Mies pelleilee. Todella omituisella tavalla.
Ollaan oltu yhdessä 2 vuotta ja tätä on jatkunut nyt vuoden.
Mies alkoi tehdä katoamis temppuja joiden aluksi luulin olevan vain sitä, että haluaa omaa tilaa. Muutimme yhteen ja yhtäkkiä aloin huomata, että en löydä häntä mistään. Hän ei vastaa huhuiluun. Lopulta pitkän etsinnän jälkeen löydän hänet jostain varastosta tai komerosta. Hän teennäisesti muka touhuaa siellä jotain, etsii tavaraa tms.
Kuitenkin puolen vuoden aikana hän alkanut tehdä tätä myös ulkona. Ekan kerran se kävi ku oltiin kävelyllä metsässä.
Yhtäkkiä tajusin puhuvani yksin eikä miestä näy missään. Hän ei vastaa puhelimeen.
Lopulta pitkän etsimisen jälkeen palasin kotiin ja mies istui olohuoneessa.
Hän antoi selitykseksi, että hän kadotti minut ja lähti väsyneenä kotiin.
Seuraava tapahtui kaupassa mies katosi kauppaan ja löysin hänet kotoa. Tällaisia on alkanut tapahtumaan aika-ajoin. Joka kerta mies selittää syyksi jotain todella epämääräistä ja vaikuttaa hieman huvittuneelta.
Kysyin suoraan, että nauttiiko hän katoamisista. Hän ei myöntänyt suoraa, mutta sanoi, että onhan tuo hieman huvittavaa jekkuilua.
Asia on alkanut häiritä minua. En myöskään tiedä mies tekee silloin, kun katoaa. Olen alkanut tulla jopa vainoharhaiseksi. Olen alkanut miettimään jopa päihdeongelmaa esimerkiksi alkoholismia tai jopa pettämistä.
Kommentit (354)
Voi olla tosiaan jopa skitsofrenian oireilua tai johtua jostain lapsuuden traumoista / opituista oudoista käyttäytymismalleista. Ellei ole juuri tuota tietoista vallankäyttöä / toisen hämmentämistä. Ei kyllä todellakaan normaalia käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju saa minut hyvin mietteliääksi. Minun eksäni ei harrastanut eksyttämistä mutta oli muilla tavoin erittäin itsekeskeinen ja provosoiva. Hänen "erikoisuutensa" oli seksuaa.lisella väki.vallalla vitsailu. Joko se kohdistui minuun tai naisiin yleensä. En pitänyt hänen juttujaan hauskoina, ja sain kuulla olevani huumorintajuton.
Mikä ihme saa aikuisen ihmisen kiusaamaan puolisoaan tuolla tavalla? Ajattelen, että näillä kiusaajilla on hyvin kehnot sosiaaliset taidot, ovat siis hyvin surullisia hahmoja. He hakevat reaktiota, ärsyttävät tahallaan ja provosoivat eivätkä ymmärrä, miksi kerta toisensa jälkeen parisuhteet kariutuvat ja ihmiset ympäriltä kaikkoavat.
Se on juuri noin kuten joku sanoikin: lapsuudesta on jäänyt jotain puuttumaan.
Samalla tavalla
Se ei ole aina läheisriippuvuutta. Etenkin, jos nainen tajuaa, että on lupa jättää kusiainen ja luopuu ylenpalttisesta yli ymmärtämisestä ja toiveikkuudesta ja muodostaa rajat ja omanarvontunnon. Mielellään terapiassa.
Onhan se läheisriippuvuutta, jos tuollaista menoa katselee yhtään kauemmin (viikkoja, kuukausia) ja jopa tarvitsee terapiaa siihen. Tuskin sellainen nainen tarvitsee terapiaa, joka laittaa pelin poikki ensimmäisestä tai toisesta kerrasta.
eri
Tällaisilla miehillä jäänyt lapsuudessa puuttumaan turvaa. Lapsuudessa ollut alkoholismia ja/tai perheväkivaltaa. Eivät tiedä mistään paremmasta. Ihminen toimii saadun mallin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju saa minut hyvin mietteliääksi. Minun eksäni ei harrastanut eksyttämistä mutta oli muilla tavoin erittäin itsekeskeinen ja provosoiva. Hänen "erikoisuutensa" oli seksuaa.lisella väki.vallalla vitsailu. Joko se kohdistui minuun tai naisiin yleensä. En pitänyt hänen juttujaan hauskoina, ja sain kuulla olevani huumorintajuton.
Mikä ihme saa aikuisen ihmisen kiusaamaan puolisoaan tuolla tavalla? Ajattelen, että näillä kiusaajilla on hyvin kehnot sosiaaliset taidot, ovat siis hyvin surullisia hahmoja. He hakevat reaktiota, ärsyttävät tahallaan ja provosoivat eivätkä ymmärrä, miksi kerta toisensa jälkeen parisuhteet kariutuvat ja ihmiset ympäriltä kaikkoavat.
Se on juuri noin kuten joku sanoikin: lapsuudesta on jäänyt jotain puuttumaan.
Hei ihan oikeasti nyt. Ei tarvitse selitellä noin tarkkaan ja ymmä
Minä en ole erityisen empaattinen tai ymmärtäväinen ihminen. Uskon, että exälläni on narsistisia tai antisosiaalisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän oli joskus pitkä ketju näistä eksyttäjistä ja häipyjistä, löytysköhän se jostai, en nyt muista millä otsikolla se oli.
Niin oli. Ja kauhulla luin sitä ketjua että kuinka kukaan nainen katselee tälläistä eksyttäjä/jekkuilijaa! jos mulle tehtäisiin noin kerran metsälenkillä niin se mies ei sitten koskaan minusta kuulisi enää. Antaisin vaan rimputella perään vastaamatta ja antaa hänen uskoa että karhu söi mut. Yök miten kuvottavaa toimintaa. Normaali mies ei näin tee.
Jep. En tiedä, jotenkin nousi niskakarvat pystyyn ap:n miehen käytöksestä. Keräisin kimpsuni ja kampsuni, ja katoaisin miehen elämästä..
Ei ole normaali mies. Ohjaa lääkärin puheille.
Lähtisin välittömästi. Ap ei sinunkaan kannata vaivata päätäsi, miksi noin tekee. Se homma kuuluu miehelle itselleen. Ehkä oppii, ehkä ei. Ei ole sinun työsarkasi. Itse päätin jo kauan sitten yhden väkivaltaisen suhteen jälkeen että minä en enää tässä elämässä aio vatvoa yhdenkään miehen edesottamuksia, minä vain reagoin. Suosittelen samaa.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa. Hoida vain nopeasti itsesi eroon tuosta hyypiöstä. Huolehdi itsestäsi! Älä hukkaa aikaa/elämääsi enää yhtään enempää tuohon hul luun!
Kuulostaa siltä, että miehellä ei ole kaikki muumit laaksossa.
Ensimmäinen ketju tästä oli kyllä ihan jäätävä, tässä vol. 2 https://www.vauva.fi/keskustelu/3138995/eksani-harrastaa-eksyttamista-v…. Selkeästi samasta ilmiöstä kyse.
Eksyttäminen ja katoaminen on narsistimiehen vakiojuttuja kontrollin välineenä. Ei pysty muuttumaan, koska on häiriinthnyt hullu. Apn ainoa mahdollisuus selvitä järjissään on erota.
Ehkä AP:on miehen mielestä ärsyttävästi omissa maailmoissaan, eikä kohdista jatkuvaa intensiivistä katsetta mieheen?
Jo on taukki. Jos naukkailee, sen haistaa. Eli jostain muusta kyse,mutta outo! Jos ei muuten ihme jätkä, vaihda tai ole yksin. Mätää on. Mitähän joku " tsykiatri" hänestä tuumais.
Mä ehkä antaisin sen istua yhden illan ja yön siellä komerossa ja jättäisin vasta seuraavana päivänä.
Hankkisin asunnon, pakkaisin kamani. Kun mies ihmettelisi, sanoisin: "Teen nyt tällaisen katoamistempun. Zimsalabim."
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin mitä edeltäjä lausuu. Katoo sinä äkkäsee ja mies hoidon piiriin. Sen jälkeen voit puntaroida onko jatkoa. Niin kauan olet vapaalla. Jokainen tajuaa, hän ei ole normaali. Ties mitä muuta kuoren alla. Jos ei niin ihme jätkä-elämäsi rakkaus, ihan vaan jätä ja kehota laittamaan itsensä kuntoon ennen seuraavaa parisuhdetta. Kyllä sä parjäät, nyt et nössöille.
Vierailija kirjoitti:
Hankkisin asunnon, pakkaisin kamani. Kun mies ihmettelisi, sanoisin: "Teen nyt tällaisen katoamistempun. Zimsalabim."
Ap:n pitää myös nyt kadota salaaaaa. Kun ukko muualla on kaikki kadonnut mikä yhtään muistuttaa naisesta. Ja puh no vaihdettu,osoite salainen. Katoa kun voit pliis. Nyt näet mitä täälläkin jokainen sanoo sulle viisaita sanoja.
Kaikki miehet ovat huonoja pahoja, mutta kaikki naiset ovat hyvä ja jaloja.
Tommonen tykkää hämmentää ja tykkää siitä kun hätäännyt. Ihan pimeetä.
Se koventaa temppuja, kunnes reagoi.