Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRASMURUJEN KESKIVIIKKO-TORSTAI***

14.03.2007 |

Kaippa se keskiviikko tänään on?

Menee päivissä helposti sekaisin kun vaan kotona oikeastaan oleilee...

Pitääkin jo mennä,mutta palailen taas!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas ollut nyt tosi ihanan keväiset ilmat :) Parvekkeellakin on NIIN lämmin nukkua, että sai eilen tosiaan miettiä mitä vauvalle pukee kun mittari näytti +17 astetta kun aurinko paistoi suoraan.

Mutta hienosti tuo tuntui nukkuvan, joten ilmeisesti vaatevalinta oli aika sopiva :)

G: Millaiset rattaat teillä tulee olemaan käytössä nyt sitten kun on aika luopua noista vaunun kopista (pehmeistä tai kovista)? Meillä on pehmeällä kantokopalla 3-pyöräiset tosi hyvän tuntuiset rattaat ja niillä on tarkoitus jatkaa.

Mutta tarkoitus olisi myös ostaa toiset, jotka on sitte kokoon taitettuna mahdollisesti vähän pienempään tilaan menevät (eli 4-pyöräiset). Joten suositelkaa mitkä olis hyvät!

Eli siis ihan sellaiset kunnolliset kuomurattaat, ei mitään matkarattaita (ne meillä on) eikä sellasia avo-malleja myöskään.

Meille ei oikeastaan kuulu nyt mitään ihmeempiä, ihan tätä mukavasti rullaavaa arkea tässä vaan mennään :)

Vaipoista on ollut kyselyä, meillä käytetään Pampersia, enkä ole ikinä kokeillut kestoilua. Ei vaan jotenkin tunnu omalta jutulta.

Piparminttu

Vierailija
2/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee siivillä 4kk tullut mittariin, viime viikolla neuvolassa painoa oli 6350g ja pituutta 62 cm. Hienosti kasvaa täysimetyksellä, en ole kyllä kellottanut kuinka usein syo. Mennään ihan lapsentahtisesti, joinakin päivinä syo enempi joskus vähempi. On se niin helppoa kun on itse kotona ei tarvi pullojen ja pumppujen kanssa sählatä. Viime viikolla naistenpäivän kunniaksi Ingrid kääntyi vatsalta selälle ekan kerran. Se meni niin sulavasti, että en meinannut huomata.

Hiustenlahto on ihan normaalia ja se johtuu siitä koska raskaudenaikana ei tipu ne päivittäiset 100 hiusta niinkuin normaalisti. Siksi tuntuukin että tukka paksunee, synnytyksen jälkeen kun hormonit palaa entiselleen ne kaikki hiukset joiden olisi pitänyt tippua aiemmin tippuvat sitten yhtä aikaa. Inhottavaa tukkaa pestessä on hiuksia joka puolella, yak.

Kestoilu; meilläkin ekaa kertaa kokeillaan tämän kolmosen kanssa. Ja niin helppoa, kätevää, ekologista ja edullista on, en voi muuta kuin kehua! Harsoista olen tykannyt eniten koska ne kuivavat niin nopsaan ja imevät hyvin. Mulla on kans monen sorttisia, fleece vaipat ovat kans ihanan pehmosia. Riisipaperia en ole hommannut, ainakaan vielä.

Niin ja Kirsikka ketoilu aloitetaan sitten vähän myohemmin ;)

Olin muuten yksin synttärijuhlissa viime lauantaina, oli aivan ihanaa. Viini kyllä hurahti päähän nopeasti.

Laitan nyt ihan hömppä kyselyä; minkä tyylisiä äitejä olette?

Itse olen trendikäs luomumamma eli itse aina meikkaan ja puen muodikkaasti, mutta olen luomu henkinen.

-Seuraava-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on vihdoinkin kevät! Koko olemus on paljon virkeämpi. Eilenkin mittari näytti varjossa kymmentä astetta. Tällä menolla ei mene kauan kun kasvit alkavat pukata vihreätä...toivottavasti ei tule mitään kovaa takatalvea sitten...Eilen kun kuljin vaunuineni kuraisilla hiekkateillä, mietin, miten ihanaa oli lapsena tehdä pikku puroja hiekkaan ja katsoa, miten vesi virtasi isoiksi lätäköiksi.

Alavatsaa on nyt juiminut eilen ja tänään, olisiko hormonitoiminta pikkuhiljaa palautumassa uomilleen? En kyllä yhtään kaipaa kuukautisia, varsinkin kun ne ovat minulla aina olleet megarunsaat. Kuukautiskupin olen jo ostanut, josko pääsisi sitäkin sitten kohta käyttelemään, pitäisi vain keitellä sekin, jotta saisi sen käyttökuntoiseksi.

Hiuksia minulla ei ole lähtenyt lainkaan, niitä minulla kyllä riittää, olen kampaajan kauhu tämän paksun pehkoni kanssa, viimeistään kuivausvaiheessa saan aina kuulla asiasta. Joskus on otettu jopa lisähintaa kun on niin paksut hiukset ja niitä on kuulemma kampaajan mielestä kolme kertaa enemmän kuin tavallisesti :-0

HömppäG: Jos olisin hoikempi, pukeutuisin ihaniin vaatteisiini, joita kaappini pullottaa. Nyt joudun vielä tyytymään samoihin odotusaikanakin käytössä olleisiin kauhtanoihin, jotka eivät pue minua lainkaan, eivätkä ole minun tyylisiänikään ja kaiken lisäksi roikkuvat päälläni inhottavasti. Yhdet vanhat housut mahtuvat kiinni ja nekin puristavat vyötäröltä ihan hirveästi. Uusia en osta, sillä kaappini on retkahduspisteessä jo nyt. Tästä ei pidä kuitenkaan ymmärtää, että minulla on miljoonat kengät tai asu joka tilaisuuteen (kaappini pullottaa ihan vain arkiasusteita)...pikemminkin päinvastoin, aina kun on juhlat, huomaan, että vaatekaupoilla on käytävä ja uusia kenkiä ostan hyvin harvoin. Eipä tuohon meidän eteisen kaaokseen juuri mitään voi enää hankkiakaan, kenkiäkin on ihan riittämiin.

Meikkiä käytän, olen käyttänyt teini-ikäisestä saakka. En koe olevani minä, jollen laita aamulla itseäni. Tulee alaston olo ;-) Enää en tosin meikkaa niin huolellisesti kuin aiemmin, jotakin sipaisen, jotteivät naapurit säikähdä olemustani kun tulevat rappukäytävässä vastaan ;-)

Kampaajalla pyrin käymään säännöllisesti, mutten missään kosmetologeilla tms. Olen siis ihan tavisäiti, joka tykkää pukeutua yleensä mukavilta tuntuviin, yksinkertaisiin vaatteisiin (inhoan röyhelöitä yms. krääsää...) ja laittaa itseään nätiksi joka aamu :-) ja luomusti ajatellaan täälläkin ;-)

Vaunuista: Meillä on Emmaljungan Cerox Combit pehmeällä kantokopalla ja varmaan kohta puoliin kesän kynnyksellä sen kopan saa ottaa pois ja laittaa neidin ratasosaan istumaan (on sen verran jäntevä tapaus tuo meidän neitonen). Tosi lyhyt on tuo vaunukoppa-aika :-)

Jaahas, nyt vuoroa muille!

Kanelisokeri

Vierailija
4/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen Tampereella ostoksilla. Tuli käytyä KappAhlissa, josta ostin pojalle ihanan suklaanruskean oloasun, jossa oli vetjoketjullinen huppari! Aihe oli tietenkin sitä Nalle Puhia... ;) Oli siellä kyllä vaikka mitä ihania vaatteita. Pitää käydä joskus toistekin.

Sitten ostimme myös sen seuraavan turvaistuimen, päädyimme Britaxin two way eliteen. Se sopi parhaiten meijän autoon ja oli myös väljän näkönen, pari muuta oli niin kauheen topattuja, et eivät oikeen houkutelleet.

No sitten olimme Prisman parkkipaikalta kotiin lähdössä, niin auto ei lähtenykään käyntiin! Onneksi lähti käyntiin, kun saatiin virtaa. Akun vaihtoahan se sitten tiesi. Meni yks sata euroo siinäkin hommassa!

Mutta pitää viihdyttää tota pikku-ukkoo...

Vierailija
5/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiaamme heräsi 38.5 asteen kuumeessa, yskää ja nuhaa on myös. Voi kun se ei tarttuisi meihin muihin!

Hauska hömppä-gallup! Itse olen kyllä muotivaatteiden perään, olen normaalisti pitkä hoikka poikavartaloinen ja tykkään siihen kroppaan sopivista sporttisemmista vaatteista... miehen mielestä käytän aivan liian vähän korkeita korkoja ym... Ja kyllä se oma vartalo alkaa pikkuhiljaa palautua, kiloja on vielä 3 mutta valtaosa omista housuista menee nyt päälle... vähän kiristävät...

Meikkiä laitan jkv joka päivä, myös ihan kotona.

Luomu-tekno-akselilla olen kyllä enemmän tekno kuin luomu.... vaikka kompostoin kaikki biojätteet omakotitalomme pihalla.... mutta noin henkisesti... ei kestoilla meillä ei, ei edes harkita.... valmista teollista vauvanruokaa kun sen aika koittaa....

Vierailija
6/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja juttuja oli taas lukea. Varsinkin sinä kanelisokeri, taidat olla varsinainen kirjoittaja-ihminen. Sun tekstiä on todella hauska lukea. Oletko kirjllisuus-ihmisiä muuten?

Vaatteista, hiuksista ja muusta: Mulla alkaa salakavalasti taas paino nousta kun monilla teistä taas alkaa paino pudota ja näyttää taas normaalilta.

Meikäläinenhän on kumma tapaus kun laihtuu aina raskausaikana n. 10 kg. No se johtuu siitä, et on normisti ylipainoa reilusti ja raskausaikan on aina ollu alkupahoinvointi ja sit vaan ei pysty syömään epäterveellisesti loppuaikanakaan eli kaikki piilorasvat jää saamatta. Nyt taas.. tekee mieli sairaasti suklaata ja kaikkee suolasta herkkua...koko ajan. Liikkuminen on jääny melko olemattomiin...jos sitä kävelyä ja pyörälenkkiä sais aikaseks.Kyllä itestä huomaa et paljon paremmin mieli jaksaa kun syö terveellisesti ja liikkuu. Nythän oli tutkimuskin tuosta masennuksesta ja kiloista et ovat todellakin yhteydessä toisiinsa. Painonvartijoisakin oon ollu et niinkun tietoo on mistä ne kalorit tulee mutta.. herkuttelija mikä herkuttelija!

Me otettiin jo pyörät esille, huomattiin vaan et kaikissa jotakin vikaa et huoltoon täytyy viedä ennenkin nekin on taas täynnä.

Mies ei noita pyörähuoltoja ehdi tehdä. Melkomoista kkirusta aina olevinaan tämä elämä tässä suurperheessä. Huomaan esikoisen kans käyväni koulunkin ja englanninkielenkin uudestaan läpi.

Onko jollain jo muuten murrkuikäisiä lapsia. Meillä esikoinen täyttää kohta 12-v ja pientä mielialanvaihdostaon havaittavissa meidän kiltillä pojalla. Onpas sekin vaan kova paikka. Mulla itellä ollu kilttinä ihmisesnä myös raju murrosikä joka meni onneks ohi ja niin taas olen kiltti Hih, mutten liian kiltti. elämä kasvattaa.

Ihan tuo aurinko antaa kummaa voimaa josko sitä pääsis siivoileen. Meidän neitikin vaati tissiä tänä yönä, kumma juttu. Pitäsisköhän sitä soseita kokeilla sit jo täälläkin.Huomasin ettei pelkkää pillti/bonaporkkanaa yms.enää myydäkkään vaan on aina perunaa seassa vai oletteko nähneet?

Jaksamisia kaikille muruille!!!!

Vierailija
7/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mun tytärkin sanoo et voisit sä äiti joskus itelleskin ostaa jotakin kaunista ym

Tuntuu vaan et ei kauheasti tälläheltkellä ehdi omaan ulkonäköön satsaan. Jos kesällä...

Kevättakki olis kiva ostaa ja joku pirteä sporttipuku.

Hiuksia värjään itse, harvoin käyn tasaamassa kampaajalla.

Meikkaan aina kun käyn työpaikalla tai lähen akupungille. Sinnekkään en oo vielä oikein ehtiny... menee tavallisessa kaupalla käynnissä päivät. Jos meen johonkin kylään, kutsuille(tupperware,oriflame ym) sit yritän epätoivoisesti penkoa jotakin parempaa päälle. Viihyn rötkövaatteissa. Siks välillä onkin kauheeta kunoon yöpaitasillani ja pojan kavereita änkee sisään....

Onneks mulla on yks hyvä aamutakki joak peittää kaiken!

Et sellasia!

Vierailija
8/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa toivottavasti kirjoittaa loppuun...

Joel tottakai nosti silloin kun pinon aloitin niin kamalan huudon,ja nyt kuulostais taas siltä,ettei se uni enään riitä.

Nukkuihan se jo 15min torkut...

Isosisko meni pitään seuraa.

Ai että millainen äiti...hmm...

Kaippa olen jonkin verran luomu ja egologinen sekä vähän tällänen hurahtanut lastenvaatte äiti.

Itseäni en kovin paljoa laittele enkä pysty meikkailemaan koska olen monille allerginen,ainoa mitä olen käyttänyt on ollu ripsiväri ja nyt sekin sit kiusaa silmiä.

Hiuksia leikkuutan tosi harvoin,nytkin oli melkein 2v väliä ennen kuin pääsin/sain itseni parturiin...

Tolla lastenvaate äidillä tarkoitan sitä että ostelen paljon lapsille vaatetta joka on uutta tai käytettyä kunhan on kauniita käytännöllisiä ja siistejä.

Nyt uusin oma villitykseni vauvan vaatteissa on nalle puh ja mikki hiiri sekä bamse.

Vauvan ruoat olen aina tehnyt itse paitsi hedelmä soseet...

Mutta nyt Joel syöttään ja sit ulos aurinkoon...

toivoovauvaa ja 2 lasta...

Vierailija
9/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tohon hömppä-gallupiin!

Eli tässä siivoilun lomassa oli pakko tulla poikkeamaan koneelle ja olipas houkutteleva gallup, joten tarvii vastata :)

Eli mä kyllä käyn kampaajalla värjäyttämässä ja (tarvittaessa) leikkauttamassa hiukset n. 5 viikon välein ja kasvohoidoissa käyn varmaan jonku 2-3 krt/vuodessa.

Oon just sellanen että rakastan tollasia hemmottelu-juttuja että saa istua kasvohoidossa tai vastaavassa :)

Ja kyllä meikkailen aina kun kotoa jonnekin lähden ja kyllä mä pyrin täälläkin ihan ihmiseltä näyttämään, heh ;) Että ei mies pakene takasin työpaikalle kun on kotiin tulossa...! Pukeutuminen on varmaan aika lailla sellasta mitä tossa kaupungilla tällasilla 25-30 vuotiailla naisilla näkee. Farkkuja enimmäkseen ja sitte välillä pitää päästä laittamaan jalkaan myös vähän piikkaria ja sellasta, mutta enimmäkseen käytännöllisiä (mutta omasta mielestä ainakin hyvännäkösiä) kenkiä.

Tykkään tosi paljon shoppailla, sekä itelleni sekä vauvalle. Mutta onneks sentään vauvan myötä on sen verran paljon muuta tekemistä, ettei ehdi niin paljon kaupungille ;)

Ja sisustaminen on oikein mun intohimo myös, mutta nyt vauvan myötä en oo niin ehtiny bongailemaan uusia juttuja, vähän onneks kuitenkin. Ja samoin astiat ja sellaset on mun heikkous, eli Iittalan, Arabian, Marimekon jne. tehtaanmyymälät vetää mua kyllä puoleensa aika lailla... Sieltä löytyy aina NIIN paljon kaikkea ihanaa :)

Hääh, eli mullahan ei taida muuta ollakaan kun kaikkea tollasta hömppää mitä harrastan...!

Piparminttu

Vierailija
10/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn kotona ihan lökäri-pöksyissä, ilman meikkiä. Mutta ulkoilemaan ku lähen/kauppaan tjms, niin yleensä meikkaan. Opiskeluaikoina meikkasin kyllä joka päivä, enää ei jaksa =D

Mun tyttö oppi nyt KÄÄNTYMÄÄN MAHALTA SELÄLLE! <3 Pari päivää sitten sen hokasi ja kääntyi kolme kertaa peräkkäin.

Tänään meillä on 4kk neuvola....Saa nähdä aloitetaanko soseet. Toivottavasti siitä vahvistus RotA-rokotteesta ei tule masu-vaivoja.

Juu minuakin kiinostaisi tietää noista rattaista enemmän, ollaan myös ostamassa... Tuo hinta-laatu suhde vähän askarruttaa, on niin laidasta laitaan.

Keväiset loppupäivät Muruille!

tin-zu ja tytsy

Vierailija
11/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauvan vaatteissa mä pidän tärkeimpänä sitä että ne on käytännöllisiä ja toimivia, mutta tietysti on ihanaa jos ne on mahdollisimman nättejä ja suloisia myös :) Eli Nalle Puh yms. on meilläkin tosi kova juttu!

Mä en ehkä ole sitte (heh, ainakaan kun ite luin ton mun edellisen viestin...!) kovin luomu. Mutta emmä kyllä ihan noin kauheen kova oo shoppailemaan ja hörhöilemään kun tosta ymmärtää ;) Hyvähän tässä on alkaa jälkikäteen puolustautumaan...!

No niin ja muille vuoroa nyt, ja minä siivousta jatkamaan :)

Piparminttu

Vierailija
12/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska galluppi! Oikein aloin miettimään että minkä tyylinen äiti oikein olen. Sporttinen varmaan ainakin ja liikunnallinen, aika pitkä ja hoikka (nyt kyllä edelleen ne raskauskilot roikkumassa) mutta normaalipainon sisällä vielä kuitenkin. Nyt äitiyslomalla kotona kuljen paljon verkkareissa ja tuulipuvussa esim. eskaria hakien mutta muuten yleensä farkuissa, muutenkin vaatekaapissani on aika vartalonmyötäisiä kaikki paidat ym ( siksi niihin en nyt vielä oikein mahdukkaan ) Meikkaaminen on nyt vähän vähemällä, odotusaikana vielä laitoin joka aamu huolella nyt muka ei ehdi, sitten jos johonkin olen menossa kotoa esim kauppaan tai jäähalille pojan harkkoihin laitan kyllä vähän. Kampaajalle en ole nyt synnytyksen jälkeen vielä mennyt mutta syytä olisi jo. Äitinä olen oikea kanaemo ja huolehtija.

Me vaihdoimme kaukalon istuimeen jo jokunen viikko sitten, meillä olikin joku vanhempi se kaukalo joten ihan siksikin ja vauva ei oikein enää mahtunut siihen mukavasti. Istuimen merkkiä en nyt muista mutta 0 kg alkaen se on ja sen saa just ensin makaavampaan ja myöhemmin istuvampaan asentoon, vyöt helppo säätää ym. oikein on ollut hyvä.

Mun piti tulla koneelle suunnittelemaan ensiviikon ruokia mutta jämähdin tänne. Löysin muutaman tosihyvän ruokablogin, (kurkistakaa kotiäidin kootut ja hellapoliisi) helppoa nopeaa kotiruokaa ja ehkä vähän vaihtelua, itsellä ainakin on ollut aina tuskaa miettiä mitä laittaisi

Vierailija
13/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kotona just niin tukka pystyssä kuin huvittaa ja jotkut lökäpöksyt jalassa. Jos tulee lähdettyä johonkin ns. ihmisten ilmoille, niin sit kampaan sen tukan :P ja laitan siistimmät vaatteet. En oo koskaan oikeen paljoo meikkaillu, joskus lähinnä silmiä laittanu. Nyt en oo moneen vuoteen meikannu, kuin hyvin harvoin.

Parturissa oon käyny viimeks about pari vuotta sitten ja sekin oli parturikampaamo-linjan opiskelijoiden kampaamo.. Anoppi osaa sen verran hiuksia leikata, et se on sitä hommaa hoitanu aina tarpeen vaatiessa. Ite värjään hiuksia sitten.

noniin meillä on taas joku raivohepulikohtaus, pitää mennä isiä auttaan...

Vierailija
14/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden käyttämään neitiä lastenklinikalla. 39,4 kuumetta eikä kuumelääkkeet auta. Nousee niin lähelle 40 astetta että ihan pelottaa mikä tytöllä on. Lisää sitten kun palaamme...

Vierailija
15/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tosiaan kumma kuinka toi auringonpaiste voi noin paljon vaikuttaa mielialaan,ihan eri fiiliksillä herääkin uuteen aamuun=)!

Me käytiin Porissa kontrollissa,kaikki oli hyvin labroja myöden joten aika turha reissu mutta saatiinpa ajella hienossa ilmassa ja käytiin samalla mun nuorimman kummitytön 3-vuotis syntsyillä=)!

Toivottavasti Swehinan tytöllä ei mitään vakavaa,kamalasti jaksuja sinne=)!

Aivan ihana G=)!

Mä en ainakaan mielestäni oo hömppä,muuta ku ton pojan suhteen=)! Vaatteita olis pakko ostaa aina kun näkee jotain ihanaa (meillä myös äitillä NallePuh on in=)!) Ja varsinkin tuntuu kun on esikoinen ni kaikkia leluja yms.tarttis kokeilla kaikenmoisia...

Mä viihdyn kotona ihan t-paita/lökärit-linjalla ilman meikkiä,kun lähden johonkin ni laitan yleensä farkut ja jonku neuleen.

Huomasin itseasiassa just eilen että tarttis varmaan mennä kenkä-kauppaan,kun tajusin tallustelleeni koko talven lenkkareilla...=)!

Meikkaan yleensä jos lähetään johonkin viihteelle tai johonkin muihin juhliin,hiukset laitan jokapäivä edes pannalla hiukan siistimmin. En oo mielestäni mitenkään tiukkis,mutta haluun/haluaisin että tietyt asiat olis järjestyksessä kuten keittiö on aivan pakko siivota illalla viimisex ettei aamulla oo ihan kauhee kaaos.

Mein poitsu täytti tänään 4 kuukautta!!! Aivan käsittämätöntä...kohta on jo juhannus...=)!

Nyt se päivänsankari heräs...

Tiitiäinen78

Vierailija
16/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikästä aikaa minäkin kirjoitan. Joka päivä kyllä luen teidän kuulumiset =o)

Meillä Vili on myös oppinut pari viikkoa sitten kääntymään vatsalleen, eli about 3kk iässä. Olishan tuo voinut kauemminkin paikallaan olla...

Nyt sitten, kun on yksikseen lattialla, saa vähän päästä olla auttamassa poikaa takaisin selälleen, kun ei itse pääse ja kiukuttaa =o)

Pikkusen on yötkin sitten olleet joskus rauhattomampia, jos sattuu yöllä kääntymään pinniksessä ja jää " jumiin" .

Hömppä G: Minä olen nyt vähän repsahtanut.. Kun ei meinaa mahtua kun parit housut jalkaan ja kengät tuntuu ahtaalta, niin ei millään jaksaisi miettiä mitä päälleen laittaa.

Kotona olen lökäreissä, mutta pihalle en lähde ilman meikkiä (joka tosin nykyään käsitää vain silmämeikin)

Ennen raskautta olin kyllä kovinkin tarkka esim värien suhteen, kesäkenkiäkin on pitkä rivi eri värisiä. Hoikempana shoppailin vaatteita paljon, mut aina alesta tai halpiskaupoista tai kirpparilta. Mielestäni kuitenkin nätisti aina pukeuduin. Kyllä vieläkin katson peiliin ennen uloslähtöä ja tukan laitan aina (tai sitte pipo syvälle päähän)

Kampaajalla käyn kerran kuussa, nyt kasvatan vähän pidempää, just siitä syystä, että vois vähän harventaa tuota kampaajalla käyntiä, se kun ei ole ilmaista.

Iltatöinä esittelen tuppereita, joten sekin tietysti vaikuttaa ulkoiseen olemukseen, ettei vieraat pelästy =o)

Nyt vaan kun sais jonkun viis kiloa pois, niin mahtuis kesävaatteet päälle. Kaiholla ajattelen aikaa, kun olin nykyistä olemusta 13kg kevyempi, hui!!! Minä kun olen vielä tosi lyhyt, niin näkyy joka kilo sadan metrin päähän.

Oli muuten kiva lukea tän G:n vastauksia ja muodostaa mielessään kuvia teistä murut.

Mulla oli vielä jotain, mutta tarvii mennä ruokkimaan poika, palailen, jos muistan mitä se lie oli..

Vierailija
17/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin siellä klinikalla ja hoidoksi saatiin " yskänlääkettä" ja rasvaa! Oli kuulemma tytön iho liian kuiva. Virusperäinen kuume ja yskä. Menee ohi itsekseen. Onneksi ei tämän vakavampaa :)

Swehina

Vierailija
18/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea kaikkien teidän hömppäG-vastauksia :-)

Swehina: Huojentavaa, ettei tytöllä ole mitään vakavaa. Toivottavasti kuume laskee pian! Kauheaa kun pienet sairastavat.

Kirsikka: Kiitos mukavasta palautteesta, olen ihan otettu :-). Olen aina haaveillut kirjoittamisesta ammattina, mutten kuitenkaan ole ammatiltani mitään siihen liittyvää (lähihoitaja, sairaanhoito ja huolenpito). Päiväkirjaa olen kirjoittanut koko ikäni sekä tarinoinut pöytälaatikkoon + kuvittanut tekeleitäni joskus nuorempana. Luen myös paljon, olen suorastaan asunut kirjastossa koko nuoruusikäni ja lukenut ahkerasti siitä lähtien kun opin lukemaan ;-)

Neuvolastakin soitettiin tänään. Terkka soitti peruakseen huomisen lääkäriajan :-( Harmittaa kun minä olen aina se, jolle soitetaan noita muutoksia...tähän mennessä ei ole vielä ollut yhtään sellaista käyntiä, jota ei olisi siirretty suuntaan jos toiseen. Sanoin terkalle, että minulla on kyllä jo se rotarokote ostettuna jääkaapissa ja hän sitten taipui siihen, että pääsemme huomenna sentään normineuvolatarkistukseen ja se rokotekin annetaan siinä samalla kertaa. Varsinainen lääkärintarkastus menee kait kahden viikon päähän.

Nyt pitää lopettaa, neiti heräsi pätkäuniltaan ja porata pärryttää tuolla makkarissa pää punaisena. Palailen huomenna linjoille taas uusien mittojen kera :-)

Kanelisokeri

Vierailija
19/29 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta meillä on tänään vähän ollu. Mut tulipahan tossa huomattua, et kun lykkäs purulelua suuhun, niin johan loppu itkut. Et oliskohan nyt jo kohta hammasta pukkaamassa?? Kuolaa valuu ainakin ihan älyttömästi ja näyttäs tosiaan siltä, et koko ajan pitää ikeniä johonkin hangata: leluun, omaan nyrkkiin, äitin tai isin rystysiin jne... :) Mitäs sanotte viisaammat. Voiko hampaiden tulo aiheuttaa semmosta kitinää/totaalista karjuntaa, niinku täällä välillä meinaa meno yltyä! Yöt on kyllä nukkunu ihan normisti. No jonkin verran on ollu levottomuutta havaittavissa. Syönnin aikana tahtoo vähän venkoilla, eikä välttämättä simahda ihan heti syötyään..

Nukkumisesta tuli muuten vaan mieleen, et meillä ei edelleenkään tahdo uni maistua vaunuissa! No onneks nukkuu sit kuitenkin sisällä sängyssään.

Vaippahommista oli jotain puhetta... Meillä käytetään ihan kertiksiä... Kestoilu sinällään kiinnostais, kun säästäis luontoa ynnä rahaakin, mut ei oo jaksanu/ehtiny perehtyä (<-selityksiä) :)

Lidlin vaippoja on käytetty, ovat edullisia ja on sopineet meijän jätkälle hyvin. Koko menee vielä se 4-9kg. Ostin jo isompiakin, jotka oli alkaen 7kg. Kyllä nekin oli ihan ookoo, kun tuli yhtä testattua, mut ehkäpä ostan vielä ainakin yhden paketin noita pienempiä, kun ei nekään liian pieniltä tunnu.

Meillä on ens tiistaina neuvola. Saas nähä miten on taas kasvanu. Tuntuu ainakin ihan kauheen painavalta! Ja eiköhän mittaakin oo jokunen sentti tullu.

No eipäs nyt tuu muuta mieleen.. Nyt oli aikaa ollakin tässä koneella, kun jätkä simahti. :)

joelaa ja Niklas

Vierailija
20/29 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällää ollaan jo hereillä.

Selvästi alkaa rytmi muuttumaan. illalla mennään aiemmin nukkumaan ja aamulla herätään aiemmin. Ihan tosi hyvä juttu. Jää illalla sitä kuuluisaa " omaa aikaa" . Eilen poika simahti yöunille puoli yhdeksältä ja heräs sitte syömään puoli kolmelta ja seuraavan kerran kuudelta. Eli ihan ok pituinen toi eka unipätkä. Kuuden jälkeen jäi sitten viereen nukkumaan ja oli enemm' n tai vähemmän hereillä tuohon puoli kasiin, kun äiti jaksoi nousta ylös =o)

Kuka kirjoittikaan niistä nla aikojen peruuntumisista/vaihtumisista? Se on kyllä super-ärsyttävää. Meilläkin just vaihtui 4kk lääkäriaika ja on nyt vasta 11.4, eli 4,5kk iässä.

Vaipoista: Kertakäyttöisillä mennään, vaikka kyllä minulla on jonkinlaista luomuajattelua. En esim. tykkää ostaa mitään valmispöperöitä ym ja kierrätän kaiken minkä voin. Mutta vaika ajattelin alussa, että kestoilu vois olla ok juttu, niin koin sen jotenkin hankalaksi tarjonnan paljouden takia. Eikä sekään välttämättä tule niin edulliseksi, riippuu paljon siitä mitä ostaa kaupasta ja mitä tekee itse. Yksi ystäväni, joka ei todellakaan ole mikään käsityöihme, laittoi kestareihin 500¿, kun hankki ns starttipaketin. Musta tuntui huimalta. Sitte taas toinen ystävä, jolla neula pysyy kädessä, osti ainoastaan toisen samanlaisen vaipan, mikä oli äitiyspakkauksessa ja loput tehtii vanhoista pyyhkeistä ym. Voi sanoa, että silloin tulee tosi edulliseksi.

Meillä käytetään pampersseja nyt. Mun mielestä tulevat suht edullisiksi, kun ei niitä mene kun 4/vrk, joskus vaan kolme. Meillä kun kakka tehdään nykyään vain kerran viikossa =o)

Mutta kyllä nostan hattua niille, jotka vaippoja jaksaa pyykkäillä.

Keväästä: Teki ihmeitä toi auringonpaiste.Sain aloitettua kevät siivouksen, joka käsittää siis joka ainoan kolon ja listan pätkän kotona. Kaksi päivää olen huhkinut ja saanut siivottua keittiön (olikin likainen liesituuletin ja uuni) ja makkarit 3kpl. Tänään olis vuorossa olkkari ja eteiset, ehkä wc, jos ehdin.

Nyt aamupalan laittoon. Hyvää päivän jatkoa murut!

Miiloin se Tiitiäisen pojan leikkaus olikaan?