Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päätöskyvyttömät ihmiset, tunnetko?

Vierailija
04.04.2025 |

Tunnetteko sellaisia, jotka kysyy joka asiasta joko mielipidettä tai sitä mitä hänen pitäisi tehdä?

Kyse aikuisesta, selkeästi huonoitsetuntoisesta henkilöstä. Toisaalta kyse pedantista suorittajasta, joka haluaa olla täydellinen, eikä siedä sitä että mokaa tai joku huomauttaa jostain. Muistaa mainita aina, jos joku on kehunut häntä tai tekemistään. Korostaa näitä, mutta itse ei kehu ketään, mutta kommentoi kyllä negatiivisesti selän takana.

Tuo kyseleminen koskee pukeutumista, vaatteiden, ruoan ostoa, lääkäriin menemistä ym ym.. Ostosten suhteen ei auta, vaikka sanon, että hän päättää itse, koska ostaa itselleen ja meillä on ihan erilainen maku, etten katso olevani pätevä arvioimaan.

Tähän ratkaisuun päädyin, kun huomasin että jos ostaa jotain mun suosituksesta ja ei pidä siitä, muistaa kyllä mainita, ettei muuten olisi ostanut mutta kun sinä sanoit. Joten en ota kantaa enää ollenkaan. Eli vastuuta ei ota huonoista päätöksestään vaan sysää ne muiden niskaan.

Välien katkaisu ei valitettavasti ole vaihtoehto, tekemisissä kyllä niin vähän kuin mahdollista. Mitä te teette vastaavien kanssa, vai onko tämä tuntemani henkilö niin uniikki lumihiutale joita ei muiden kohdalle ole osunut?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla