Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pelleilee. Todella omituisella tavalla.

Vierailija
03.04.2025 |

Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja tätä on jatkunut nyt vuoden.

Mies alkoi tehdä katoamis temppuja joiden aluksi luulin olevan vain sitä, että haluaa omaa tilaa. Muutimme yhteen ja yhtäkkiä aloin huomata, että en löydä häntä mistään. Hän ei vastaa huhuiluun. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löydän hänet jostain varastosta tai komerosta. Hän teennäisesti muka touhuaa siellä jotain, etsii tavaraa tms.

Kuitenkin puolen vuoden aikana hän alkanut tehdä tätä myös ulkona. Ekan kerran se kävi ku oltiin kävelyllä metsässä.

Yhtäkkiä tajusin puhuvani yksin eikä miestä näy missään. Hän ei vastaa puhelimeen.

Lopulta pitkän etsimisen jälkeen palasin kotiin ja mies istui olohuoneessa.

Hän antoi selitykseksi, että hän kadotti minut ja lähti väsyneenä kotiin.

Seuraava tapahtui kaupassa mies katosi kauppaan ja löysin hänet kotoa. Tällaisia on alkanut tapahtumaan aika-ajoin. Joka kerta mies selittää syyksi jotain todella epämääräistä ja vaikuttaa hieman huvittuneelta.

Kysyin suoraan, että nauttiiko hän katoamisista. Hän ei myöntänyt suoraa, mutta sanoi, että onhan tuo hieman huvittavaa jekkuilua.

Asia on alkanut häiritä minua. En myöskään tiedä mies tekee silloin, kun katoaa. Olen alkanut tulla jopa vainoharhaiseksi. Olen alkanut miettimään jopa päihdeongelmaa esimerkiksi alkoholismia tai jopa pettämistä.

Kommentit (354)

Vierailija
161/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä si

Miksi tämä juttu piti copypasteta tähänkin ketjuun? Ja aina joku menee lankaan ja luulee että liittyy asiaan jotenkin. Tää sama teksti ilmestyy varmaan joka päivä vähintään yhteen ketjuun vaikkei liittyisi asiaan mitenkään.

Koska tuokin on joku narsisti mieslapsi, joka kiusaa ja hakee huomiota. Ei kannata reagoida mitenkään.

Vierailija
162/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahden miehen kanssa yhdessä, joilla oli katoamiskäytöstä. Molemmilla lapsuudessa väkivaltaa ja tunnekylmä isä sekä epävakaa, masentunut äiti. Tyypillisin katoamistilanne oli sellainen, että minulla oli toiveita tai haluja, joita mies ei osannut täyttää tai tunteita, joita hän ei osannut kohdata. 

Reagoivat konflikteihin, ahdistukseen, odotuksiin jne oudoilla tavoilla. Toinen saattoi kadota yhtäkkiä vaikkapa kaupungilla ollessamme, toinen taas riidan yhteydessä häipyi jonnekin pariksi tunniksi. Mitään sohvien alle piiloutumisia tai muuta täysin lapsellista vallankäyttöä ei ollut, mutta molempia yhdisti kyllä lisäksi se, että saattoivat olla täysin tunteettomia ja etäisiä, jos itkin.

Molemmilla oli myös lievää dissosiaatiota, eli vaikeista asioista puhuessa tai kuormittuneessa tilanteessa keskustellessa saattoivat kadota ns. sumuverhon taa tai alkaa tekemään kotityötä tms aivan yllättäen kesken keskustelun, eivätkä muistaneet mitään keskusteluista jälkeenpäin. Katoamistemput olivat mielestäni samankaltaista käytöstä. Molemmat pyysivät katoamisiaan myös anteeksi jälkikäteen, vaikkeivät oikein osanneet käsitellä katoamisen toimintamekanismia itsessään.

Onneksi katoamiset eivät olleet jatkuvia, eivätkä pitkiä. Toisella seurustelukerralla käsitin, että miehen kadotessa tuntemani pelko ja ahdistus ovat vain toisen epäkypsän käytöksen tuottamia reaktioita, jotka palautuvat minulle tapahtuneisiin lapsuuden traumoihin. Molemmat suhteet päättyivät miehen haluttomuuteen käsitellä omia lapsuuden traumojaan terapiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
164/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kahden miehen kanssa yhdessä, joilla oli katoamiskäytöstä. Molemmilla lapsuudessa väkivaltaa ja tunnekylmä isä sekä epävakaa, masentunut äiti. Tyypillisin katoamistilanne oli sellainen, että minulla oli toiveita tai haluja, joita mies ei osannut täyttää tai tunteita, joita hän ei osannut kohdata. 

Reagoivat konflikteihin, ahdistukseen, odotuksiin jne oudoilla tavoilla. Toinen saattoi kadota yhtäkkiä vaikkapa kaupungilla ollessamme, toinen taas riidan yhteydessä häipyi jonnekin pariksi tunniksi. Mitään sohvien alle piiloutumisia tai muuta täysin lapsellista vallankäyttöä ei ollut, mutta molempia yhdisti kyllä lisäksi se, että saattoivat olla täysin tunteettomia ja etäisiä, jos itkin.

Molemmilla oli myös lievää dissosiaatiota, eli vaikeista asioista puhuessa tai kuormittuneessa tilanteessa keskustellessa saattoivat kadota ns. sumuverhon taa tai alkaa tekemään kotityötä tms aivan yllättäen kesken keskustel

On ihan ynmärrettävää, ettei narsisti halua käsitellä itseään terapiassa, koska eivät näe tarvetta ja vaikka näkisivät ja haluaisivat, se on todella kallista, tuskin kymppitonni riittää ja sen aikana pitää avata todella kipeät haavat ja yrittää kestää ne plus elää elämäänsä samalla. Eikä tarpeeksi osaavaa terapeuttiakaan välttämättä löydä.

Uhreille terapia on hyvä.

Vierailija
165/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla exä saattoi kadota riidan/erimielisyyksien yhteydessä (ja riitoja aiheutti juurikin hänen kyvyttömyytensä keskustella) ja ei vastannut puhelimeen yms. Eikä välttämättä ilmaantunut takaisin, vaikka minulla olisi ollut meno johon tarvitsee autoa jne. Uhkaili myös ajaa autolla päin kalliota minun ollessa kyydissä yms. henkistä väkivaltaa. Aivan liian kauan, useamman vuoden katselin tätä paskaa, koska oli esittänyt (nimen omaan esittänyt, olen nähnyt hänen tekevän niin seuraavissa suhteissaan!) kivaa ensimmäiset pari vuotta. Nainen, jonka kanssa hän seurusteli minun jälkeeni, kyseli onko ko.mies narsisti. En tiedä mikä on, mutta kypsymätön ja traumojaan käsittelemätön ja muuttumaan kykenemätön ihminen ainakin.

Ap, jätä heti tuo sekopää! Sinulle löytyy parempaa! Itse olen ollut jo kymmenen vuotta aivan ihanan miehen kanssa ja onneksi ei ole lapsia tuon mulkku exän kanssa.

Vierailija
166/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset puhu sille miehellesi että se ei ole ok? Ei se auta että tänne kirjoittelee

Vierailija
167/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset puhu sille miehellesi että se ei ole ok? Ei se auta että tänne kirjoittelee

Sanoisin että tänne kirjoittaminen auttaa monessakin tilanteessa enemmän kuin puolisolle jutteleminen. Jos siis puoliso on noin sekaisin päästään kuin mitä aapeen mies. Ehkä tämä ketju avaa aapeen silmät ajoissa, ehkä ei. Mutta mies kyllä tietää jo ettei tuollainen käytös ole ok, ja siksi hän sitä tekeekin.

Vierailija
168/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla exä saattoi kadota riidan/erimielisyyksien yhteydessä (ja riitoja aiheutti juurikin hänen kyvyttömyytensä keskustella) ja ei vastannut puhelimeen yms. Eikä välttämättä ilmaantunut takaisin, vaikka minulla olisi ollut meno johon tarvitsee autoa jne. Uhkaili myös ajaa autolla päin kalliota minun ollessa kyydissä yms. henkistä väkivaltaa. Aivan liian kauan, useamman vuoden katselin tätä paskaa, koska oli esittänyt (nimen omaan esittänyt, olen nähnyt hänen tekevän niin seuraavissa suhteissaan!) kivaa ensimmäiset pari vuotta. Nainen, jonka kanssa hän seurusteli minun jälkeeni, kyseli onko ko.mies narsisti. En tiedä mikä on, mutta kypsymätön ja traumojaan käsittelemätön ja muuttumaan kykenemätön ihminen ainakin.

Ap, jätä heti tuo sekopää! Sinulle löytyy parempaa! Itse olen ollut jo kymmenen vuotta aivan ihanan miehen kanssa ja onneksi ei ole lapsia tuon mulkku exän kanssa.

On kokemus kahdesta psykopaatista ja heidän kanssaan tilanne on eri. En tiedä ap:n casesta, kummasta on kyse, mutta voi olla tuo psykopaattisempi (???).

Riehuva narsisti on helpompi (kokemus siitäkin). Pystyt yhdistämään, että nyt oli riita ja hän reagoi lähtemällä. Hän riehuu ja uhkailee - ahaa, ei ole tervettä tämä.

Psykopaatin kanssa kaikki on hyvin. Ei ole riitaa, hänkään ei menetä koskaan malttiaan. On hurmaava ja näennäisesti kaikki on hyvin. Sitten tapahtuu näitä kummallisia asioita. Ei siksi, että hän reagoisi (riidasta pakeneva narsisti tai kuvailemasi saattoi olla epävakaa) vaan siksi, että häntä kiinnostaa tänään nähdä sinun reaktioksi tai kärsimäksesi sen sijaan, että katsoisi illan elokuvaa. Tai tekee mieli nähdä molemmat. 

Vierailija
169/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ettei noille temppumiehille ole puhuttu. Kyllä on. He eivät tajua, kuuntele, eivät välitä.. Sama toistuu ja toistuu uudestaan. Jutut vain pahenee ja kaikki tuo jatkuu niin kauan kun nainen sen sallii. 

Vierailija
170/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä kanssa tykkäsi katoilla ja sitten palasi takaisin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Siinä välissä saattoi ignooraata ja pitää pitkiä aikoja mykkäkoulua. Nää temput tuli aina ihan puskista, saattoi yhtäkkiä vaan kadota vaikka meillä oli hyvin mennyt ja oltiin kivoja asioita suunniteltu ja sovittu. Selvisi usein että olikin retkillään tehnyt jo meidän jutut muiden kanssa. Tämä harhaanjohtaja tykkäsi myös käyttää paljon päihteitä ja hänellä oli useita sivusuhteita. Kyllä tossa on miehellä pahoja ongelmia, nauttii että nainenkin kärsii, ja nainen löytää itsensä syvästä suosta ellei osaa ajoissa lähteä pois. 

Minä todella sairastuin tästä pelleilystä, kirjoitin tämän^ Eksän läheisillekin kerroin tempuista ja kukaan ei tuntunut uskovan, mikä lisäsi omaa hulluuden tunnetta. 

Kun ero tuli, niin mun ex oli avautunut siskolleen, että MINÄ tein hänelle noita temppuja mitä hän teki minulle. Keskustelimme siskon kanssa asiasta, ja lopuksikin hänen ilmeensä näytti siltä, että uskoi veljeään eikä minua. T. Eri

Vierailija
171/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies on todella sairas. Katoaminenkin on eräänlainen tapa kontrolloida toista, reaktioita ja tunteita.

Itselläni oli tuollainen ex-mies. Ajan myötä temput pahenivat. Tuli pettäminen, pelottelu,vähättely, uhkailu ja väkivalta kuvioihin. Kaikenlainen henkinen kiusaaminen ja nöyryyttäminen jne.

Ulospäin esitti todella fiksua, väitti minun olevan hullu, jonka puheita ei kannata uskoa. Lavasti erilaisia tekoja minun tekemiksi.... jne, pelätessään paljastumista.

Tuollainen mies ei koskaan muuta tapojaan Kiusaaminen jatkuu aina jossain muodossa.

Vierailija
172/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä kanssa tykkäsi katoilla ja sitten palasi takaisin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Siinä välissä saattoi ignooraata ja pitää pitkiä aikoja mykkäkoulua. Nää temput tuli aina ihan puskista, saattoi yhtäkkiä vaan kadota vaikka meillä oli hyvin mennyt ja oltiin kivoja asioita suunniteltu ja sovittu. Selvisi usein että olikin retkillään tehnyt jo meidän jutut muiden kanssa. Tämä harhaanjohtaja tykkäsi myös käyttää paljon päihteitä ja hänellä oli useita sivusuhteita. Kyllä tossa on miehellä pahoja ongelmia, nauttii että nainenkin kärsii, ja nainen löytää itsensä syvästä suosta ellei osaa ajoissa lähteä pois. 

Minä todella sairastuin tästä pelleilystä, kirjoitin tämän^ Eksän läheisillekin kerroin tempuista ja kukaan ei tuntunut uskovan, mikä lisäsi omaa hulluuden tunnetta. 

Kyllä asiat käännetään toisen syyksi. 

Vierailija
173/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mies on todella sairas. Katoaminenkin on eräänlainen tapa kontrolloida toista, reaktioita ja tunteita.

Itselläni oli tuollainen ex-mies. Ajan myötä temput pahenivat. Tuli pettäminen, pelottelu,vähättely, uhkailu ja väkivalta kuvioihin. Kaikenlainen henkinen kiusaaminen ja nöyryyttäminen jne.

Ulospäin esitti todella fiksua, väitti minun olevan hullu, jonka puheita ei kannata uskoa. Lavasti erilaisia tekoja minun tekemiksi.... jne, pelätessään paljastumista.

Tuollainen mies ei koskaan muuta tapojaan Kiusaaminen jatkuu aina jossain muodossa.

Vähättelyä ja vääristelyä. Kaikki onkin sinun syytä. Ja sinä oletkin sekopää kun reagoit ja vaadit selitystä. 

Vierailija
174/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua erota, tee hänelle samanlaisia temppuja eli kosta.

Tällälailla hän huomaa miltä tuntuu, kun toinen katoaa.

Kun hän tekee katoamistempun, ole niinkuin et olisi huomannutkaan, mitä tapahtui. Homma menettää silloin hupinsa.

Tuskin noin sekopäistä miestä kiinnostaa aidosti jos toinen katoaa. Tuossa on vaarana että mies kostaa vastaiskun myöhemmin jollain pahemmalla tavalla. Mieshän ei todellakaan katoa siksi ettei tiedä miltä se aapeestä tuntuu, vaan juuri siksi että nauttii aiheuttaessaan niitä tunteita aapeelle.

Ei kannata leikkiä tulella. Ero vaan heti ja ukko blokkiin. Kuulostaa vaaralliselta tyypiltä, kuten ketjun kommenteista olemme saaneet nähdä.

Aika harva nainen on nainnut miehen, jota tarvitsee oikeasti pelätä.

Vierailija
175/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette sitte osaa puhua keskenänne kun tuut tänne kaikille kertomaan. Panette vaan aina välillä.🤣

Vierailija
176/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa, ja paljon pahempaakin exän taholta aikoinaan kokeneena sanoisin aloittajalle että alkaa vaan pikku hiljaa suunnitella eroa. Ei suotta enää tuhlaa aikaansa tuollaisen miehen kanssa. Ero tulee kuitenkin, ja myöhemmin kaduttaa nuo hukkaan heitetyt vuodet sekopään kanssa.

Tuollainen henkilö ei myöskään jää eroa suremaan, vaan löytää heti uuden. Nähty on. Joten ei kannata säälitellä!

Vierailija
177/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä si

Miksi tämä juttu piti copypasteta tähänkin ketjuun? Ja aina joku menee lankaan ja luulee että liittyy asiaan jotenkin. Tää sama teksti ilmestyy varmaan joka päivä vähintään yhteen ketjuun vaikkei liittyisi asiaan mitenkään

Juuri siksi, että aina joku menee lankaan, kun vähän kehuu omaa spämmiään. Puppapaskaan ovat kaikki jo kyllästyneitä, kirjoittajakin.

Vierailija
178/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua erota, tee hänelle samanlaisia temppuja eli kosta.

Tällälailla hän huomaa miltä tuntuu, kun toinen katoaa.

Kun hän tekee katoamistempun, ole niinkuin et olisi huomannutkaan, mitä tapahtui. Homma menettää silloin hupinsa.

Tuskin noin sekopäistä miestä kiinnostaa aidosti jos toinen katoaa. Tuossa on vaarana että mies kostaa vastaiskun myöhemmin jollain pahemmalla tavalla. Mieshän ei todellakaan katoa siksi ettei tiedä miltä se aapeestä tuntuu, vaan juuri siksi että nauttii aiheuttaessaan niitä tunteita aapeelle.

Ei kannata leikkiä tulella. Ero vaan heti ja ukko blokkiin. Kuulostaa vaaralliselta tyypiltä, kuten ketjun kommenteista olemme saaneet nähdä.

Aika harva nainen on nainnut miehen, jota tarvitsee oikeasti pelätä.

Tässä ketjussa puhuvat nyt ne, jotka ovat.

Psykopaatti on aina vaarallinen. Fyysisesti, henkisesti, taloudellisesti, seksuaalisesti. Se on venäläistä rulettia, osuuko mikään vai mitkä. Mutta päälle ovat kunnon kansalaisia. Usein arvostettujakin ja hyvissä asemissa. Eivät tietysti kaikki, mutta mitä menestyneempi on, sitä ovelammin osaa manipuloida. 

Älä koskaan kerro asioista tyypin läheisille! Jos he eivät ole katkaisseet välejä, he näkevät vain kulissin eikä sinun tarinasi sitä muuta. Ja tyyppi osaa manipuloida sinut syylliseksi ja hulluksi.

Psyko rais"asi naisen parisuhteessa. Nainen ei tajunnut sitä heti. Teki ilmoituksen poliisille, ei syytettä, koska ei todisteita. Nainen keskusteli asiasta psykon läheisen kanssa. Psyko teki rikosilmoutuksen perättömästä ilmiannosta SEKÄ kunnianloukkauksesta, kun nainen oli puhunut. Lisäksi vetosi oikeudessa naisen epävakauteen että raiskaus oli höpötystä ha harrastivat vain "tavallista" seksiä (oli valinnut uhriksi helposti epävakautettavan tyypin jo lähtökohtaisesti).

Vierailija
179/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa, ja paljon pahempaakin exän taholta aikoinaan kokeneena sanoisin aloittajalle että alkaa vaan pikku hiljaa suunnitella eroa. Ei suotta enää tuhlaa aikaansa tuollaisen miehen kanssa. Ero tulee kuitenkin, ja myöhemmin kaduttaa nuo hukkaan heitetyt vuodet sekopään kanssa.

Tuollainen henkilö ei myöskään jää eroa suremaan, vaan löytää heti uuden. Nähty on. Joten ei kannata säälitellä!

Niitä muita on yleensä jo liiton aikana. Jos ei niin viikon sisällä on.

Vierailija
180/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen pitkään porukka tuollaista alistamista  ottaa vastaan. Nykyisessä Suomessa, jossa naisten ääänioikeus oli maailman ensimmäisiä, ja jossa tasa-arvo on maailman parhaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän