Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain saa reisilihaksia voimistumaan! Missä vika?

Vierailija
04.04.2025 |

Olen käynyt syksystä lähtien pari kertaa viikossa salilla, ja teen reisilaitteessa ihan normaalisti 15x3. Aloitin 15 kg:llä ja nyt on vasta 20 kg, mutta minun pitää pitää muutaman sekunnin taukoja 2.ja 3. sarjoissa! Ihan outoa.

Olen keski-ikäinen nainen, joten en mitään ihmeellistä edes tavoittele, mutta kyllä minulla nuorena oli isommat kilomäärät reisissä.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Mä olen käynyt myös pari kertaa viikossa salilla syksystä lähtien ja syön ihan tavallista ruokaa, ja saan tuloksia salilla. Ja olen vieläpä hyvinkin keski-ikäinen, vaihdevuosi-ikäinen siis vieläpä.

Jos aletaan puhua jostain joka toinen päivä salilla -tyypistä, sitten ehkä voidaan miettiä niitä ravintolisiä."

Mutta miksi niitä pitää vastustaa niin raivokkaasti? Sinä et niitä ilmeisesti tarvitse, mutta monelle muulle niistä voi olla isoakin hyötyä eikä kokeilusta ainakaan ole mitään haittaa. Kreatiinista tosin olisi hyötyä lähes kaikille, kävi salilla tai ei.

Oletko lisäravinnekauppias vai miksi kiihkoilet niiden puolesta? Kyllä se on normitreenaajalla ensin treeni, lepo ja normaali ruokavalio kuntoon ja sitten katsotaan, tarvitaanko lisäravinteita. Jos peruselementit eivät ole kunnossa, niin ensimmäisenä ei ole järkevintä juosta ostama

En vaan käsitä mitä lisäarvoa tuo se, että kaikki tehdään vaikeimman kautta, kun on ihan tutkittua tietoa se, että esim. heraproteiini treenin jälkeen lisää lihaskasvua myös niillä, jotka saavat proteiinia runsaasti jo ravinnosta. Miksi sinä vastustat niitä niin kiihkeästi?

Vierailija
42/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP siis ilmeisesti saa kaikki sarjansa kuitenkin tehtyä läpi niillä toistomäärillä mitä aikoikin? Siis käsittääkseni kuitenkin 3 x 15 toistoa?

Tällöin on aika sitten lisätä laitteeseen painoa. Jos seuraavalla kerralla ei mene kaikki 15 toistoa läpi, niin sillä painolla mennään, kunnes ne 3 x 15 toistoa menee läpi. Ja sitten taas painoja lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan viiden vuoden päästä. Lihasten kehityksen fysiologia ei sovi hätähousuille. 

Mutta 20 kg on vauvojen vastus! Ap

Vierailija
44/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teet pelkkää reisi laitetta.....siinä se syyy...et treenaa jalkoja vaan pelkästään reisien ojentajia.

Vierailija
45/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on naisten perisynti salilla. Tehdään 2kg painoilla vaikka voimaa olisi 40kg painoihin tms.

Vierailija
46/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palataan asiaan viiden vuoden päästä. Lihasten kehityksen fysiologia ei sovi hätähousuille. 

Jos tekee mäkihyppytreeniä tai karaten hyppypotkuja ja räjähtävyyttä valmistavia kyykkyhyppyjä 20kg, niin eipä ole vauvojen paino.

Kyykkyjä voi aina tehdä ihan miten isoilla painoilla vain, mutta onko järkeä enää, kun on ylitetty esimerkiksi oma kehonpaino?

Voi siirtyä staattisiin pitoihin ja hyppyharjoitteisiin, jotka oikeasti voimistaa reisiä ja tekee niistä dynaamiset.

Vähäjäristen puuhaa kyykätä ylös alas isoilla painoilla. Se on oikeasti laiskuutta, jos miettii.

Voi tehdä erilaisia kyykkyjä ja tuoda hyöty siihen treeniin.

Miksi haluat reisiin voimaa ja miten saat sen liikuntasuoritukseen hyödyksi.

Osa vain tekee silmät tyhjänä ylös alas liikettä isoilla painoilla ja lopputuloksena on polvet sökönä.

Vierailija
47/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs keski-ikäinen SM-tason mies bodybuildaaja sanoi mulle, että lihaksest kehittyvät pienemmillä painoilla ja moninkertaisella toistolla. Sitä voisit kokeilla seuraavaksi? Naisten reisilihaksia on kuulemma kuitenkin vaikea saada niin lihaksikkaiksi kuin miesten, koska naisten keho on luonnostaan pehmeämpi, liika laihduttaminen vaa n tuhoaa lihaksia, että sekään ei auta.

Vierailija
48/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet 20kg painoilla yhden jalan kyykkyjä pistooliasennossa ja kun se menee hyppien, niin teet niin että nouset aina 2cm ylös kyykystä ja pysyt siinä 10s ja taas 2-5cm ylös ja pysyt siinä 10s, tätä kunnes olet ylhäällä ja tarvittaessa uusi toisto kolmesti max. Takulla kehittyy reidet paremmin kuin isoilla painoilla kyykkäävät. Mulla on kaveri vierellä joka vähän tönii eri puolilta, niin kehittyy samalla tasapainokin. Ihan pienesti tökkää olkapäästä tai rinnuksista. Jos haluaa psyykkistä treeniä niin kaveri läppäsee naaman ja pidät itsesi rauhallisena.

Toimii tosi hyvin järjestyksenvalvojatreeninä. Tottuu läpsimiseen ja jopa sylkemiseen päin kasvoja. Samalla maitohappoa, maitohappoa.

Vierailija
49/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Mä olen käynyt myös pari kertaa viikossa salilla syksystä lähtien ja syön ihan tavallista ruokaa, ja saan tuloksia salilla. Ja olen vieläpä hyvinkin keski-ikäinen, vaihdevuosi-ikäinen siis vieläpä.

Jos aletaan puhua jostain joka toinen päivä salilla -tyypistä, sitten ehkä voidaan miettiä niitä ravintolisiä."

Mutta miksi niitä pitää vastustaa niin raivokkaasti? Sinä et niitä ilmeisesti tarvitse, mutta monelle muulle niistä voi olla isoakin hyötyä eikä kokeilusta ainakaan ole mitään haittaa. Kreatiinista tosin olisi hyötyä lähes kaikille, kävi salilla tai ei.

Oletko lisäravinnekauppias vai miksi kiihkoilet niiden puolesta? Kyllä se on normitreenaajalla ensin treeni, lepo ja normaali ruokavalio kuntoon ja sitten katsotaan, tarvitaanko lisäravinteita. Jos peruselementit eivät ole kunnossa, n

Just varoteltiin uutisissa, kun ihmiset käyttää liikaa lisäravinteita, voi vaikuttaa maksaan.

Vierailija
50/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä jalkojasi monipuolisemmin. Enemmän juoksua, kävelyä, pyöräilyä yms. 

Vierailija
51/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Oletko lisäravinnekauppias vai miksi kiihkoilet niiden puolesta? Kyllä se on normitreenaajalla ensin treeni, lepo ja normaali ruokavalio kuntoon ja sitten katsotaan, tarvitaanko lisär

Just varoteltiin uutisissa, kun ihmiset käyttää liikaa lisäravinteita, voi vaikuttaa maksaan.

Linkkaapa tähän se uutinen missä kerrotaan kreatiinin ja heraproteiinin vaikuttavan maksaan.

Vierailija
52/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet 20kg painoilla yhden jalan kyykkyjä pistooliasennossa ja kun se menee hyppien, niin teet niin että nouset aina 2cm ylös kyykystä ja pysyt siinä 10s ja taas 2-5cm ylös ja pysyt siinä 10s, tätä kunnes olet ylhäällä ja tarvittaessa uusi toisto kolmesti max. Takulla kehittyy reidet paremmin kuin isoilla painoilla kyykkäävät. Mulla on kaveri vierellä joka vähän tönii eri puolilta, niin kehittyy samalla tasapainokin. Ihan pienesti tökkää olkapäästä tai rinnuksista. Jos haluaa psyykkistä treeniä niin kaveri läppäsee naaman ja pidät itsesi rauhallisena.

Toimii tosi hyvin järjestyksenvalvojatreeninä. Tottuu läpsimiseen ja jopa sylkemiseen päin kasvoja. Sama

Kyllä takakyykky vastuksella kehittää enemmän kuin kehonpainokyykky.

Vierailija
53/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se laitteiden vemputtelu ja ala kyykkäämään. Tai edes jalkaprässiä, jos jotain laitetta on olevinaan pakko saada käyttää.

Vierailija
54/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse siihen kuin kyykkyä (takakyykky, askelkyykky, bulgarialainen), prässi, reisikoukistus- ja ojennus. Näillä saat varmasti itsellesi reissiin lisää voimaa kun pidät huolen, että koko ajan pystyt lisäämään painoja tai toistoja. Toki jossain kohtaa tyssää, sitten vaan uutta liikettä vähäksi aikaa kehiin

Vierailija
55/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Oletko lisäravinnekauppias vai miksi kiihkoilet niiden puolesta? Kyllä se on normitreenaajalla ensin treeni, lepo ja normaali ruokavalio kuntoon ja sitten katsotaan, tarvitaanko lisäravinteita. Jos peruselementit eivät ole kunnossa, n

En vaan käsitä mitä lisäarvoa tuo se, että kaikki tehdään vaikeimman kautta, kun on ihan tutkittua tietoa se, että esim. heraproteiini treenin jälkeen lisää lihaskasvua myös niillä, jotka saavat proteiinia runsaasti jo ravinnosta. Miksi sinä vastustat niitä niin kiihkeästi?

En vastusta lisäravinteita ollenkaan, mutta tuntuu siltä, että suurin osa teistä elää jossain illuusiossa, ettei voiman ja lihaskasvun mahdollisuutta ole jollei ihan ensimmäisenä tunge kaappeja täyteen purkkeja ja pillereitä.

Vierailija
56/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs keski-ikäinen SM-tason mies bodybuildaaja sanoi mulle, että lihaksest kehittyvät pienemmillä painoilla ja moninkertaisella toistolla. Sitä voisit kokeilla seuraavaksi? Naisten reisilihaksia on kuulemma kuitenkin vaikea saada niin lihaksikkaiksi kuin miesten, koska naisten keho on luonnostaan pehmeämpi, liika laihduttaminen vaa n tuhoaa lihaksia, että sekään ei auta.

Käypäs kysäisemässä voimanostajalta, voi olla hieman toista mieltä.

Vierailija
57/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on lyhyt aika. En osaa tarkemmin sanoa mikä vialla kun en tiedä koko treeniohjelmaasi, mutta kokeile ihmeessä jotain muuta laitetta tai liikettä välillä jos tuo ei toimi. 

Viime tai toissa vuonna julkaistiin alustava tutkimus, jonka mukaan takareidet kehittyvät eri ihmisillä hieman erilaisiksi. Tämän vuoksi ne myös hyötyvät hieman erilaisesta treenistä. Kannattaa kokeilla jotain muuta, jos tuntuu ettei tuloksia synny. 

Vierailija
58/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Oletko lisäravinnekauppias vai miksi kiihkoilet niiden puolesta? Kyllä se on normitreenaajalla ensin treeni, lepo ja normaali ruokav

Linkkaapa tähän se uutinen missä kerrotaan kreatiinin ja heraproteiinin vaikuttavan maksaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ravintolisat-nostavat-teinien-terve…

Vierailija
59/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta vanha artikkeli, jossa puhutaan nuorisosta. Ei nyt ihan vakuuta.

Vierailija
60/77 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä laskettuna tulee mieleen ainakin neljä erinlaista "reisilaitetta" 

Se ojentajajuttu. Nostetaan jalat suoriksi koukusta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi