Mies pelleilee. Todella omituisella tavalla.
Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja tätä on jatkunut nyt vuoden.
Mies alkoi tehdä katoamis temppuja joiden aluksi luulin olevan vain sitä, että haluaa omaa tilaa. Muutimme yhteen ja yhtäkkiä aloin huomata, että en löydä häntä mistään. Hän ei vastaa huhuiluun. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löydän hänet jostain varastosta tai komerosta. Hän teennäisesti muka touhuaa siellä jotain, etsii tavaraa tms.
Kuitenkin puolen vuoden aikana hän alkanut tehdä tätä myös ulkona. Ekan kerran se kävi ku oltiin kävelyllä metsässä.
Yhtäkkiä tajusin puhuvani yksin eikä miestä näy missään. Hän ei vastaa puhelimeen.
Lopulta pitkän etsimisen jälkeen palasin kotiin ja mies istui olohuoneessa.
Hän antoi selitykseksi, että hän kadotti minut ja lähti väsyneenä kotiin.
Seuraava tapahtui kaupassa mies katosi kauppaan ja löysin hänet kotoa. Tällaisia on alkanut tapahtumaan aika-ajoin. Joka kerta mies selittää syyksi jotain todella epämääräistä ja vaikuttaa hieman huvittuneelta.
Kysyin suoraan, että nauttiiko hän katoamisista. Hän ei myöntänyt suoraa, mutta sanoi, että onhan tuo hieman huvittavaa jekkuilua.
Asia on alkanut häiritä minua. En myöskään tiedä mies tekee silloin, kun katoaa. Olen alkanut tulla jopa vainoharhaiseksi. Olen alkanut miettimään jopa päihdeongelmaa esimerkiksi alkoholismia tai jopa pettämistä.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
AP, et sinä ole vastuussa kaikista ja kaikesta. Anna sen äijän ottaa vastuu ihan itse. Ihan turhaan roikut siinä. Laita energiaasi johonkin sellaiseen tyyppiin, kenestä on sinulle kumppaniksi.
Tuohan on tuollainen sinä leikit äitiä, ja se äijä leikkii lasta-leikki. itse en jaksaisi äiti lapsi leikkiä aikuisen kanssa. Sitten kun on lapsia, niin niitä on kiva kasvattaa sellaisen miehen kanssa, joka kykenee siihen vastuun jakamiseen ja kantamiseen. Kyllä parisuhteessa molemmat tarvitsevat tukea ajoittain. Ei kannata lähteä sellaiseen, jossa sinä joudut kasvattamaan toista. Toista aikuista.
Tekee katoamistempun myös elareista ja lapsen elämästä. Nähty useammassa perheessä.
Tarkkaile sitä. Sitten kun näät sen menevän johonkin komeroon, niin pistä joku lukko / pönkä oven eteen. Ja lähde vaikka pariksi tunniksi kaupoille? :D
No älä sentään. Jos tilanne on tosi, niin todennäköisesti saisit nyrkistä vähintään ton jälkeen. Taitaapi olla mies hullu... Sellaisesta kannattaa pysyä erossa jos on pahantahtoinen hullu. Hyväntahtoisia voi koittaa vähän autella ja tukeakkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet tuollaista?
No mitä pitäisi tehdä? Olen yrittänyt tivata syitä selvyyttä, mutta tuloksetta.
Ap
Muuttaa omaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä kanssa tykkäsi katoilla ja sitten palasi takaisin kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut. Siinä välissä saattoi ignooraata ja pitää pitkiä aikoja mykkäkoulua. Nää temput tuli aina ihan puskista, saattoi yhtäkkiä vaan kadota vaikka meillä oli hyvin mennyt ja oltiin kivoja asioita suunniteltu ja sovittu. Selvisi usein että olikin retkillään tehnyt jo meidän jutut muiden kanssa. Tämä harhaanjohtaja tykkäsi myös käyttää paljon päihteitä ja hänellä oli useita sivusuhteita. Kyllä tossa on miehellä pahoja ongelmia, nauttii että nainenkin kärsii, ja nainen löytää itsensä syvästä suosta ellei osaa ajoissa lähteä pois.
Minä todella sairastuin tästä pelleilystä, kirjoitin tämän^ Eksän läheisillekin kerroin tempuista ja kukaan ei tuntunut uskovan, mikä lisäsi omaa hulluuden tunnetta.
Joo, tähänkin tullut törmättyä. Mies sanoo kaveriaan homoksi minulle, mutta vuoden päästä se olinkin minä, joka sanoi kaveria homoksi?
Näillä ihmisillä ihan aidosti puuttuu joku palikka päästä. Eivät pysty hahmottamaan toisia ihmisiä, toisten asioita, toisten omaisuutta, toisten tunteita. Kaikki sekoittuu yhdeksi mössöksi ja toiminta on täysin epäjohdonmukaista, kulisseja ja valheita pystyssä siellä täällä.
Huutele sille sinne komeroon että tulee kahville kun kerkeää ja sitten unohdat ukon, juot ne kahvit ja puuhailet omiasi ja eroa.
Minne ap katosi?
Ollaanko me kaikki oltu saman tyypin kaa, vai onko tämmösiä suomalaisia näin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua erota, tee hänelle samanlaisia temppuja eli kosta.
Tällälailla hän huomaa miltä tuntuu, kun toinen katoaa.
Kun hän tekee katoamistempun, ole niinkuin et olisi huomannutkaan, mitä tapahtui. Homma menettää silloin hupinsa.
Tuskin noin sekopäistä miestä kiinnostaa aidosti jos toinen katoaa. Tuossa on vaarana että mies kostaa vastaiskun myöhemmin jollain pahemmalla tavalla. Mieshän ei todellakaan katoa siksi ettei tiedä miltä se aapeestä tuntuu, vaan juuri siksi että nauttii aiheuttaessaan niitä tunteita aapeelle.
Ei kannata leikkiä tulella. Ero vaan heti ja ukko blokkiin. Kuulostaa vaaralliselta tyypiltä, kuten ketjun kommenteista olemme saaneet nähdä.
Aika harva nainen on nainnut miehen, jota tarvits
Juuri tämä. Jos rikokset tapahtuvat neljän seinän sisällä ja/tai muut osalliset, esim. kenelle uhria mustamaalataan, eivät ole uhrin puolella, voidaan päätyä tilanteeseen missä tavallaan koko yhteisö lynkkaakin sen uhrin. Ihan sama dynamiikka kuin koulussa, missä yksi pääpahis kiusaaja aloittaa pahoinpitelyn ja pahoinpitelyn uhriksi joutuneella ei ole käytännössä mitään toivoa.
Näistä vaan kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana, oikeastaan hinnalla millä hyvänsä. Jättää omaan pikku psykokuplaansa sekoilemaan kaltaistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh. Mitä sitä hakemaan. Ette ole piilosilla.
Anna mennä, jos ei kerran osaa ottaa opiksi.
Ei pysty kohtaamaan omia pelkojaan.
Terapiaan. Et sinä pysty sitä muuttamaan, jos itse ei halua.
Niin kuka terapiaan?
no tuossa AP:n tapauksessa näyttäisi siltä, että molemmat tarvitsevat terapiaa. Eihän tuo AP tajua, että häntä kyykytetään, ja hän on siinä ihan lapsen kanssa mukamas parisuhteessa. Itse AP itseään kyykyttää, koska ihmettelee kaksi vuotta tuollaista ääliömäistä käyttäytymistä.
Että molemmat terapiaan. Se pelkuri äijä, ja tuo uhrautuva uhriutuva AP. Veikkaan, että he kumpikin käyttäytyvät joidenkin vanhojen omista perheistä tulevien käyttäytymismallien mukaan, eivätkä oikeastaan edes tiedosta, mistä ongelmat johtuvat, tai että miten
Siksi kysyin, koska ap on ainoa noista, jonka kannattaa mennä terapiaan ja luultavasti saa rahalleen vastinetta.
Mies on beyond help eikä edes halua apua. Hän oletettavasti pitää itseään älykkäimpänä, vahvimpana ja näppärimpänä, miksi muuttua idiootiksi kuolevaiseksi muita nöyristelemään.
Kuvaavaa on se, että monilla on tosi sinisilmäiset ja ymmärtävät ja toiverikkaat ajatukset näistä hulluista. Muista tämä, jos joskus omalla kohdallasi käy samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin potut pottuina. Kertoisin myös miksi tein samanlaisen katoamistempun, mikäli mies ei vihjeenä ymmärtäisi.
Tällainen mies testaa puolison rakkauden määrää ja liiton kestävyyttä.
Erohan siitä tietysti tulisi, koska ei hän pysty sietämään samaa käytöstä puolisolta, vaan tulkitsee sen hylkäämiseksi.
Tällaisella miehellä on ollut turvaton lapsuus ja ankarat ja toisaalta ailahtelevat vanhemmat. Kasvatus ei ole ollut johdonmukaista. Hän ei ole saanut selkeitä rajoja. Suoranainen onni, ettei hän ole päihderiippuvainen.
Kuule. Psykopaattieksä sai kiksit siitä, että vittuilin suoraan takaisin ja olin mahdollisimman ilkeä. Hän kiihottui minusta eniten sillä hetkellä. Jos olisin alkanut järjestää hänelle paskatemppuja, hän olisi vain saanut viihdykettä ja alkanut ihailla minua.
Don't wrestle with the pig.
Jep, tämä kannattaa tiedostaa että väkivalta, riidat, ym. ovat joillekin ihan aidosti kiihotuksen ja mielihyvän lähde. Näille on omat sairaat fetissiryhmänsä ja isossa maailmassa tapahtuu pahempaakin. Mutta terveelle ihmiselle tuo maailma on niin sairas ja synkkä, että äkkiä vaan töppöstä toisen eteen ja mahdollisimman kauas kun pienimmätkin merkit tällaisesta tulevat esiin.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko sadismi jokin geneettisesti periytyvä ominaisuus vai johtuuko esimerkiksi lapsuuden laiminlyönnistä. Jos vaikka vauvana pahoinpidellään, tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minne ap katosi?
Ollaanko me kaikki oltu saman tyypin kaa, vai onko tämmösiä suomalaisia näin paljon.
Psykopaatteja on pari prosenttia miehistä ja narsisteja vähän enemmän. Ja kumppanit vaihtuvat keskustelussa maintuista syistä niin yksi ihminen osuu moneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hän tekee katoamistempun, ole niinkuin et olisi huomannutkaan, mitä tapahtui. Homma menettää silloin hupinsa.
Tuskin noin sekopäistä miestä kiinnostaa aidosti jos toinen katoaa. Tuossa on vaarana että mies kostaa vastaiskun myöhemmin jollain pahemmalla tavalla. Mieshän ei todellakaan katoa siksi ettei tiedä miltä se aapeestä tuntuu, vaan juuri siksi että nauttii aiheuttaessaan niitä tunteita aapeelle.
Ei kannata leikkiä tulella. Ero vaan heti ja ukko blokkiin. Kuulostaa vaaralliselta tyypiltä, kuten ketjun kommenteista olemme saaneet nähdä.
Sen virheen kun tein, että hänen läheisille avauduin, niin tajusin kuinka häiriintyneitä ihmisiä hänen ympärillä onkaan. Miten tuollainen käytös ja kohtelu voi olla muka hyväksyttävää? Nyt nämä kiusaavat, alistavat ja nöyryyttävät porukalla. Tämä tuskin tulee koskaan loppumaan täysin.
En tiedä, voiko psykopaatti kasvattaa normaalit aivot, jos olosuhteet ovat hyvät. Tutkitaan, jos lapsuudessa saisi puututtua kehittyvään psykopatiaan aivojen kasvuvaiheessa fyysisesti. Eli ehkä kasvatus ei pelasta, en tiedä.
Narsismi nykykäsityksen mukaan vaatisi geneettisen alttiuden ja lapsuustrauman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Elämä jättää jälkensä meihin jokaiseen.
Onni on, että olet siitä tapahtuneesta nyt irti.
Se vielä kääntyy sinulle jossain elämänkohdassa opiksi. Hälytyskellot soivat ja teet hyviä kantavia ratkaisuja.
Juorut on juoruja. Me ei edes kaikesta tiedetä. Eikä tarvi. Eikä niistä kannata siksi niin kivasti välittää tai alkaa miettiä, että kuka minusta mitäkin puhuu tai aattelee. Pääasia, että joku tai jotkut lähimmät tietää mikä sinä olet. Tai ainakin, että sinä itse tiedät.
Ne juorut on mitä on. Voi olla ihan ihmisten omaa kyllästymistä arkeen.
Mä yleensä jatkon juorut, koska ne ovat mielestäni pikkumaista ja tosi typerää käytöstä.
Ei kaikki sinustakin juoruile. Moni voi ymmärtää.
Sulla on nyt sun elämä. Tässä ja nyt, meillä kaikilla.
Joo. Älkää puhuko kenellekään! Korkeintaan omalle lapsuusperheelle tai omille luottoystäville. Muusta ei seuraa hyvää. Asia pitää käsitellä muuten, vaikka niin oudolta ja käsittämättömältä kaikki tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää nyt sellainen Jännämies josta aina silloin tällöin puhutaan? :D
Ei hitto. Jos tilanne on todellinen ( epäilen sitä koska no, internet ja tämä ei vaikuta todelliselta. :D ) Niin onhan tuo ihan hemmetin omituista. Sanot hänelle että lopetat sassiin tai katoat sitten kokonaan jos mielesi tekee. Toisaalta jos mistään sovitusta tapaamisesta ei luistele, niin ei tuo vahingollistakaan ole. Vaan hemmetin ärsyttävää.
Ehe ehe. Tosi jännä.🕵🕵🕵😅😅
tuolla tuli hyvä ajatus.
Aapeellä on jännämies!!!!
😵💫😵💫😵💫😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi katselet tuollaista?
No mitä pitäisi tehdä? Olen yrittänyt tivata syitä selvyyttä, mutta tuloksetta.
Ap
Muuttaa omaan kotiin.
Aivan.
Ihan hölmöä on tivata jotakin sellaiselta, joka ihan oikeasti ei pysty sinulle vastausta antamaan.
Pistät aapee nyt ihan liikaa vastuuta sille äijälle omasta elämästäsi.
Ota itse vastuu itsestäsi. Miksi se toinen olisi vastuussa sinun valinnoistasi. Toki jos haluat siihen jäädä leikkimään hiekkalaatikko- tai piilo-leikkejä, niin siitä vaan.
Pelkät aapee jotakin. Olet nostanut sen äijän jollekin jalustalle, jolle hän ei kuulu, eikä edes halua olla. Haluaa leikkiä lasta.
Oletat toisesta muuta, kuin mitä hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh. Mitä sitä hakemaan. Ette ole piilosilla.
Anna mennä, jos ei kerran osaa ottaa opiksi.
Ei pysty kohtaamaan omia pelkojaan.
Terapiaan. Et sinä pysty sitä muuttamaan, jos itse ei halua.
Niin kuka terapiaan?
Molemmat. Ap siksi, että jotain on vialla kun sietää hullua.
Vierailija kirjoitti:
No sanot että se on typerää ja vahingollista, ja että seuraavan kerran soitat häkeen jos hän katoaa eikä vastaa puhelimeen. Onhan tuo että huolestuttaa ihmisen todella törkeää. Itselleni tulisi mieleen että jotain pahaa on sattunut. Saikohan se lapsena huomiota aina kadotessaan, kysy sen mutsilta tai sisaruksilta.
Sai huomiota vain kadotessaan ja nyt testaa uuden "äidin" rajoja. Mitään hyvää tuosta suhteesta ei ole tulossa eikä siihen kannata todellakaan MITENKÄÄN reagoida muuten kuin elämällä omaa elämänsä ja eroamalla pian.
Siinähän ihmettelet. Meinaatko vielä montakin vuotta ihmetellä?