Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pelleilee. Todella omituisella tavalla.

Vierailija
03.04.2025 |

Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja tätä on jatkunut nyt vuoden.

Mies alkoi tehdä katoamis temppuja joiden aluksi luulin olevan vain sitä, että haluaa omaa tilaa. Muutimme yhteen ja yhtäkkiä aloin huomata, että en löydä häntä mistään. Hän ei vastaa huhuiluun. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löydän hänet jostain varastosta tai komerosta. Hän teennäisesti muka touhuaa siellä jotain, etsii tavaraa tms.

Kuitenkin puolen vuoden aikana hän alkanut tehdä tätä myös ulkona. Ekan kerran se kävi ku oltiin kävelyllä metsässä.

Yhtäkkiä tajusin puhuvani yksin eikä miestä näy missään. Hän ei vastaa puhelimeen.

Lopulta pitkän etsimisen jälkeen palasin kotiin ja mies istui olohuoneessa.

Hän antoi selitykseksi, että hän kadotti minut ja lähti väsyneenä kotiin.

Seuraava tapahtui kaupassa mies katosi kauppaan ja löysin hänet kotoa. Tällaisia on alkanut tapahtumaan aika-ajoin. Joka kerta mies selittää syyksi jotain todella epämääräistä ja vaikuttaa hieman huvittuneelta.

Kysyin suoraan, että nauttiiko hän katoamisista. Hän ei myöntänyt suoraa, mutta sanoi, että onhan tuo hieman huvittavaa jekkuilua.

Asia on alkanut häiritä minua. En myöskään tiedä mies tekee silloin, kun katoaa. Olen alkanut tulla jopa vainoharhaiseksi. Olen alkanut miettimään jopa päihdeongelmaa esimerkiksi alkoholismia tai jopa pettämistä.

Kommentit (354)

Vierailija
181/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa, ja paljon pahempaakin exän taholta aikoinaan kokeneena sanoisin aloittajalle että alkaa vaan pikku hiljaa suunnitella eroa. Ei suotta enää tuhlaa aikaansa tuollaisen miehen kanssa. Ero tulee kuitenkin, ja myöhemmin kaduttaa nuo hukkaan heitetyt vuodet sekopään kanssa.

Tuollainen henkilö ei myöskään jää eroa suremaan, vaan löytää heti uuden. Nähty on. Joten ei kannata säälitellä!

Psykopaatti ei tunne rakkautta, empatiaa tai pelkoa, joten ei myöskään tunne surua suhteen päätyttyä. Korkeintaan harmittelee, että lelu meni rikki/ katosi, mutta niitähän riittää.

Vierailija
182/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelen terapiaa. Tuon olisi pitänyt alkaa häiritä HETI. Terapiassa opit maailmasta. Been there, done that.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole vähän aikaan mitään typerämpää lukenut :D  Tee sama sille, menette vaikka sieneen jonnekin kauas, ootat ja lähdet autolla pois :D

Vierailija
184/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vaikuttaa ihan mielenterveysongelmalta!

Vierailija
185/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tillast kannata kauheen kauaa ihmetellä.

Meillä naisilla on aika usein vieläkin se kummallinen harha, että pojat on poikia, eikä heidän hoopoa käytöstä muuta kuin ihmetellään.

Ei ne miehet niin ihmeellisiä ole, etteikö heiltä voi edellyttää normaalia käyttäytymistä ja toisen kunnioittamista.

Meillä edelleen tytöt näköjään  jää jotenkin varjoon. Piiloon.

Vierailija
186/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin potut pottuina. Kertoisin myös miksi tein samanlaisen katoamistempun, mikäli mies ei vihjeenä ymmärtäisi.

Tällainen mies testaa puolison rakkauden määrää ja liiton kestävyyttä.

Erohan siitä tietysti tulisi, koska ei hän pysty sietämään samaa käytöstä puolisolta, vaan tulkitsee sen hylkäämiseksi.

Tällaisella miehellä on ollut turvaton lapsuus ja ankarat ja toisaalta ailahtelevat vanhemmat. Kasvatus ei ole ollut johdonmukaista. Hän ei ole saanut selkeitä rajoja. Suoranainen onni, ettei hän ole päihderiippuvainen.

Vierailija
187/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa

Miksi tämä juttu piti copypasteta tähänkin ketjuun? Ja aina joku menee lankaan ja luulee että liittyy asiaan jotenkin. Tää sama teksti ilmestyy varmaan joka päivä vähintään yhteen ketjuun vaikkei liittyisi asiaan mitenkään

Juuri siksi, että aina joku menee lankaan, kun vähän kehuu omaa spämmiään. Puppapaskaan ovat kaikki jo kyllästyneitä, kirjoittajakin.

Tuossa elävän elämän esimerkki siitä, kun joku yrittää keskustella hullun kanssa ja ohjata ja vastuuttaa tätä. Tuleekohan spämmäys nyt loppumaan?

Vierailija
188/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Mitä sitä hakemaan. Ette ole piilosilla.

Anna mennä, jos ei kerran osaa ottaa opiksi.

Ei pysty kohtaamaan omia pelkojaan.

Terapiaan. Et sinä pysty sitä muuttamaan, jos itse ei halua.

Vierailija
189/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi tälläista "katoaja" miestä, ja molemmilla vakavia mielenterveysongelmia. Älä jatka suhdetta! 

Vierailija
190/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin potut pottuina. Kertoisin myös miksi tein samanlaisen katoamistempun, mikäli mies ei vihjeenä ymmärtäisi.

Tällainen mies testaa puolison rakkauden määrää ja liiton kestävyyttä.

Erohan siitä tietysti tulisi, koska ei hän pysty sietämään samaa käytöstä puolisolta, vaan tulkitsee sen hylkäämiseksi.

Tällaisella miehellä on ollut turvaton lapsuus ja ankarat ja toisaalta ailahtelevat vanhemmat. Kasvatus ei ole ollut johdonmukaista. Hän ei ole saanut selkeitä rajoja. Suoranainen onni, ettei hän ole päihderiippuvainen.

Kuule. Psykopaattieksä sai kiksit siitä, että vittuilin suoraan takaisin ja olin mahdollisimman ilkeä. Hän kiihottui minusta eniten sillä hetkellä. Jos olisin alkanut järjestää hänelle paskatemppuja, hän olisi vain saanut viihdykettä ja alkanut ihailla minua.

Don't wrestle with the pig.

Vierailija
191/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka terapiaan?

Vierailija
192/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, et sinä ole vastuussa kaikista ja kaikesta. Anna sen äijän ottaa vastuu ihan itse. Ihan turhaan roikut siinä. Laita energiaasi johonkin sellaiseen tyyppiin, kenestä on sinulle kumppaniksi.

Tuohan on tuollainen sinä leikit äitiä, ja se äijä leikkii lasta-leikki. itse en jaksaisi äiti lapsi leikkiä aikuisen kanssa. Sitten kun on lapsia, niin niitä on kiva kasvattaa sellaisen miehen kanssa, joka kykenee siihen vastuun jakamiseen ja kantamiseen. Kyllä parisuhteessa molemmat tarvitsevat tukea ajoittain. Ei kannata lähteä sellaiseen, jossa sinä joudut kasvattamaan toista. Toista aikuista.

Vierailija
193/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja (olkoon sitten narsisti tai muuten huono) testaa miten paljon siedät. Väkivaltaiset suhteet alkaa noin. Kun uhkaat erota, hän käyttäytyykin jonkun aikaa hyvin, jotta kiinnittyisit häneen enemmän, manipulointi on taitavaa. Kunnes taas tapahtuu ja pahenee koko ajan.  

On kamalaa pettyä, ettei meistä tullutkaan mitään. Mutta se suru on käsiteltävä ja olla kiitollinen että sai henkisen siteen katkaistua. Näiden miesten hulluudesta kertoo sekin, että jonkin ajan kuluttua, voi mennä vuosiakin, hän ottaa yhteyttä ja yrittää takaisin. Koska tarvi sitä huomiota, tarvi kiusaamista jotta saisi edes jotain huomiota. Pitäkää aina varanne.

Vierailija
194/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde menemään, kun vielä pääset.

Vierailija
195/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mies on todella sairas. Katoaminenkin on eräänlainen tapa kontrolloida toista, reaktioita ja tunteita.

Itselläni oli tuollainen ex-mies. Ajan myötä temput pahenivat. Tuli pettäminen, pelottelu,vähättely, uhkailu ja väkivalta kuvioihin. Kaikenlainen henkinen kiusaaminen ja nöyryyttäminen jne.

Ulospäin esitti todella fiksua, väitti minun olevan hullu, jonka puheita ei kannata uskoa. Lavasti erilaisia tekoja minun tekemiksi.... jne, pelätessään paljastumista.

Tuollainen mies ei koskaan muuta tapojaan Kiusaaminen jatkuu aina jossain muodossa.

Ihmeen pitkään porukka tuollaista alistamista  ottaa vastaan. Nykyisessä Suomessa, jossa naisten ääänioikeus oli maailman ensimmäisiä, ja jossa tasa-arvo on maailman parhaita.

Omasta erostani on jo lähes 30v aikaa! Ei tuolloin vielä puhuttu narsismista, ei ollut lähestymikieltoja saati vainoamisrikosista ei voinut nostaa syytettä!

Miten todistat mitään, jos kiusaaja itse on viranomainen?! Ainakaan minua ei missään uskottu. Jopa poliisi vähätteli eikä uskonut!

Lopulta erosin, mies jatkoi kiusaamista perättömillä lastensuojelu ilmoituksista, soitteli lasten kouluihin, minun työpaikalleni jne.

On huomioitava että tälläisestä henkilöstä ei helposti pääse eroon! Moni maksaa hengellään eroaikeet!

Vierailija
196/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mies on todella sairas. Katoaminenkin on eräänlainen tapa kontrolloida toista, reaktioita ja tunteita.

Itselläni oli tuollainen ex-mies. Ajan myötä temput pahenivat. Tuli pettäminen, pelottelu,vähättely, uhkailu ja väkivalta kuvioihin. Kaikenlainen henkinen kiusaaminen ja nöyryyttäminen jne.

Ulospäin esitti todella fiksua, väitti minun olevan hullu, jonka puheita ei kannata uskoa. Lavasti erilaisia tekoja minun tekemiksi.... jne, pelätessään paljastumista.

Tuollainen mies ei koskaan muuta tapojaan Kiusaaminen jatkuu aina jossain muodossa.

Ihmeen pitkään porukka tuollaista alistamista  ottaa vastaan. Nykyisessä Suomessa, jossa naisten ääänioikeus oli maailman ensimmäisiä, ja jossa tasa-arvo on maailman parhaita.

Omasta erostani on jo lähes 30v aikaa! Ei tuolloin vielä puhuttu

Tapauksessani jatkui kiusaaminen exän taholta 4 vuotta vielä eron jälkeen.

Vierailija
197/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanot että se on typerää ja vahingollista, ja että seuraavan kerran soitat häkeen jos hän katoaa eikä vastaa puhelimeen. Onhan tuo että huolestuttaa ihmisen todella törkeää. Itselleni tulisi mieleen että jotain pahaa on sattunut. Saikohan se lapsena huomiota aina kadotessaan, kysy sen mutsilta tai sisaruksilta.

Vierailija
198/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuka terapiaan?

no tuossa AP:n tapauksessa näyttäisi siltä, että molemmat tarvitsevat terapiaa. Eihän tuo AP tajua, että häntä kyykytetään, ja hän on siinä ihan lapsen kanssa mukamas parisuhteessa. Itse AP itseään kyykyttää, koska ihmettelee kaksi vuotta tuollaista ääliömäistä käyttäytymistä.

Että molemmat terapiaan. Se pelkuri äijä, ja tuo uhrautuva uhriutuva AP. Veikkaan, että he kumpikin käyttäytyvät joidenkin vanhojen omista perheistä tulevien käyttäytymismallien mukaan, eivätkä oikeastaan edes tiedosta, mistä ongelmat johtuvat, tai että miten niihin voisi puuttua- ja auttaa.

Vierailija
199/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua erota, tee hänelle samanlaisia temppuja eli kosta.

Tällälailla hän huomaa miltä tuntuu, kun toinen katoaa.

Kun hän tekee katoamistempun, ole niinkuin et olisi huomannutkaan, mitä tapahtui. Homma menettää silloin hupinsa.

Tuskin noin sekopäistä miestä kiinnostaa aidosti jos toinen katoaa. Tuossa on vaarana että mies kostaa vastaiskun myöhemmin jollain pahemmalla tavalla. Mieshän ei todellakaan katoa siksi ettei tiedä miltä se aapeestä tuntuu, vaan juuri siksi että nauttii aiheuttaessaan niitä tunteita aapeelle.

Ei kannata leikkiä tulella. Ero vaan heti ja ukko blokkiin. Kuulostaa vaaralliselta tyypiltä, kuten ketjun kommenteista olemme saaneet nähdä.

Aika harva nainen on nainnut miehen, jota tarvits

Läheisille avautuminen oli omalla kohdallani iso virhe. Kukaan ei tietenkään uskonut,  koska mies oli heille jo pidempään selitellyt, että minä olenkin se sekopää. Emme ole enää yhdessä, mutta minusta kerrotut jutut ovat jättäneet jäljet. 

Vierailija
200/354 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt sellainen Jännämies josta aina silloin tällöin puhutaan? :D

Ei hitto. Jos tilanne on todellinen ( epäilen sitä koska no, internet ja tämä ei vaikuta todelliselta. :D ) Niin onhan tuo ihan hemmetin omituista. Sanot hänelle että lopetat sassiin tai katoat sitten kokonaan jos mielesi tekee. Toisaalta jos mistään sovitusta tapaamisesta ei luistele, niin ei tuo vahingollistakaan ole. Vaan hemmetin ärsyttävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi