Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain saa reisilihaksia voimistumaan! Missä vika?

Vierailija
04.04.2025 |

Olen käynyt syksystä lähtien pari kertaa viikossa salilla, ja teen reisilaitteessa ihan normaalisti 15x3. Aloitin 15 kg:llä ja nyt on vasta 20 kg, mutta minun pitää pitää muutaman sekunnin taukoja 2.ja 3. sarjoissa! Ihan outoa.

Olen keski-ikäinen nainen, joten en mitään ihmeellistä edes tavoittele, mutta kyllä minulla nuorena oli isommat kilomäärät reisissä.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliossa, liikunnassa ja levossa. 

Vierailija
22/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä tekniikka? Nostat ylös ja päästät rojahtamaan vapaasti alas? Paino pitää laskea jarruttaen alas. Suosittelen myös staattisia pitoja, eli laskiessa pysäytät välillä, ja jatkat laskemista alas vasta kun alkaa suunnilleen veri valua sieraimesta.

Ravinto pääasiassa vehnää?

Treeni ei vain rasita lihaksia riittävästi? 15x3 tarkoittaa 15 sarjaa, jokaisessa 3 toistoa. Kokeile 15x10 muutaman viikon ajan. Jos kahdesti viikossa käyt treenaamassa, siinä jää liikaa palautumisaikaa kevyelle treenille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himassa kyykkyyn ylös sata kertaa niin vahvistuu.

Vierailija
24/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka. Tee erilaisia sarjoja ja kun pidät minuutin - neljän minuutin tauon, niin teet etunojasarjan ja kyykkyjen aikana saat etunojasarjoille tauon.

Jos etunojat menee nopeasti, niin teet perään linkkareita viisikymmentä kappaletta tai miten niitä menee noin parissa minuutissa. Luulisi että sen jälkeen on mennyt etunojien ja linkkareidne jälkeen se 4 min palautumista ja voi vetää uudet kyykyt.

Minä teen keskikokoisilla kanistereilla kyykkyjä toiseen käteen 25kg ja toiseen sama ja siitä kyykkyjä. Päivästä riippuen 15-30kpl x5. Heti perään joku muu lihasryhmä.

Muuten kroppa oppii laiskaksi ja tuloksia ei tule. Myös hapenottokyky kärsii jos ei tee kokoajan jotain. Se taukoilu tarkoittaa sitä ettet kykene juoksemaan tai tekemään pitkäkestisoisesti mitään.

Vierailija
25/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15x3? Eli teet 15 kertaa kolmen toistoa? 

Muutaman sekunnin tauoilla :D 

Salilla jos käyn käy oikeasti yksi durasell-pupu joka päämäärättömästi juoksee kolmen laitteen välillä. 

Vierailija
26/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt salilla liian harvoin ja teet liian monta toistoa. Et varmaan myöskään syö riittävästi etkä missään nimessä käytä kreatiinia ja proteiinilisää (koska tavallinen ruoka riittää hei!).

Kyllä. Tavalliselle kotikuntoilijalle riittää tavallinen ruoka.

Eipä näytä riittävän.

Hohhoijaa. Aivan varmasti riittää.

Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä. Ihmettelen syvästi mistä tällainen vastustus tulee. Onko lihakset jotenkin paremmat, jos ne on rakennettu pelkällä kotiruoalla vai mikä tuossa on ta

Puhut paskaa. Valittajat treenaavat väärin tai liian kevyesti. On aivan naurettavaa tulla selittämään, että ne lisäravinteet ovat - tässä kohtaa melko aloitteleville - treenaajille se juttu, millä kaikki korjaantuu ja lihakset alkavat mystisesti kehittyä korjaamatta ensin treeniä.

Vierailija
27/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt salilla liian harvoin ja teet liian monta toistoa. Et varmaan myöskään syö riittävästi etkä missään nimessä käytä kreatiinia ja proteiinilisää (koska tavallinen ruoka riittää hei!).

Eipä näytä riittävän.

Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä. Ihmettelen syvästi mistä tällainen vastustus tulee. Onko lihakset jotenkin paremmat, jos ne on rakennettu pelkällä kotiruoalla vai mikä tuossa on ta

Mä olen käynyt myös pari kertaa viikossa salilla syksystä lähtien ja syön ihan tavallista ruokaa, ja saan tuloksia salilla. Ja olen vieläpä hyvinkin keski-ikäinen, vaihdevuosi-ikäinen siis vieläpä.

Jos aletaan puhua jostain joka toinen päivä salilla -tyypistä, sitten ehkä voidaan miettiä niitä ravintolisiä.

Vierailija
28/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteronin puutos.

Vierailija
29/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "reisilaite" siis polven ojennuslaite (etureisi)? Teetkö muita jalkaliikkeitä, kyykkyjä, jalkaprässiä jne?

Vierailija
30/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla trolli. Ei kukaan ole oikeasti noin tyhmä.

Vierailija
31/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testosteronin puutos.

Naisilla ihan yleistä, että testosteronitasot ovat alhaisia. Kuuluu perus-biologiaan.

Vierailija
32/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet viikon kummassakin treenissä tämän liikkeen on se sinun palautumiskapasiteetille liikaa. Liian löysästi et treenaa koska teet ns rest and pause tekniikalla. Lisää seuraavaan treeniin lisää painoa ja tähtää 6-8 toistoon. Jos haluat välttämättä tehdä 2 krt vkossa tee vain 2 sarjaa per krt. Älä lämmittele liikaa ja vähennä aerobista. Muista että painon pudotus ja lihaskasvu on vaikea yhtälö. Laske että saat 1g proteiinia per painokilo. 

Vierailija
33/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Mä olen käynyt myös pari kertaa viikossa salilla syksystä lähtien ja syön ihan tavallista ruokaa, ja saan tuloksia salilla. Ja olen vieläpä hyvinkin keski-ikäinen, vaihdevuosi-ikäinen siis vieläpä.

Jos aletaan puhua jostain joka toinen päivä salilla -tyypistä, sitten ehkä voidaan miettiä niitä ravintolisiä."

Mutta miksi niitä pitää vastustaa niin raivokkaasti? Sinä et niitä ilmeisesti tarvitse, mutta monelle muulle niistä voi olla isoakin hyötyä eikä kokeilusta ainakaan ole mitään haittaa. Kreatiinista tosin olisi hyötyä lähes kaikille, kävi salilla tai ei.

Vierailija
34/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näytä riittävän.

Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä. Ihmettelen syvästi mistä tällainen vastustus tulee. Onko lihakset jotenkin paremmat, jos ne on rake

Puhut paskaa. Valittajat treenaavat väärin tai liian kevyesti. On aivan naurettavaa tulla selittämään, että ne lisäravinteet ovat - tässä kohtaa melko aloitteleville - treenaajille se juttu, millä kaikki korjaantuu ja lihakset alkavat mystisesti kehittyä korjaamatta ensin treeniä.

Missä kohtaa olen sanonut, että lisäravinteet yksinään korjaavat ongelman?

Vierailija
35/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörällä poljet 👍

Vierailija
36/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näytä riittävän.

Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä. Ihmettelen syvästi mistä tällainen vastustus tu

Missä kohtaa olen sanonut, että lisäravinteet yksinään korjaavat ongelman?

Epäsuorasti kommentissasi

Vierailija
37/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastoin. Olen aina pyöräillyt todella paljon, hiihtänyt ja hölkännyt. Reisissä on voimaa ja lihasta enemmänkin verrattuna yläkroppaan, joka ei juuri rasitu muuten kuin salilla. Sanoisin ettei reisiin välttämättä edes tarvita salitreeniä vaan esim. pyöräily riittää.

Vierailija
38/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Jos aletaan puhua jostain joka toinen päivä salilla -tyypistä, sitten ehkä voidaan miettiä niitä ravintolisiä."

Mutta miksi niitä pitää vastustaa niin raivokkaasti? Sinä et niitä ilmeisesti tarvitse, mutta monelle muulle niistä voi olla isoakin hyötyä eikä kokeilusta ainakaan ole mitään haittaa. Kreatiinista tosin olisi hyötyä lähes kaikille, kävi salilla tai ei.

Oletko lisäravinnekauppias vai miksi kiihkoilet niiden puolesta? Kyllä se on normitreenaajalla ensin treeni, lepo ja normaali ruokavalio kuntoon ja sitten katsotaan, tarvitaanko lisäravinteita. Jos peruselementit eivät ole kunnossa, niin ensimmäisenä ei ole järkevintä juosta ostamaan kaapit täyteen pillereitä ja jauheita. 

Vierailija
39/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näytä riittävän.

Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä

Epäsuorasti kommentissasi

Eli en missään. Hyvä että ollaan tästä samaa mieltä :)

Vierailija
40/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin joulukuun alussa salitreenaamisen, keski-ikäisenä (vaihdevuosissa) lihavana naisena. Laihdutankin samalla, joten en olettanut että voima mitenkään kehittyisi, vaan lähinnä että jos estäisi lihasten lähtöä kun laihtuu. Mutta sehän kehittyy hurjaa tahtia. Varmaan koska olen ollut täysi sohvaperuna ennen. Jossain jalkaprässissä kun alkuun 70 kg tuntui hurjalta, nyt menee 100 ja jaksaa 15 toistoa ihan hyvin. Pienten käsipainojen sijaan pystyy jo käyttämään 20 kg tankoa tietyissä nostoissa yms. Niin monen asian pitäisi olla voiman kehitystä vastaan: olen kasvissyöjä (ei kovin paljoa proteiinia ruoassa), miinuskaloreilla, menopaussi-ikäinen, vain 2 kertaa viikossa salitreeniä, ja silti sitä tapahtuu. Kai sitten olen jotenkin geneettisesti tämän tyyppiseen treenaamiseen hyvin sopiva. On se hienoa löytyy viisikymppisenä ensimmäistä kertaa laji, josta oikeasti tykkään ja jossa jotain kehitystäkin tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi