hän pääsi hoitoon (mt-poli, jossa viikoittaiset käynnit), mutta se ei ehtinyt auttaa...mutta järkytys ja yllätys se silti oli. 

Vierailija
29/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sukulaista. Toinen 18-vuotias ja toinen 30. Toinen oli ennustettavissa ja toinen tuli täysin puskista koko suvulle. Monta elämää tuhoutui. Eihän vanhemmat tuollaisista pääse koskaan yli. Jos mietit tekeväsi, niin mieti kaikkia läheisiä. He joutuvat elämään tuskan ja itsesyytösten kanssa koko loppuelämän. 

Vierailija
30/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan läheinen ole. Tosin en ole ihan varma, kuoliko ukkini tapaturmaisesti vai tahallaan, kun asiasta ei puhuta. Tiedän myös, että mummini veli tappoi itsensä, mutta tämä on varmaan tapahtunut ennen syntymääni. Yksi samalla ala-asteella ollut minua vanhempi poika onnistui tappamaan itsensä toisella yrittämällä nuorena aikuisena. Lisäksi yksi sukulaisten kautta tuttu tappoi myös itsensä ajamalla kai puuta päin, en muista tarkalleen. Sitten lukioaikana yksi poika ampui itseään päähän. Kuulemani mukaan äiti siivosi veret ja rippeet. Onhan näitä, kun alkaa miettimään ja muistelemaan.

Vierailija
31/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ystävättäreni avomies, oli kova isku ystävälleni, joka oli visiitillä kauempana tuttavansa luona, kun sai ilmoituksen.

Vierailija
32/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Shokki vei jalat alta !

Vierailija
33/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävästä ei tiedä. Hukkui. 

Enon itsemurha ei ehkä ollut yllätys, mutta kurjaa. 

Ainakin yksi serkku on tehnyt itsarin. 

Vierailija
34/46 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa, pikkuserkku ja serkku.

35/46 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/46 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setä ajoi rekan alle, samoin työkaveri. Kummallakin oli syynsä, jotka olivat periaatteessa ymmärrettäviä, mutta parempi vaihtoehto olisi molempien ollut selvittää omat sotkunsa.

Joskus kanssaihmiset on se sotku.

Vierailija
37/46 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaisen sukulaisen vaimo hyppäsi koskeen ja löytyi vasta 4 kk:n kuluttua.

Vierailija
38/46 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesivät että tän elämänsä kuoleman jälkeen voivat syntyä johonkin järkevämpään maahan.

Vierailija
39/46 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Veljeni.

Puhui toisinaan siitä että tekee sen mutta ne aina jäi puheeksi eikä edes yrittänyt, kunnes sitten lopulta meni ja ihan oikasti sen teki.

Vierailija
40/46 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.