En vain saa reisilihaksia voimistumaan! Missä vika?
Olen käynyt syksystä lähtien pari kertaa viikossa salilla, ja teen reisilaitteessa ihan normaalisti 15x3. Aloitin 15 kg:llä ja nyt on vasta 20 kg, mutta minun pitää pitää muutaman sekunnin taukoja 2.ja 3. sarjoissa! Ihan outoa.
Olen keski-ikäinen nainen, joten en mitään ihmeellistä edes tavoittele, mutta kyllä minulla nuorena oli isommat kilomäärät reisissä.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Jos teet viikon kummassakin treenissä tämän liikkeen on se sinun palautumiskapasiteetille liikaa. Liian löysästi et treenaa koska teet ns rest and pause tekniikalla. Lisää seuraavaan treeniin lisää painoa ja tähtää 6-8 toistoon. Jos haluat välttämättä tehdä 2 krt vkossa tee vain 2 sarjaa per krt. Älä lämmittele liikaa ja vähennä aerobista. Muista että painon pudotus ja lihaskasvu on vaikea yhtälö. Laske että saat 1g proteiinia per painokilo.
En pudota painoa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt salilla liian harvoin ja teet liian monta toistoa. Et varmaan myöskään syö riittävästi etkä missään nimessä käytä kreatiinia ja proteiinilisää (koska tavallinen ruoka riittää hei!).
Kyllä. Tavalliselle kotikuntoilijalle riittää tavallinen ruoka.
Eipä näytä riittävän.
Hohhoijaa. Aivan varmasti riittää.
Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä. Ihmettelen syvästi mistä tällainen vastustus tulee. Onko lihakset jotenkin paremmat, jos ne on rakennettu pelkällä kotiruoalla vai mikä tuossa on ta
Jaa, kyllä mulla on selkeitä tuloksia tullut ilman ravintolisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä laskettuna tulee mieleen ainakin neljä erinlaista "reisilaitetta"
Se ojentajajuttu. Nostetaan jalat suoriksi koukusta. Ap
Onko polven ojennus ainoa jalkaliike, mitä teet? Oletko koskaan edes yrittänyt lisätä painoja tässä laitteessa siitä 20 kg:sta? Tunnut kuitenkin saavan 3 x 15 toistoa tehtyä, joten itse laittaisin seuraavalle kerralle lisää painoa. Se ei haittaa, jos sarja(t) ei mene kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ ON PISTOOLIASENTO?????????
https://anna.fi/hyvinvointi/liikunta/pistoolikyykky-3-tasmavinkkia-joil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyt salilla liian harvoin ja teet liian monta toistoa. Et varmaan myöskään syö riittävästi etkä missään nimessä käytä kreatiinia ja proteiinilisää (koska tavallinen ruoka riittää hei!).
Kyllä. Tavalliselle kotikuntoilijalle riittää tavallinen ruoka.
Eipä näytä riittävän.
Hohhoijaa. Aivan varmasti riittää.
Täällä on harva se päivä aloituksia, joissa valitetaan, ettei saa salilla mitään tuloksia. Kaikki nämä valittajat syövät tavallista kotiruokaa ja vastustavat viimeiseen asti ravintolisiä. Ihmettelen syvästi mistä tällainen vastustus tulee. Onko lihakset jotenkin paremmat, jos ne on rakennettu pelkällä kotiruoalla vai mikä tuossa on ta
Jospa se ongelma ei olekaan ruuassa tai lisäravinteiden puutteessa, vaan vääränlaisessa treenissä? Lisäravinteet maksavat ja jos ne lähinnä päätyvät kropan kautta pönttöön, niin raha menee hukkaan.
Ap kun teet jalkatreeniä, niin mitä kaikki liikkeitä teet ja teetkö kaikkia tuolla 3X15 linjalla? Oletko kokeillut vaihdella liikkeitä ja sarjojen sekä toistojen määriä? Mikäli nyt olet tehnyt 3X15, niin tee seuraava kuukausi 3X10 tai 5X5 jne. Välillä voi tehdä pyramiditreenin eli ensin kasvatat toistojen määrää nostamalla samalla painoja, sitten tulet vastaavasti painoissa alas samalla kasvattaen toistojen määrää esim. 15-12-10-8-4-8-10-12-15.
Ap:n ongelma on se, että hän hinkkaa vaan tuossa samassa reiden ojennus -laitteessa, joka hajottaa polvet.
Aika tosikkoa porukkaa täällä. Mitä siellä salilla hinkkaat. Kiedo reitesi miehen ymoärille. Kyllä ne siinäkin voimistuvat,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs keski-ikäinen SM-tason mies bodybuildaaja sanoi mulle, että lihaksest kehittyvät pienemmillä painoilla ja moninkertaisella toistolla. Sitä voisit kokeilla seuraavaksi? Naisten reisilihaksia on kuulemma kuitenkin vaikea saada niin lihaksikkaiksi kuin miesten, koska naisten keho on luonnostaan pehmeämpi, liika laihduttaminen vaa n tuhoaa lihaksia, että sekään ei auta.
Käypäs kysäisemässä voimanostajalta, voi olla hieman toista mieltä.
Nää asiat selvitetään kehässä. Se kuka kävelee kehästä ulos ensimmäisenä on se johtaja joka päättää nää asiat. Ja muut, sekä yleisö on hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
6 vuotta vanha artikkeli, jossa puhutaan nuorisosta. Ei nyt ihan vakuuta.
Kyllä se vakuuttaa kun käyt kehässä juttelemassa asiantuntijan kanssa.
Ap tässä. Aloituksesta on yli kuukausi, ja teen edelleenkin 20 kg:llä! Olen jo hyväksynyt, että reiteni eivät tästä vahvistu. Teen niitä 2-3 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Aloituksesta on yli kuukausi, ja teen edelleenkin 20 kg:llä! Olen jo hyväksynyt, että reiteni eivät tästä vahvistu. Teen niitä 2-3 kertaa viikossa.
Sulta on kysytty jo aiemmin, että oletko edes kokeillut 25 kg? Jos siis saat sen 3 x 15 toistoa tehtyä, vaikkakin ehkä hitaasti ja ähisten, niin seuraavalle kerralle painoja lisää. Ei se muuten kehity
Laita 40 kg, lämmittelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta on kysytty jo aiemmin, että oletko edes kokeillut 25 kg? Jos siis saat sen 3 x 15 toistoa tehtyä, vaikkakin ehkä hitaasti ja ähisten, niin seuraavalle kerralle painoja lisää. Ei se muuten kehity
Pitäisi ensin saada tehtyä se 3x15 putkeen helposti! Mutta joudun edelleen pitämään taukoja. Paino edelleen vain 20 kg. Tein aloituksen huhtikuussa, olen käynyt 2-3 kertaa viikossa ja nyt on heinäkuu ja tilanne sama. Ap
Sisälukutaito. Toisessa ja kolmannessa 15 toiston sarjassa joudun pitämään niitä taukoja. Ap