Mies pelleilee. Todella omituisella tavalla.
Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja tätä on jatkunut nyt vuoden.
Mies alkoi tehdä katoamis temppuja joiden aluksi luulin olevan vain sitä, että haluaa omaa tilaa. Muutimme yhteen ja yhtäkkiä aloin huomata, että en löydä häntä mistään. Hän ei vastaa huhuiluun. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löydän hänet jostain varastosta tai komerosta. Hän teennäisesti muka touhuaa siellä jotain, etsii tavaraa tms.
Kuitenkin puolen vuoden aikana hän alkanut tehdä tätä myös ulkona. Ekan kerran se kävi ku oltiin kävelyllä metsässä.
Yhtäkkiä tajusin puhuvani yksin eikä miestä näy missään. Hän ei vastaa puhelimeen.
Lopulta pitkän etsimisen jälkeen palasin kotiin ja mies istui olohuoneessa.
Hän antoi selitykseksi, että hän kadotti minut ja lähti väsyneenä kotiin.
Seuraava tapahtui kaupassa mies katosi kauppaan ja löysin hänet kotoa. Tällaisia on alkanut tapahtumaan aika-ajoin. Joka kerta mies selittää syyksi jotain todella epämääräistä ja vaikuttaa hieman huvittuneelta.
Kysyin suoraan, että nauttiiko hän katoamisista. Hän ei myöntänyt suoraa, mutta sanoi, että onhan tuo hieman huvittavaa jekkuilua.
Asia on alkanut häiritä minua. En myöskään tiedä mies tekee silloin, kun katoaa. Olen alkanut tulla jopa vainoharhaiseksi. Olen alkanut miettimään jopa päihdeongelmaa esimerkiksi alkoholismia tai jopa pettämistä.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä kanssa tykkäsi katoilla ja sitten palasi takaisin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Siinä välissä saattoi ignooraata ja pitää pitkiä aikoja mykkäkoulua. Nää temput tuli aina ihan puskista, saattoi yhtäkkiä vaan kadota vaikka meillä oli hyvin mennyt ja oltiin kivoja asioita suunniteltu ja sovittu. Selvisi usein että olikin retkillään tehnyt jo meidän jutut muiden kanssa. Tämä harhaanjohtaja tykkäsi myös käyttää paljon päihteitä ja hänellä oli useita sivusuhteita. Kyllä tossa on miehellä pahoja ongelmia, nauttii että nainenkin kärsii, ja nainen löytää itsensä syvästä suosta ellei osaa ajoissa lähteä pois.
Minä todella sairastuin tästä pelleilystä, kirjoitin tämän^ Eksän läheisillekin kerroin tempuista ja kukaan ei tuntunut uskovan, mikä lisäsi omaa hulluuden tunnetta.
Ei noista voi kertoa kuin vertaistuelle. Kun sanot jotain niin seuraa vain hiljaisuus ja sirkkojen sirinää.
Ne asiat ovat niin sairaita. Välillä tuntuu, pitääkö terapeuttikin vainoharhaisena tai satuilijana.
Isä katosi ulkomailla tunneiksi, kun olimme matkatavaroiden kanssa ulkona syrjäisellä paikalla. Äiti ja taapero minä, aikana ennen matkapuhelimia.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä tyypillä muita narsistisia piirteitä? Mies on selkeästi luonnehäiriöinen. Miksi annat tuommoisen kohdella itseäsi huonosti?
Noihan kohtelevat huonosti, annat tai et. Exit on ainoa ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet tuollaista?
No mitä pitäisi tehdä? Olen yrittänyt tivata syitä selvyyttä, mutta tuloksetta.
Ap
Siis toinen käyttäytyy kuin joku vähä-älyinen ja sinä odotat järkevää selitystä? Ja mikä selitys sitte nolisi sellainen, että kannattaisi jäädä ja jatkaa tuon käytöksen sietämistä? Aivan, sellaista ei ole.
Sadismi voi olla monena asteista jossa tällainen psykologinen sekä arkielämän haittaamiseen keskittyvä häirintä ja väkivalta on sen lievä muoto. Äärimmilleen vietynä kidutus.
Tutkimusten mukaan monet ihmiset (miehet) saavat nautintoa ja mielihyvää toisten itkusta ja kärsimyksestä. Jos tällaista on vähänkään ilmassa niin hippulat vinkuen pakoon. Jos suhde on jo, niin ero.
Kannattaa tutustua muutenkin ihmisiin ajan kanssa ja kunnolla ennen kuin ryhtyy suhteeseen, muttaa yhteen, jne.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä
Mummon ratkaisu oli vähäeleinen, mutta tyylikäs. Ja hän oli sentään vasta lapsi. Sinä ap olet aikuinen, joten ota opiksi ja toimi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä tyypillä muita narsistisia piirteitä? Mies on selkeästi luonnehäiriöinen. Miksi annat tuommoisen kohdella itseäsi huonosti?
Olin liian joustava ja kärsivällinen aikoinaan. Murenin itse täysin luonnehäiriöisen kanssa ollessa.
Lähde suhteesta heti. Selittelyä ei tarvita. Älä usko, että voit muuttaa miestäsi. Tai älä usko, että hän kyllä muuttuu ja lupailee kaikenlaista. Ei muutu. Muuta sinä pois heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä kanssa tykkäsi katoilla ja sitten palasi takaisin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Siinä välissä saattoi ignooraata ja pitää pitkiä aikoja mykkäkoulua. Nää temput tuli aina ihan puskista, saattoi yhtäkkiä vaan kadota vaikka meillä oli hyvin mennyt ja oltiin kivoja asioita suunniteltu ja sovittu. Selvisi usein että olikin retkillään tehnyt jo meidän jutut muiden kanssa. Tämä harhaanjohtaja tykkäsi myös käyttää paljon päihteitä ja hänellä oli useita sivusuhteita. Kyllä tossa on miehellä pahoja ongelmia, nauttii että nainenkin kärsii, ja nainen löytää itsensä syvästä suosta ellei osaa ajoissa lähteä pois.
Minä todella sairastuin tästä pelleilystä, kirjoitin tämän^ Eksän läheisillekin kerroin tempuista ja kukaan ei tuntunut uskovan, mikä lisäsi omaa hulluuden tunnetta.
Sen vielä lisään kun joku mainitsi tuon salakuvauksen^ että sen jouduin myös kokemaan. Hän jäi siitä vahingossa kiinni, lupasi poistaa videon, mutta varma en voi täysin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis toinen käyttäytyy kuin joku vähä-älyinen ja sinä odotat järkevää selitystä? Ja mikä selitys sitte nolisi sellainen, että kannattaisi jäädä ja jatkaa tuon käytöksen sietämistä? Aivan, sellaista ei ole.
Sadismi voi olla monena asteista jossa tällainen psykologinen sekä arkielämän haittaamiseen keskittyvä häirintä ja väkivalta on sen lievä muoto. Äärimmilleen vietynä kidutus.
Tutkimusten mukaan monet ihmiset (miehet) saavat nautintoa ja mielihyvää toisten itkusta ja kärsimyksestä. Jos tällaista on vähänkään ilmassa niin hippulat vinkuen pakoon. Jos suhde on j
Nuohan yrittävät saada uhrin sitoutettua ennen kuin rääkkäys alkaa. Monelle se paljastuu hääpäivänä. Jollekin hiljalleen lapsen syntymän myötä jne. Tavoite on se, että uhri ei tajua tai tajuaa vasta sitten kun on selvää, ettei osaa reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä
Viisas mummo 👵🏻🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi sairaimpia tällaisia nykypäivän tapauksia oli sellainen, joka keksi koko ajan lapselle ja lapsen äidille jotakin medikaalista ongelmaa, minkä verukkeella yritti painostaa heitä sairaalaan. Näille tehtiin sairaalassa väkivaltaisia ja kalliita toimenpiteitä ja mies flirttaili hoitajien kanssa, ja ihan todella teennäisesti esitti välittävänsä. Äidin ja myös lapsen laskut tietysti lankesivat maksettaviksi naiselle.
Nykypäivänä kun laki estää sairaiden ja sadististen mielihalujen, perversioiden, väkivallan ja nöyryytyksen toteuttamisen, sille löytyy tuollaisia kiertoteitä. Sadisti oppii, että lääkärillä on lupa silpoa ja tämä saa myös pelotella läheistä. Myös muussa sairaalahenkilökunnassa on oikeasti pahoja ihmisiä, jotka kiihottuvat näistä kurjuuksista ja toisten alentamisesta.
En tietenkään toivo, että kukaan joutuu tällaisen uhriksi. Mutta kun huomaatte jonkun tulevan silmät kiiluen teitä kohti "auttamaan", olkaa tietoisia ettei kyseessä ole välttämättä oikeasti edes ongelma, vaan kyseessä voi olla myös sadistinen mielihyvä toisen alentamisesta, nöyryyttämisestä, häpäisemisestä, sairaallistamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varma, että "eksä" (= tyyppi, joka huijasi hetkeksi uhrikseen) äänitti seksiä mahdollisen syytteen pelossa.
Perheenjäsen, kunnollinen ja pidetty ja niiiiin mukava, on yrittänyt ajaa autolla erään päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tutkimusten mukaan monet ihmiset (miehet) saavat nautintoa ja mielihyvää toisten itkusta ja kärsimyksestä. Jos tällaista on vähänkään
Jos uhri on tietoinen tuollaisen olemassaolosta niin ei henkilö pysty vuosikausia feikkaamaan, että olisi normaali. Ainoa mahdollisuus on, ettei uhri ole koskaan elämässään törmännyt tuollaiseen eikä siksi osaa epäillä.
Tutustukaa kunnolla, ennen kuin aloitatte mitään romanttista kenenkään kanssa.
Onneksi nykyään on netti. Ehkä äitini olisi elossa enkä minä terapiassa, jos olisi ollut jo aiemmin. No, en varmaan olisi olemassakaan siinä tapauksessa, äiti olisi juossut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin eräs mies teki näin kerran. Paljastui todella randomisti, että oli näyttänyt toiselle miehelle pätkän jossakin festivaaleilla, jonka oli kuvannut minusta luvattomasti uimassa. Jälkeenpäin kun mietin asiaa, hän myös kosketteli minua luvattomasti jo ensimmäisenä yönä, kun oli luonani. Olimme siis jo nukkumassa tuolloin.
Todella häiriintynyt tapaus, jolla useita suhteita samanaikaisesti ja selvä seksiaddiktio. Patologinen valehtelija, pettäjä ja aggressiivinen. Sen jälkeen kun yritti suhdetta kanssani, yritti saada minua kaverinaan "wing manikseen" myös moniin eri paikkoihin, ja joskus yrittikin iskeä muita naisia silmieni edessä.
Olen pariin tällaiseen tapaukseen törmännyt, ennen kuin oppinut pysymään etäällä. Näissä yhdistäviä tekijöitä oli manipulatiivisuus ja lapsenkaltainen käytös. Kun useimmat suomalaiset miehet ovat varautuneita, jäykkiä ja juroja, nämä olivat hyvin "liukkaita" ja lipeviäkin. Näin jälkikäteen ajateltuna siis, silloinhan se tuntui vaan "tunneälykkyydeltä", joita muilla miehillä ei ole.
Ja tosiaan ei tällaisen sonnan olemassaolosta tiedä eikä sitä ymmärrä, ennen kuin siihen törmää. Jos ei koskaan törmää niin onnellinen
Yle Areenassa oli joskus ruotsalainen sarja Gaslight. Siinä tapahtui tämmösiä asioita.
Sun pitää tehdä kanssa semmonen katoamis temppu takasin päin, eli sanot kämpän irti omalta osaltasi ja muutat tavarasi salaa omaan osoitteeseen, estät myös numerot ettei voi soittaa. Toi on aika sairasta toimintaa, lähde ennenkuin mielenterveys menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Runkkaa.
Oma ex lähti aina kauppaan juuri ennen työvuoroni alkua, meillä oli pieni lapsi jota ei voinut jättää yksin kotiinkaan enkä siis tietenkään voinut lähteä töihin ennen kuin hän palasi. Ihan pakko oli päästä hakemaan jotain 10min ennen kuin minun piti lähteä. Kauppa oli vain 500m päässä että olisi voinut kävelläkin. Aina sai jännätä palaako se takaisin ajoissa etten myöhästy töistä.
Kerran myös autoni renkaasta tyhjeni ilma vähitellen ja sitä vaihtamaan mennessä liikkeessäkin ihmettelivät asiaa, sanoivat että kuin sitä olisi viilletty jollakin. En uskaltanut edes ajatella että mieheni voisi tehdä jotain sellaista, mutta en olisi hämmästynyt.
En tiedä vieläkään näin 6 vuoden jälkeen erosta että selvisinkö täysjärkisenä vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä todella sairastuin tästä pelleilystä, kirjoitin tämän^ Eksän läheisillekin kerroin tempuista ja kukaan ei tuntunut uskovan, mik
Joo, tuo toiseen suuntaan kovaan ääneen valehtelu ja manipulointi kuuluvat asiaan. Esim. pahoinpitelee lastaan, ulospäin postailee ja puhuu kovaan ääneen kuinka on "rakas lapsi". Ihan täyttä paskapuhetta, jota normaali ihminen ei tunnista ja osaa epäillä, ennen kuin on jostain syystä tällaiselle altistunut.
Tulee mieleen kun eräs pappi taannoin sanoi vankilapapin työstä, että siinä täytyy olla todella kovahermoinen, sillä rikollisille on tyypillistä manipuloida ja valehdella täysin häikäilemättä.
En sitten tiedä kuinka normaalia tuollainen on väestön keskuudessa laskennallisesti. Silloin tällöin valehtelu ja tilannekohtainen manipulointi on varmaan oikeasti aika yleistä, mutta näissä ääritapauksissa tekijät ovat yleensä ihan petosrikollisia. Tuomittuja tai ei, jos esimerkiksi r aiskailee ja hyväksikäyttää naisia, niin todennäköisyys sille ettei koskaan saa tuomiota on myös aika korkea.
Nämähän ovat sitten yleensä myös insestisiä ja seksuaalinen esineellistäminen voi kohdistua ihan mihin vaan: randomiin lapseen, eläimeen, äitiisi tai siskoosi tai ystävääsi, omaan sisarukseen, lapseen,vanhempaan, omaan "hetero"ystävään. Jne jne.